Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MicroGrowerK

Burnout Gehad, Niet Meer Tegen Wiet Kunnen

Recommended Posts

Wat supernoob zegt klopt inderdaad. Zolang je de oorzaak niet aanpakt blijf je in hetzelfde circeltje zitten. Dus om deze circel te doorbreken moet je erachter komen wat de stress veroorzaakt en hiermee aan de gang gaan.

 

De oorzaak van een angst/paniekstoornis is meestal teveel stress en/of overbelasting van je lichaam. Als je dit vervolgens blijft combineren met blowen is het dweilen met de kraan open. En de angst en paniek kunnen hier zelfs erger van worden.

 

Sommige mensen roken bijvoorbeeld na een drukke dag savonds een blowtje om te ontspannen. Maar dat is gewoon gezonde stress. Elk lichaam is anders en bij iedereen heeft het een andere uitwerking maar op het moment dat je echt niet lekker in je vel zit is blowen gewoon vragen om problemen. Als het niet op korte termijn is dan gebeurt het wel op langer termijn.

 

Gelukkig hoef je de liefde voor de planten niet in de steek te laten. Sinds ik weer beetje begonnen ben met traine blow ik nog maar heel weinig. En ik weet dat als ik teveel blow de angst/paniek terug komt, dus ik vindt het wel goed zo. Maar alleen het kweken van de plantjes geeft mij al heel veel rust. Ik vindt het heerlijk om rustig met me hobby bezig te zijn en daar hoef ik niet eens voor te roken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het heerlijk om rustig met me hobby bezig te zijn en daar hoef ik niet eens voor te roken :)

 

En met succes las ik.. :verrygood

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja juist de liefde voor mijn plantjes zal gewoon doorgaan, stoppen met kweken? nee :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je niet wilt stoppen met roken om van je angsten af te komen mis je al een stuk discipline om verder te komen. Sorry als ik belerend klink maar onderschat niet wat nicotine met je mentale gesteldheid doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Dilago maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, ik ga stap voor stap, eerst de regelmaat weer inbouwen, goed eten en sporten, daarna ga ik ook stoppen met roken. Tabak is rommel dat weet ik al te best.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Klaver dat je er zo op in gaat.

Jij kent het klappen vd zweep dus ook wel en hebt met schade en schande je lesjes geleerdt en niet te beroerd dit te delen :tu

 

Eerder het hele gedrag eromheen Dilago, afkicken vd nicotine is niet zo'n ding, je gedrag afleren is heel wat anders en daar zit um de crux.

Waarom rook je, en niet je rookt omdat je verslaafd bent aan nicotine. Dit is een heel gevecht en kan jaren duren.

Vd 100% die in therapie zit, vliegt 99% bij elke gelegenheid naar buiten om een shaggie te roken..

Niet omdat ze het nou zo nodig hebben, nee ze weten niet beter dan het gedrag te vertonen wat ze kennen, wie neemt het ze kwalijk?

Jij doet precies hetzelfde in dat geval, rook je niet dan ga je wel veel koffie of thee zuipen of de hele dag pepermuntjes vreten ofzo.

 

Niet het middel is het probleem, maar waarom je naar een middel grijpt en schijnbaar geen andere manier kunt bedenken of aangereikt krijgt om anders met dingen om te gaan, pak je dat aan kan je eindelijk zelf bepalen of je een middel wilt nemen ipv dat het middel jouw neemt en ben je niet meer zo snel te verleiden want je maakt je keuzes een stuk bewuster.

 

@supernoob

kort en duidelijk uitgelegd en hoewel beetje kort door de bocht net zo top as Klavert:

niet lullen maar met de billen bloot

 

@bosteelt

ik probeer van alles maar zit met de synergie werking,

ik rook 50gr tabak in een week, schade valt nog mee wat dat aangaat, 80% wiet -20% tabak (American Spirit) verhouding.

