Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekinfo88

Kweken Met Aggregaat Mogelijk?

Recommended Posts

Beste Kwekers,

 

graag jullie advies/hulp.. heb 5 lampen van 600 Watt per stuk, inblazer en afzuiger. Aan de hand van deze info weten jullie misschien beetje mijn stroomverbruik. Misschien hebben jullie al begrepen dat Stedin een slimme opspeurtechniek/software heeft ontwikkeld, waarmee men kwekers tot op het huisnummer exact kan traceren.

 

Ik wil graag verder kweken.. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Bestaat er een aggregaat waarmee het zich loont om verder te kweken, of blijf je bijtanken bij het gebruik van zoveel stroom dat het financieel niet meer interessant is?

 

Of weet iemand een andere slimme oplossing?

 

Ik hoop dat jullie mij met bruikbare tips of wijsheden kunnen helpen.

 

Alvast bedankt.

 

Groeten vd,

 

Hazekwekert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aggregaat maakt zowieso een pokke herrie. Diesel is het rendabelste ook wka vermogen aan KVa.

 

Ik zou 2 tentjes pakken of 2 ruimten en daar 3 lampen per ruimte ophangen en deze in nacht en dag cyclus aansluitend laten draaien.

Dan verbruik je 24 uur per dag 1800 watt. Een beetje airco op 24 uur stand doet dat ook binnen een huishouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 kleinere hokken draaien, die niet exact gelijklopen.

Bv 3 overdag en 2 snachts, waarbij je iedere lamp via een eigen relais/klok schakelt.

 

Overstappen op goeie kwaliteit evsa (bv dimlux) scheelt ook, de piekspanning bij opstarten is iets waar de energiebedrijven specifiek naar zoeken en betere evsa's hebben weinig tot geen opstartstroom/piekspanningen.

 

Als je t goed uitkient kan je t zo maken dat je stroomverbruik bijna constant lijkt, als je steeds 1 lamp uitzet, en gelijk daarna weer een andere (in hok nr 2) start.

Verder de belasting goed verdelen over verschillende groepen/fases met nog een zooi andere verbruikers erop om de schakelmomenten te verbergen...

 

Ouderwetse zware gloeilampen op dezefde groep zetten als je kweeklampen dempt ook de pieken...

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

'n aggregaat van minimaal 3,5KW slurpt stiekem toch wel wat weg en aangezien er 24/7 stroom nodig is om te kunnen kweken zou dit toch wel eens een hoge kostenpost worden.

Tenzij je een diesel-aggregaat neemt en hier rode diesel in gooit, wat natuurlijk mag.

Verder zit je ook nog met 'n pruttelende uitlaat wat geluidsoverlast kan veroorzaken dus je zult hier de nodige dempers op moeten monteren.

Dus ik denk dat hier wel mogelijkheden zijn maar alleen als je niet in een woonwijk woont maar op 't platte land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh mister grasshopper... rode diesel bestaat al een tijdje niet meer!

Brandstofverbruik is natuurlijk een probleem, constant lopen slepen met jerrycannen diesel of benzine gaat opvallen na een tijdje.

Geluid en uitlaatgassen zijn ook moeilijk weg te werken, vergeet ook de trillingen niet die zo'n dieselaggregaat produceert niet.

 

Edit: typo

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

stookolie is makkelijk te krijgen, 40 ct per liter.

 

een bakstenen minischuurtje (desnoods x2) om je aggregaat heenbouwen gaat heel wat geluid tegen + dikke rubberen vloer tegen het contactgeluid. tegen uitlaatgas en rook zijn hele goede filters verkrijgbaar.

 

is dit de moeite voor 5 lampen?

 

nee natuurlijk niet :D

5 lampjes kunnen prima over de meter

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag laatst een keer zonnenpanelen met ingebouwde accu's die redelijk wat energy konden opslaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen is het rendement niet zo hoog als je van zonnepanelen de stroom op gaat slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man, 5 lampen? Dat doe je toch gewoon chill over de meter? Ik bel altijd even naar de leverancier om de rekening te verhogen en als reden vertel ik dat ik een jacuzzi en een sauna heb gekocht ;)

 

 

Als je hiervoor al begint te stressen kan je beter een andere hobby zoeken want met een aggregaat beginnen de troubles pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat t bangmakerij is.. zodat mensen niet gaan kweken en t zo aan te pakken..

Waar zijn de harde bewijzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, lijkt me onmogelijk dat ze vijf lampies kunnen pinnen op een huisadres. Zal al niet meevallen om de opstartpiek eruit te vissen. Als dat al lukt kunnen ze die hoogstens tot een verdeeltrafo herleiden. Zorgen dat je geen opstartpiek hebt is mi het enige dat nodig is als je echt rustig wilt kunnen slapen.

 

Hoewel, een agregaatje op je balkonnetje valt denk ik niemand op. :j

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...