Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HackTheSystem

Ongeval Met Scooter, Betrokkene Partij Wilt Niet Meewerken, Wat Nu?

Recommended Posts

Ik heb een aanrijding gehad met een stel junken, vol onder de snuif gooid iemand zich voor mijn scooter met de fiets. De persoon fietste ook nog eens tegen het verkeer in. Goed wat schade aan de scooter en overige goederen zoals kleren etc.

Ik heb de ID gegevens van de persoon en een telefoonnummer. Maar achteraf weigert de tegenpartij de gegevens in te vullen op een schadeformulier.

 

Politie is niet gebeld ter plekke, was wellicht handig geweest maar ik had haast dus niet gedaan.

 

Wat moet ik nu doen?

 

De verzekering zegd dat ze niks kunnen doen omdat het niet in mijn dekking valt. De politie wilt de aangifte niet opnemen omdat ze zeggen dat de verzekering dit moet uitzoeken.

 

Ik heb de gegevens, de verzekeringmaatschappijen hebben de mogelijkheid om iemand na te trekken aan een BSN-nr. Die is aanwezig van de schuldige tegenpartij. Heeft de verzekeringsmaatschappij hier genoeg aan?

Het vermoeden bestaat ook dat de tegenpartij niet verzekerd is.

 

Het liefst speel ik voor eigen rechter maar eerst maar eens klein en zeilig spelen en hopen dat er betaald word.

Wie kan me raad geven??

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een rechtsbijstandverzekering? En getuigen die jouw kant vh verhaal kunnen bevestigen?

Zonder getuigen zal je er echt met een stel vrienden en een paar honkbalknuppels heen moeten, en als het junkies betreft zonder verzekering... kan je fluiten naar je centen.

 

Heb al zoveel ellende gehad en gezien met verzekeringen, altijd schadeformulier invullen is de enigste manier om enige zekerheid te hebben.

Geen id, geen verzekeringsbewijs of moeilijk doen? gelijk ter plekke 112 bellen, achteraf ga je in 90% van de gevallen nooit centjes zien.

 

Succes, ik hoop dat je je centjes krijgt!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag het nou eens minder vriendelijk om het schadeformulier in te vullen?

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en deze tip die ik je geef heeft mij goed geholpen ;)

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met wietbladeren eens , blijf vriendelijk en probeer uit te leggen dat jouw verzekering alleen iets doet als zij een volledig ingevuld schadeformulier hebben .

 

Geld krijgen van een fietser ( zwakkere verkeersdeelnemer ) is altijd lastig , geld krijgen van een junk lijkt mij onmogelijk .

 

Vraag advies op het juridisch loket

https://www.juridischloket.nl/

 

Ik bedoel dat ik het niet eens ben met wietbladeren .

Onvriendelijk kan altijd nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietbladeren adviseert om niet vriendelijk te blijven, kennelijk lost hij conflicten op de Godfather wijze op. Mensen die denken dat blowers een stel hippies zijn moeten er eens een van de scooter rijden. :D

 

Mijn advies? Het leger inzetten en bommen op zijn stad of dorp gooien.

Edited by dilago
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verzekering dient dit gewoon af te handelen, dat excuus kunnen ze alleen gebruiken als het jouw schuld was, als jij slachtoffer bent moeten ze jou helpen, allrisk wa of wat dan ook; dat is hun werk.

 

ik kan je wel vertellen dat contant een paar tientjes in je hand krijgen voordeliger zal zijn..

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HUFFnPUFF

 

Als je in Nederland een motorrijtuig bestuurd ben je verplicht om minimaal een WA verzekering te hebben , ws heeft Hack alleen zo'n WA verzekering en dan keert zijn verzekering aan hem niets uit .

 

Als fietser is het raadzaam om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben maar is niet verplicht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in Nederland een fietser aanrijd heeft de fietser altijd gelijk..heb ook een keer een aanrijding gehad met een fietser hij fietste op de auto weg in het midden tussen de witte strepen want daarlaten geen sneeuw gaat hij maar op de weg rijden alsnog kreeg hij gelijk.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat wietbladeren zecht en duidelijk maken dat als de verzekering het uitbetaald het verder afgehandeld is en het hem dus niets kost..

