Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Uruana , Jack Herrer En Durban Poison

Recommended Posts

dus misschien komt er wat te eten voor ze aan.

 

Vergeet niet, dat als er spint is, zijn er nog meer eitjes..

Dus daar ben ik niet zo bang voor..

 

Ik ben bang, voor het volgende.

Wat als dat die laatste tetrix dood is.

maar het laatste eitje zit er nog... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein updateje tussendoor.

 

Hokje open

 

gallery_19177_18253_4039154.jpg

 

de uruana heeft wel wat wits geërfd van de moeder.

 

gallery_19177_18253_1231978.jpg

 

de mooiste JH, met potentie tot een mooie grote hoofdtop.

 

gallery_19177_18253_587789.jpg

 

gallery_19177_18253_1142768.jpg

 

wat beestjes toegevoegd beter safe than sorry.

 

gallery_19177_18253_2046826.jpg

 

en helaas nog wat anders ontdekt, :wacko: niet te laat gelukkig en de rest gaat nog goed.

 

gallery_19177_18253_697367.jpg

 

Uruana 1 vertoont ballen, vertoonde moet ik zeggen deze is direct verhuist naar de kliko. Hopelijk blijft dit de enige. Wel weer wat ruimte dus een soort van natuurlijke selectie zullen we maar zeggen.

Op zich had ik hier wel rekening mee gehouden dat het kon gebeuren, maar begrijp het niet echt als het goed is waren beide ouders regulier maar ja wat doe je er aan.

 

de groei is er zo goed als uit dus vandaag 3 bloeibuizen geplaatst, als er niets geks gebeurd van het weekend de rest ook vervangen.

 

GRtz,

Dj.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje Dj, ik volg het al even op afstand.

Je hebt daar een mooi meertje van groen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles staat er weer mooi bij dj

jammer van die herma

maar gelukkig ben je er op tijd bij

parvati x durbanpioson benieuwd wat de uitkomst hiervan word

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen van die ballen, daar vrees ik ook voor deze kweek. Ik heb de laatste tijd zoveel zaadkwekers met herma's gezien dat ik er bang van geworden ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ, maf die herma van 2 regulieren, kan ook 1 tak zijn, en verder niet, of is,t overal?

Ben ook benieuwd hoe de durban zich gaat gedragen met de parvati!

Hier zijn de eerste stekken van de enige durban inmiddels geworteld, wordt wel krap met het buitenlicht, dus moet m,n plan goed trekken hoe nu verder; de libhaze man komt wel in aanmerking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen van die ballen, daar vrees ik ook voor deze kweek. Ik heb de laatste tijd zoveel zaadkwekers met herma's gezien dat ik er bang van geworden ben.

 

Dat komt mede door het weer..

De hoge temperaturen, zorgt voor wat meer stres..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Rockfort,

Nog niet echt wat te klagen al heb ik nu wat meer uitdagingen dan normaal.

 

@ Chucha,

dank je ,

Hopelijk blijft het bij deze paar ballen. Bij Beaker was er ook 1 stek onder T/neon die ballen vertoonde dus daarom vond ik het niet heel raar. Misschien is dit soort wel gevoelig voor andere soorten licht?

 

DB x Parvati leek me ook wel wat hopelijk is het stuifmeel nog actief. Het lijkt er wel op gezien de bruine haren even afwachten nog.

 

@ Dilago,

Inderdaad lees ik het ook wel maar met uruzghani moeder waar ik niet echt iets zeker van weet behalve dat ze nog nooit eerder ballen heeft getoond ondanks veel meegemaakt te hebben, blijft zaden maken altijd een risico(tje)

Ik hoop dat het jouw bespaard blijft. En mij ook vereer uiteraard. ^_^

 

@ GF

Ballen niet op 1 tak maar behoorlijk verspreid.

 

Jij ook succes met de poging tot zaad met de liban-man, klinkt toch ook als een leuk soortje straks.

 

@ Rocker,

Zou ook een verklaring kunnen zijn.

 

Ach we wachten het wel af, nu maar weer gewoon verder hopelijk op niet nog meer aparte zaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe beestjes.

 

gallery_19177_18253_294259.jpg

 

nou nog even zien of ze hongerig zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de ballen DJ, maar bij mij waren ze er ook niet helemaal vrij van. Waarschijnlijk heeft ze het van de Herijuana geërfd. :(

Desondanks is het een heerlijk soortje en vind ik haar wel de moeite waard om een uitgebreide selectie te doen, om een mooi moedertje te houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit djbroertje ... .

