Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Noorderling74

Half Maart Begonnen En Nu Vol In Bloei! (Fully Natural!)

Recommended Posts

maar de plant maakt geen voeding aan zelf, vraagt deze enkel.

 

Ik ben ook zo vresselijk productief als ik niet gegeten heb joh, echt ik vlam de pan uit....

 

Niet voeden zolang ze nix vragen snap ik, maar uberhaupt geen voeding willen gebruiken?

 

Kijk desnoods eens naar brandnetel gier en smeer wortel gier.. groei en bloei voeding gratis en bio.. mis je volgens mij enkel wat P wandt das uit me hoofd vooral K, de smeerwortel dan.

 

(smeer wortel is hier ook nieuw, dus geen ervaring mee)

 

zolang je niet TE veel voeding gebruikt is het enkel positief..

maar alles waar TE voor staat is negatief :whistle:

 

Rekening houden met minimaal 1 week te vroeg moeten oogsten vanwege rot, is misschien altijd een slim idee met een buiten kweek.. qua afbouw. (Das dan weer mijn hersenspinsel)

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig hoeveel verschillende meningen er zijn over voeding

 

voor de niet voeding gebruikers vraag me wel af of jullie uit ervaring praten of puur een mening hebben.

 

ik kweek met voeding (aptus) zowel binnen als buiten en vind het een must om er mee te kweken en het resultaat is er zeker

maar dit is puur een mening en iets leuks om te vergelijken eind van de zomer.

 

ga je verslag volgen silverboxx

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ozzoes wat is fotosintes dan

 

 

Fotosynthese sorry voor de spellings fout

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ozzoes wat is fotosintes dan

 

 

Fotosynthese sorry voor de spellings fout

 

Ik snap, denk ik, het punt dat je wil maken ja.

 

Er worden dan idd suikers e.d. aangemaakt in de plant dmv omzetting, maar enkel op licht kan de plant ook niet leven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ozzoes we hebben de zelfde mening over voeding.

 

Ik ga in me eigen kweek verslag is een stukje toewijden over voeding en zal dit verslag

niet verder besmeuren met me mening ieder ze eigen tuintje met de daarbij horende resultaten

En het is ook wat je al zei: van niet of nauwelijks eten val je af en wordt je ook slap en futloos dus de plant ook.

En met extra voeding ondersteun je de plant op de.momenten wanneer zij het het meest nodig heeft.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ozzoes we hebben de zelfde mening over voeding.

 

Ik ga in me eigen kweek verslag is een stukje toewijden over voeding en zal dit verslag

niet verder besmeuren met me mening ieder ze eigen tuintje met de daarbij horende resultaten

En het is ook wat je al zei: van niet of nauwelijks eten val je af en wordt je ook slap en futloos dus de plant ook.

En met extra voeding ondersteun je de plant op de.momenten wanneer zij het het meest nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus eigenlijk gaat iedereen ervan uit dat de plant niet genoeg heeft aan het natuurlijke proces van foto-synthese (alleen licht en water) en dus altijd externe voeding nodig heeft, ongeacht of de plant zelf in staat is om te groeien/bloeien? Of is het (komt weer een leuke vergelijking...;) net zoiets als de plof-kip; het 'origineel' is niet goed genoeg (kilo-hoeveelheid) dus mesten we ze lekker vol, zodat kwantiteit voor kwaliteit gaat? (En zo blijven we lekker discussieren...lol)

 

Maar ff ontopic: de dames gaan lekker, binnenkort weer een foto-update (ik denk zondag...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben inderdaad niet genoeg aan alleen fotosynthese, maar hebben daarnaast een bepaalde hoeveelheid van een hele reeks elementen (N, P, K, Mg...) nodig om te kunnen leven en groeien. Zonder voeding geen plant. Probeer maar eens een stek te laten groeien en bloeien op alleen water en licht. Binnen de kortste keren heeft je stek serieuze problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Noorderling74

 

Ik was ook van plan om zonder extra voeding te werken in een pot want de aarde bevatte al flink wat voeding. In de groei was dit geen enkel probleem, maar eenmaal de dame in bloei stond begonnen haar bladeren snel geel te kleuren. De plant nam dus van nature de voeding die ze miste uit haar eigen bladeren. En gele bladeren en fotosynthese gaan niet echt hand in hand bij mijn wete. Ik ben dus in de bloei toch lichtjes beginnen bijvoeden.

 

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen. Ik denk dat dit ook grotendeels van soort tot soort en aarde(mengsel) tot aarde(mengsel) afhangt. Daarom is het interessant om eens te vergelijken.

 

Groet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft inderdaad een mooi discussiepunt…hehehe ;)

 

Hoezeer we als mens graag de controle proberen te krijgen over de natuur, zal dit nooit lukken.

Het punt is gewoon simpel; wij als mens willen gewoon altijd meer, meer dan de natuur ons van nature geeft. Meer toppen, dikkere toppen etc. en proberen dit voorelkaar te boksen door planten op een onnatuurlijke manier te stimuleren om meer te gaan bloeien dan ze van nature doet.