Anders zelf deurwaarder spelen..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar weer hoe belangrijk geld voor sommigen is. Alsof een junk de centen heeft om iemand terug te betalen. Accepteer je verlies als een man en verkoop desnoods een paar gram van je stash om de schade mee te betalen, shit happens.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

We leven in een raar land , hier noch wat leesvoer over de bescherming van fietsers :

 

 

Aanrijding met voetganger of fietser

 

 

Wie is er aansprakelijk bij een aanrijding met een voetganger of fietser

 

 

 

 

 

 

 

 

Fietsers of voetgangers worden gezien als zwakkere verkeersdeelnemers omdat motorvoertuigen extra risico op schade opleveren door hun snelheid en gewicht. Daarom kent de wet een speciale regeling bij een aanrijding tussen een motorvoertuig en een fietser of voetganger. De automobilist is aansprakelijk voor de schade van de fietser zonder dat zijn schuld bewezen hoeft te worden. Andersom kan de automobilist de schade die hij oploopt door een fout van een fietser of voetganger, claimen bij de fietser of voetganger (of diens AVP-verzekering). Dan gelden de normale wettelijke regels.

 

 

 

Bescherming door de wet (artikel 185 Wegenverkeerswet)

 

Normaal gesproken moet je na een ongeluk bewijzen dat de tegenpartij aansprakelijk is. Dit geldt niet wanneer je als fietser of voetganger wordt aangereden door een motorvoertuig (auto, motor, bromfiets, snorfiets etc.). De wet bepaalt dat de automobilist aansprakelijk is (behalve als hij overmacht kan bewijzen). Dit is een vorm van 'risicoaansprakelijkheid'. Daarbij hoeft men geen schuld te hebben aan het ongeluk maar is men wel aansprakelijk. Dit lijkt onrechtvaardig maar de fietser of voetganger loopt meer risico op zwaarder letsel vanwege de massa van het motorvoertuig.

 

Overmacht

 

Er is sprake van overmacht als de automobilist bewijst dat hij geen enkele schuld heeft. In de praktijk is overmacht moeilijk te bewijzen, en zal de automobilist vaak aansprakelijk zijn. Van de automobilist wordt verwacht dat hij rekening houdt met onverwacht, onhandig en onvoorzien gedrag van de fietser of voetganger. Met de fouten van de voetganger of fietser zelf wordt alleen rekening gehouden wanneer deze zó onwaarschijnlijk zijn dat de automobilist er met zijn rijgedrag geen rekening hoefde te houden.

Voorbeeld van overmacht automobilist

 

Een voetganger wordt door iemand anders plotseling hard tegen een voorbij rijdende auto geduwd. De voetganger loopt daarbij letsel op en wil de automobilist aansprakelijk stellen. De rechter heeft geoordeeld dat, in dit specifieke, uitzonderlijke geval sprake is van overmacht en de automobilist dus niet aansprakelijk is.

Voorbeeld van géén overmacht automobilist

 

Een kind van 10 jaar komt plotseling achter een geparkeerd busje vandaan de weg op gefietst. Het kind wordt aangereden voor een stapvoets rijdende automobilist. Het kind breekt zijn been. Er is geen sprake van overmacht voor de automobilist omdat kinderen onder de 14 jaar door de wet worden beschermd.

 

De praktijk

 

In de rechtspraak wordt onderscheid gemaakt tussen fietsers en voetgangers boven de 14 jaar en onder de 14 jaar.

 

Fietser of voetganger van 14 jaar of ouder

  • De automobilist is aansprakelijk en moet de schade van de fietser of voetganger vergoeden, tenzij de automobilist overmacht kan aantonen.
  • Ook al is er sprake van eigen schuld van de fietser of voetganger, dan krijgt hij toch minimaal 50% van zijn schade vergoed.
  • In sommige gevallen krijgt de fietser of voetganger bij eigen schuld meer dan 50%. Dit is afhankelijk van de verkeersfouten van beide partijen en van de 'billijkheid' zoals de ernst van de verwondingen en het wel of niet verzekerd zijn.

