Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M. meer niet

2 Soorten Zaad, Zijn Die Goed Voor Buiten?

Recommended Posts

Zo had ik het ook verstaan FoolOn De bloeitijd begint vanaf 12 uren licht? Vanaf wanneer worden de dagen korter in de zomer, ik denk augustus?. Die van verleden jaar stonden tot einde oktober buiten, en dan waren ze nog niet klaar. Ze hadden veel te veel regen afgekregen en begonnen te rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo had ik het ook verstaan FoolOn De bloeitijd begint vanaf 12 uren licht? Vanaf wanneer worden de dagen korter in de zomer, ik denk augustus?. Die van verleden jaar stonden tot einde oktober buiten, en dan waren ze nog niet klaar. Ze hadden veel te veel regen afgekregen en begonnen te rotten.

Rond midden september zijn de dagen pas 12 uur licht/12 uur donker.

http://www.sunrise-and-sunset.com/nl/nederland/amsterdam/2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.K. dus toch later als ik gedacht had, bedankt voor de Info Kush :-)

Edited by M. meer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf wanneer worden de dagen korter in de zomer, ik denk augustus?.

 

Weet je wat ik denk?

 

Dat je beter een andere hobby kunt zoeken! Niet offensief bedoeld maar realistisch gezien wil je er gewoon geen moer voor doen om informatie te vergaren. :thumbsdown:

En al met al komt er een boel een bij kijken.

En wil je toch 'kweken' of iets wat daar op moet lijken, Doe dan gewoon wat je in je hoofd hebt en je zult zien dat het op niks uit draait.. Daar kun je dan weer van leren. Niks mis mee..!

Maar hier op het forum zulke ondoordachte vragen te stellen bewijst dat jij zo'n lui persoon bent die niet geschikt is voor de plantjes. (in mijn visie) En ik ga al wat jaartjes mee en heb al veel van jou soort types gezien wat niks werd ook. :whistle:

 

Doe er je voordeel mee .. of negeer het.. Zie maar.

Ik zal je nergens mee helpen voordat je zelf een poot uitgestoken hebt :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 21 juni beginnen de dagen weer korter te worden, en de ene soort reageert daar eerder op dan de andere.

En dat is iets anders dan de uiteindelijke bloeitijd.

 

12/12 is uitsluitend een vuistregel voor de binnenteelt, en op 13 licht/11 uur donker doen sommige soorten (Indica's) het daar ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HighLife, we zullen het zien, maar gene meester is van de hemel gevallen, dat is het verschill tussen ons twee, gij bent er al jaren bij, ik ben een beginner. Ge moet me ook geen raad geven, niemand verlangd het van u. En als de vragen te dom zijn moet ge ook niet antwoorden, blijf het best maar weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hard hèh.. de waarheid. :head_hurts_kr:

 

Jij komt hier op het forum voor raad. Die raad die jij vroeg heb ik je niet gegeven, maar wel een advies.

Daarnaast bepaal ik zelf wanneer ik waar een reactie zet. Als jij je daar aan stoort kun JIJ wel 3 dingen doen

- Het negeren

- Er iets van op steken

- Zelf weg gaan

 

Of kun je zelf ook nog iets verzinnen? (vast niet) :whistle:

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf wanneer worden de dagen korter in de zomer, ik denk augustus?.

 

Weet je wat ik denk?

 

Dat je beter een andere hobby kunt zoeken! Niet offensief bedoeld maar realistisch gezien wil je er gewoon geen moer voor doen om informatie te vergaren. :thumbsdown:

En al met al komt er een boel een bij kijken.

En wil je toch 'kweken' of iets wat daar op moet lijken, Doe dan gewoon wat je in je hoofd hebt en je zult zien dat het op niks uit draait.. Daar kun je dan weer van leren. Niks mis mee..!

Maar hier op het forum zulke ondoordachte vragen te stellen bewijst dat jij zo'n lui persoon bent die niet geschikt is voor de plantjes. (in mijn visie) En ik ga al wat jaartjes mee en heb al veel van jou soort types gezien wat niks werd ook. :whistle:

 

Doe er je voordeel mee .. of negeer het.. Zie maar.

