Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skutters

2X Of 9X Ssh Met Led Voorgroei En 600Watt Afbloei

Recommended Posts

Looking good! Hopelijk krijg je het warmteprobleem verholpen.

Alvast heel veel succes met je schattige dames ;)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks WaB, het zit gelukkig onder de onderste blaadjes dus denken dat het wel mee gaat vallen allemaal. Ik zal volgende keer een fotootje maken zonder zuurstokken licht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij nog een paar fotootjes zonder licht!

Ik weet haast zeker dat de blaadjes verbrand zijn Door het sproeien. Het verergert niet dus das een goed teken.

Vanavond krijgen ze een klein beetjes extra water met wortel stimulator.

gallery_37927_18573_4398186.jpg

 

gallery_37927_18573_1651742.jpg

 

Van de week ga ik ze ook allemaal toppen (vanaf de 5e internode ) en mocht het niet vol komen top ik ze nog een keer ;)

 

gallery_37927_18573_4595619.jpg

Na her toppen update ik weer

 

Pzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeden middag allemaal,

 

Dag 24 18/6

*Temperaturen

Dag 24.7

Nacht 19.9

*Voeding

Potten voelen nog zwaar na laatste waterbeurt dus nog even niks meegegeven.

 

De dames groeien lekker door en lijken het naar hun zin te hebben. De kleur lijkt me ook in orde niet te licht en niet te donker.

 

Vanavond wil ik ze gaan toppen, dan laat ik ze 2 dagen herstellen en gaat de klok op 12/12 :)

Uiteindelijk wanneer de eerste bloei erin zit wil ik mn 600watt lamp erin hangen.

Ik heb vd week nog gekeken naar mn afzuiger en denk dat er toch teveel bochten in zitten, dit heb ik met de huisbaas besproken maar mag het niet veranderen van hem omdat ik dan gaten in het plafond moet maken :( Gelukkig begint het al goed koud te worden dus hopelijk blijven mn temperaturen dit keer wel in orde?

 

Door het koude weer heb ik ook een tweede terarium matje erbij gelegd, de temperatuur daalde in ene keer onder de 17 graden! Nu blijft het heerlijk 20 graden! :tu

 

Hier nog wat pics van hoe ze er nu bij staan:

 

gallery_37927_18573_4032577.jpg

 

gallery_37927_18573_964031.jpg

 

gallery_37927_18573_1636578.jpg

 

 

gallery_37927_18573_4006840.jpg

 

 

Vorige week heb ik ook een nieuw speeltje binnen gekregen! Een echte bubbleator hihi, dus gisteren weer een poging gedaan om ice hasjiesj te maken!

Bij de bubbleator zaten 3 zakken bij 2 van 220mc (waarvan 1 piramide zak voor je knip) en 1 van 70mc.

Vervolgens heb ik een aantal zakken ijsklontjes gehaald bij de ah voor 72cent de zak :tu lijkt me een goede deal haha!

De knip die ik had liggen is van mn laatste kweek amnesia (53gr) en een buitenplant ook silverhaze (ongeveer 20gr) maar deze was nog verre van klaar toen ze geoogst moest worden :(

 

gallery_37927_18573_1485728.jpg

 

Ik had op een filmpje gezien dat er bij de rits een touwtje zit zodat deze niet open gaat, op deze zak zit dat dus niet!

Dus bij de eerste draai schoot al gelijk de rits open van de piramide zak en zat heel het apparaat onder de knip ;)

Bij de 2e draai er gelijk een touwtje omheen gebonden dit ging een stuk beter!

Uiteindelijk heb ik 4.5 gr half natte hasj eruit weten te halen zal droog ongeveer 4 gr zijn.

 

Het is niet echt heel veel maar toch een heel lekker hasjie! Ik heb al wat kruimels geproefd die ik op de verwarming haf laten drogen ;) echt top spul haha!