De fietser of voetganger krijgt dus altijd (ook bij eigen schuld) tussen de 50% en 100% van zijn schade vergoed.

Voorbeeld

 

Een automobilist rijdt stapvoets op een woonerf. Plotseling komt een 20-jarige voetganger achter een geparkeerde auto vandaan. Zij wordt aangereden door de auto en raakt ernstig gewond. De rechter stelt vast dat de automobilist 30% schuld heeft aan het ongeval en de voetganger 70%. Normaal gesproken zou de voetganger dan maar 30% van haar schade vergoed krijgen. Maar de regel is dat de voetganger minimaal 50% van de schade vergoed krijgt. Dus ondanks de 70% 'eigen schuld' van de voetganger, krijgt zij tenminste 50% van haar schade vergoed.

Omdat de voetganger zwaar gewond is geraakt, kan de rechter het redelijk vinden dat zij meer dan 50% krijgt. Bijvoorbeeld 80% van haar schade.

 

Fietser of voetganger jonger dan 14 jaar

 

Voor fietsers of voetganger jonger dan 14 jaar geldt een iets andere regel. De reden is dat het verkeersinzicht van kinderen nog niet goed ontwikkeld is.

  • Bij een aanrijding tussen een motorvoertuig en een fietser of voetganger jonger dan 14 jaar, krijgt deze altijd 100% van de schade vergoed. Dat geldt ook als de automobilist niets valt te verwijten.
  • Dit is alleen anders als de automobilist kan bewijzen dat het kind de aanrijding opzettelijk heeft veroorzaakt. Dat is zéér zelden het geval.

Voorbeeld

 

Een kind van 11 jaar komt zonder op of om te kijken, met zijn telefoon in de hand, een uitrit uit gefietst. De uitrit is vanaf de weg slecht zichtbaar. Het kind slaat blindelings linksaf de weg op, en wordt door een auto aangereden. Het kind raakt ernstig gewond. De automobilist kon er helemaal niets aan doen. Ondanks de fouten van het kind, is de automobilist toch aansprakelijk en moet hij 100% van de schade van de fietser vergoeden. Er is namelijk geen sprake van opzettelijk gemaakte fouten van het kind.

 

Schade aan de auto veroorzaakt door fietser of voetganger

 

Wanneer er een auto schade heeft die is veroorzaakt door een fout van een fietser of voetganger, dan kan de eigenaar van de auto de zijn schade claimen. Dit kan hij rechtstreeks bij de fietser of voetganger claimen (of bij diens AVP-verzekering). In dat geval gelden de normale wettelijke regels, met enkele uitzonderingen.

  • De automobilist moet bewijzen dat de voetganger of fietser een fout heeft gemaakt.
  • Om 100% van de schade vergoed te krijgen, moet de automobilist aantonen dat er voor hem sprake is van overmacht. Dit zal niet snel het geval zijn, omdat je als automobilist altijd rekening moet houden met onvoorzien gedrag van voetgangers of fietsers.
  • Als de automobilist zelf óók een fout heeft gemaakt, dan moet hij (een deel van) de schade zelf betalen. Soms kan de verdeling dan nog aangepast worden wegens omstandigheden, zoals de ernst van de fout en van de verwondingen.

Rol verzekeringen

 

Vaak hebben fietsers of voetgangers een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP). De automobilist kan zijn schade dan rechtstreeks claimen bij die verzekeraar.

Als de automobilist (een deel van) de schade moet betalen, dan kan hij mogelijk een beroep doen op zijn eigen verzekering (zoals allrisk- en/of inzittendenverzekering).

Voorbeelden

 

Een fietser rijdt tegen een geparkeerde auto aan, waardoor de zijspiegel beschadigd wordt. Omdat de fietser een fout maakt en de automobilist niets te verwijten valt (overmacht), is de fietser aansprakelijk. De automobilist krijgt 100% van zijn schade vergoed.

