Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

Amnesia Haze Zaadjes

Recommended Posts

ga je er nu stekken van maken of probeer je ze af te bloeien?

Aangezien iedereen zegt dat fem zaad ongeschikt is voor moederplant ga ik ze dus gewoon afbloeien en begin daarna wel met reguliere zaad en dan ga ik proberen een moederplant te selecteren

 

Of meerdere

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte keuze en tijd verneuken om amnees uit fem zaad te gaan kweken maar daar kom je nog wel achter als het klaar is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte keuze en tijd verneuken om amnees uit fem zaad te gaan kweken maar daar kom je nog wel achter als het klaar is ;)

Oké en wat is de reden daarvan? De reguliere zaad kost helaas €650 ofzo voor 3 zaadjes (die blijkbaar van diamant zijn gemaakt)

Maar als ik tegen die tijd weer stekken kan krijgen ga ik dat gwn doen

 

Ik heb ff flink rond gevraagd en heb nou al 4 stekkenleveranciers gevonden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik heb ff flink rond gevraagd en heb nou al 4 stekkenleveranciers gevonden :)

 

De manier, om aan de grote klok te hangen dat je een tuintje hebt... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dat gaat niemand te weten krijgen heb dat allemaal via de pa van me vriendin gedaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte keuze en tijd verneuken om amnees uit fem zaad te gaan kweken maar daar kom je nog wel achter als het klaar is ;)

Oké en wat is de reden daarvan? De reguliere zaad kost helaas €650 ofzo voor 3 zaadjes (die blijkbaar van diamant zijn gemaakt)

Maar als ik tegen die tijd weer stekken kan krijgen ga ik dat gwn doen

 

Ik heb ff flink rond gevraagd en heb nou al 4 stekkenleveranciers gevonden :)

als je uit fem zaad kweek kun je beter wit soort zetten, waarom? omdat ze veel eerder klaar zijn, en zo te horen ga je het kweken voor de verkoop nou dan kan ik je nu al vertellen dat jou mooie amnees uit fem zaad door jou afnemer aangezien wordt als witsoort en je gewoon de witsoort prijs krijgt in plaats van de amnees prijs neem dat maar van mij aan :lol: dus gewoon tijd verneuken en ook nog eens kans op herma wat het al helemaal verneukt! :wave: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte keuze en tijd verneuken om amnees uit fem zaad te gaan kweken maar daar kom je nog wel achter als het klaar is ;)

Oké en wat is de reden daarvan? De reguliere zaad kost helaas €650 ofzo voor 3 zaadjes (die blijkbaar van diamant zijn gemaakt)

Maar als ik tegen die tijd weer stekken kan krijgen ga ik dat gwn doen

 

Ik heb ff flink rond gevraagd en heb nou al 4 stekkenleveranciers gevonden :)

als je uit fem zaad kweek kun je beter wit soort zetten, waarom? omdat ze veel eerder klaar zijn, en zo te horen ga je het kweken voor de verkoop nou dan kan ik je nu al vertellen dat jou mooie amnees uit fem zaad door jou afnemer aangezien wordt als witsoort en je gewoon de witsoort prijs krijgt in plaats van de amnees prijs neem dat maar van mij aan :lol: dus gewoon tijd verneuken en ook nog eens kans op herma wat het al helemaal verneukt! :wave:

Oké bedankt voor je uitleg, ik ga tegen die tijd gwn weer proberen stekjes te krijgen want als ik dit zo allemaal hoor is zaad allemaal niks haha

 

En tevens ook proberen een moeder (of meer) uit de stekjes te selecteren?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je slim bent doe je dat ja, dan blijf je zelf namelijk altijd van de zelfde kwaliteit voorzien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat ik die route ga kiezen volgende run.

desnoods af en toe weer ff een paar verse stekken erbij halen om te kijken of daar een mooie moederkandidaat tussen zit..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat ik die route ga kiezen volgende run.

desnoods af en toe weer ff een paar verse stekken erbij halen om te kijken of daar een mooie moederkandidaat tussen zit..

Daar zat ik idd ook al aan te denken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk, (zonder dat ik daar het fijne van weet), dat een moedertje uit regulier zaad,

de beste stekken levert.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar welke leverancier pak je dan... nu levert de afnemer (in mijn geval toevallig) ook de stekken, dus heb ik iig de juiste soort te pakken. Pak ik de volgende ronde gewoon een tweetal mooie sterke stekkies, en promoveer ze tot mama. Scheelt toch weer een bergje euro's elke ronde, en ik hoef niet te klooien met ophalen enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als het echt zo is dat een moeder uit reguliere zaad beter is dan ga ik wel een keer met nl5xhaze ofzo selecteren als dat ook een eurootjes meer oplevert dan ww anders gewoon van stekjes hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een goede moeder zowel uit regulier of gefeminiseerd zaad komt of van een stek valt maar af te wachten.Van de stekkenboer weet je ook niet welk soort van wat afkomt.Het beste is een reguliere stek uit te zoeken waarvan de moeder goede resultaten heeft opgeleverd of oplevert.

