Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

In Amerika wordt dit ook al meer toegepast onder de naam "defoliation". De grotere bladeren dienen ook vooral als voedingsreserve. Dat maakt ze bij dwc al wat meer overbodig. Het weghalen van deze bladeren zorgt ervoor dat het licht dieper doordringt, waardoor je ook onderin meer en betere topvorming krijgt, maar snoeien zorgt er wel voor dat je plant even op "pauze" gaat staan, vandaar dat die timing ook belangrijk is. Ik doe het nu precies tijdens het omslagpunt in de voeding, omdat dat hetzelfde effect heeft als snoeien. Ik druk dus eigenlijk beide pauzes er nu in 1x doorheen om haar strax zo min mogelijk te stressen als de bloei echt op gang komt.

 

http://www.420magazine.com/forums/hydroponic-gardening/176415-increasing-yield-defoliation-indoors-what-s-mean-how-do.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 1e: zie dit niet als een aanval op jou, maar ik wil je gewoon even laten weten hoe het op mij overkomt (als lid, niet als mod. ;) ).

...

Uitleg, stukje competitie, opheldering geven, andere meningen hebben, mag allemaal, maar wel op de juiste wijze. Dus, zijn er nog vragen uit interesse? Dan heb ik iets om op in te gaan :)

...

Door jouw negatieve ervaringen op andere forums, lijkt het haast wel of je de reacties met een veel te negatieve insteek leest.

Je voelde je aangevallen door de tips van wietefras en lostchild, terwijl dit in mijn ogen oprechte tips waren en ook zij hebben ervaring en proberen deze met je te delen. Vervolgens vind ik je vrij agressief reageren op lostchild (...Aarde aan Bennie?), alsof dat bijdraagt aan een fijne sfeer. :wacko:

 

Jij wilt dat mensen jouw visie op het kweken respecteren, maar respecteer dan ook andermans visie en probeer je iets minder snel aangevallen te voelen, want je kunt een bericht op verschillende manieren lezen. Geschreven teksten kunnen nou eenmaal anders over komen dan men in werkelijkheid bedoeld.

Zoals je zelf al zegt; meerdere wegen leiden naar Rome en jij hoeft niemand verantwoording af te leggen voor jouw keuzes. ;)

 

Ik vind je kweekjes i.i.g. interessant en zal ze vol interesse blijven volgen. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tips heb ik zelfs wat mee gedaan Beaker, die 11 weken regel gaat er gewoon bij mij niet in, omdat ik je zou kunnen overladen met links naar andere kweekjes die langer dan 11 weken duurden en met succes zijn afgerond. Wat betreft mijn houding, ik vind daar zelf weinig mis mee, maar dat is meningsafhankelijk. Ik weet dat ik vrij assertief ben, maar daar hoef je geen last van te hebben. Zoals ik al zei, ik heb jaren kweekverslagen gepost op internet zonder dit probleem. Ik merk wat dat betreft wel dat er een duidelijke tweesplitsing bestaat tussen leden van dit forum die open minded zijn en leden die dat totaal niet zijn. Daar moet ik heel erg aan wennen. Het is voor mij vrij nieuw dat mensen negatief reageren op vernieuwing en liever zien dat mensen de bekende weg kiezen. Misschien dat dat wel went na verloop van tijd, of de mensen die die vernieuwing liever niet zien door krijgen dat ze mijn verslagen beter totaal kunnen meiden. Het is hier gelukkig geen Charlie Hebdo, dus ik maak me er vooralsnog weinig zorgen over :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk het als entertainment, dat maakt het ook een forum.

 

Verder ben ik ook wel geinteresseerd in je kweekje. Een verslag wordt hier altijd geapprecieerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waarom je je zo aangevallen voelt,

ik heb helemaal niets tegen jou manier van kweken en ook niet tegen jou.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik er iets tegen heb,dus weet niet waar je dat haalt.

Ik weet het nog goed hoe het begon,

toen jij net op het forum kwam begon je meteen te roepen

-wat voor volk zit hier...

-Op een ander forum heb ik een mod op zijn plaats gezet....

-Niemand hoeft er mij iets te vertellen...

-Wie draaid er nu op 30°,het kleinste kind weet dat het 25° moet zijn...

 

Toen had ik zoiets van wat denk die nou wel,

en heb toen iets tegen jou gezegd van 'kerel wat weet jij nou wat voor mensen hier zitten,je hebt nog geen 50 post,je bent er net'.

Het lijkt wel of die uitspraak je geraakt heeft want steeds haal je dat aan.

Voor alle duidelijkheid zeg ik het je nog eens,

ik heb niks tegen jou,kan trouwens ook niet want ik ken je niet,

en ieder heeft zijn kweekmethode en ik heb daar zeker respekt voor.

