Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fenderbender

Kan Iemand Iets Opmaken Uit Deze Bladeren?

Recommended Posts

hmmm.. o-kaay, ja dit hoor ik het liefste natuurlijk :)

 

maar omdat het zo'n echt donkere vlek is, die op de bodem in de emmer liggen, en 1 van de wortels links.. en ze der tot nu toe altijd pristine white hebben uitgezien..

En ja ik zie dat jij ook zuurstof naar je water pompt waar de wortels in staan, das bij mij niet het geval..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wel een luchtsteen in het systeem hebben ja. Heb je die helemaal nergens? Of een circulatie pomp die daarvoor zorgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohww ja dat donkere had ik niet gezien dacht dat dat schaduw was

dat is niet goed nee lijk wel rotting:( ik heb ook op een box gewerkt daar deed ik ieder week

het water verversen door nieuw voeding water aan te maken als je dat niet doe krijg je meer kans op wortel rot

misschien is het wijzer net als wat Wietefras zeg om er toch een bruis steentje in te doen

om rotting te voorkomen .

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die zit er niet in, ja maakte ik me ik in begin al zorgen over toen ik merkte dat ze door de bak in de res aan het groeien waren omdat buiten als hij wat drupt staat het water er stil, en geen extra zuurstof..

tripje naar de winkel dan..

 

ja idd... en ja normaal ververs ik vaak, en laat ik ze even staan in een lege emmer dat ze wat aan lucht bloot gesteld worden, maar deze keer heeft het iets langer geduurd.. wat kan ik doen? de bruine plek wegknippen? spreid dat niet uit zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn ook behandelingen voor

Zorg ervoor dat de watertemperatuur onder de 25 graden Celcius is en belucht de voedingsoplossing met een aquariumpomp en een bruissteen. Vervang je voedingswater, halveer de hoeveelheid voeding die je normaliter zou gebruiken en voeg arts-anti-root rot toe. Gebruik het voedingswater niet langer dan een week en vervang het dan nog eens met een gewone voedingsoplossing. Hierna vervang je je voedingswater wederom maar voeg nu preventief waterstofperoxide toe voor meer zuurstof, 3 milliliter 3% waterstofperoxide oplossing per liter.

 

ik zag dat het uit verkocht was op de dutchheadshop hier kan je het wel krijgen

http://www.growcenter-noord.nl/arts-anti-root-p-2084.html

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, maar je hebt er zo'n druppelring boven. Dat zou ook moeten zorgen voor zuurstof.

 

Van 3% waterstofperoxide heb je wel meer nodig toch? Ik ging uit van 1ml 35% peroxide per liter water. Dat zou 12ml van 3% zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het voor de rest niet weten hoeveel peroxide genoeg is wat ik net posten heb ik van

http://www.rollingst...lemen-opgelost/

maar het zal wel genoeg zijn ? misschien anderen mensen die het probleem

al een x hebben gehad zouden het wel weten of kijk wat youtube filmpje s :)

ik zelf heb dit probleem nog nooit gehad dus kan er weinig over zegen wat het beste werk

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=yJrRJ36x_aw

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerlijk gezegd sowieso geen wietkweek tips van rollingstoned gebruiken. Het is wel erg "hit and miss" daar. Soms knippen en plakken ze wel goeie tips, maar net zo vaak nemen ze nonsense verhalen over. Of het zijn gewoon reclames verhuld als kweektip. Op zijn minst altijd even checken op de echte websites en kweekverslagen.

 

Las een onderzoek van Wagingen UR dat peroxide niet in staat is om alle pathogenen op te ruimen. Althans niet zonder ook de planten dood te maken. Je kunt de populatie wel wat onder controle houden, maar nooit helemaal. Heb het zelf ook geprobeerd en zag het ook niet echt werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks guys! ja kben wat aan het lezen en kijken nu.. dat anti rot ding is wel kostelijk, zuurstofwater ben ik net al gaan halen, en pompje en bruissteen is besteld..

 

en wat is er mis met wegknippen? het is redelijk vanonder aan de wortels.. kan ik het er niet gewoon afknippen? en verder doen zoals ik bezig was.. het is er nu enkel gekomen denk ik omdat ik de wortels niet luchtte en gewerkt heb met het reservoir bij te vullen ipv telkens volledig te vervangen.

 

ja dat van dat die peroxide, het wordt op veel plaatsen wel ergens gebruikt als middeltje maar velen schrijven er ook bij dat je het best niet kan gebruiken en andere oplossingen zoekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom even hier en daar vergelijken en wat filmpje s kijken ter indicatie dan kom je er ook snel genoeg achter wat goed werk ;)

 

ja ik zelf denk dat het geen kwaad ken als je dat stukje af knip wat rot is en dan goed je wortels even schoon spoelen en je aqua waterreservoir goed schoon maken en dan nieuw voeding water aan maken en dan hoop ik dat je snel je pompje binnen heb

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt nog goed mee denk ik.

Ze zagen er vandaag al een stuk beter uit.. na een nacht in het nieuwe water In plaats van donker van donker enkel nog wat gelig, ze ruiken ook niet zo fris als verse wortels maar slecht ruiken ze ook niet, de aangetaste stukjes kwamen heel makkelijk los.. kheb ze eruit getrokken, de wortels gespoeld in de water / zuurstofwater verhouding van hierboven.

Het reservoir gekuist en nu laat ik ze effe droog staan, en geef ik ze straks verse soep en komende dagen goed de wortels in het oog houden.

 

Top gasten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visuele update..

ben gewoon aan het wachten tot ze klaar zijn.

khoop dat ze nog een paar weken lekker doordoen.

 

gallery_45335_18513_1214243.jpg

gallery_45335_18513_454229.jpg

gallery_45335_18513_338321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima zo , kleine rode verkleuring op steel.. wat is nu je nachttemp? je ec is prima , de dames lijken het te waarderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad de laatste week is het redelijk koud geworden.. zelf met lamp aan haalt de tent nu maar maximaal 21°

s'nachts gaat het tussen de 10 en 14° zijn.

 

Das voor de volgende run.. heel wat dingen geleerd.. gaan wat aanpassingen komen aan de setup en dan proberen we nog eens :)

al bij al redelijk content hoe dat ze eruit zijn gaan zien... khoop dat ze nog zin hebben in een paar weken bloei zodat de topjes helemaal mooi uitvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic'je,leuke plantjes,lekker leerzaam.

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...