Ik zal je nergens mee helpen voordat je zelf een poot uitgestoken hebt :wave:

 

Uiteindelijk kan je of het opzoeken of het vragen niet? Ik geef zelf meestal ook de voorkeur aan vragen omdat je dan een completer antwoord krijgt, althans dat hoop je dan. En zoeken kan zeker geen kwaad maar het is zo flauw om dan geen antwoorden te geven.

 

 

Ontopic: kies een plant die vroeg bloeit zoals Fool al zei, ikzelf ga dit jaar goldrush zetten omdat deze vroeg bloeit en je dan lekker snel kan oogsten voordat het herfst wordt en je meer kans op regen en dus ook toprot hebt. Maarja zomer in Nederland is ook niet altijd zonnig dus niks is gegarandeerd buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kush, uw link heeft me al goed geholpen over de lichttijden, voor mij was het de moeite een "domme" vraag te stellen, ik heb ook informative antwoorden gekregen. Nog eens bedankt. Natuurlijk moet ik hier ook nog veel bij lezen, maar ik will ook vragen kunnen. Zoals je zegt, de antwoorden zijn meestal completer.

 

Ik hoop dit jaar wel op een goede zomer, voor iedereen, en dat alles lukt hoe ik me da voorstel, ook als beginner :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn rotgevoeliger dan de bekende buitensoortjes waarvan we weten dat ze het redelijk doen omdat ze potenter zijn.

De ervaring is dat potente planten eerder rotten dan minder potente planten.

Potentie brengt meestal compactheid met zich mee en dat is de oorzaak omdat vocht niet of moeilijk uit de toppen kan verdampen.

Die 2 factoren in combinatie met elkaar zijn bij mij het "rottigst" gebleken.

 

Ook weer afhankelijk. Je weet t nooit.

 

S5 deed het uitstekend voor een haze, en nog in een kuip naast een vol rottende PP.

 

Nog een tip, lavameel is het geheime ingredient. Als je je planten langer groen wilt houden en de resistentie tegen ziektes wilt verhogen gooi wat lavameel door je aarde heen en oordeel zelf.

Denk dat Fool dat wel met me eens is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn rotgevoeliger dan de bekende buitensoortjes waarvan we weten dat ze het redelijk doen omdat ze potenter zijn.

 

Autoflowers trekken zich niets aan van de fotoperiode.

Dat is het enige verschil met reguliere soorten.

Bovenstaande conclusie van HTS is daarom onjuist.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Autoflowers zijn rotgevoeliger dan de bekende buitensoortjes waarvan we weten dat ze het redelijk doen omdat ze potenter zijn.

De ervaring is dat potente planten eerder rotten dan minder potente planten.

Potentie brengt meestal compactheid met zich mee en dat is de oorzaak omdat vocht niet of moeilijk uit de toppen kan verdampen.

Die 2 factoren in combinatie met elkaar zijn bij mij het "rottigst" gebleken.

 

Ook weer afhankelijk. Je weet t nooit.

 

S5 deed het uitstekend voor een haze, en nog in een kuip naast een vol rottende PP.

 

Nog een tip, lavameel is het geheime ingredient. Als je je planten langer groen wilt houden en de resistentie tegen ziektes wilt verhogen gooi wat lavameel door je aarde heen en oordeel zelf.

Denk dat Fool dat wel met me eens is ;)

 

IK kan het beamen lavameel is toppie ,je planten zijn gezond en groener ,ik heb vorig jaar een plek gehad met en zonder lavameel ,het verschil wat zuiver zichtbaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Autoflowers zijn rotgevoeliger dan de bekende buitensoortjes waarvan we weten dat ze het redelijk doen omdat ze potenter zijn.

 

Autoflowers trekken zich niets aan van de fotoperiode.

Dat is het enige verschil met reguliere soorten.

Bovenstaande conclusie van HTS is daarom onjuist.

 

Hier ben ik het niet met je eens ,in veel soorten wel ,maar ook in veel soorten niet ,sommige reguliere soorte beginnen ook gewoon te bloeien buiten de fotoperiode ,en waarom dat kan ik je wel vertellen ,omdat er gekruist is met een autobloeiende plant ,hoeveel gene van een Ruderalis Indicazitten erin .50 % ervan is ook zelfbloeiend ,en begint geloof in vanaf de 7de internode spontaal te bloeien buiten de fotoperiode om .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het punt niet, wiet61

 

De stelling dat juist auto's rotgevoeliger zijn, daar ging het om,

en die klopt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dat is het punt niet, wiet61

 

De stelling dat juist auto's rotgevoeliger zijn, daar ging het om,

en die klopt niet.