Gringo tabak of of puur is niet te doen, ik heb iets met mijn neus waardoor ik dan stik en de joint nooit opkrijg

Verdampen kan niet met 'de Everts's' ivm knik maken met nek en een portable geeft niet genoeg( Arizer ed ook niet)

blijf ik bezig met vullen en leegmaken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het middel tabak is wel degelijk een probleem, daar kan ik ook niks aan doen. Wat ik zelf rook en drink verandert daar niet zo veel aan. Dat is een jij-bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak is rommel dat weet ik al te best.

Een groot probleem van tabak is dat de fabrikanten er allerlei stofjes en smaakjes aan toevoegen om ervoor te zorgen dat je sneller verslaafd wordt en blijft. In gewone sigaretten en shag zit bijvoorbeeld amonia waardoor 29% van de nicotine wordt geïnhaleerd, terwijl dit zonder amonia maximaal 13% is. Als je lichte sigaretten rookt zonder toevoegingen krijg je minder dan een kwart van de nicotine binnen van een 'gewone' sigaret en wordt het veel makkelijker om te stoppen. Sinds kort rook ik de lichtste lucky strikes zonder toevoegingen (bruin pakje met blauwe opdruk) en merk dat de behoefte steeds minder wordt. Maar ja, nu de geestelijke verslaving nog......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja,,

De geestelijke verslaving.. 'gewoonte'.

 

Ik ben ook zo'n gewoonte dier..

Op mijn werk, rook ik niet. zo'n 8.5 uur lang niet dus.

En het laatste wat ik doe voordat ik inklok is een peuk uitdrukken

en het eerste wat ik doe buiten is er 1 aansteken. :(

 

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het ook echt lekker.

Ik ben een fervent 3/4 roker en sla alles wat me aangeboden wordt af (zeker sigaretten), omdat het nergens naar smaakt i.m.o.

 

In de jonko draai ik zo'n 20% mot, wat ik dus zat heb met mijn 120 gr in de week.

Pure rook ik af en toe, maar vind dat wat minder lekker roken.

Dat zal ongetwijfeld met de temp te maken hebben, die hoger is met tabak. (toch?)

 

Neemt niet weg,

dat het stoppen met roken (ik rook inmiddels zo'n 30 jaar, ja zo oud ben ik al ja), mij nog niet kan uitdagen.

Mevr Rocker zou niets liever willen, maar ik ben nog gewoon niet zover.

 

Ik heb ook 0,0 last van hoestbuien o.i.d.

Conditie zal ongetwijfeld beter kunnen, maar ben al jaren geleden gestopt met de topsport (net voor dat ik er aan begon.. :))

dus daar hoef ik het ook niet voor te doen..

 

Wie weet.,

ooit als ik verstandig wordt..

Maar als het moment daar is,

dan ben ik er van overtuigd, dat ik maar 1 kans heb om de gewoonte en de verslaving te doorbreken.

 

Proberen en opgeven is voor mij geen optie..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak is rommel dat weet ik al te best.

Een groot probleem van tabak is dat de fabrikanten er allerlei stofjes en smaakjes aan toevoegen om ervoor te zorgen dat je sneller verslaafd wordt en blijft. In gewone sigaretten en shag zit bijvoorbeeld amonia waardoor 29% van de nicotine wordt geïnhaleerd, terwijl dit zonder amonia maximaal 13% is. Als je lichte sigaretten rookt zonder toevoegingen krijg je minder dan een kwart van de nicotine binnen van een 'gewone' sigaret en wordt het veel makkelijker om te stoppen. Sinds kort rook ik de lichtste lucky strikes zonder toevoegingen (bruin pakje met blauwe opdruk) en merk dat de behoefte steeds minder wordt. Maar ja, nu de geestelijke verslaving nog......

