Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

Hk/chocolate Rain.zomer 2015

Recommended Posts

Je kan jezelf ook wel Rosenthal noemen met die foto's.:tu Ziet er zeker te gek uit.:D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

De grote plant uit zaad staat sinds ongeveer 11 augustus verduisterd rond 19.30. Terwijl ik de beginbloei meende te zien rond die tijd, heb ik geen risico genomen met langer wachten! Rot kan hier snel en stevig toeslaan.Vroeger oogsten zit er wel in, hoop op eind september.gallery_32015_17984_122406.jpggallery_32015_17984_269839.jpggallery_32015_17984_232938.jpgHet is lekker om te zien dat het schakelen voorspoedig verloopt.

Intussen is de stekplant nabij oogstklaar. De aanhoudende regenval van een week geleden heeft toch aanzienlijke schade aan de toppen gebracht, mede door de dichte zetting tegen de stengels en het kushachtige karakter van de topjes, over wit niets te klagen, ios dit ideaal voor rotkans. Dat is nu dagelijks wat weghalen, en eerdaags omhalen in z,n geheel, even nog diemooie warme dagen van het moment!gallery_32015_17984_82563.jpggallery_32015_17984_33847.jpgOok het kleine spul ziet er wel heerlijk uit!

Hoop wel dat de grote plant waarvan de opbouw wat opener is vooral op de hoofdscheuten iets gunstiger uitpakt met oog op rot.

heb de kas iets verhoogd, en probeer straks de pot wat lager te plaatsen vooral snachts onder het afdak; probeer onder de omstandigheden er het beste van te maken.

Wordt vervolgd! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie niet.

 

Ik zou er me linkerhand voor geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette planten maar niet anders verwacht met zo'n naam he groene ;-)

Mooi die stek zie je duidelijk t verschil.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pg, van harte welkom!

Ja , die chocolate rain van escobar was natuurlijk ook heel mooi; heeft wel zo z,n voordelen om langer te werken met de soorten die je lief zijn; nogsteeds veel te leren uiteraard, ben het zondermeer met je eens dat regulier stukken veiliger is dan auto,s!En uiteindelijk veel mogelijkheden biedt!

T is een heerlijke rook deze cross, met dank aan de brewers!En natuurlijk voed de bodem! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd groene bij bio/organisch voor iedereen onthoud "Voed u bodem niet u plant, het zijn van die simpele oude regels.

Veel succes en chocolate rain in nederland buiten is idd gedurft maar zeker te doen!

 

Keep m green groene!!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt prachtig groene ze heeft het goed naar de zin zeg.

Ik kan niet wachten op een paar mooie toppen...

 

Hou ze groen

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ben en blijf een uitslover hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Pg,het is nu zeker" de trots van de tuin"; de vlasjes worden al bolletjes, het gaat allemaal snel nu! Ze is zeker in staat flinke toppen te maken, dat heb ik binnen al ervaren, echter buiten is het vast minder, wijt ik aan de beperkte direkte zonuren! De stekplant is om, kwaliteit ziet er goed uit, wel veel klein!

 

Ja Oz, cool van mij he :lol: , fotoupdate zonder woorden haast! ,t Is weer een grote verrassing zo dit jaar!

 

Beste groet, bart. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor GF.

 

Hoe gaat het met projectje Durban?

 

hier staan nog onder andere 2 durbans ( de 2 rechtse)in de tuin tot alles weer schoon en leeg is binnen. Erg klein en erg verstopt. :whistle:

 

post-19177-0-20931100-1440625625_thumb.jpg

 

Dan maar even zien hoe voor knap nageslacht te zorgen.

Zit net te bedenken dat de 2 moedertjes ergens in de tuin staan, kan ik van de week ook wel weer een keer kijken.

 

Heb je nog veel last van die vreselijke buien de laatste tijd?

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey DJ,

leuk dat je ernaar vraagt!

Jouw durbans stonden toch in de bloei?De durban heb ik 2 clonen van getrokken, die nu buitenstaan, weliswaar met bloei omdat ze pas na geslachtsbepaling zijn getrokken. De moeder staat in bloei rond 4 weken, niet spectaculair kwa vorm, maar zeer gezond.

De kleintjes ga ik terug in de groei zetten, om tevens meer stekken voor een mooie ronde te hebben, en de libhazeman laat nog geen ballen zien, denk deze evt ook te stekken is wat handzamer als er een indoor bevruchting gaat komen, en dat is wel het plan.

Echter eerst nog een andere binnenronde met killer bees die gelijk op 12-12 gaan.

