Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowmonkey

Temperatuur hoog houden..

Recommended Posts

Die straalkachel die ik nu bij m'n hok heb staan houdt wel lekker die temperatuur omhoog s'nachts (op zolder!), maar et zuipt nog meer stroom dan de hele opzet bij elkaar.. Daarom vraag ik me af wat een goedkoper alternatief zou zijn. Warmtelampen? Donkerlampen? En hoeveel warmte genereert zo'n 100 watt donker/warmte lamp, 150 watter, etc.

 

TIA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rendement van een straalkachel is zowat 100 %. En warmte lampen enzo komen ongeveer op hetzelfde uit denk ik . Met elektriciteit is het erg makkelijk om warmte op te wekken . Een gloeilamp van 100 watt levert al 85 watt aan warmte bijvoorbeeld.

 

Voor een goedkoper alternatief moet je toch aan gas gaan denken waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, wat denk je van verwarmingsmatten? Wat ik begrepen heb is dat je voornamelijk de wortels wilt verwarmen en het verder niet zo veel uitmaakt dat het daarboven rond de 15-16 graden is..(?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook graag weten hoe het nu precies zit met die nachttemperatuur , boven en in de grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De conrad verkoopt ook van die 70 watt verwarmings matjes ,lijkt me zeer handig wanneer je 1 grote bak grond hebt . En voor in de zomer Peltier-koel elementen , dat zou mooi zijn ,omdat dat de grondtemperatuur al snel op 30 graden zit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

draai gewoon volgende oogst dag en nacht om daarmee bedoel ik laat lampen 's nachts branden ipv door de dag helpt bij mij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een 1400 watt straal kachel hebt wil niet zeggen dat die die 1400 watt verbruikt.

Als je em gewoon op stand 1 a 2 zet dan houd het hok als de lampen uit zijn zo'n 17 a 18 graden en verbruik je niet die 1400 watt.

En daarbij als het hok 17 of meer graden is slaat de kachel zelf uit en slaat ie pas weer aan als hij er weer onder komt .

 

Ik gebruik het al jaren zo en het kost me niks te veel aan stroom. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verwarmingsmat van een oud waterbed misschien een idee ?

Een heel goed idee zelfs , die zijn ook gemaakt om eventueel vochtig te worden , en ze zijn nauwkeurig af te regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hokjes (of je huidige hok in 2en delen) is idd de beste oplossing....en eigenlijk ook de enige oplossing.....of de lucht vanuit een woonruimte aanzuigen

 

anders ben je net zo veel aan de kachel kwijt dan aan je lampen !

Edited by waterpijp73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een voordeel van lucht uit je huis aanzuigen is dat het meer CO2 bevat dan buitenlucht. Mensen en huisdieren ademen constant CO2 uit. Koken op gas en het branden van kaarsen verhogen het CO2-gehalte ook.

 

Ik heb pas ergens gelezen dat het CO2-gehalte wel tot 0,08% kan stijgen tegenover gemiddeld 0,03% in de buitenlucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat systeem met circuleren van lucht d.m.v. extra kamer/ruimte ? gaat je hele keet dan niet ruiken naar groen? Bijvoorbeeld, of is het een uitblaas met koolstoffilter zodat je niks ruikt?.......en moet je dan geen verse lucht toedienen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al de lucht die m'n planten krijgen komt uit het huis. Ik dien zelf ook al extra CO2 toe, door middel van die CO2 tabs bij het voedings water te gooien. Ruimte heb ik zeker niet, anders had ik een 2x zo groot hok gehad, tis nu 1m x 1m x 1.6 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb ook zo'n kacheltje, maar heb eigenlijk geen idee hoe vaak ie aanslaat en hoeveel dat aan stroom dan extra gaat kosten, ik denk ook niet dat het de meest economische manier is om warmte te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een voordeel van lucht uit je huis aanzuigen is dat het meer CO2 bevat dan buitenlucht. Mensen en huisdieren ademen constant CO2 uit. Koken op gas en het branden van kaarsen verhogen het CO2-gehalte ook.

 

Ik heb pas ergens gelezen dat het CO2-gehalte wel tot 0,08% kan stijgen tegenover gemiddeld 0,03% in de buitenlucht.

klinkt logisch, en in de winter is het ook beter, als je inblaas temp. ongeveer 17 graden is, niet lager, dus niet van buiten.

 

groet fingers :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...