Volgende keer als ik weer ga draaien zorg ik voor een 38mc zak misschien verhoogd dat mn productie, verder zal het bij deze ook wel gelegen hebben aan de zilver haze die veel te kort gebloeid heeft en amper/geen thc bevatte en er was veel blad verloren gegaan omdat de zak was open gegaan :(

 

Dit is het eind resultaat :)

gallery_37927_18573_1178949.jpg

 

Zo was een heel verhaal ik steek er nog 1 op :vape:

 

Tot laters Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owwja die 2 reserve plantjes zijn de kop om gedraaid helaas :( dit omdat mn ouders willen bezuinigen op de stroom kosten haha en ik hang er dadelijk 600watt in ;) nou ja is niet anders mn groei kastje mocht in geen geval aan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn getopt! Nou ja op 1 na, die in het midden heb ik niet gedaan. Bij mn amnesia ronde hiervoor had ik ook 1 plant niet getopt om te kijken of daar nog veel verschil in zit. Bij de amnees gaf de niet getopte een stuk minder dan de rest, nu kijken hoe dit met deze silver haze is.

 

gallery_37927_18573_656206.jpg

 

Net als vorige ronde zien de plantjes er weer zeer gezond uit. Zo had ik bij vorige rondes van andere breeders nog wel eens een misvormde tussen zitten bij wietzaadje nog geen 1 gezien :tu

Nu wil ik wietzaadje niet gelijk de hemel in prijzen maar ik vind wat ze leveren wel heel goed. Nu maar hopen dat het ook echt silver haze is natuurlijk ;)

 

gallery_37927_18573_3027070.jpg

 

gallery_37927_18573_2826984.jpg

 

gallery_37927_18573_4166764.jpg

 

Morgen zet ik de lamp op 12/12

 

Skutters

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Na 27 dagen groei hebben ze nu hun eerste dag 12/12 erop zitten.

Bij de getopte dames zie je duidelijk wat strek tussen de laatste internodes, waardoor de niet getopte wat achter blijft. Dat wordt straks maar weer lekker knakken en buigen om alles weer gelijk te houden :)

 

gallery_37927_18573_1497441.jpg

 

gallery_37927_18573_3470461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Vandaag is dag 5 ingegaan van de bloei :)

De lamp brand van 18:00 tot 06:00.

Temperaturen vrij constant, in de dag is deze 24.7 en in de nacht 19.8.

Zojuist hebben ze water met voeding gekregen, ik heb de ec op 1.2 gehouden dit lijkt me wel een mooie voedingswaarde in dit stadium.

 

Het valt op dat de rechter en linker planten iets harder groeien dan de middelste planten. Daarom heb ik de de buitenste 6 allemaal geknakt (dit zal de komende weken nog wel genoeg gaan gebeuren want ze gaan weer als de malle ;) )

 

Omdat ze zo lekker gaan wil ik nog even wachten met mn hps erin te hangen, wanneer denken jullie dat ik deze er het best in kan hangen? Zelf had ik bedacht om dit bij de beginnende topje te doen, maar dan wel te wachten tot de ergste groei eruit is. Tips en tricks zijn zeer welkom :tu

 

Zo staan ze er nu bij

 

gallery_37927_18573_4357904.jpg

 

gallery_37927_18573_4706281.jpg

 

Tot latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit Skutters,

 

Op welke hoogte komt je net te hangen en hoelang zullen ze nog doorgroeien denk jij?

 

Ik ben mij aan het orienteren voor een scrog kweekje :whistle: Ik blijf je volgen...

 

Gr Penvisser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

38mc zak voor je ICE hash gaat zeker een boel schelen, dit heb je nu weggespoeld :icecream:

Softbox kan niets met 2 bochten (verliest veel capaciteit) of je moet hem slag groter nemen (750m3).

Buisfan kan wel genoeg druk opbouwen maar een softbox is daar niet zo goed in.

Waarom niet de softbox ipv boven de tent naast de tent en dan via een cooltube gat aan de zijkant de slang de tent is?

Zo heb ik normaliter de afzuiging geregeld, zo min mogelijk bocht want dat scheelt enorm.

