Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fenderbender

Kan Iemand Iets Opmaken Uit Deze Bladeren?

Recommended Posts

ik heb niet eens een ph meter ( ook niet nodig)

maar het klinkt alsof je met die ph je planten loopt te pesten

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je PH omhoog is gegaan in je water Reservoir kan je die gewoon terug brengen met PH - naar een ph tussen de 5.5 en 5.8

en je EC hoef je niet meer te meten dat doe je alleen als je nieuw voeding water aan maak meet je eerst de EC en dan de PH na dat je de PH heb goed gezet hoef je de EC niet meer te meten want dan zijn de waarde s weer veranderd van de EC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choca, ja ik dacht gewoon eens te kijken hoe het verbruik water er aan toe was..

Ze hebben nu een nachtje op gewoon kraantjeswater met pH- gedraaid.. en wow.. het kleinere plantje heeft een fikse groeischeut gekregen en het grotere ook, echt een paar cm

Wat nu? nog een nachtje laten draaien of terug een voedingsolutie geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou nu nieuw voeding water klaar maken en wat in die bak zit weg gooien je doe op 10 liter water 15 ml A en 15 ml B 30 ml rhizotonic en als je zyme heb 15 ml maak de ph naar 5.5 dan zal je zien dat morgen je ph weer opgelopen is

dan zuur je hem weer af naar 5.5 - 5.8 dan de volgende dag tjec je weer en zet je hem weer naar 5.8 dan op een gegeven mom zie je dat de ph stabiel blijf en niet meer hoog op loop.

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding ongeschikt voor de Aquafarm, naast dat ik vermoedt dat je de verkeerde uitvoering van de voeding hebt (je hebt hard water uitvoering nodig).

 

Stap aub over op GHE want dit wordt verderop in de kweek lastiger en lastiger, GHE is ook de maker van de Aquafarm en hun voeding is een stuk simpeler

dan de Canna, je gaat veel minder op je bek en kost nog eens minder ook.

 

Ff vd duidelijkheid.. als een schema zegt EC 1.8 dan is dit dus INCLUSIEF de EC van je kraanwater, dit gaat op voor ongeveer 75% vd voeding die er is, je hebt een paar uitzonderingen maar dat staat dan ook duidelijk in hun schema of op de fles vermeldt.

 

Als je EC 1.8 aan moet maken en je water is al 1 dan hebbie hard water waar al veel 'voeding' in zit en kun je dus minder voeding uit de fles gaan gebruiken om toch aan die EC te komen. Is het water uit de kraan erg vervuild dan moet je maar eens uit gaan kijken naar RO water. Hoe je uitvindt wat er nu in je water zit? Mail je watermaatschappij eens of kijk op hun website.

 

Beginnersfoutjes op hydro naast dat de ogen een stuk groter waren dan de maag vrees is, wat heeft je ertoe gebracht om 2 planten in 1 Aquafarm te zetten?

Ze beconcurreren elkaar als ik weet niet wat en straks doet de 1 het veel beter dan de ander, volgende keer is 1 meer dan zat.

 

Aquafarm is niet helemaal mijn ding omdat ik niet zie wat nu het enorme voordeel van dat ding is tov een DIY iets, heb er 1 gezien na een ronde en hem schoonmaken voor de volgende ronde was voor mij genoeg om te bedanken voor een test... wat een zooi zeg, doe mij maar DWC of slabjes als we dan toch hydro moeten doen.

 

Ohja... wat je dus vooral NIET moet doen is je blindstaren op 'ideale' ph waarden, mag hoor maar door steeds bijsturen kost het de plant energie die ze beter kan gebruiken en gebruik je je voeding ook niet optimaal.

 

Stel af op 5.8 en kijk wat het verloop is over een paar dagen, probeer daar eea in te ontdekken (een plant doet zelf ook actief aan ph beïnvloeding) en maak gebruik van het verloop. Max is ph 6.2 en een verloop over enkele dagen van 5.8 naar die 6.2 is prima. Stel daarna weer af (je moest toch bijvullen waarschijnlijk dat reservoir en doe dit zo dat de ph weer rond die 5.8 uitkomt.

Zit je verder in de bloeiweken dan zul je merken dat omdat je meer voeding gebruikt de ph vanzelf al lager uit gaat komen en je veel minder ph- nodig hebt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de Canna Aqua, kweet niet of daar verschillende uitvoeringen in zijn?

 

Ja ik heb ze zeker in het begin overvoed.

En op een Aqua growguide stond duidelijk vermeld dat als je water al een bepaalde EC waarde had, dat het zoveel ook hoger op de tabel moest zijn, dus 0,5 start, tabel staat 1,2 moest het 0,5 hoger. Ik vond het al wat vreemd maar goed. .doe ik dus niet meer. En ik ga nog wel effe toekomen met men canna flessen.. dus ja als het lukt ga ik het hier toch nog enkele kweken bij houden.

