Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vk250015

2X 600Watt In Dr120

Recommended Posts

Advies gevraagd:

 

Wil 2 x 600 wat hps in 120x120 proberen met acht potjes van 30 liter.

(4 potjes per 600watt)

 

Wil met amnesia haze aan de slag in Royall Mix van plagron

 

Afzuiger van 1200 kuub met een Y verloop waarop de filters opkomen.

 

Zit te twijfelen of ik active of passieve in laat moet doen. Zomer staat voor de deur.

 

Voorgroeien vanuit zaad eerste paar weken onder t-neon 75 watt groei.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe er maar een 1000 kuub actieve inlaat bij, en koop een tent met extra hoogte, anders wordt t een drama.

Het is zoinzo geen efficient idee, want je zal er waarschijnlijk geen kilo uit halen, en de kans is groot dat die 2 hoogtezonnetjes zoveel stralingswarmte geven dat het product ook nog eens nergens op lijkt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte van zeg 40x40 cm per plant, amnesiahaze die 3 weken doorgroeit na 12/12 alsof dr leven er vanaf hangt onder 2 zonnetjes.. op 30 liters... en ze moeten (incl. Pot) onder de meter blijven anders sloopt de stralingswarmte van 1200W licht de toppen.

Oja er moet ook nog ff 1200 kuub lucht doorheen geramd worden, anders wordt t een crematoriumtent...

 

Nee ik zie geen reden voor twijfel...;)

 

Er is een reden dat niemand met 1000 watters draait in kleine tenten, en jij denkt dan dat 1200 watt wel een goed idee is?

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus dan wordt het niks met 2 x 600. Dat wordt dan 1 lamp minder.

 

En in 150x150 is die wel groot genoeg voor 2 x 600?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pak je geen 1000watter voor de 150x150x210 tent 2x 600 is veel te verl warmte op elkaar gepropt zoals als gezegd werd komt het ke geen tengoede..

 

1000watt kan in een 120 tent in koude omgeving.. In de winter zodat je koude lucht kan inblazen en afzuigen.. Anders is et niet te doen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-600w aan hps per vierkante meter is het maximale dat ik gebruik, meer geeft zoveel hittestraling dat de planten er last van krijgen.

Dus 150x150 kan wel. Nadeel is wel de slechtere lichtverdeling.

120x240 is mooi met 2 lampjes, daar komt zonder grote moeite dik 1k uit als je geen hele stomme dingen doet.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij lukt het makkelijk om 1000W te draaien in een DR120 met 700m3 afzuiger, ook als ie niet vol staat te draaien. Kamer is 20°C waar ze staan, en het is zo'n 26-27°C op tophoogte 80cm onder lamp. Oh ja en de tent is nog niet eens vol dus ze koelen niet maximaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij lukt het makkelijk om 1000W te draaien in een DR120 met 700m3 afzuiger, ook als ie niet vol staat te draaien. Kamer is 20°C waar ze staan, en het is zo'n 26-27°C op tophoogte 80cm onder lamp. Oh ja en de tent is nog niet eens vol dus ze koelen niet maximaal.

 

Ok en hoeveel potjes had jij daarin staan van hoeveel liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wil je potten van 30 liter?

denk niet dat je die nodig gaat hebben met 8 planten op 120x120

8planten vind ik zowizo een raar getal beter 9, 5, of 4

 

en 1200w is een beetje te veel van het goeie.. ook al wordt het niet te warm heeft het alsnog geen nut

het maximale wat je uit zo'n tentje haalt is denk ik een gram of 700 dus met een gebooste 600 zou je dit moeten kunnen halen

en dan heb je ook nog de wanden van je tent die naar binnen trekken door het afzuigen waardoor er maar effectief een m2 overblijft

 

@ kaak wat haal je er dan vanaf met 1000w in 120x120?

ik durf te wedden minder dan met een 600w op 150x150

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x 600 in een 120x240 gaat ook nog wel als je inlaatlucht niet te warm is, dat ik dat deed vorig jaar gaf dat wel iets meer opbrengst, maar om nou te zeggen dat dat echt prettig werkte... nope.

Ben weer terug naar 2x 600 per tent, en dat geeft veel minder stress, met nog steeds ruim 1k per ronde zonder grote moeite.

(10 planten/m2 op 11 liters, met minerale voeding, met bio moet ik t proces nog ff verder tweaken om echt hoog te scoren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier potten van 30L.