Absoluut en om nog maar te zwijgen van de vele kankerverwekkende stoffen die vrijkomen bij verbranding van al die additieven in tabak en sigaretten. Uit ervaring kan ik zeggen dat stoppen met tabak relatief makkelijk wordt als je het vervangt met pure wiet. Koop een pijpje en vul die elke keer met hasj of wiet als je zin hebt in een sigaret en dan zal je binnen een paar dagen al merken dat de geestelijke drang minder wordt. Na een maand gaat je opvallen dat stoppen niet zo moeilijk is als het lijkt.

 

Pure rook ik af en toe, maar vind dat wat minder lekker roken.

Dat zal ongetwijfeld met de temp te maken hebben, die hoger is met tabak. (toch?)

Nee, het rookt alleen anders als een peuk. Dat moet je even leren en dan wil je nooit weer anders. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk..... (ik weet het niet) dat de temperatuur ook verschil maakt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, tabak brandt alleen makkelijker als wiet, verder is het echt een kwestie van wennen. Toen ik met pure joints begon werd ik er minder stoned van als met tabak en ik vond het ook anders roken. Na een paar weken merk je dat verschil echt niet meer, het enige nadeel vind ik dat een hele joint vaak te veel van het goede is en daarom kies ik voor een waterpijp wat soms ook al zat is.

 

Als je pure wiet rookt heb je veel minder nodig om verzadigd te worden en ook dat vind ik een pluspunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu 3 maanden gestopt met blowen en roken.

Ben ook gestopt met kweken.

Kon het even niet meer aan allemaal. Iedereen om mij heen werd gepakt, opkopers, kwekers stekkenboeren.

De stress werd me echt teveel na 4 jaar thuis kweken.

Nu alles weg is voel ik me bevrijd, niet normaal.

Fftjes werken nu.

Maar over het blowen.. ik weet zeker dat het je depressief maakt.

Bij mij zijn de symptomen ook passief, lamlendig, onzeker, gedemotiveerd, vergeetachtig, dromerig, moe wakker worden, negatief, lui, sneller buiten adem.

Sinds ik gestopt ben voel ik me 10x beter.

Ik zat er nog aan te denken om een vaporizer te kopen maar ik kap er gewoon helemaal mee.

Elke ochtend een banaan, sporten, werken en niet meer kweken thuis.

Leuke dingen doen met vrouwtje. Genieten van t leven niet teveel stressen. Voor geld.

Liever wat minder geld en gelukkig dan veel geld en ongelukkig.

Als ik mn rekeningen kan betalen en af en toe iets leuks kan doen ist voor mij genoeg voorlopig.

Edited by Topjuh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring kan ik zeggen dat stoppen met tabak relatief makkelijk wordt als je het vervangt met pure wiet. Koop een pijpje en vul die elke keer met hasj of wiet als je zin hebt in een sigaret en dan zal je binnen een paar dagen al merken dat de geestelijke drang minder wordt. Na een maand gaat je opvallen dat stoppen niet zo moeilijk is als het lijkt.

 

Nee, het rookt alleen anders als een peuk. Dat moet je even leren en dan wil je nooit weer anders. ;)

 

Dat jij zaken zo ervaart prima maar het wordt geen algemene deler zoals je wel voor doet komen.

 

Ik ben 'gewoon' gestopt met het roken van tabak, daar had ik helemaal geen ander middel (puur roken) voor nodig, ik was het gewoon zat en

ben begonnen mijn rituelen aan te pakken waardoor het gewoon niet meer bij me past nu.

Dat ik nog wat tabak in de joint doe is niet omdat ik nu nicotine of anderzijds crave,

het is puur vd synergie die je met puur niet hebt en wat velen wel nodig blijken te hebben.

 

Daarnaast is pure joints echt een persoonlijke voorkeur, niks met wennen aan te maken, een s5 puur vindt ik niet te pruimen en een Herijuana krijg je gewoonweg niet weg, die ligt morgen nog in de asbak :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring kan ik zeggen dat stoppen met tabak relatief makkelijk wordt als je het vervangt met pure wiet. Koop een pijpje en vul die elke keer met hasj of wiet als je zin hebt in een sigaret en dan zal je binnen een paar dagen al merken dat de geestelijke drang minder wordt. Na een maand gaat je opvallen dat stoppen niet zo moeilijk is als het lijkt.