 

Ze reageren nu behoorlijk goed op het kraantjeswater eigenlijk zonder voeding. kheb ze nog een nachtje extra gelaten en ga ze vandaag terug een voeding solutie geven.

 

Sja kijk de aquafarm, ik heb hem gekregen, en ja het werkt wel goed en is handig, ook wel wat onhandig aangezien je water onder je plant zit.. ma goed.

waarom 2 sja omdat ik het al gezien had dat het gedaan werd in de aquafarm, toch een stukje groter dan de waterfarms.. en ja heel de installatie voor 1 plant, kweeni, hoewel ik denk ja 1tje goed uitplooien en redelijk groot laten worden kan ook wel mss een evengoede oogst zijn dan twee kleinere planten.

 

Ik denk dat het wel goed gaat komen als ik uitkijk.. het zijn stevige struikjes aan het worden, de kleinere plant is nu ook serieus aan het bijkomen en de grotere staat niet stil..

 

Ik denk vooral naar volgende kweek toe, ja plaats, 1tje in zo'n bak, ik ga kijken hoe het nu loopt, gaat net te doen zijn denk ik.

maar vooral temperatuur wanneer de lamp uit is.. water niet zo koud... luchtvochtigheid hoger, water & voeding juister afstellen and take it easy on it..

 

Bedankt voor je advies lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel een punt dat ik aangepaste voeding nodig heb.. kheb de samenstelling van mijn water niet gevonden, moet je voor analyse aanvragen.. maar wat ik wel heb gevonden is dat het water in mijn stad op de lijst staat als Heel Hard in vergelijking met de rest van het land.. wat wel lijkt als de EC tussen 0,8-1,1 meet zonder iets bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah heb de samenstelling gevonden van het water hier..

 

ParameterGemiddeldeEenheidNorm

Aluminium (Al)< 20µg/l200

Ammonium (NH4)< 0.3mg/l0.5

Calcium (Ca)151mg/l270

Chloride (Cl)60mg/l250

Fluor (F)< 0.4mg/l1.5Geleidbaarheid872µS/cm2100

Ijzer (Fe)< 20µg/l200Kalium (K)2.6mg/l-Lood (Pb)< 5µg/l25

Magnesium (Mg)20mg/l50

Mangaan (Mn)< 5µg/l50

Natrium (Na)12.7mg/l200

Nitraat (NO3)29mg/l50

Nitriet (NO2)< 0.015mg/l0.1

Sulfaat (SO4)110mg/l250

Zuurstof (O2)6.90mg/l-

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45335_18513_167662.jpg

 

Zo staan ze er vandaag bij.. zijn nog een aardig stukje bijgekomen tegenover men foto's van vorige week, bladeren zijn ook groener

Kheb nog steeds wel gele puntjes maar men ec zit nu op 1.2 en de pH kruipt dagelijks lichtjes naar omhoog.

De wortels in de bak zijn ook enorm aan het toenemen.

 

Kan ik die regel handhaven die op de interwebs te vinden is.

EC omlaag, pH omhoog = meer voeding

EC omhoog, pH omlaag = minder voeding

EC stabiel, pH omhoog, plantjes gelukkig.

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een iets lagere ec aanhouden als het verbranden van de puntjes erger word.

Ph moet je gelijk houden zoals al aangegeven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bosrand,

Ik probeer, PH kijk ik nu vaak na en regel bij

Een lage EC is moeilijk met mijn hard water.. kwil toch graag een beetje voeding in men water meegeven.

 

nog een vraagje men soort zou 50%indica/Sativa hybride zijn.. nu hun beschrijving is dat ie meer als een sativa groeit, met weinig bladeren, en de meeste foto's van de soort in kweek tonen ook een more sativa-stijl uitziende plant met slankere bladeren en stengels.. zou het kunnen dat door het toppen of de omgeving of manier van kweken de indica groei meer dominant is geworden? want de plantjes groeien echt bushy met dik gevingerd blad. of ja is het steeds 50/50 dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je eens kijken of er technieken zijn om je water te filteren. Het meeste aan mineraal content krijg je er makkelijk uit.

Osmose filter is een oplossing, maar niet noodzakelijk. Zelfs dat "meister proper' merk heeft een mineral filter voor de autowas kit.

Op ICMAG staat nog een beschrijving van iemand die zo met DHZ filter zijn 300ppm water terug bracht naar 15ppm.

Die losse catridges zijn nog te koop op ebay. Krijg je er meteen een lekkere fles autoshampoo bij. Haha.