De automobilist rijdt op de rijbaan. Een fietser rijdt in de verkeerde rijrichting op het naastgelegen fietspad. Vanaf de rijbaan is de fietser voor de automobilist niet te zien vanwege beplanting. De automobilist wil rechts afslaan en kijkt eerst goed of er (brom)fietsers aankomen. Bij het afslaan botst hij met de tegenliggende fietser. De automobilist heeft een flinke deuk in zijn motorkap. De automobilist krijgt zijn schade niet voor de volle100% vergoed omdat hij geen overmacht kan aantonen. Ondanks dat de automobilist niets aan het ongeluk kon doen, moet hij rekening houden met het onvoorziene en onverwachte gedrag van fietsers en draagt hij een deel van zijn eigen schade. In dit geval lijkt een vergoeding van 75% van de schade redelijk.

 

Standpunt ANWB

 

De ANWB pleit voor het instellen van een algehele verkeersverzekering, waarmee iedere verkeersdeelnemer zijn eigen verzekering regelt. Daarmee krijgen álle gewonden in het verkeer een uitkering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een junk heeft geen WA verzekering (loopt zover achter met de premie dat er geen dekking is).

 

verkeersdeelname en schade en niet via verzekering.. beroep doen op waarborgfonds

 

Zelf verhaal gaan halen bij een junk is zo ongeveer wel een van de domste dingen die je kunt gaan doen, voordat je er erg in hebt komt

zijn hele groepje je zieken.

 

ik eergisteren ook bijna gast vd weg gereden, puber die dacht dat ie wel heel stoer net op laatste moment weg kon springen

hele groep de straat op (man of 7) en ik alleen id auto, ff op de rem en raampje open was genoeg en daarna als klap op de vuurpijl een fukker achter me aan in een Peugeotje (ik heb dikke Volvo T5), tot straat van mijn huis en ik was klaar voor hem/haar, want ik had duidelijk door dat hij zgn mij moest hebben

wat doet die lafaard.. geeft snel gas en peert um omdat ik meteen auto uitkom klaar vd strijdt

fukken met een Amsterdammer in verkeer kan je beter niet doen (ik ben A'dammer van oorsprong) we lusten je rauw kneus en je stapt omdat het je dun door de broek begint te lopen maar snel weer in, gaat al 8jr zo en ik heb er velen gehad hoor die dom doen, mag maar een tik met een Volvo doet goed pijn kan ik je vertellen en ik ga dus NIET aan de kant, voor niemand niet meer na mijn ongeluk 8jr terug.

 

Trouwens.. je kunt sowieso aangifte doen tegen die gast want de politie vergeet dat er in het wetboek stond dat je als je weigert mee te werken aan afwikkeling door jouw veroorzaakt ongeluk je strafbaar bent (weet zo niet welk artikel moet je ff opzoeken)

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij moet je ook niet tegenkomen als je van plan bent om idioterie uit te halen zoals afsnijden, bumperkleven enzovoort...

 

Me op het laatste moment over een verdrijvingsvlak proberen in te halen in Amsterdam en een gat induiken wat er niet is is ook een zeer effectieve methode om van je dikke patserbmw af te komen, ik rem nl nergens voor!

Klapper leverde me na aftrek kosten voor nieuwe (sloop) deur, voorspatbord, wiel en bumper 1250,- op. (Bmw+bushokje waren total loss...)

Me klem rijden omdat ik je een braketest geef na bumperkleven, en dan een mes trekken voor je uit je auto stapt is ook niet slim, want voor jij om je auto heen bent gelopen zit er al een volbeladen Transporter met 50km/h in je rechterdeur....en zit jij bekneld tussen het wrak van je peugeot en de vangrail.

 

Edit: rechterd..

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef bumperklevers ook zeker een brake test, vooral wanneer er een dikke patser achter me zit die haast heeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eigenlijk nooit haast maar loop tegen feit aan dat mensen (vooral Audi/BMW en V40 rijders) denken: daar hebbie weer zo'n slome C30.