 

spijtig vn die herma ... .

 

geniet vn u topkens binnenkort ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker jammer Beaker,

Maar als het hierbij blijft hoor je mij niet klagen.

 

Een moedertje hoeft voor mij nog niet maar misschien als ze top bevalt wie weet?

 

Dank u DonRoberto.

Duurt nog wel een week of 5 hoor, eerst nog even alles goed afronden.

 

 

Dagje later dan gepland hier de update.

 

Dag 29 op 12/12

 

planten op een rijtje.

 

gallery_19177_18253_1085669.jpg

 

gallery_19177_18253_2866902.jpg

 

gallery_19177_18253_2895475.jpg

 

gallery_19177_18253_713658.jpg

 

gallery_19177_18253_447603.jpg

 

gallery_19177_18253_2875553.jpg

 

gallery_19177_18253_1853461.jpg

 

gallery_19177_18253_255859.jpg

 

gallery_19177_18253_1212921.jpg

 

 

gallery_19177_18253_2392258.jpg

 

gallery_19177_18253_2396137.jpg

 

gallery_19177_18253_942117.jpg

 

gallery_19177_18253_598564.jpg

 

gallery_19177_18253_990604.jpg

 

Vanaf gisteren alle bloeibuizen erin.

 

De Jack's zijn weer behoorlijk groen geworden, alleen vallen de onderste bladeren er wel regelmatig af. Maar door het dichte bladerdek komt er ook geen licht.

Wel zijn de beide jack's toch ook behoorlijk verschillend.Ben benieuwd of dat ook in de werking en/of smaak terugkomt

 

Ik zie eigenlijk geen spintjes meer lopen en kom ook geen eitjes meer tegen, al heb ik nog geen behoefte om alles met de loep na te lopen.

Wel zie ik hier en daar iets wat lijkt op lege witte velletjes, zou de roofmijt alleen de binnenkant lusten van de spint? Wel kom ik op steeds meer plekken de mijten tegen dus lijkt het goed aan te slaan.

 

De Durban Poison is het meest aangetast door de spint, daar zie ik wel wat schade aan sommige blaadjes.

 

Vandaag weer bloeivoeding gegeven deze keer een keer 3 mL per liter water, en gemiddeld krijgen de 18 liiterpotten 1,5 liter water om de dag.

 

Temp licht aan is ca. 29° C

LV onbekend.

 

En weer verder, al zijn we al bijna op de helft schiet toch alweer op

 

Grtz,

Dj

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij, dat de Tetrix bij jou lekker zijn gang gaat.. :D

 

Staat er goed op.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste dagen zie ik geen mijten meer lopen, wel hier en daar nog wat eitjes voornamelijk op de slechtere blaadjes.

Ik zoek ook niet echt maar misschien toch maar eens kijken.

Voorlopig maar hopen dat het zo onder controle blijft.

 

Wel heb ik de Durban verbannen naar de tuin, voorlopig nog wat verduisteren. Deze vertoonde toch het meeste last van de spintjes.

Ook heb ik het idee dat het bestuiven niet gelukt is, ik zie geen echte dikker wordende pistels

 

5 weken 12/12 dag 35

 

gallery_19177_18253_843714.jpg

 

gallery_19177_18253_2465783.jpg

 

gallery_19177_18253_2701995.jpg

 

gallery_19177_18253_509277.jpg

 

gallery_19177_18253_1620327.jpg

 

gallery_19177_18253_451647.jpg

 

gallery_19177_18253_1829550.jpg

 

gallery_19177_18253_2219821.jpg

 

gallery_19177_18253_1261431.jpg

 

gallery_19177_18253_2193629.jpg

 

gallery_19177_18253_2060036.jpg

 

en de AC/DC het iele meisje ertussen

 

gallery_19177_18253_1531632.jpg

 

en toch nog best een vol hokje,

 

gallery_19177_18253_905209.jpg

 

Alles gaat nog z'n gangetje, om de dag ca. 1,5 liter water, en voorlopig weer om en om 2mL bloei per liter.

De Jack's krijgen nu wat verbrande puntjes dus daar ook weer wat minderen.

 

Gelukkig nog steeds verder geen ballen meer te vinden.

 

Volgens mij gaan de Uruana's de 9 weken niet halen, de haren beginnen nu al redelijk snel bruin te worden. Wel allemaal hele compacte toppen.

 

Zoals eerder al vermeld zijn beide Jack's hele andere planten, die toch een beetje minder blijven waarvan die met andere grond toch het minst van beide , maar wel 1 zo te zien met een beste grote top in wording.

