Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Strawberry Sour Diesel, Rollex Og Kush, Super Lemon Haze.

Recommended Posts

Sorry tweet je hebt gelijk, ik had erover heen gekeken. (Knetter?) lol

 

Beter wel wat eten geven in zo een inert medium.

 

Ik heb een double strawberry diesel man (reservoir seeds) dat is de vader van onze Polar Bear.

Na enige selectie uit de pb is de diesel eruit en is de strawberry doorgegeven aan de Strawberry Blues.

 

Veel plezier man

 

@dilago

 

Zaadjes?? Cool!!

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago, afgezien van 6 van de 10 ROGjes zijn alle andere zaadjes opgekomen. 100% opkomst dus als ik die rare zaadjes niet meetel. Hopelijk krijg ik met de zes vervangingszaadjes ook 100%, voorlopig zitten die 6 op 33%, 60 uur na het zaaien. Dat lijkt goed te gaan dus.

 

Ga jij nou ook een ander soortje proberen?

Dat is een prima opkomst!

 

Ja, ik heb gister de zaadjes in de steenwol stekpluggen geplant, te weten een Indica en Amsterdam Unity Cupwinnaar uit 2015. Zal er spoedig een topic voor openen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een man een man een woord een woord! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Dilago met de mr x kush, wat is de genetische achtergrond ervan?

 

Ik ben benieuwd want Plantformer doet het al een tijdje.

Wel grappig dat ie winnaar was op zn eigen georganiseerde cup (lol)

Fem of regulier?

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad toevallig PG, maar wel leuk om te weten! :D

 

Het is de gefeminiseerde Mr x Kush en de achtergrond weet ik er niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een fotootje van de kinders onder tl-licht. Zo staan ze er bij elf dagen na zaaien:

gallery_45199_18778_49987.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

<3 ziet er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, van de 6 nieuwe ROG zaadjes zijn er 3 opgekomen en ik wed dat die andere 3 het ook hebben laten afweten, dat wordt niks meer. Al met al een teleurstellend en opmerkelijk opkomstpercentage van de devilsharvest zaden, de SSD 100%, de ROG nog geen 50% van 17 zaden uit 3 verschillende pakjes.

 

Tot mijn grote schrik vanmorgen op 1 blaadje van een SSDtje een klein vlekje meeldauw gespot. Heb meteen alle plantjes met zwavelpoeder bestoven. Hopelijk drukt dat de meeldauw de kop in en heb ik het bijtijds gespot en juist gehandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is spijtig om te horen, maar je kan eventueel later stekken snijden van de zaadjes die wel zijn opgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het strooien van een beetje zwavelpoeder lijkt geholpen te hebben, de meeldauw heeft zich niet uitgebreid en het enige vlekje meeldauw is niet meer te zien, deels omdat er een beetje zwavelpoeder precies bovenop ligt.

 

Zo staan ze er nu bij, 16 dagen na het zaaien en +/- 12 dagen na opkomst. In het centrum zijn de nieuwe ROGjes te zien, als ieniemienie plantjes omringd door steeds sneller groeiende plantjes:

gallery_45199_18778_181613.jpg

 

Ik begin steeds duidelijker verschillen te zien tussen de plantjes onderling, 1 SLH is de grootste van allen, 2 andere SLHn hebben in vergelijking tot de grootste een middenmaatje en ook zijn er nog 2 duidelijk kleinere SLHn. De SSDs gaan ook lekker lijkt het, en de ROGjes zijn duidelijk de traagsten, maar lijken wel lekker te gaan.

 

Ik ben nu ook overgeschakeld van Formulex naar GH Flora voeding, FloraGrow, FloraMicro, FloraBloom en Diamond Nectar.

 

Al met al begint het tijd te worden om ze uit te zetten op slabs, begin volgende week zal dat gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o groeit hard dat onkruid

Heb je snel gespot die meeldauw en zwavel stinkt ook zo lekker haha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, groeit als een speer, ben haast aan het maken met oogsten om het bloeihok zsm klaar te hebben om ze uit te kunnen zetten.

 

Het heeft een paar dagen stevig naar zwavel geroken ja, maar vooralsnog geloof ik dat de meeldauw weg is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 18/6:

 

Hier is het nodige gebeurt sinds de vorige update, 8 dagen geleden. Het bloeihok is leeggehaald, schoongemaakt en opnieuw ingericht. De plantjes gaan min of meer goed, De ROGjes blijven op 1 of 2 na achter op de rest, niet alleen in grootte maar ook in vitaliteit. 1 SSH is gesneuveld, door onvoorzichtigheid van mij is die omgevallen en precies zo terechtgekomen dat het stammetje net boven de grond 95% gebroken was. Nog geprobeerd te spalken maar zonder positief resultaat. Gelukkig was het de enige van de 5 die mij een meer indica indruk gaf, kort, gedrongen, bredere bladen dan de andere 4. Niet echt een type wat je zoekt in een SLH.