Je verwacht het ook niet he.. een Volvo C30 die een BMW/Audi etc eruit trekt bij het stoplicht, een motor hou ik bij en zo rond de 100 zit ik er vlak op

en ik zit vaak op bumpers maar neem altijd afstand meteen daarna, niet schakelen he..

 

Maar als jij op een provinciale tweebaansweg waar je niet in mag halen steeds je snelheid terug laat zakken tot zeg 70Km tja dan zit ik de hele weg op je bumper hoor of je nu op de rem gaat of niet en als je het te bont maakt haal ik je in en ga ik voor je op de rem en wel zo dat je met je kop tegen de ruit aanzit, heb dit al 2x eerder gedaan met mensen die hem of zo voor mij de weg op gooien of raar gaan lopen doen met opvangen.

 

Velen vergeten dat een auto een moordwapen is en dat hun reactie een tegenreactie uitlokt: wat denk je dat diegene achter je denkt als jij hem op gaat vangen.. geen leuke dingen dus laat dat svp want jouw actie lokt dat toch echt uit en als je last hebt van iemand die loopt te zieken ga dan gewoon aan de kant ipv je op te lopen fokken.

 

Auto rijden is echt niet leuk meer tegenwoordig.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago mag k hieruit concluderen dat geld voor jou een onbelangrijk product is ? In dat geval heb k nog wel een rekening waar je dat onbelangrijke product mag storten hoor geen probleem :)

 

Alleen zijn bij mij de principes belangrijker.. als k netjes mn spullen op orde heb en alles heb betaald met mn eigen centen en er zorg voor draag dat t netjes is en blijft kan k mezelf er verschrikkelijk over opwinden dat iemand anders al dan niet een junk daar een streep doorzet sloop lekker je eigen spullen en niet die van mij schade moet gewoon vergoed worden doe ik ook bij anderen of het nou 5 euro is of 5000 euro ik vind niet dat een ander door mijn stomiteit op kosten wordt gejaagd... in dat geval vind k de vergoeding van de schade eigenlijk belangrijker als het uiteindelijke Geld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago mag k hieruit concluderen dat geld voor jou een onbelangrijk product is ? In dat geval heb k nog wel een rekening waar je dat onbelangrijke product mag storten hoor geen probleem :)

Dat mag je rustig concluderen, dat geld onbelangrijk voor me is. Maar al geef ik niet om geld en scheld ik een junk zijn schuld kwijt, hoeft dat nog niet te betekenen dat ik voor jouw vrekkigheid ga betalen. Zet maar een paar meer planten als je in geldnood zit i.p.v. bij anderen te schooien om geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje dwingen om te betalen en als hij geen geld heeft, heb je gelijk een nieuwe katvanger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ... vrekkigheid schooieren om geld , geldnood.

 

Was dat soms een gevoelige snaar ofzo die k raakte man wat maak je jezelf druk

 

Dr zijn andere groepen die k liever sponsor als de junkie s uit de wijk inderdaad maar joh doe wat je moet..

 

Toch vreemd een junk zonder geld .. gebruikt ie maar een paar dagen niet mijn mening ... maargoed

Jij laat het gaan om vervolgens er achter te komen dat ze bij jou of bekenden weer hebben lopen stelen.. suc6

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ... vrekkigheid schooieren om geld , geldnood.

 

Was dat soms een gevoelige snaar ofzo die k raakte man wat maak je jezelf druk

Nou, ik kreeg de indruk dat je wat krap bij kas zit en iemand vragen om geld op je rekening te storten heet nou eenmaal schooien. Ongeacht of je da aan Sinterklaas vraagt of Dagobert Duck.

Dr zijn andere groepen die k liever sponsor als de junkie s uit de wijk inderdaad maar joh doe wat je moet..

Het gaat hier over een junk die iemand op een scooter onder de voet liep. Een ongeluk dus en geen sponsoractie.