Hier heb ik momenteel 2x 400W in een Dr150W hangen (150x80x200) wat geventileerd wordt met een buisafzuiger van 385M3 en een 500M3 filter in de tent en ik kom niet boven de 30C uit.

Nergens een bocht in het afzuigsysteem overigens.

 

Vindt de plantjes heel erg gedrongen, LED helpt mee op dat vlak maar er viel me nog iets anders op aan de potten:

een rand tussen medium en de pot, dit betekent als het niet komt door steeds de pot optillen en zwaar neer laten komen, dat de aarde te droog is en aan het inklinken is in de pot wat zorgt voor een oplopende EC wat tezamen met te weinig water weer resulteerd in slakrop planten bij oa een HPS kweek en hier mogelijk ook begint te spelen? Ben geen LED kweker juist vanwege dat enorme verschil in waterwegen tov andere lichtbronnen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey penvisser,

 

Eigenlijk zou ik nog niet weten hoe hoog ik mn net ga hangen, omdat dit de eerste keer is dat ik ssh kweek kijk ik eerst aan hoe de planten zich ontwikkelen en vandaar uit bekijk ik wat het beste lijkt. Misschien zet ik er dit keer wel bamboestokken naast ;)

Omdat ik ze nog nooit gehad heb zou ik ook niet weten hoelang ze nog groeien (ik schat dat deze zeker nog wel 2 weken blijft groeien dus dat wordt veel knakken en buigen). Daarom wacht ik ook nog even met mn hps erin hangen want ik ben bang dat ze anders de tent uit vliegen :engel met mn led kan ik nog lekker drukken op de dames :P

 

Ik hoop dat je scrog kweekje goed gaat verlopen zonder al te veel problemen! En leuk dat je blijft volgen :tu

 

Pzz

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild thanx voor het meedenken! Dat kan jij ook niet weten maar is echt een heel klein kamertje waar de tent staat :( en dan slaap ik er ook nog ;)

Korte omschrijving over de opstelling, de tent staat links tegen een inbouw kast waar nu de softbox in hangt afblaas doe ik in de kamer ernaast. Aan de rechter kant loopt het schuin af daar staat een laag kastje waar ik al mn spullen in opsla en voeding. Naast dit kastje zit nog een Schot waar ik vroeger in af blies maar die droge hps lucht werd ik naar van daarom heb ik dit veranderd, achteraf hadden ik m beter boven de tent kunnen hangen dan in die kast en nu mag ik het niet meer veranderen :( er staat ook nog een 2prs bed in wat de kamer voor, naast, achter de tent is allemaal geen optie helaas! alleen maar kleiner maakt (het is nog altijd zo dat het mn ouders huis is en ik al erg blij mag zijn dat ze het gedogen) straks als ik mn eigen plek heb gaat het wel helemaal goed komen :tu

 

Ik druk de plantjes eigenlijk expres zodat ze niet te hoog worden (als straks de die 600watter erin gaat wil ik nog genoeg ruimte hebben) en daar in tegen ben ik ook niet bekend met ssh dus ik stel mezelf weer lekker een uitdaging!

Over dat oplopende ec bij te droge aarde ben ik me van bewust maar dat het dan slakroppen worden wist ik niet ik dacht dat dit genetisch was! Ik houd de lamp z'n 50cm van het gewas, en zoals in mn micro kweek verslag te zien is deden die amneesjes het vrij goed daaronder.

Bedankt in ieder geval voor de tips ook kan ik helaas niet alles veranderen in deze situatie :(

 

Pzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps er nu meteen inknallen! Dat ga je straks zeker terugzien op de weegschaal.

Licht=gewicht!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel een punt! Maar dan denk ik op mijn beurt met dimlux dim je natuurlijk ook vaak in de groei en boost je hem in de bloei (bv 600watt groei 1000watt bloei maar correct me of im wrong) nu hangt er 278watt led in en dan boost ik hem bij beginnende bloei naar 600watt hps ;) en aangezien ik nog geen bloei verschijnselen spot wou ik die led er nog even in laten.

