Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silent

Druivensuiker Ervaring.

Recommended Posts

Hallo,

Ik doe mijn in voedingsvat altijd een schepje bacterial.

Omdat ik persoonlijk vond dat ik weing werking kon waarnemen in het vat heb ik een paar schepjes druivensuiker toegevoegd als voeding.

Het resultaat was overdonderend.

De hele oppervlakte van het vat was bedekt met schuim en er kwam een behoorlijke strontlucht vanaf.

Ik denk zelf dat dit heel positief is maar voor ik het ga gebruiken zou ik graag weten of er nog meer mensen dit kennen of doen.

B.v.d. Silent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar groei je allerlei bacterien enzo mee, die werken op glucose, zoals in de oude biologieboeken staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al suiker gebruikt dan een heel klein beetje gewone kristalsuiker. De rest is verder alleen geschikt voor vaste medium.

Anders krijg je idd flinke schuimvorming.

Een lepeltje honing is overigens beter als antibacterieel en als wortelstimulator voor je stekjes of neem wat sap van verse wilgentakjes en bladeren.

Schijnt allemaal zeer goed te werken en is puur natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam eigenlijk op het idee om druivensuiker te gebruiken als voeding voor mijn bacterien door een stukje wat ik op het wwweb gevonden had.

 

Druivesuiker of glucose, C6H12O6. Deze suiker is een fotosynthese product bij groene planten en wordt gevormd uit CO2 en zonlicht. Ze is te vinden in druiven, andere zoete vruchten en in honing.

 

Door bovenstaande had ik het idee dat deze suiker beter was als gewone suiker en misschien zelfs een nuttige toevoeging.

Ik heb het vat in gebruik genomen en wacht nu de resultaten af.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kwam eigenlijk op het idee om druivensuiker te gebruiken als voeding voor mijn bacterien door een stukje wat ik op het wwweb gevonden had. Druivesuiker of glucose, C6H12O6. Deze suiker is een fotosynthese product bij groene planten en wordt gevormd uit CO2 en zonlicht. Ze is te vinden in druiven, andere zoete vruchten en in honing. Door bovenstaande had ik het idee dat deze suiker beter was als gewone suiker en misschien zelfs een nuttige toevoeging. Ik heb het vat in gebruik genomen en wacht nu de resultaten af.

 

Ja dat klopt wel, maar daarvoor kan je elke soort suiker wel gebruiken. (ook melk voor suiker en calcium en nog wat mineralen en vitamines)

 

Wat Konopi vraagt, maak je ook bubbels in het vat? Een luchtpomp veroorzaakt idd veel meer schuim. Wel lekker voor extra zuurstof in je water maar dus ook veel meer schuimvorming en stank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen molasses?

 

Wat noem jij druivensuiker? Dextro tabletten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,geen bubbels alleen een circulatiepompje.

En mijn idee voor extra glucose kwam uit de informatie van enkele boosters die ook glucose aan hun voeding toevoegen.

Dus 2 vliegen in 1 klap. Extra bacteriën en extra glucose.

 

@ Ozzoez. Gewoon de echte druivensuiker die moeders de vrouw ook voor de taart gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit idd wel vaker in voeding, fructose en of glucose.

Daarom is niet alle voeding geschikt voor alle hydro systemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ben je niet in de war met een giststarter ?

 

 

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ alowah.

't idee is i.d.d. hetzelfde maar is het niet goed dan ?

'k heb dat stinkende brouwsel zelfs aan mijn nieuwe zaailingen gegeven, en wat? heb zelf het gevoel dat ze het lekker vinden.

 

@ bigmart

denk i.d.d. dat het niks is voor hydro.

vat vol met slijmerige smurrie pers je niet door een capilaiiair

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik weet niet of het nou zo 100 punten okee is dat je vat stink naar stront .

niet vanwege de stront he bah reflex maar vanwege wat voor processen spelen zich er in zo n vat af ?

 

:likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...wat voor processen spelen zich er in zo n vat af ?

 

Als suiker gaat vergisten geeft dat alcohol.

 

Proost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moonshine gedoe is natuurlijk een mooi neven inkomen maar dan moeten ze wel met de neus dicht drinken ;-)

Maar ik heb het vat intussen leeg en volgens mij is het prima spul.

Ik kan nu eigenlijk geen echt oordeel vellen aangezien ik een behoorlijke tripsaanval heb gehad maar ik heb zelf het idee dat de meisjes er heel blij mee zijn en mij belonen met een prachtige eindspurt aangezien de toppen in de laatste week bijna de helft dikker zijn geworden.

Ik heb zelf het idee dat ik ze nog niet niet kan zien groeien maar er mankeert niet veel aan.

Aan het eind van de week gaan ze eraf en dan kan ik bekijken wat de oogst is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...