 

In de natuur (buiten) overleven alleen de sterkste planten (survival of the fittest). De minder sterke planten gaan dood en zullen zich daardoor niet voortplanten. Wat doen wij? Wij geven de minder sterke planten voeding en proberen alles er uit te persen wat erin zit. En het jaar daarop gaan we weer met dezelfde zaadjes aan de slag, want “het was immers zo’n geweldige opbrengst!”…..;)

 

Als ik dit jaar een sterke plant heb die het super doet zonder extra toevoegingen, dan neem ik die voor volgend jaar als basis en probeer steeds vanuit die strain weer de (van zichtzelf) beste en sterkste plant over te houden….dit is ‘kweken’ lijkt me toch?

 

Door het steeds maar weer in kaart proberen te krijgen qua voeding, licht, donker, tijd, soort etc. proberen we het ideale kweekproces te creëeren, maar dat is niet te doen, aangezien je de natuur (buiten) niet kan sturen.

 

Ik blijf er wel bij zeggen, dat dit geheel mijn mening is. (I can be wrong…maar het lijkt me logisch)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met voldoende generaties en genoeg planten waarvan je elk jaar de sterksten zaad laat schieten krijg je inderdaad op de duur een sterke strain die weinig zorg en toevoegingen nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde update! Afgelopen weekend even wat fotootjes geschoten met het mooie weer....ze zien er goed uit, geen verkleuringen of beestjes; beetje water geven en verder...niks...what can i say? Het gaat lekker! :)

 

gallery_44792_18227_274248.jpg

 

gallery_44792_18227_199287.jpg

 

gallery_44792_18227_102534.jpg

 

gallery_44792_18227_159719.jpg

 

gallery_44792_18227_392827.jpg

 

gallery_44792_18227_263934.jpg

 

(Wat ik nog niet had verteld is dat ik afgelopen jaren een soort microklimaat heb gecreëerd bij mij thuis met veel uitheemse planten (dmv testen van winterhardheid) waardoor ik een grote diversiteit heb aan planten, amfibiën en insecten...scheelt misschien een beetje qua omgeving voor de plant, in ieder geval mooi om te zien ;)

 

gallery_44792_18227_207667.jpg

 

gallery_44792_18227_343767.jpg

 

Donkere vochtige hoek met o.a. palm, varens en vaak veel padden, kikkers, salamanders etc.

gallery_44792_18227_200026.jpg

 

En hier en daar een klein "dametje" ;)

gallery_44792_18227_668045.jpg

 

gallery_44792_18227_246419.jpg

 

En...verrassing! Ik had nog een paar over voor de vaste grond; staan er nu ook alweer een paar dagen....es kijken wat dat gaat doen...natural ;)

gallery_44792_18227_103871.jpg

 

gallery_44792_18227_197960.jpg

 

Dat was het eerst weer even. Hope you like it ;)

Binnenkort weer meer....

 

Peace out! ;)

gallery_44792_18227_316129.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker leuk om te zien ^_^

Staat er goed bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update; ze staan er nog steeds lekker bij, de een wat sneller (en groter) dan de ander, ik denk nog een maand(je), we shall see :)

1.

gallery_44792_18227_333218.jpg

 

2. het "monster" (gruwelijk ding gaat alle kanten op en lijkt nergens naar...)

gallery_44792_18227_460349.jpg

 

3.

gallery_44792_18227_443483.jpg

 

4. (de achterblijver)

gallery_44792_18227_192872.jpg

 

5. (Dikke Bertha ;)

gallery_44792_18227_833478.jpg

 

6. Strekkie Strek! ;)

gallery_44792_18227_842407.jpg

 

gallery_44792_18227_114915.jpg

 

En offcourse; de groepsfoto

gallery_44792_18227_506917.jpg

 

;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel strek en ik ben het niet helemaal eens met je theorieën, maar goed dat ze nu in bloei staan en ik hoop dat je er een paar lekkere jointjes uit haalt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor! :dope:

 

Nog een vraagje, hoe heb jij zaad van vorig jaar gekregen? Ik wil ook graag een aantal zaden overhouden.

 

Ik blijf volgen :icecream:

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn gefeminiseerde autoflowers; waarschijnlijk dat ze vorig jaar door stress een beetje hermafrodiet zijn geworden? Ik had vorig jaar maar een paar zaadjes en de planten zagen er gewoon vrouwelijk uit. (Wiet was ook heerlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook een paar zaden over te houden.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tuintje/plantjes heb je staan man !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gave foto die laatste. Hoe heb die gemaakt?

 

Ik loop te prutsen met een spiegel reflex en daarna inzoomen, maar kan de trichomes niet zo duidelijk zichtbaar maken.

 

Het mooie weer houd nog wel even aan.:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt een oude verrekijker, draait em om en zet je telefoon/camera tegen de lens, beetje focussen en je hebt een mooie-trichoom foto ;)

Je maakt geen geweldige foto's zo hoor, maar voor jezelf is het wel handig om te kijken hoe het verloopt qua kleur etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een water druppeltje op de lens van je telefoon leggen, had ik ergens gelezen maar nog niet zelf geprobeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja water kan denk ik ook vergrotend werken. Ik had wel eens in het zwembad dat een druppeltje precies voor mij oog zat.. en kon ik beter zien haha. Maar water en telefoons... zou ik toch de verrekijker pakken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...