 

Nee, het rookt alleen anders als een peuk. Dat moet je even leren en dan wil je nooit weer anders. ;)

 

Dat jij zaken zo ervaart prima maar het wordt geen algemene deler zoals je wel voor doet komen.

Wel wat jij schrijft evenmin dus als dat een vereiste is.... :innocent:

Ik ben 'gewoon' gestopt met het roken van tabak, daar had ik helemaal geen ander middel (puur roken) voor nodig, ik was het gewoon zat en

ben begonnen mijn rituelen aan te pakken waardoor het gewoon niet meer bij me past nu.

Dat ik nog wat tabak in de joint doe is niet omdat ik nu nicotine of anderzijds crave,

het is puur vd synergie die je met puur niet hebt en wat velen wel nodig blijken te hebben.

Nu snap ik je zure reactie ook! :P

Wat ik schrijf over de heilige tabak is niks persoonlijks maat. Als Oude Rocker dat ook zien kan waarom jij dan niet? Ik ben helemaal gestopt met tabak en weiger elke joint waar het inzit. Want als je het door je joints rookt kan je net zo goed een peuk opsteken. Als pure wiet mij het stoppen met tabak makkelijker heeft gemaakt, waarom zeur je dan als ik die ervaring deel?

Daarnaast is pure joints echt een persoonlijke voorkeur, niks met wennen aan te maken, een s5 puur vindt ik niet te pruimen en een Herijuana krijg je gewoonweg niet weg, die ligt morgen nog in de asbak :innocent:

Altijd nog tien keer beter dan die smerige tabak waar jij je wiet mee mengt. :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook een tijd puur gerookt, maar omdat dat soms wat moeilijk doseren was toch eens een tabaksvervanger (Greengo) geprobeerd. Beviel ook niet zo goed. Uiteindelijk bevalt een jointje met wat tabak toch beter. De combi valt gewoon goed.

 

Verdampen ook geprobeerd, maar dat is mij te veel high terwijl ik meer een fysieke ontspanning nodig heb.

 

Tabak rook ik verder zo goed als nooit en heb er ook geen craving naar. Misschien ben ik niet verslavingsgevoelig.

 

Iedereen ontdekt z'n eigen beste manier en dat is ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Lees een hoe je het brengt dan.. je moet maar ff dit en zus en zo want en als je het niet ziet, nou die ziet het wel dus eeeuuh :wave:

 

Ik rook echt niet omdat het het beste uitpakt vd pijn, wel dat ik een groot deel vd 7x24u die ik door moet komen niet zo bezig ben met al mijn shite

en weer een dag gewonnen heb, dat ik meer eet en niet depri ben zijn dikke + die ik cadeau krijg, bij verdampen heb ik dit onvoldoende tot niet.

 

Als je van zeer zware roker ruim 30jr lang (2 pakjes sigaretten pdg of pakje shag per 2dgn) terug gaat naar niks, je walgt zelfs van sigarettenrook en mijdt plekken waar gerookt wordt en alleen nog een beetje tabak in de joint doet als drager, kan je volgens mij zelf prima bepalen hoe iets voor jouw uitpakt denk ik dan :spliff:

 

Maar ik ben ook maar een gek zei de gek die graag ruimte laat voor wat anderen hebben meegemaakt, kan ik misschien ooit ook nog eens wat mee :dribble:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Lees een hoe je het brengt dan.. je moet maar ff dit en zus en zo want en als je het niet ziet, nou die ziet het wel dus eeeuuh :wave:

Nee zo interpreteer je dat, ik deel slechts mijn ervaring.

