Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mikkie789

Hulp Bij Keuze Kweekspullen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ga voor het eerst binnen kweken, nu kom ik er niet uit wat voor soort en merk spullen ik wil gaan gebruiken.

Een aantal keuzes zijn al gemaakt, er komen 5 planten in, en ik wil een 400 watt lamp gaan gebruiken. Voor groeien wil ik met tl verlichting gaan doen (eerste 2 weken) alleen weet ik nog niet precies hoeveel stuks en het aantal watts.

Alles komt te staan in een inbouwkast, helaas loopt deze schuin af, is dit een probleem met de hoogte? De lamp zal op 40cm afstand komen.

 

kamer.jpg

 

Wat ik gelezen en gezien heb is dat ik een 480 kuub afzuiger nodig heb (1kuub per watt + 20%) en een 250-300 kuub koolstoffilter.

Er zal verse lucht worden aangezogen via een kamer ernaast en de uitblaas zal onder de dakpannen zijn. De bedoeling is dat dit er ook een fan controller met thermostaat in komt.

 

De planten zelf wil ik op potgrond aarde kweken, heb alleen nog geen idee hoeveel liter potten ik het beste kan gebruiken. 12 liter lijkt mij een goede keuze.

 

Ik wil goede (merk) spullen aanschaffen alleen heb ik geen idee wat nou het beste is.

 

Hopelijk kunnen jullie mij op de goede weg helpen.

 

Gr,

Edited by mikkie789

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup... rechtdoor 2 x linksaf en dan net zo n stuk terug daar zou t moeten lukken.

 

Welkom en suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zou een dubbele TL van 1m wel goed moeten zijn.

Ik ga zelf voorgroeien met TL en dan verder met TL en led. Led doe ik ook later pas omdat ik die nog niet heb.

 

Heb je al een keuze gemaakt in welke planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen keuze gemaakt wat voor soort, neem geen autoflower. Iemand suggesties?

Ivm stroomkosten had ik de keuze gemaakt voor een tl lamp, scheelt het veel als je het ook onder een hps lamp voorgroeit? Lees overal dat tl verlichting net zo goed kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt idd nogal 600watt of 38watt.

 

Soort plantjes zal iedereen wel suggesties voor hebben maar is persoonlijke voorkeur.

 

Ik doe het zelf als beginner zo: ik zoek een paar redelijk makkelijke planten en verschillende in duur van bloei en formaat en eigenschappen.

Zo denk ik het meeste te leren het eerste jaar. Ik heb zelf autoflowers, regulier en gefeminiseerden. Voor binnen en voor buiten wat.

En ik pak lekker goedkoop de eerste zaden en keren dat ik aan het proberen en oefenen ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De keuze is gevallen op amnesia haze gefeminiseerd (huismerk van dutch-headshop).

De lamp zal een 400 watt Son-t PIA Green power 400watt met een lumatek 400 watt elektronische vsa worden. Dit lijkt mij een veelgebruikte kwalitatief goede lamp.

Edited by mikkie789

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze een beetje groeien staan ze aardig krap denk ik. Weet niet hoe groot ze werkelijk kunnen worden binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

250watt mischien beter ivm de hoogte van je casa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp komt tussen die 0.7 en 1.7m hoogte te hangen dus op 1.2m van de grond,

trek daar 25cm vanaf voor je lamp met ophanghaakjes,400watt = 40cm lamp/plant afstand,pot van 30cm hoog = 120cm - 40cm - 30cm - 25cm = 25cm hoogte heb je voor je planten,kast is gewoon te klein door die schuine hoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als ik alles zo ver mogelijk naar voren haal, 1m2 zou voldoende moeten zijn toch? Dan zou ik de lamp 30 cm naar voren kunnen zetten, dan komt de lamp weer iets hoger. Ik ben van plan om potten van 18liter te gebruiken, deze zijn 30 cm hoog. Als ik hem tussentijds top dan worden ze minder groot toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver mogelijk naar voren halen dan idd. Toppen zou niet werken dacht ik, ze groeien dan gewoon door maar met meer toppen.

Eerder in bloei trekken zou ze kleiner houden dacht ik.

Of kleinere soortjes pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de website waar ik de zaden ga kopen staat dat ze geschikt zijn voor scrogg, is dat te doen voor een beginnende kweker? Zo kan ik het wel lekker laag houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een ander soortje kiezen wat veel minder strekt, lijkt me zeker voor een beginnende kweker makkelijker.

 

Dat voorgroeien onder tl zou ik lekker vergeten, gelijk onder de hps met die plantjes.

Scheelt hooguit een paar tientjes in stroom, terwijl de plantjes liever veel licht krijgen dan weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn leuke kleinere en snelle soorten met mooie opbrengst die goed passen in je kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry heb niet goed gekeken het is iets hoger. Niet dat het heel veel uitmaakt, alleen ik dacht als ik de lamp bijna in de nok hang en eventueel iets of wat onder een hoek hang dat het wel moet lukken. Het moet wel lukken om de lamp op 170 cm te hangen - 40cm (afstand plant en lamp) - 30cm(pot) en dan hou ik precies 1 m over voor de plant. De afstand tot de deur is dan 33 cm, als ik de planten wat naar voren zet moet het wel lukken toch?

 

kamer.jpg

IMG_1080.jpg

 

Sorry dat ik zo eigenwijs ben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, wat is eigenwijs.

je bent gewoon je ideetjes aan het uitwerken en aan het ontdekken.

Het lukt goed of het lukt niet of het lukt minder van alles leren we stap voor stap en komen we dichter bij optimale kennis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp kan je wel tot in de nok hangen zeker wel, behalve wanneer je 'm een kwartslag draait. :D

 

Persoonlijk zou ik voor 600watt kiezen want licht is gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat het wel moet lukken, een plant van 1 meter (zonder pot) is wel een beetje gemiddeld toch?

Inmiddels heb ik het volgende lijstje aan materialen verzameld:

 

- 400watt lumatek instelbaar met 400watt greenpower lamp en hamerslagkap.

- Ruck 160 460m3

- Wilco carbon 500m3

- SMS controller 4,5A

- Kleine clipventilator

- Thermometer en lv

 

Mijn idee was om de zaadjes nadat ze gekiemd zijn in een spongepot te doen en voor te groeien, de keuze is nog niet gemaakt of het met tl gedaan word of door HPS

 

Die lamp kan je wel tot in de nok hangen zeker wel, behalve wanneer je 'm een kwartslag draait. :D

 

Persoonlijk zou ik voor 600watt kiezen want licht is gewicht.

 

600 watt is een minimale afstand van 50-60 cm dat gaat ten koste van me planthoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je de planten wel buigen en knakken om ze wat korter te houden. Ik zou zeker 600watt ophangen in die ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mijn excuses heb me even voorgesteld in de voorstelpagina.

Edited by mikkie789

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...