 

Zo stond het er 3 dagen geleden bij, de ingewaterde slabs op de achtergrond en de plantjes in librabakken, wachtend op wat komen gaat, de tray met stekken aan de rechterkant is niet meer:

gallery_45199_18778_77526.jpg

 

De librabakken maken watergeven makkelijk, ik giet de bak vol tot een centimeter onder de bovenste rand van de startblokken, zodat de bovenkant indroogt en zodoende algenvorming bovenop de startblokken bemoeilijkt wordt. Na een minuutje draai ik de pijpjes naar beneden boven een bak en laat de libra leeglopen:

gallery_45199_18778_51905.jpg

 

De slabs heb ik allemaal in tweëen gesneden en op elk stuk staat 1 plant, de bedoeling is dat ik zodoende elke plant kan verplaatsen en uiteindelijk allen een zo optimaal mogelijke oppervlak tot hun beschikking hebben. Mijn tafel loopt af naar het midden, de planten staan aan 1 kant van de slab, de slab watert af aan de kant waar geen plant staat. De wortels groeien namelijk met de stroom van het water mee, richting afwaterkant dus. Zou ik de planten in het midden zetten dan benutten in mijn ogen de wortels minder optimale ruimte. Op deze manier zullen de planten dus meer optimale ruimte vinden voor ontwikkeling van hun wortelgestel.

gallery_45199_18778_10389.jpg

 

Ze staan nu nog netjes op twee rijtjes, langzaamaan zal dat steeds meer schots en scheef komen te liggen. Ik heb elke druppelaar een extra lang slangetje gegeven (+/- 1 mtr) zodat er voldoende speling is om elk slabje zonder problemen te kunnen verplaatsen.

gallery_45199_18778_64706.jpg

 

Detail:

gallery_45199_18778_80622.jpg

 

Ze staan nu nog op 18/6, wanneer ze op 12/12 gaan hangt af van hoe het zich als geheel ontwikkelt. Ik probeer het verschil tussen dag- en nachttemperatuur zo klein mogelijk te houden om strek tegen te gaan. Momenteel dag 28º-29º, nacht +/-25º.

 

Ik gebruik in mijn drupsysteem deze keer drukventielen die 4 liter per uur geven en druppelaars die instelbare waterafgift hebben. Elke plant heeft haar eigen drukventiel. Op deze manier kan ik de hoeveelheid water per plant beter regelen, dit vanwege het gegeven dat er veel verschillende planten staan, in totaal 4 soorten en naar verwachting elke soort met aanzienlijke onderlinge verschillen tussen individuen.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde is van start zie ik :)

 

Hoe lang heb je de zaadjes op plug/startblok gehad voordat je ze op slabs zette?

Wil namelijk ook eens een zaad ronde op slabs doen zonder dat tent te lang leeg staat..

 

Regelbare druk ventielen??

Hoe ga je controleren hoeveel drain je per slab hebt?

 

Mvg wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe de rfx-1 jou bevalt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is me al meer opgevallen,

dat collega Twiet zijn zaakjes netjes voor mekaar heeft.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiekspiet ze hebben een week of 3 op pluggen/startblokken gestaan. Dat was langer dan ik graag had gezien, maar aangezien het bloeihok niet eerder leeg was kon dat niet sneller. Ik had ze liever op de slabs gezet zodra er een wortelpuntje onderuit het startblok verscheen. Zodra de zaailingen boven de grond waren heb ik de startplugjes in de startblokken gezet. Het mooiste is nl. om die eerste wortel zonder obstakels/problemen door te laten groeien de slab in. In het ideale geval kunnen zaailingen met hun startblok na maximaal 2 weken al op de slabs gezet worden.

 

Het zijn geen regelbare drukventielen, het zijn drukventielen met een vaste watergift van 4 liter per uur. Aan elk ventiel zit 1 meter druppelslang en aan het eind van elke druppelslang zit een regelbare druppelaar. Elke druppelaar kan van 0 tot 6 liter per uur geven en kan ingesteld worden. Ik controleer de drain door te kijken wat er uit elke slab komt zetten, echter zonder dat precies te meten, gewoon op het oog. Als je in de gaten houdt hoelang je druppelt voordat er drain komt en hoelang die drain duurt in verhouding tot de totale druppeltijd kun je min of meer inschatten hoeveel procent drain je hebt.

 

Druppel je per beurt 5 minuten en krijg je na drie minuten en 10 seconden drain dan heb je in totaal 1 minuut en 50 seconden drain. Dat is dan effe ruw geschat een 35% drain, snap je? Vind je dat wat teveel dan verminder je de duur van de druppelbeurt, of je draait een individuele druppelaar wat verder dicht. Of andersom, je draait een druppelaar wat verder open.