Toch vreemd een junk zonder geld .. gebruikt ie maar een paar dagen niet mijn mening ... maargoed

Jij laat het gaan om vervolgens er achter te komen dat ze bij jou of bekenden weer hebben lopen stelen.. suc6

Tja je had 'm ook driemaal in zijn reet kunnen neuken voor een tientje maar ik neem in zulke gevallen liever mijn verlies. Dat jij er urenlang achteraan gaat moet jij weten, meer dan een paar tientjes peuter je toch niet los.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs van mij krijg je een like voor die post..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gewoon simpel verzekerd ja, wa enkel.

 

Even wat meer info. De fietser reed tegen het verkeer in dus dat staat ze al niet na, dus ik word sowiso in het gelijk gesteld dat kan niet anders puut en alleen al omdat ze tegen de rij-richting in kwamen gereden. Ik heb de ID gegevens van de persoon alleen wilt ie niet meewerken.

Volgens mij waren ze nog inder invloed ook. Heb er een hele mooie brief bij gedaan en uitleg over het voorval etc. Met alle gegevens en Whats-App gesprekken etc erbij. Helemaal netjes netjes.

 

Ik wil het helemaal niet zo ver laten komen maar als je eerst wilt meewerken en daarna niet meer omdat het je te heet onder je poten word ja dan ga ik je kapot maken, dat heeft niks met verlies te maken dat heeft gewoon te maken met dat een vieze junk mij voor een paar duizend euro schade heeft berokkend en die gaan gewoon terug komen in mijn zak hoe dan ook.

Die junk wilt mij laten zitten met de schade maar dan gaan je kleren gewoon mee en je stash.. Plus dat je je kop erbij hebt hangen.

 

Eerst maar eens via de daarvoor bestemde wegen, als die niet bewandeld kunnen worden zal er voor eigen rechter worden gespeeld natuurlijk, dat is vanzelfsprekend.

 

Maar mensen laten we wel zijn, er zijn veel malloten in het verkeer die links blijven rijden zonder dat ze weten waar het gaspedaal zit. Als je jezelf dus als zondagsrijder wilt voordoen ga dan rechts rijden. Gewoon schuiven en plaats maken voor zei die wel door willen.

Maar veel te veel vrouwen in het verkeer en idioten. Ouders die niet op hun blagen letten die aan de kant van de weg alle kanten op rennen het is extreem zorgwekkend hoe mensen zich gedragen in het verkeer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja k vind dat je absoluut gelijk hebt .. maar als k anderen moet geloven is het schooieren en is t het niet waard om achter een junk aan te gaan en dus verstandiger om je verlies te dragen..

 

Maarja dan hebben we t niet over t principe dat t een junk je meerdere malen op kosten jaagt ....

 

K wens je heel veel suc6 en doe vooral wat je moet doen al s t maar gewoon de rekening presenteren al moet je zn wijf voor je aan t werk zetten desnoods die gozer zelf

 

Nogmaals suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt sowiso in mijn mogelijkheid de verblijfsplaats te achterhalen van de betrokkene, indien een vaste natuurlijk.

Als er alles aan gedaan is via de rechtelijke wegen, en dat mocht niet geholpen hebben gaan we uiteraard voor eigen rechter spelen. De schade die mij is berokkend zal hen dubbel worden terug gegeven, plus dat eventuele goederen van waarde, worden mee genomen.

Ik laat mij niet benadelen door een junk dat weiger ik. Als de wouten niet voor me willen werken zal ik ze waarschuwen het serieus te nemen daar ik anders zelfs mijn heil ga halen. Het was "persoonlijk" aansprakelijk stellen toch? Dat gaan we dan fftjes regelen!

 

Ik hoop binnen 10 werkdagen bericht te krijgen maar zoals jullie weten kan het nog wel iets langer duren want de feestdagen komen eraan dus iedereen probeerd nog een graantje mee te pikken door wat op te geven zodat ze wat warmer bij het vuur kunnen zitten straks. En geef ze eens ongelijk.

 

Maar het doel is dat mijn schade word uitgekeerd en de rekening op hun mat kletst met kerst. Dat zou ik nog het mooiste vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...