Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

30 X Amnees @ Dimlux 1000 Watt 100% Biologisch. The Story Continue's

Recommended Posts

vind ze zelf persoonlijk veel te klein en dat net heeft volgens mij ook niet echt een functie meer, ik vind het jammer en al helemaal omdat je ook met 1000 wat bezig bent zou ik zelf hier niet tevreden mee zijn, maar ja ieder zijn ding natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, daar geef ik je groot gelijk in Jack.

 

Ik heb deze problemen nu al een paar rondes. Op twee verschillende locaties, dezelfde grootte bak. Op verschillende aarde, onder verschillend licht, met verschillende voeding. Klimaat omstandigheden zijn nagenoeg hetzelfde.

 

De enige gemeenschappelijke deler is dat de stekken van dezelfde boer komen. En de problemen begonnen allemaal, toen ik bij deze boer inkocht.

 

Ik wil dan ook zo snel mogelijk af van stekken inkopen.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eens even terug gaan kijken en als ik naar je stekken kijk vind ik ze idd een beetje raar uitzien als of ze al een soort van bloei verschijnselen hebben, stekken snijden in de bloei, te lang in de doos laten zitten te lang te koud kunnen allemaal factoren zijn dat ze te klein blijven hoog tijd om eens die stekken boer aan de oren te trekken :rtfm:

of het ligt toch aan je zelf miss dat je met een te hoge ec start of de lamp er te dicht op heb.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee man stekkenboer meteen aan de oren trekken man, ben weleens begonnen met 2.0 of hogere ec was echt in het begin toen ik net op cocos zat.

zelfs toen werden ze 120 lang haha.

 

hoor je wel vaker van die stekkenboeren die er net mee begonnen zijn en allemaal probleem stekken hebben.

en zoals jezelf al zegt het begon toen je deze stekken gebruikte. logische verklaring toch dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee man stekkenboer meteen aan de oren trekken man, ben weleens begonnen met 2.0 of hogere ec was echt in het begin toen ik net op cocos zat.

zelfs toen werden ze 120 lang haha.

 

hoor je wel vaker van die stekkenboeren die er net mee begonnen zijn en allemaal probleem stekken hebben.

en zoals jezelf al zegt het begon toen je deze stekken gebruikte. logische verklaring toch dan...

toch denk ik ook dat er heel veel verschillende kruisingen van amnees zijn op de markt, dat amnees gekruist wordt is algemeen bekend maar met welke soort wordt die dan gekruist dat is dan af en toe de vraag welke krijg je?, ik moet toe geven dat ze bij mij ook de laatste tijd wat kleiner blijven niet hoger dan 70cm terwijl ik precies het zelfde doe als al die andere keren waar ze indd ook naar de gemiddelde lengte van 1,20 gaan, als ik niet genoeg voorgroei geef had ik dus ook echt een probleem gehad het is altijd maar net dicht gegroeid gelukkig, ik denk dat ze soms gewoon gekruist worden met soortjes die echt van zich zelf heel klein blijven, let er dus echt op geef ze genoeg groei anders heb je toch echt een probleem en al helemaal als je met weinig planten onder 1 lamp kweekt zo als ik. beste is eigenlijk nog altijd ben je tevreden met een stek die ook de gewenste lengte bereikt probeer daar gewoon moeders van te maken dan weet je tenminste zeker dat je altijd de juiste stekken hebt, had ik daar ook maar de ruimte voor :innocent: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeders moet je ruimte voor maken vind ik, daarom draai ik ook met een lamp minder. Ik ga nu eens aan de slag met stekken onder hps licht want onder tl houd ik ze niet mooi groen, zelfs niet als ik wat voeding meegeef.

 

@ Bruinevingers. Volgens mij heb je te droog gekweekt waardoor de ec is opgelopen en je planten een opdonder hebben gekregen. Ik zou ze eens flink te drinken geven en kijken of ze daarvan opknappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geen idee. Heb op twee plekken identieke problemen.

 

Ook nu weer, vergeeld blad (foto2)... fotos hieronder.

 

Spint ook weer lekker terug (ik zie ze niet zitten, ook niet onder het blad, maar op het blad zie je weer allemaal vergeelde 'stipjes'

 

Wat vergeling betreft. Denk zelf dat het ondervoeding is. Ben gaan bijvoeden 30 liter water met 25ML bloei op 10 liter.

 

Dag 22 bloei

 

gallery_33188_18642_96794.jpggallery_33188_18642_112991.jpggallery_33188_18642_32548.jpg

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zelf dat je juist te hoog in je ec zit, en wat de spint betreft ben je zelf bij stekken altijd bespuiten de hele groei fase minimaal 1 keer per week met juiste middelen ook al zie je niks eitjes zijn echt bijna onzichtbaar en komen uiteindelijk ook weer uit dus ook altijd een middel gebruiken voor de eitjes te doden, dat moet toch tegenwoordig wel duidelijk zijn dat je nergens meer 100% schone stekken krijgt, nu is het te laat om nog te spuiten.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn laatste organische kweek waren de bladeren ook binnen no time geel. Ik ben maar weer teruggegaan naar Biobizz waar ik de planten mee bij voed en heb ze weer wat op de pootjes gekregen. Maar ja, wat geel is wordt niet weer groen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je dat net hangen?

 

Ik knak behoorlijk veel waardoor die planten scheef groeien. Ik heb meerdere keren gehad dat ze zo scheef gaan hangen, dat ze zichzelf 'uit de grond trekken' zeg maar.

 

Nu vallen ze mooi om op het netje.

 

Het is niet vanwege de hoogte, want ik kan ze niet groot laten groeien met 1200 watt erboven. Moet minimaal een meter afstand van de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze trouwens die 2 weken op non stop 24/7 licht gedraaid.

 

Ik ga de laatste week 18/6 draaien, ik heb het gevoel dat ze niet echt veel harder gaan met continu licht.

 

betaal je dan ook nog de hoofdprijs voor die tensio ik zou zeggen bakken optillen maar dat gaat in dit geval moeilijk en grote sate prikker is ook wel relax :)

 

Ja, ik weet niet zo goed wat ik van die tensio's moet vinden. Ik had 1 nieuwe, 2 oude gekregen van een vriend. Maar ik weet niet meer welke welke is. Die oude hebben namelijk zeker een jaar of anderhalf stil gelegen. Begin me nu af te vragen of ze nog wel werken ;-)

 

Die tensio die ik nieuw had, die werkte goed, maar weet dus niet meer welke dat is :P

 

Beetje late reactie maar toch;

hebben we het hier over Blumat tensio's?

In dat geval; don't worry vwb functionaliteit tensio's.

De Blumat tensio's zijn hier behoorlijk ongevoelig voor.

Hier kun je gerust erg lang op vertrouwen.

Niet te vergelijken met pH electrodes.

Gr. fanatiek overall Blumat gebruiker sinds ongeveer 20 jaar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...