 

Dragon, om nou te zeggen dat die 1200W geen nut hebben laat zien dat je niet weet hoe een fotosynthese plaatje eruit zien bij verschillende licht instensiteiten. Tuurlijk wordt het minder efficiënt en heb je te maken met diminishing returns maar je planten zullen sowieso dikker worden. Dat 700g de max zou zijn is onzin aangezien er meerdere kweekjes zijn die een kilo trekken uit zo'n tent onder 1000W. Over die wanden heb je een punt ja maar ik ga Art na apen en stokken tussen de wanden klemmen.

 

Dit is m'n eerste rondje waar ik de hele tijd 1000W ga draaien dus hou m'n verslag in de gaten voor de opbrengst. Trouwens, met 330m3 afzuiging lukt het me ook net om de temperatuur goed te houden als de planten maar groot genoeg zijn.

 

Re: die 600W op 150, lijkt me niks aan zo weinig licht op zo'n oppervlak. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w in een 150 tent is idd wel errug zuunig, maar je scoort dan wel heel hoog met gram/watt zonder al te veel moeite.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ik t zou doen met 1x 600w 400v dimlux per 120×240 tent, ben bang dat dat veeeeeeeeeeel fluff oplevert...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sciro, hoe groot was je afzuiger met 3x600W? Ik zou echt niet een lamp eruit halen... Scheelt paar honderd gram per keer toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook benieuwd, heb op het moment 2x 600w in 1,20 x 2,40 als er een 3de bij kan,dan doe ik dat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doen. Stel het is iets te warm (30-31) ga je alsnog meer opbrengen. Je hebt gewoon 50% meer licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30/31 graden ?Dat ga je never noooit halen inzo een tent

Reken maar op een graad of 35 + en waaarschijnlijk nog hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder de softbox van 1500m3 was het met 2x600 32 graden.. Dan had ik normale kleine afzuigers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat echt niet. Ik had 1000W in een DR120 met 330m3 afzuiging met zaailingen en 't was zo'n 31-32°C. Lamp hing hoog en kamer was 20°C. Nu zijn de planten groter en vullen ze 50% van het oppervlak en is de temperatuur 26°C tussen de bladeren (koelt flink tuurlijk) met 700m3 voluit. Lamp hangt op 80cm.

 

Inlaten 2x250mm passief, slangen hangen een metertje uit de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilo knallen in een 120x120..... geloof je ook nog in sprookjes?

ook al pomp je vollebak met co2 een kilo is niet haalbaar daar heb je simpelweg meer oppervlakte voor nodig

 

die 1200watt geen nut? nee inderdaad dat heeft geen nut heeft ook niks meer met fotosyntese te maken het is gewoon stroom weggooien

die 600w in een 150x150 is idd weinig maar het was maar een voorbeeld dat oppervlakte ook belangrijk is en niet alleen het watage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat van jouw wel Kaak en je mag je handen dichtknijpen dat het bij jouw wel lukt :showoff:

 

Daarmee stellen dat het bij een ander ook wel zou lukken is wel erg hard van stapel lopen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat van jouw wel Kaak en je mag je handen dichtknijpen dat het bij jouw wel lukt :showoff:

 

Daarmee stellen dat het bij een ander ook wel zou lukken is wel erg hard van stapel lopen

 

 

als het hem lukt kan deze beste man stoppen met kweken en kan hij rondkomen van de handtekeningen die hij dan zal uitdelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kom je met rare dingen weg hoor:

120x60x180

2x 300W HPS erop (600W gedimd)

hydro gekweekt lampen 20cm er vanaf en 385m3 aan afzuiging.

Passieve luchtaanvoer in een niet gekoelde kamer waardoor soms 32C + in de tent.

 

Topsport was dat, kan het je niet aanbevelen :thumbsdown:

 

DR150 met 2x 600W was een drama hier, sommige oppervlakken lenen zich niet voor een duo lamp opzet :book:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het over 1 op 1 draaien

dan kan je met 1000w ook een kilo in een dr 60 halen zeker??

 

no offence he guys maar laten we het realistisch houden 1000w per m2 is overkill

als je per m2 bijv max 500gr haalt is de berekening simpel tog dan haal je met een 600w net zo veel van die m2 als met een 1000w

enige verschil is dat je 400w weggooit aan onbenut licht en warmte die je vervolgens weer moet zien weg te werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dude Dragon ga ff terug naar school voor biologie en begrijpend lezen. Er staan hier verslagen van kiloknallers in een 120. Kijk naar Art en Sannie. Natuurlijk ga ik dat zelf niet halen, maar mijn punt is dat het zeker wel nut heeft om meer licht te geven.

 

Google ff op diminishing returns dan hoef ik dat niet uit te leggen. Maar hier moet je het ook uit kunnen halen. Dit is een grafiek uit een paper over Cannabis. De legenda zijn temperaturen.

 

gallery_43296_18675_100770.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...