Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

penvissers

Hoeveel Licht?

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

 

Ik heb een tentje van 80x80x160cm en een afzuiger van 400m2 met filter van 425m2.

 

Ik kweek nu met een 150W led maar ik vind het tegenvallen.

 

Nu wil ik de volgende kweek gaan proberen met een HPS lamp.

 

Ik zit te twijfelen tussen de 250W en de 400W HPS.

 

Kan iemand mij advies geven, wbt warmte en opbrengst. Het is niet zo'n hoge tent......

 

Wat zijn de afstanden van HPS tot bovenkant plant ?

 

Ik wil scrog gaan proberen met een haze soort de volgende kweek.

 

B.v.d

 

Groet, Penvisser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zowel 250W HPS als 400W HPS in zo'n formaat tent gedaan. Ging beide prima. Al was die tent wel 180cm hoog. Dan wordt 400W wellicht wat krap in de zomer. Ik had een dimbare VSA en dan had ik er in de zomer 250W in en in de winter 400W.

 

250W is wellicht iets krap en 400W net iets ruim. Een 250W HPS zou eigenlijk in een 60x60 tentje moeten en een 400W in een 90x90 tentje. Maar goed, het werkte bij mij prima hoor.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W heb je lekker hoge umol/s, dus ga je super dikke toppen kweken op een klein oppervlak. :)

 

Zoek maar eens op 'Killing Fields in SOG', een prachtig 12/12 kweekje van Sannie met 5 Killing Fields in die tent met 400W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit meer leverbaar

 

gavita heeft de complete binnenlandse markt aan dimlux cadeau gedaan, vanwege een of ander nietszeggend symboolwetje :D

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita digistars niet meer leverbaar????

Dus hoe doen we dat dan met de lampen? Er gaat alleen een gavita enhanced in namelijk.

Zou zeer fucked zijn als ik strax een nieuwe evsa moet kopen omdat de lampen niet meer gemaakt worden :td

 

Ik ga er gelijk wat inslaan voor het geval dat het niet of moeilijk te krijgen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita holland levert niks meer in holland, ze richten zich alleen nog op de buitenlandse markt

 

wij kunnen de tering krijgen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg naar, ik ben morgen bij de tuinier dus ga gelijk vragen of ze nog wat hebben van de gavita enhanced.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt tot zover, het gaat een 400W worden. Ben ook de scrog topics aan het doornemen van Sannie.

 

Daar kan ik veel van leren.

 

Wordt er nog veel recent gekweekt met de organische voeding en tablets, dit vind ik ook wel interessant om te doen. Ik heb wel een ph en ec meter maar met schimmels en bacto lijkt mij wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af hoe het met garantie gaat, ik heb ook zo'n digistar.

 

@poitr, ik draai nu al 3rondes met een GE lucalox 400W HO lamp naar tevredenheid, geen verbogen electrode.

Mocht je een apparte groeilamp willen gebruiken dan zou ik de mh superveg lamp willen adviseren.

Deze werken beide goed met 'n evsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garantie, Gavita?

 

Vergeet het maar, zelfs iets, twee dagen voor 1 maart gekocht....

Na 1 maart geen garantie meer....

 

Gavita schermt met de wet......

Spelletje met iets van Gavita Nederland en Gavita Holland, ik weet niet precies hoe t zit, maar de ene is voor de tuinbouw. De andere bediende ons......

 

Gavita zegt keihard, als ik zeg garantie, ga maar halen op de Parnassusweg ( rechtbank Adam )

Of dat juridisch helemaal klopt betwijfel ik wel.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk staan ze wel gewoon weer met een kraampje op alle internationale wietbeurzen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was dus bij de Growshop en ze hadden alleen nog de 400watt liggen van de gavita en komt inderdaad niet weer terug, ze zij ook dat philips zich een beetje gaat terug trekken uit onze sector.

Laten we hopen dat dat dus niet gaat gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oog is gevallen op een esva van lumatec, deze om precies te zijn, Lumatek Digital Ballast 400W/240V Plug en play, kan ook dimmen. Het is een compleet set met lamp en reflector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek is zeker goed spul, alleen dacht ik Lumatek een dochter onderneming van Gavita is en dus misschien ook wel uit het Nederlandse assortiment word gehaald.

Misschien is het aanschaffen van een Dimlux wel de beste optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dan kom ik een paar tientjes duurder uit als ik voor de Dimlux kies. Wat een gezeik zeg, als steeds het asortiment wordt uitgedund.

 

Nou ja, ik heb nog een paar weken de tijd :whistle: :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...