Of je daar achter kan of mag komen is aan jou natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak ik de volgende ronde gewoon een tweetal mooie sterke stekkies, en promoveer ze tot mama. Scheelt toch weer een bergje euro's elke ronde,

 

en een moedertje onderhouden is gratis?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, een 250w hpsje verbruikt toch niet zoveel? stroom is voor mij zoinzo een zakelijke aftrekpost, terwijl ik van de stekkenboer geen bonnetjes krijg.. en dat beetje voeding en water lig ik ook niet erg wakker van.

scheelt me al gauw een half maandsalaris per jaar schat ik..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een moedertje of 2 kan toch ook wel onder een t-neon 2x 75watt?

 

Of een goede moeder zowel uit regulier of gefeminiseerd zaad komt of van een stek valt maar af te wachten.Van de stekkenboer weet je ook niet welk soort van wat afkomt.Het beste is een reguliere stek uit te zoeken waarvan de moeder goede resultaten heeft opgeleverd of oplevert.

Of je daar achter kan of mag komen is aan jou natuurlijk.

Ja ik was dus van plan om een stuk of 40 regulieren zaden te ontkiemen en groeien en van allemaal stekjes nemen en bijhouden van welke plant ze afkomen en dan allemaal afbloeien(de vrouwtjes die overblijven natuurlijk)en dan van de stekjes van de beste plant(en) moeders maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die 100w verschil zet ik ze wel onder 250w hps, als ik dan de moeders geplukt heb is er gelijk genoeg ruimte in t tentje om de stekken te laten wortelen, of zeg ik nu iets heel stoms?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak ik de volgende ronde gewoon een tweetal mooie sterke stekkies, en promoveer ze tot mama. Scheelt toch weer een bergje euro's elke ronde,

en een moedertje onderhouden is gratis?

Het scheelt wel als je zelf moedertjes heb staan dat je die godverse kut spint en andere rotzooi buiten de tent houd en dat je het maken van stekken zelf in de hand heb

 

Voor die 100w verschil zet ik ze wel onder 250w hps, als ik dan de moeders geplukt heb is er gelijk genoeg ruimte in t tentje om de stekken te laten wortelen, of zeg ik nu iets heel stoms?

Ik doe het stekken gwn in een propagator zonder tentje met simpel 15watt budget ledlamp.

Zo heb je de luchtvochtigheid veel beter in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet wel zeggen, onze stekkenboer heeft zijn spullen goed voor elkaar, ik heb nog geen ellende met spint oid gehad, of slechte kwaliteit stekken zoals ik in andere verslagen geregeld lees.

Alles goed geworteld in grodan steenwol blokjes, netjes in trays op laagje perliet, altijd paar extra voor het geval dat er toch uitval optreedt... top gewoon.

Ik heb nog nooit een stek gehad die niet aansloeg, deze keer wel een paar achterblijvers, maar dat kan ook door andere oorzaak komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet wel zeggen, onze stekkenboer heeft zijn spullen goed voor elkaar, ik heb nog geen ellende met spint oid gehad, of slechte kwaliteit stekken zoals ik in andere verslagen geregeld lees.

Alles goed geworteld in grodan steenwol blokjes, netjes in trays op laagje perliet, altijd paar extra voor het geval dat er toch uitval optreedt... top gewoon.

Ik heb nog nooit een stek gehad die niet aansloeg, deze keer wel een paar achterblijvers, maar dat kan ook door andere oorzaak komen.

Oké ja ik heb de stekken nog nooit geprobeerd ben nog met me eerste kweek bezig dusja haha maar ik vind het leuk om het allemaal te doen en moedertjes onderhouden plus stekjes maken dus wil dat gwn zelf gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dat stekken ook vooral gaan doen omdat ik het leuk vind, en dat ik er nog wat geld mee bespaar is alleen maar mooi meegenomen.

de stroomkosten pak ik wel weer terug als ik via mijn maatje zo nu en dan wat kennissen kan voorzien van stekken, en ik hoef me geen zorgen te maken of ze wel op tijd geleverd worden enz.

Ik pak ze gewoon alvast zodra ik ga spoelen in de grote tent, dan zijn ze klaar voor actie als het mes in de vorige serie gaat.

 

Ik zit ook pas in mijn 2e 100% eigen kweek hoor, maar heb al een goed jaar meegekeken met mijn maatje dus heb wel de nodige rampen en leermomentjes achter de rug.

 

Zelf moeders selecteren uit zaad komt miss. ook nog wel eens, eerst deze run maar overleven liefst met dikke oogst op het eind.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is ideaal om ongeveer 4 weken voordat je gaat oogste stekken te snijden en alvast voor te groeien zodat ze er meteen weer in kunnen op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...