De andere is minder vol maar wel meer iets kleinere maar niet zo compacte toppen. Of dat nu ook nog met verschil in grond te maken kan hebben weet ik ook niet zo.

 

Vandaag maar weer een keer het loggertje erin gehangen, ben intussen wel benieuwd hoe het klimaat nu blijft, en met name wat de RV is.

 

En weer verder.

Grtz,

Dj

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Jacks hebben onderaan hetzelfde fenomeen als enkele van mijn planten. Om die reden zit ik er aan te denken deze ronde over te gaan op minerale voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is gewoon heel normaal dilago dat blad, omdat er beneden bijna geen licht penetratie is en hij niet met HPS kweekt.

Daar komt bij dat de planten op mekaar gepropt staan wat goede airflow lastiger maakt.

Niks met de voeding te maken want op mineraal had het er al veel beroerder uit gezien laat staan de smaak he wat jij Djbroertje?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed lezen Poldergrower, ik schrijf immers dat ik overweeg op minerale voeding over te gaan en ik kweek wel onder HPS. Ja hé DJ Broertje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een andere vraag eigenlijk waarom heb je t niet weggedieft Dj? Dit kost toch alleen maar energie voor de planten?

Als je overweegt om over te stappen op mineraal dialgo kun je beter mapito of slabs gebruiken en niet dat gif op je grondje gooien...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat onderaan vergelen en uiteindelijk afvallen komt inderdaad IMO door veel te weinig licht, en ook dat de ene Jack lichter is door een probeersel en luiigheid :whistle: een keer andere grond proberen. weliswaar wel met toevoegingen maar klaarblijkelijk toch niet wat het zou moeten zijn.

 

PG,

Ik heb in zoverre niet gedieft, omdat ik er vanuit ga dat de bladeren wel nog gebruikt worden om voeding uit te gebruiken indien nodig al zijn de meningen hierover verdeelt, wel heb ik de verse scheuten uit de oksels geplukt. Al worden er toch steeds weer nieuwe aangemaakt.

 

En de smaak, tja hier wordt er op smaak niet echt rekening gehouden met het soort voeding alleen op organisch voeden.

Al moet ik zeggen dat van de meerokers hier in de buurt ik altijd positieve feedback krijg over de smaak en werking.

Miss waar alles voor is wil in zoverre een puur wietje, en op een enkele uitzondering na krijgt ze bijna altijd een scherpe smaak van organisch gevoedde wiet.

 

Verder maak ik ook tinctuur en olie voor een aantal voornamelijk familileden en de meeste van hen zijn ook mensen van puur natuur en ik weet ook niet zo wat minerale (rest) voedingsstoffen daar nog van invloed op zijn, en in elk geval 1 van deze mensen die nu veel baat heeft bij de tinctuur wil het dan niet meer gebruiken als ik zou vertellen dat het niet organisch is.

Maar dat kan ook tussen de oren zitten.

 

Oh ja, ik heb zowel onder het bladerdek als erboven een airflow al komt het zeker niet door dat dichte bladerdek heen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de overtuiging, dat het weghalen van dat onderste blad,

je plantje geen goed doet.

 

Dieven is weghalen van bloemknoppen,

dit doe je/ik omdat dat toch alleen maar fluffieweed wordt..

En dus kan de plant beter zijn energie steken in de toppen, die wel voldoende licht krijgen.

 

Maar het blad laat je zitten.

Ik heb dat al vaker betoogd,

Dat onderste blad, dat draagt bij aan allerlei processen die het plantje "uitvoert".

 

O.a fotosynthese.

Ook ben ik er van overtuigd,

Dat in geval van een tekort hier of daar aan,

Dat de plant die stoffen uit dat onderste blad haalt.

 

Uiteindelijk, of door leeg getrokken blad,

of doordat het te weinig licht krijgt,

Maar ze gaan vergelen en tot slot zelfs afvallen.

 

Tot die tijd, laat ik het altijd gewoon zitten,

tot het moment dat ze spontaan vallen,

of om dat ze nog een laatste zetje krijgen.

 

Als je het er vanaf moet trekken of knippen

doe je i.mo. iets niet goed..

 

Maar ik denk, DJ,

dat jij dit echt allemaal wel weet.. :smoke

Het is meer bedoeld voor de mede lezers..

 

En over die olie voor familie.... :whistle:

Wat niet weet wat niet deert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie uitgebreide toevoeging Rocker.

En ja mijn idee ook helemaal.