 

Nou dat kan ik zeggen dat klopt ook ,het heeft natuurlijk ook te maken met het weer ,als toevallig midden in de zomer weinig regen valt ,rot de autoflower wel wat minder ,maar rot wel ,ik heb nooit anders gezien ,met een dakje erboven scheeld het weer iets ,maar rotten doen ze ,maar dat doet toch elke plant ,je moet wat geluk hebben denk ik ik ,het is van veel factoren afhankelijk ,het weer ,staan ze in de wind ,ik bedoel waait het er makkelijk ,soms staan ze zo dat,dat niet kan ,dan rot het weer makkelijker .

Ik vind ze rot gevoeliger ,maar mijn mening is de andere niet ,iedereen denkt er anders over .

 

Dat is het punt niet, wiet61

 

De stelling dat juist auto's rotgevoeliger zijn, daar ging het om,

en die klopt niet.

 

Nou dat kan ik zeggen dat klopt ook ,het heeft natuurlijk ook te maken met het weer ,als toevallig midden in de zomer weinig regen valt ,rot de autoflower wel wat minder ,maar rot wel ,ik heb nooit anders gezien ,met een dakje erboven scheeld het weer iets ,maar rotten doen ze ,maar dat doet toch elke plant ,je moet wat geluk hebben denk ik ik ,het is van veel factoren afhankelijk ,het weer ,staan ze in de wind ,ik bedoel waait het er makkelijk ,soms staan ze zo dat,dat niet kan ,dan rot het weer makkelijker .

Ik vind ze rot gevoeliger ,maar mijn mening is de andere niet ,iedereen denkt er anders over .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze rot gevoeliger ,maar mijn mening is de andere niet ,iedereen denkt er anders over .

 

Ik ben het met je eens. Geen planten die zo gevoelig waren voor schimmel als de autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja zet een gemiddeld binnensoortje neer onder het buiten klimaat van Nederland en ga verduisteren. Dan zijn ze net zo rot gevoelig als auto's.

 

De sleutel is in mijn idee afbloeien wanneer het je kan verwachten dat het klimaat het beste is en dat is in Juni Juli begin augutus.

 

Dan zijn auto's een logische keus maar kost ook weer een berg om het groot op te zetten.

 

Maar als niemand het doet dan....... :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als niemand het doet dan....... :whistle:

 

dan doen wij het maar johnny :likken:

 

mijn autofem lijstje tot dusverre;

auto mazar

Think Different

AutoXtreme

auto jack

auto wappa

white widow

white widow x cheese

white widow x black jack

ben er vast nog wel een vergeten

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

IK doe het dit jaar ook Luftthegreenstuf ,ik ga nog een aantal soorten kopen ,en dan in de tent ,kijken hoe dat uitvalt dit jaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat een flink veldje kost zijn 10 zaadjes voor een zadenkweek voor het volgende seizoen!

 

Dan heb je 2000 zaden als je daar geen fatsoenlijk veldje mee kan aanleggen weet ik t ook niet meer.

Of zoals ik had een redelijk goedkoop adresje voor fems. Waren nog leuke ook die autohaze die ik had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto ? :whistle:

En met regulier zaad werken op guerilla? Voor mij alleen fem of stek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus op die manier die je geen enkele selectie dus dikke kans dat je de mooie eigenschappen er uit zijn gekweekt.

 

Nee ik ga voor kwaliteit, mag wat kosten maar dan heb je ook wat als het goed is.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet aandurven om een regulier autoflower veld te zetten.

tegen de tijd dat je vrouwen bloeien komen er nog steeds aan de lopende band mannen te voorschijn.

 

kost zeker wat die autofem, maar hopelijk zijn ze het waard :specool

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet aandurven om een regulier autoflower veld te zetten.

tegen de tijd dat je vrouwen bloeien komen er nog steeds aan de lopende band mannen te voorschijn.

 

De mannen laten meestal hun geslacht een paar dagen eerder zien dan de vrouwtjes.

En een plant die zichtbaar mannelijk is, maakt nog niet meteen stuifmeel.

Niets om bang voor te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...