Maarja ik probeer ook maar wat haha

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel licht is juist in de groeifase heel belangrijk, anders heb je straks hele iele plantjes met dunne steeltjes die geen fatsoenlijke top overeind kunnen houden als je ze te laat onder hps zet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké top man weer wat geleerd! Nou moet ik zeggen dat deze plantjes al een dikkere steel hebben dan de amnees van vorige ronde en de zijtakken zien er ook veel steviger eruit, zal dit ook niet ergens genetisch bepaald zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deels erfelijk, maar ook je klimaat en voeding/waterstrategie hebben veel invloed.

Ik zet mijn dames liefst vanaf dag 1 al onder zoveel mogelijk licht.

Klein beetje luchtcirculatie zorgt voor de impuls om mooie dikke stelen te maken en de natuur doet de rest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks scirocco, zijn weer allemaal aandacht puntjes waar ik aan moet werken Haha!

Vd week gaat de hps erin :tu

Ben net even wezen kijken bij de dames en zijn al weer wat de hoogte in geschoten. Voornamelijk de rechter en linker rij gaan een stuk harder dan de middelste rij planten, geen idee hoe dit komt maar heb ze alle 6 weer even geplet bij de bovenste internode.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeden middag allemaal,

 

Update tijd :D

Dag 9 12/12

Temperaturen

Dag 25.1 lv

Nacht 20.3 lv

Lv 45%/61%

 

Kwa problemen is er niks te melden, de dames groeien heerlijk door! Ook zijn de eerste bloei haren gezien :icecream:

Vandaag heb ik ze alleen afgezuurd water mee gegeven met een ph van 6.3.

 

Ik heb nog geen tijd gehad om mn hps erin te hangen maar dit gaat snel gebeuren hoor :tu

 

Foto's zeggen meer!!

 

gallery_37927_18573_1070270.jpg

 

gallery_37927_18573_417704.jpg

 

gallery_37927_18573_1572729.jpg

 

gallery_37927_18573_3087090.jpg

 

gallery_37927_18573_2272127.jpg

 

Tot latersss

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal

 

Hier een korte bijlage van de silver hazen!

Dag 13 12/12

Ben Veel aan het knakken en pletten geweest afgelopen dagen, en ik moet zeggen het resultaat is er naar ;) helaas heb ik in mn enthousiasme een takje te ver geknakt deze heb ik eraf moeten knippen, is toch weer een top minder :(

 

gallery_37927_18573_398183.jpg

 

gallery_37927_18573_659780.jpg

 

gallery_37927_18573_894308.jpg

 

gallery_37927_18573_2813919.jpg

 

gallery_37927_18573_2573529.jpg

 

gallery_37927_18573_1962246.jpg

 

Voeding wat ze mee krijgen, is nu alleen de basisvoeding met een ec van 1.3.

 

Tot laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als vorige ronde zien de plantjes er weer zeer gezond uit. Zo had ik bij vorige rondes van andere breeders nog wel eens een misvormde tussen zitten bij wietzaadje nog geen 1 gezien :tu

Nu wil ik wietzaadje niet gelijk de hemel in prijzen maar ik vind wat ze leveren wel heel goed. Nu maar hopen dat het ook echt silver haze is natuurlijk ;)

 

mooie planten maar das echt geen silverhaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( dammmm :(

Wat voor soort denk jij dat dit is dan? Ik heb hier al veel vaker gelezen dat je bij sommige breeders niet krijgt wat je besteld :kill:

En daarbij zou ik niet weten wat de echte kenmerken zijn van ssh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er ook niet echt hazig uitzien, maar dat kan ook aan mij liggen.... plantjes zijn wel mooi groen en gezond zo te zien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ww ofzo. ze staan er wel netjes bij.

echte silverhaze uit zaadkan doorgroeien tot aan week 6.

mischien wel beter dat het de echte niet is .

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...