 

En voeden zal ik niet gauw anders doen denk ik, hoef ik er ook niet over te zwijgen :innocent:

 

even tussendoortje, dag 39 bloei.

 

gallery_19177_18253_5192872.jpg

 

en even wat ter vergelijking qua toppen.

 

Utuana 2, kleinste toppen maar wel de meeste en enorm compact.

 

gallery_19177_18253_1369386.jpg

 

en de 2 jack's.

 

gallery_19177_18253_1945041.jpg

 

gallery_19177_18253_989423.jpg

 

LV en temp afgelopen week 2 dagen.

 

22,7 / 29 °C

44 / 63% RV

 

wel dacht ik met de warmste dagen, hangt er nu weer in voor een dag of 5. Dan nog maar een keer kijken.

 

De aantallen spinteitjes worden wat talrijker en eigenlijk kom ik geen roofmijten meer tegen, dus nog voor alle zekerheid nog wat extra besteld.

Vandaag even wat onderkanten van een aantal bladeren afgenomen met een licht vochtig sponsje. wel veel eitjes kunnen verwijderen

 

Drinkgedrag onveranderd.

 

behalve de dierentuin gaat het nog best goed.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dierentuin of niet, wat zien je planten er goed uit! Ook geen hittestress zo te zien. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

ondanks dat het nu niet helemaal vanzelf gaat heb ik inderdaad niet echt wat te klagen. En hittestress zeker niet, al maakt het hoogteverschil het wat lastier om op de ideale hoogte da lamp te hangen.

 

De meisjes dan maar.

 

6 weken voor bij. bloeidag 42.

 

gallery_19177_18253_2593388.jpg

 

gallery_19177_18253_18247.jpg

 

gallery_19177_18253_1699961.jpg

 

gallery_19177_18253_1205393.jpg

 

gallery_19177_18253_2389393.jpg

 

gallery_19177_18253_718226.jpg

 

gallery_19177_18253_3229641.jpg

 

gallery_19177_18253_653333.jpg

 

maar tussen de aparte opbouw toch nog een redelijk formaat toppen. Hier van een uitloper.

 

gallery_19177_18253_214967.jpg

 

gallery_19177_18253_1877745.jpg

 

gallery_19177_18253_449350.jpg

 

vandaag de inblaas wat aangepast, en vanaf nu ook 24 uur aan. We gaan zo langzamerhand richting het einde dus ik wil wat betere ventilatie door de toppen en planten

Even kijken wat de temp gaat worden anders hang ik ook nog de PC fannetjes aan de kap.

Ook zo het hoogteverschil te zien, en hoe het opgelost is.

 

gallery_19177_18253_22658.jpg

 

en met de laatste dame er weer bij vol is vol.

 

gallery_19177_18253_2560294.jpg

 

Vanaf nu krijgen de uruana's geen voeding meer, het kan zomaar zijn dat ze met 8 weken klaar zijn. En ze zijn nog groen genoeg.

Al een redelijk aantal bruine haren zichtbaar, en zelfs hier en daar al een ambere trich te zien.

 

Jack 5 begint nu ook met bruine haren maar No.6 kan wel eens wat langer gaan duren. Deze zullen wel nog wat te eten krijgen maar zoals het er nu naar uitziet maximaal nog 1 weekje of no.6 moet dan nog spierwit zijn.

 

Drinken nog hetzelfde tussen de 1,3 en 1,5 liter om de dag.

 

Klimaat kijk ik over een paar dagen weer, alleen de temp is ca. 23 / 30 maar het uitlezen van het loggertje zal een wat beter beeld geven van de week

 

het ruikt ook al enorm prettig :wub: en 1 van de uruana's heeft dezelfde musky smell van haar moeder. No 3 dacht ik.

 

toch weer een verse lading roofmijten erin gehangen, maar het schoonvegen van de onderzijde van de bladeren heeft ook geholpen. Hier en daar zie ik nog wat spintjes lopen en hier en daar zitten ook nog wat eitjes. Maar zonder echte ervaring in spintbestrijding, denk ik wel dat ik het kan uitzingen tot het einde zonder veel narigheid.

Er zijn wel wat bladeren aangetast maar niet heel erg.

 

nog een paar weekjes te gaan

 

Grtz,

Dj

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

kutbeesten

gelukkig lijkt het er idd op dat je deze ronde mooi uitzingt

daarna maar ff flink ontsmetten chloor en shit :)

ik zou alsnog de volgende ronde preventief roofmijt uitzetten

just to be safe

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...