 

Succes verder met je plantjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je me quote heb ik liever dat je dat letterlijk doet Blowke, anders ga je mijn woorden verdraaien om mij in een kwaad daglicht te stellen. Ik meen me te herinneren dat het feitelijk iets genuanceerder in elkaar zit en de chronologische volgorde ook een beetje anders is.

 

-Toen ik op dit forum kwam stuitte ik inderdaad op het topic van GP, waar ik mij verbaasde dat mensen het zo normaal vinden om op 30 graden te draaien omdat mij is aangeleerd dat dit de maximale temp is en de streeftemp eerder op 25 graden ligt. "het kleinste kind weet dat het 25° moet zijn" Dit heb ik dus feitelijk nooit gezegd. Blader het topic maar na en quote me maar.

 

--Op een ander forum heb ik een mod op zijn plaats gezet....(maak de zin wel even voor je af) voor hetzelfde gedrag als ik hier zie. Nieuwkomers meteen maar de volle laag geven alsof elke nieuweling bullshit verkondigd. Het is pijnlijk als je dan moet concluderen dat de nieuwkomer gelijk heeft en je met je bek vol tanden staat. Beter geef je iedereen het voordeel van de twijfel. Dat gong overigens over bewegend licht. Een nieuweling kwam met een atrikel over bewegend licht. De mod reageerde met:"heb je bewijs? verslagen? Niet zeker? Broodje aap verhaal dus". Ik ben hier tegenin gegaan met het antwoord dat ik de houding erg ongepast vond voor een moderator en dat ik wel wat in de theorie zag. Golf van kritiek!...Vervolgens wist een andere mod toch ineens met een artikel over experimenten met bewegend licht in Wageningen op de proppen te komen... Aj!.. Pijnlijk :')

 

-wat voor volk zit hier... vraag ik mij inderdaad wel eens af als ik sommige reacties lees. Dingen worden snel afgedaan als bul.lshit en het lijkt wel alsof er een duidelijk deel van dit forum niet open staat voor andere dingen dan die ze zelf volgens het boekje geleerd hebben. Ooit was iemand ergens de eerste in...

 

-Niemand hoeft er mij iets te vertellen... Waar je dat dan weer weghaalt? Je moet echt letterlijk gaan quoten, reageren op uitspraken die ik nooit gedaan heb is raar, maar ik doe mijn best. Tuurlijk zijn er altijd mensen die mij wat kunnen leren. Daarom ben ik hier juist. Ik wil meer zien van de mogelijkheden omtrent hydrocultuur en zag dat er op dit forum al flink mee geëxperimenteerd wordt. Ik heb ook hier en daar wat vragen gesteld over dingen waar ik persoonlijk van vind dat ik er nog veel over moet leren. Zoals genetica en kruisen. Maar de basis bezit ik wel. Ik kan alle soorten gebreken herkennen, heb ervaring met plagen en draai al vrij veel rondjes mee. Mij vertellen dat ik maar beter kan stoppen is dus vrij onzinnig. Tips zijn altijd welkom voor verbetering, maar als ik er 1 niet opvolg ga ik er vanuit dat mensen accepteren dat ik weet wat ik doe en dat ik voor mijzelf de juiste afwegingen maak.

 

Wat je dan wel hebt gezegd, ik quote wel letterlijk overigens..

Wat een onzin word hier verteld,

lijkt wel of er raad gegeven word van mensen die zelf nog nooit een plantje gegrowd hebben

 

Vervolgens achtervolgde je me naar een ander topic om me aan te vallen op het advies dat ik gaf, dat het niet goed is voor je planten om ze nat te sproeien als de lamp aan staat.

 

ik heb niks tegen jou

Probeer me dan wat minder aan te vallen. Je hoeft het beslist niet met me eens te zijn, maar stel me dan constructieve vragen waar ik wat mee kan. Zoals:"wat zijn dan de negatieve gevolgen volgens jou als je bladeren natsproeit als de lamp aan staat Sativa?" of "waarom denk je dat er meer zuurstof in kan dan de max DO Sativa? Leg me dat eens uit". Dat zijn de vragen waar ik op hoopte. Die brengen interessante discussies ter weeg en misschien zelfs nieuwe ontdekkingen als we de koppen op een positieve manier bij elkaar steken.

