Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

Amnesia Haze Zaadjes

Recommended Posts

Ja elke plant is toch ooit uit een zaadje gekomen haha

Ik wil er toch moederplanten van maken dus zal dan toch altijd stekjes kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn meerdere 'amnees' steksoortjes in omloop

 

zie je ook hier op het forum, vergelijk maar eens wat amnesia verslagen met elkaar en met verslagen van 3 jaar geleden, dan zie je verschillende blaadjes en budopbouw.

 

als ik nu een commercieel ingestelde stekboer zou zijn, dan zou ik een mooie en snelle (9 weeks) moeder uit NL#5xHaze of Sensi Silver Haze zaad selecteren en deze als Amnees verkopen. Spint en TMV vrij, hoogwaardig eindproduct, en sterkere planten omdat het geen stek van stek van stek van stek etc. etc. is.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dus met andere woorden ik kan 1 van die 2 gaan kweken en verkopen als amnesia haze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eerst maar eens je WW afbloeien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ga ik zekers doen maar wil alles natuurlijk upgraden zoals de wiet en de tent haha :) loop misschien wel een beetje te hard van stapel maar goed leuken vooruitzichten toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja elke plant is toch ooit uit een zaadje gekomen haha

Ik wil er toch moederplanten van maken dus zal dan toch altijd stekjes kweken

ja maar ze zijn niet uit fem zaad gekomen maar uit regular zaad :lol: om het duidelijker te maken voor je een echte amnees ( zo als de meeste hem kennen) komt uit regular zaad waar je waarschijnlijk 30 euro per zaadje voor betaald en uiteindelijk worden daar stekken van genomen en de stekken worden weer moederplanten van gemaakt en zo rolt het balletje steeds verder, dus als je de echte amnees wil zoek dan naar regular zaad schrik wel niet van de prijs :whistle: succes na de zoektocht! en hou rekening met selecteren niet ieder zaadje is een vrouwtje bij regular zaad en neem gerust een half jaar de tijd voor :D Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik dan toch uiteindelijk me keuze heb kunnen maken en dat zal de nl#5xhaze zijn van sensi

https://sensiseeds.com/en/cannabis-seeds/sensi-seeds/northern-lights-5-x-haze

 

Wat is de beste manier om er achter te komen welke de mannetjes zijn? Gelijk met ontkiemen 12/12 tot ze bloeiverschijnselen tonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ga ik zekers doen maar wil alles natuurlijk upgraden zoals de wiet en de tent haha :) loop misschien wel een beetje te hard van stapel maar goed leuken vooruitzichten toch

sta je er maar niet op blind!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik dan toch uiteindelijk me keuze heb kunnen maken en dat zal de nl#5xhaze zijn van sensi

https://sensiseeds.c...lights-5-x-haze

 

Wat is de beste manier om er achter te komen welke de mannetjes zijn? Gelijk met ontkiemen 12/12 tot ze bloeiverschijnselen tonen?

zijn meerdere topcis over waar het duidelijk uitgelegd wordt wat de beste methodes zijn,maar hou er rekening mee het gaat je flink tijd kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tijd is geen probleem vind het ook nog leuk om te doen ook dusja..

Ik zal ff gaan zoeken op het forum, misschien heb je een linkje van een goeie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nl5 x haze is geen amnesia. Je had al de juiste keuze gemaakt met de superstrains amnesia, waarom wil je nu met dat dure zaad gaan beginnen? Er komt wat meer kijken bij het selecteren van een moederplant en dan heb je aan 10 zaden niet genoeg. Gaat een duur grapje worden zo.

 

De superstrains amnesia is de hy-pro amnesia (niet verwarren met hy-seeds). En deze is indica dominant.

 

Ik vind de broodkwekers van tegenwoordig maar prutsers. Alles wat er in de shop ligt ruikt naar hooi, maar je betaald wel het volle pond.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nl5 x haze is geen amnesia. Je had al de juiste keuze gemaakt met de superstrains amnesia, waarom wil je nu met dat dure zaad gaan beginnen? Er komt wat meer kijken bij het selecteren van een moederplant en dan heb je aan 10 zaden niet genoeg. Gaat een duur grapje worden zo.

 

De superstrains amnesia is de hy-pro amnesia (niet verwarren met hy-seeds). En deze is indica dominant.

 

Ik vind de broodkwekers van tegenwoordig maar prutsers. Alles wat er in de shop ligt ruikt naar hooi, maar je betaald wel het volle pond.

 

Ik heb de amnesia van superstrains al besteld 5 zaadjes maar die zijn fem

 

De regular kost €600+ :(

 

Ik was ook van plan dat pas te doen als ik een 240x120x200 tent heb en dan zet ik em vol met 32 regular zaadjes en dan ga ik ook gelijk selecteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap ook niet waar ze de arrogantie vandaan halen om 200 euro per zaadje te vragen, zelfs als hobbygrower heb je er al gauw 20 nodig voor een leuke selectie (en met wat pech is dat nog te weinig)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dries

 

Wat zoek je nou eigenlijk? Een Amnees welke binnen no time klaar is en waar je de hoofdprijs voor vangt....

Ik heb nieuws voor je..............................................................deze bestaat niet

De juiste moederplant(en) maken uit regulier zaad beheers je niet, begin er dus vooralsnog niet aan.

Maak je keus en ga aan de slag man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doe ik ook green maar als ik iets leuk vind dan verdiep ik me er flink in dus probeer zoveel mogelijk te leren..

Die moederplanten word waarschijnlijk toch over een half jaar tot een jaar tot ik ermee ga beginnen dusja

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom maak je niet gewoon een moederplant van een stek waarvan je weet dat het een lekkere goeie haze is?? met andere woorden waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal voorlopig toch nog met zaad of stekjes gaan werken maar de stekken leverancier hier in de buurt heeft al weken geen stekken dusja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de amnesia van superstrains al binnen, mooie verpakking haha binnenkort nog maar een paar bij bestellen om de tent de volgende keer weer te kunnen vullen

 

Volgende keer 9x 18 liter ipv 4x 26 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...