Ik rook echt niet omdat het het beste uitpakt vd pijn, wel dat ik een groot deel vd 7x24u die ik door moet komen niet zo bezig ben met al mijn shite

en weer een dag gewonnen heb, dat ik meer eet en niet depri ben zijn dikke + die ik cadeau krijg, bij verdampen heb ik dit onvoldoende tot niet.

 

Als je van zeer zware roker ruim 30jr lang (2 pakjes sigaretten pdg of pakje shag per 2dgn) terug gaat naar niks, je walgt zelfs van sigarettenrook en mijdt plekken waar gerookt wordt en alleen nog een beetje tabak in de joint doet als drager, kan je volgens mij zelf prima bepalen hoe iets voor jouw uitpakt denk ik dan :spliff:

 

Maar ik ben ook maar een gek zei de gek die graag ruimte laat voor wat anderen hebben meegemaakt, kan ik misschien ooit ook nog eens wat mee :dribble:

Nou ja prima toch, ik schrijf ook niemand de wet voor, maar kennelijk denk jij dat ik een antirook dictator ben of zo. In werkelijkheid laat ik mensen zelfs roken in mijn woonkamer, dus het valt nog mee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra magnesium, vitamine B5 & Rhodiola eens proberen.Royal Jelly is ook aan te bevelen.Als je bijnieren zijn uitgeput door lange tijd overmatig cortisol productie, dan zijn je receptoren ook een beetje resistent geworden.Je hersenen sturen je bijnieren aan, maar het komt niet aan dat signaal namelijk.

Roken van wiet kost oa extra magnesium.Hopelijk gaan ze nog het doen, anders hydrocortison inname & zelfs dat wilt niet gaan helpen.

Sommige wietjes kunnen ook de amygdala extra prikkelen met als gevolg angstzweten, paranoia gedachtes etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar over het blowen.. ik weet zeker dat het je depressief maakt.

Dat geldt niet voor iedereen, maar ik herken dit wel. Toen het een tijdje niet zo lekker ging op m'n werk blowde ik erg veel. Ging zelfs in de lunchpauze een rondje lopen om er een op te steken. Toen er een reorganisatie aankwam ben ik gestopt met blowen en kreeg weer de motivatie om er elke dag het beste van te maken. Godzijdank net op tijd. Via via hoorde ik later dat ik eigenlijk op de nominatie stond om eruit geschopt te worden (wat me niet verbaasde), maar dat het management aangenaam verrast was door mijn positiviteit en werklust ondanks de onzekere toekomstverwachtingen. Nu rook ik alleen nog maar 's avonds in het weekend en dat is voor mij geen enkel probleem. Ik denk niet dat je echt depressief wordt van wiet, maar als je het gebruikt om negatieve gevoelens weg te drukken, je in een neerwaartse spiraal terecht kan komen.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik nog wat tabak in de joint doe is niet omdat ik nu nicotine of anderzijds crave,

het is puur vd synergie die je met puur niet hebt en wat velen wel nodig blijken te hebben.

 

Yup, dat heb ik ook.

 

Als Oude Rocker dat ook zien kan waarom jij dan niet?

 

Euhhh wat zie ik??

 

Uiteindelijk bevalt een jointje met wat tabak toch beter. De combi valt gewoon goed.

 

Dat dus, ik blijf voorlopig nog mijn mot tabak op roken... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhh wat zie ik??

Dat het niks persoonlijks is wat ik schreef over tabak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat klopt denk ik wel.. :verrygood

 

Maar wat zei je?

Hoelang ben je er nou af??

 

Een kameraad die is er nu inmiddels een klein jaartje af..

En ojjj..........

Nog even en hij gaat nog zitten pissen ook. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat zei je?

Hoelang ben je er nou af??

Zo'n zes jaar.

Een kameraad die is er nu inmiddels een klein jaartje af..

En ojjj..........

Nog even en hij gaat nog zitten pissen ook. :whistle:

Hoezo, ik begrijp de link tussen de twee niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...