 

Het doel van deze kweekmethode ligt uiteindelijk echt in een hele andere hoek dan zoveel mogelijk wiet scoren in zo min mogelijk tijd. Dat heeft ook voor een groot deel te maken met het forum waar ik heb leren kweken en de beperkingen die daar golden in de verslagen. Dat brengt een andere instelling ter weeg. Het heeft ervoor gezorgd dat het voor mij een zoektocht is geworden naar hoe ik planten zo groot mogelijk kan laten worden en zoveel mogelijk kan laten opbrengen. 5 planten max was daar de vuistregel, mijn ex dacht er net zo over en als man kijk je dan wat je kan halen binnen die beperkingen die gelden. Dat heeft me tot dit punt gebracht. En je kan er veel over zeggen, maar ik heb het forum deels verlaten omdat hetgene wat ik met 5 planten doe wat groffer werd dan de meeste gebruikers en ik mezelf niet meer op mijn plek voelde. Hier wordt op wat grotere schaal gekweekt en val ik minder op. Ik hou er niet van om in het middelpunt te staan op zo`n forum. In deze hobby denk ik niet dat dat altijd in je voordeel werkt.. Inmiddels heb ik wel de ruimte en vrijheid om met meer planten te werken, maar die zoektocht is echt heel vermakelijk. Ik denk dat ik er zelf veel minder plezier aan zou hebben als ik met een tent vol stekkies gewoon om de 8 week op[ max knal. Het zou zijn alsof ik de afwas doe... Een sleur. Doordat deze planten zolang staan kom je vaak meerdere complicaties tegen in een cyclus. Dat is erg uitdagend. Ondanks dat je daarmee natuurlijk de problemen doelbewust opzoekt, voor een ex icter is problemen opzoeken en oplossen erg vermakelijk.

 

Ik kan het echt niet duidelijker uitleggen dan dit blowke. En ik heb persoonlijk ook zeker niks tegen jou. Sterker nog. Ik zou het fijn vinden jou als volger te houden. Niets is beter voor vernieuwing dan enkele kritische blikken die het aan alle kanten toetsen ;)

 

Overigens misschien nog een stukje verklaring. Ik ben 5 jaar oorlogsleider geweest op die online games waar ik het over had. Misschien dat dat ook wel weer wat verklaard. Als de stemming ook maar een beetje scherp wordt gaat bij mij al gauw de oorlogsmodus aan en ben ik weer helemaal in mijn rol als generaal xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij wordt niet aangevallen, jij voelt je aangevallen.

Probeer dingen die geschreven worden wat meer op een positieve manier te lezen. ;)

 

Ze lijken mij wel erg gestrekt.

Als ik het goed begrijp heb je de planten met opzet zo laten strekken om een kubieke meter vol te krijgen?

Krijgen ze onderin dan nog wel voldoende licht?

 

 

1 plant, 1 vierkante meter, meer dan een gram per watt. Ik ga het gewoon doen!

Als ik het goed begrijp ga je op deze manier zo'n 600 gram van deze plant af halen?

Tenminste ik neem aan dat je onder een 600w hps kweekt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb ze inderdaad met opzet zo laten strekken om die kubieke meter vol te maken. Ik heb ooit eens een ronde gedraait waarbij de planten 1.50 cm boven dat scrognet uitkwam, daar merkte ik dat de hps ongeveer tot een meter kan doordringen. Vandaar dat streven naar die kubieke meter. Ik behandel ze overigens ook met Plagron vita race om toch langs de gehele lengte topvorming te krijgen.

 

"Vita Race bevat natuurlijke hormonen voor de bloei en groei en verhoogd het cytokinine gehalte en het chlorofylgehalte in het blad. Hierdoor wordt ook het suikergehalte verhoogd en blijven de bladeren langer groen. De biologische bladvoeding verhoogd de weerstand van de plant en deze zal meer scheuten en bloemen aanmaken." Bron DHS.

 

Ik draai overigens op 400w momenteel. Ik heb een 600w dimbaar van Gravita, maar op 400w heb ik veel minder last van de hotspot. Ook denk ik dat ik die 1 op 1 makkelijker waar kan maken als ik op 400 draai. Voor een 600 zou ik eigenlijk een wat grotere tent moeten hebben. Deze is 1 vierkante meter.

 

Wat dat aangevallen betreft, als velen het zeggen zal er wel een kern van waarheid in zitten. Ik zal er op proberen te letten. Momenteel ben ik sowieso zo stoned als een aap, dus ik kan veel hebben XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor vandaag maar weer een leuke update. Eigenlijk had ik deze gister al uitgetypt, maar door een foutje was alles gewist en dan heb ik er meteen de pest in. Vandaag poging 2 dus. Daarmee wil ik graag beginnen met wederom de discussie over het nut van hogere zuurstofwaardes ophalen. Ik heb in 1 van mijn eerdere posts al een keer benoemd dat ik buiten een plant heb gehad op dwc waarbij de deksel van de tank was aangetast met schimmel, maar dit niet oversloeg op het water. Vervolgens werd ik hier gewaarschuwd voor o.a Pythium, waarbij vermeld werd dat dit mijn ergste vijand is op hydro. Ik ben wat meer research gaan doen over het effect van hogere zuurstof waardes op Pythium. Daarbij kwam ik het volgende onderzoeksresultaat tegen waarbij ik graag een stukje wil quoten.