 

Normaal gesproken heb je allemaal identieke planten staan, zeker als je met klonen werkt. Maar in mijn geval heb ik tijdens deze ronde 5 verschillende soorten staan die onderling nogal verschillen. Ik verwacht dan ook nogal uiteenlopende waterbehoeftes. Vandaar de individueel instelbare druppelaars. Zou ik met 1 soort werken dan zou ik liever gewoon vaste druppelaars gebruiken, omdat dat minder gedoe is. Maar deze ronde wordt wat meer gedoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe de rfx-1 jou bevalt.

Ik ook, voorlopig vind ik het wat meer gedoe dan slabs, en ook een poep duurder.

 

Ik heb wat stekjes van de afgeschreven sensiskunk in potten met rfx gezet om te kijken hoe ze het daarin doen. Ik had geen zin om met de planten waar het in deze ronde echt om gaat te experimenteren.

 

Het lijkt me ook niet echt waarschijnlijk dat ze het op rfx beter zullen doen dan op slabs, denk dat dat ongeveer hetzelfde resultaat geeft. Mensen zijn nmm begonnen met mapito en rfx omdat dat minder gesleep met substraat met zich meebrengt en ook het bewateren makkelijker is, maar niet zozeer omdat de planten het op dat soort spul zoveel beter doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe de rfx-1 jou bevalt.

Ik ook, voorlopig vind ik het wat meer gedoe dan slabs, en ook een poep duurder.

Rfx-1 is zeker aan de prijs, maar je kan het hergebruiken en het werkt gewoon erg goed als je je houdt aan de regels. Wat ik doe is de methode kopiëren die succesvol is gebleken: insturen met steeds dezelfde waarden en geen drain meten.

Ik heb wat stekjes van de afgeschreven sensiskunk in potten met rfx gezet om te kijken hoe ze het daarin doen. Ik had geen zin om met de planten waar het in deze ronde echt om gaat te experimenteren.

 

Het lijkt me ook niet echt waarschijnlijk dat ze het op rfx beter zullen doen dan op slabs, denk dat dat ongeveer hetzelfde resultaat geeft. Mensen zijn nmm begonnen met mapito en rfx omdat dat minder gesleep met substraat met zich meebrengt en ook het bewateren makkelijker is, maar niet zozeer omdat de planten het op dat soort spul zoveel beter doen.

Mogelijk ook omdat het medium luchtiger is als slabs en inderdaad makkelijker te bewateren is. Sinds ik nu op rfx-1 kweek zijn mijn planten mooier dan ze ooit waren op aarde. De planten zijn stuk voor stuk even groen en vertonen geen enkel tekort.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabs kun ne ook hergebruiken maar is de moeite niet waard..

Inwateren js ook niet Zon probleem.. Ik doe altijd de gaten erin snijden en dan afgezuurd water erin kiepen met een gieter tot ie vol is.

Dag erna op zen kant, onderkant insnijden en neerlegen.

 

@twiet

Lijkt me idd hoop gedoe de eerste paar weken iedere keer water gift aanpassen vooral week 2-3 als ze gaan zuipen als een gek :P

Drain meten doe ik.. 10l erin wil ik minimaal 2l terug eruit (liever wat meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je eigenlijk al een paar lampen verticaal hangen of?

Nee, en dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren deze ronde, voorlopig lijkt het niet nodig en ik voorzie dat het zo zal blijven. Het is al gedoe zat zo met zoveel verschillende soorten op 6m2, als ik daar nou ook nog eens verschillende lamptoestanden aan toe voeg lijkt het me om gek van te worden.

zien er mooi uit

waarom heb je ze niet gelijk in steenwolblokjes gezet om te ontkiemen?

Omdat ik eens wat anders wilde proberen, ik heb geen al te goede ervaringen met ontkiemen in steenwol plugjes, met name zaaddoosjes die blijven zitten en er dan afgepulkt moeten worden. Met de root riots ging dit veel beter, de meesten kwamen zonder helmpje de grond uit floepen. Daarentegen zijn steenwol pluggen beter op de juiste vochtigheidsgraad te houden lijkt het.

 

Morgen ga ik stekken maken, ondanks dat er nog steeds planten zijn die nog niet voldoende groei hebben om al gestekt te kunnen worden. De achterblijvers stek ik wel wat later, als ze al op 12/12 staan. De meeste planten zijn al klaar om naar 12/12 te gaan, die kunnen niet langer wachten. Ben van plan om ze 36 donker te geven en daarna 12/12 te geven. Heb begrepen dat een extra lange donkerperiode de bloei triggert en er voor zorgt dat de planten eerder beginnen met bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 4 x 4 steenwol stekblokjes dan? Daar heb ik recent zaad in ontkiemd en dat ging nagenoeg perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...