 

'MrClean AutoDry' heet dat ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mss geen slecht idee..

en mss beter meteen iets behoorlijk waar het water hier binnenkomt, want ja wat zit er allemaal in mijn koffie.. zelf lood zie ik.

 

Kga binnen een paar dagen op bloei voeding overschakelen, kzal hier in de winkel vlakbij bussen van 5l gedemineraliseerd water gaan halen, en dan men bak 50/50 vullen.. zien waar ik dan uitkom qua waarde en hierbij de voeding mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45335_18513_583299.jpg

gallery_45335_18513_1241531.jpg

gallery_45335_18513_908221.jpg

 

 

zo staan ze er nu bij ben overgeschakeld naar de Bloei voeding, ik denk dat ze die wel graag ziet komen.. EC op 1,1 als ik 12ml voeding 6ml rizo en wat ph- bloei nu kom ik op 1,1 met men 0,8 standaard water.. de pH staat op 5,9 vandaag.. die moet ik toch dagelijks in het oog houden want die kruipt op drie dagen naar 7,2.. (maar dat is normaal)

 

 

Idd volgende keer ga ik 1 plant in het midden van de bak zetten met het drupringetje er mooi rond.. en genoeg weken groeien en toppen om proberen een redelijk struise struik te krijgen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant staat er mooi bij.

 

Ik heb voor 40 euro zo'n osmose filter gekocht, maar gebruik uiteindelijk toch maar weer gewoon kraanwater. Is me teveel gedoe om steeds water te filteren. Als je op een EC van 1.1 tot 1.2 uit wil komen dan kun je er toch best nog wat voeding bij mengen toch?

 

Bij osmose water moet je ook zelf weer kalk en magnesium erin gaan mengen, want anders krijg je daar weer tekorten op omdat het schema van de voeding er vanuit gaat dat dat al in het (kraan) water zit.

 

Ik mengde het osmose water dan maar met kraanwater om zo een basis water met een EC van rond de 0,3 te krijgen. Dan zit er nog wel wat kalk enzo in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou echt veel voeding niet.. de growguide heeft het over 15 tot 25ml voeding, met 6ml zit ik al aan 1,1

 

Maar ik heb nou half half, kraantjes water + gedemineraliseerd water.. brengt het van 0,8 naar 0,4.. kan ik wel wat meer voeding gebruiken..

ze zijn nu goed aan de bloei begonnen, zal vanavond nog wat foto's nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker. Had je de plant alleen niet nog wat in de breedte moeten dwingen om de ruimte op te vullen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat had ik moeten doen :)

want zo is ie een beetje crowded.. maja zijn er twee hé, dan duw ik de één in de ander, of ik moet scroggen ofzo..

 

Wat ik voor de volgende dacht is.. één plant erin, en toppen en uitplooien.. en langer in veg mode.

Nu weet ik ongeveer wat ie doet, en wat te doen..

en de plant heel zachtjes leiden van in het begin.. want het stammetje is maar een duim hoog.. en vandaar vertrekken dikke takken, die had ik inderdaad meer kunnen laten open groeien voor ze opwaarts groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb precies hetzelfde. Zij het dan met 5 planten, maar die staan ook samen in het midden op een kluitje in een iets grotere tent. Ik knak en buig de planten dan naar buiten zodat ze de hele tent vullen. Dan ziet het er uiteindelijk toch uit als 1 haag. Hoeveel planten het ooit waren doet er dan niet meer zo toe :)

 

Het is inderdaad wel lastig in te schatten als je een soort voor de eerste keer doet. Ik doe dezelfde soort nu voor de 2e keer en de eerste keer had ik wat te lang voorgegroeid en nu juist weer iets te kort :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja eerste keer die soort, eerste keer hydro, eerste keer indoor.. dus ik dacht, kga eerst dat hydro gedoe bekijken en leren hoe ze te voeden, en het klimaat onder controle te houden..

en ja gaat goed, maar kga nog een paar modificaties doen..

-de uitlaat moet op halve sterkte kunnen draaien..

-een systeem om de planten te leiden..

-kdenk zo van die buisverwarmings elementen die hier besproken zijn dat als de lamp uit is het minimum 18° is..

-een aquariums verwarmingselement voor het voedingswater ook op 18° te houden, of te verkiezen is zelf iets meer niet?

-een goeie propagator kap die over mijn nieuwe plant en voedingsbuis kan..

 

En dan kan ik met de timers en thermostaten alles optimaal houden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die ruimte is twee makkelijker, met een moet je erg lang groeien, gewoon 2 bakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wortels zien er goed uit hoor niets mis mee dat ze verkleuren kom ook door de voeding ik zou me geen zorgen maken

 

gallery_32069_14843_3977625.jpg

gallery_32069_17389_5687949.jpg

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...