 

Ja het weer, die onlangse regenbui was idd heel erg en gevaarlijk voor een plant van 6 weken bloei.De eerste hkcross heeft dan ook rot gehad, maar heb daar als een nurse bovenop gestaan zodat ik nog voldoende van de plant kon oogsten.

Deze grote plant kan voorlopig nog wel een buitje verdragen, terwijl ze toch inmiddels onder het afdak staat. Heb gisteren een biovin extractie gedaan om mee te sproeien, schijnt ook een hoge probiotische waarde te hebben tegen schimmels en ziekten.De zon mag wel weer gauw terugkomen, hoop dat september nog zo,n paar weekjes geeft.

groetje bart. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn durban´s staan nu allemaal in bloei, 1 stond in het hokje met een poging tot bestuiven waarvan het niet gelukt lijkt maar nu in de tuin

 

gallery_19177_18253_179022.jpg

 

en dit staat nu ook in bloei, met de bedoeling om wat stekjes te maken voor wat proberen in de toekomst.

 

gallery_19177_18253_164397.jpg

 

Dan ook bevruchten met iets, wat weet ik nog niet.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ze in de tuin veel te weinig aandacht krijgen dus soms te droog soms te nat, en het verduisteren lukt ook niet elke dag. Dat krijg je er van als het heel stiekum moet.

 

Aan de andere kant kan ik wel mooi zien of ze een beetje stabiel zijn zo voor een binnen projectje later.

dus stil in progress.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dj, heb vandaag het laatste sample tje van de hazelib gerookt, smiddags! Kompleet van de wereld, samen met een vriend, en dan te bedenken dat ik de man nog heb geeft weer motivatie voor een bevruchting met de durban, die gaat echt wel komen!

Nooit problemen met de durbs gehad verder, eigenlijk een easy plant, geniet maar van de kiddos ookal zullen ze wel klein blijven vanf nu! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 sept. update.

Fotos zijn van eergisteren. beetje tegenslag.

Ondanks zeer weinig watergifte met die slechte dagen veel vergeling, De nieuwe jonge kat van de buurvrouw is haar behendigheid aan het ontdekken, en zat dus die week bovenin de kas, op een plank, en heeft daarbij een flinke tak afgescheurd, maar ja weet zij veel.heb nog proberen te plakken maar was kennelijk te veel gevraagd.gallery_32015_17984_1002655.jpg Het is weer even tijd voor de terugkeer van het zonnetje, zoals ook beloofd is door onze piet!gallery_32015_17984_261034.jpgToch ziet het er bovenin wel ok uit!gallery_32015_17984_812188.jpg

 

Dit is de libhazeman.gallery_32015_17984_42259.jpgDie gaat straks op de durban.gallery_32015_17984_168266.jpg de rechtse twee zijn durbanstekjes, die nu dagekijks bijlicht krijgen om groei te ontwikkelen, de linker is een stek van de buitenplant, als back up voor de ronde binnen die nu in ontwikkeling is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig kerel! Zit te genieten

 

Wat voor een overdreven knuppel zie ik nu op de voorgrond van die eerste foto staan? Lijkt wel een monster!

 

Wel balen van die kat, maar 1 tak minder ga jij wel overleven gok ik zo!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha Oz, ja dat is een royal queen( no mercy), stond te spoelen, laatste weekje buiten! Rook haar momenteel vaak met wederom erg veel genoegen.

ja die kat is nog echt klein en ontzettend druk en leuk, mijn tuin is een speeltuin voor de katten van de buren, en daar geniet ik van mee, we nemen zo,n ongelukje wel voor lief! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja konopi, en die ruikt ook nogeens als een malle, maar de ballen moeten nog komen!

Het is een heftige lekkere rook btw, en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dat straks gaat uitpakken met de durban, zal best nog even duren want die moeten eerst lekker in de groei zitten, en dat gaan we wel een beetje fokken straks in de kast! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotoupdate plus! :dribble:

gallery_32015_17984_1036648.jpg Gaat nog steeds goed, zal toch wel begin oktober worden.gallery_32015_17984_511222.jpggallery_32015_17984_401282.jpg

 

Zo en dan nu gastendoekjes bij de hand, want het wordt geilen nu!

gallery_32015_17984_1111189.jpg deZe hkchoco, staat vanaf start juni in de volle grond, met alleen een flinke buffer koemest. Foto is van vandaag en ze is al lekker aan het toppen, blakende gezondheid!gallery_32015_17984_631859.jpg

Even onder haar rokje kijken mag!gallery_32015_17984_456991.jpg :innocent:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...