 

In these treatments, plants started showing typical symptoms of root decay and infection within 6 days after inoculation with Pythium F, while highly oxygenated plants remained healthy throughout the experiment and showed a significant decrease in root colonization by the pathogen

 

http://link.springer.com/article/10.1023/A:1008691226213

 

Ik hoop dat dit de sceptici dan toch weer een beetje kan overtuigen van mijn gelijk als ik zeg dat het belang van zuurstof op DWC zwaar onderschat wordt. Ik ben nog heel hard aan het nadenken over hoe ik kan bewijzen dat er meer zuurstof in water kan zitten bij dwc dan 100%DO. Zodra ik daar een duidelijk antwoord op kan geven zal dat ook zeker aan bod komen.

 

Voor nu wil ik toch eerst weer even terug naar de basis. De Cherry og. Er werden hier vragen gesteld over het vermogen van de lamp om nog door te dringen. Eigenlijk verbaasde me die vraag een beetje. Een scrognet laten strekken geeft in princiepe namelijk exact dezelfde dekking als een sog kweek met meerdere stekken. Aangezien er op dat gebied aardig wat ervaring is op dit forum had ik eerder verwacht dat dit voor jullie meer gesneden koek is dan voor mij. Ik moet eerlijk bekennen dat ik namelijk op dit vlak nog heel erg aan het zoeken ben naar hoever ze max kunnen strekken onder verschillende lichtbronnen. Bij led heb ik gemerkt dat het licht niet dieper dan een magere 40/50 cm doordringt. Bij een 600w was dit iets meer dan een meter. De 400 watt stand valt iets lager uit dan de 600 merk ik. Ik denk dat dat waarschijnlijk gaat betekenen dat de onderste 10 a 15 cm behoorlijk veel fluffy toppen gaat bevatten. Gelukkig heb ik daar een ice-o-lator voor. Dat kan gewoon bij het knipafval dus.

 

SL743116.jpg

 

SL743117.jpg

 

SL743119.jpg

 

Als ik zo kijk naar het tempo waarin de bloei verloopt geloof ik wel dat de plant veel kracht nodig heeft om op gang te komen. Ik merkte al wel vaker dat als planten groter worden ze toch wat meer tijd nodig hebben voor de bloeiperiode. Een 8 weekse indica trekt dan al gauw 10 weken uit. Deze heeft 10 week nodig, dus ik ga uit van 3 maand bloei. Nog iets meer dan 2 te gaan in dat geval. De wortels zien er nog steeds gezond uit en vullen de hele bak kwa oppervlakte(40 cm x 70 cm). Onderin hebben de plant wel lichte schade van de spint, maar gelukkig drong het licht daar toch al niet zo best door. De plaag is niet meer opgekomen sinds de laatste behandeling, dus alles gaat nog goed voorlopig.

 

Tot zover de update voor nu. Zodra ik weer wat nieuws heb meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei begint nu duidelijk goed op gang te komen. Ik heb daarom ook dit keer goede foto`s van de zijkant gemaakt om te laten zien tot hoever de lamp doordringt. Ik heb voor de 400w wel echt de grens opgezocht merk ik. Onder tegen het net is wel topvorming, maar het zal daar niet spectaculair worden. Ik denk dat ik daarvan veel bij het knipafval kan gooien voor hasj. Voor de rest ziet ze er eigenlijk nog gezond uit en kan ik er niet veel over zeggen. Ze vult de tent in haar eentje zelfs beter dan vele dames voor haar samen hebben bereikt. Ik hou de ec op 2.2 en de ph tussen 5.8 en 6.0. Ze moet naar schatting nog ongeveer 6 weken, dus het ziet er voor het stadium waar de plant zich in bevind wel goed uit. Ik hoop vooral dat de laatste weken goed gaan. Die zijn toch het belangrijkste. Als toppen niet goed de kans krijgen om uit te harden die laatste weken krimpen ze in je droognet als een steak in de pan.. Voor nu dus gewoon ff wat foto`s.

 

SL743143.jpg

 

SL743144.jpg

 

SL743145.jpg

 

 

SL743146.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer ff een paar foto`s en een beetje text. Vergeef me voor het feit dat dit momenteel nog het enige topic is wat bijgehouden wordt. Ik heb vorige week m`n bedrijf geopend en heb het tegenwoordig best druk. Wat dat betreft zit ik er ook aan te denken om hier voortaan gewoon 1 topic bij te houden voor alle planten,. maar of dat toegestaan is weet ik niet. Ik ga dit nog overleggen met de mods. Als er toevallig 1 meeleest is het nog makkelijker natuurlijk :D

 

Ik hou de plant momenteel erg strak in de gaten. S'ochtends en s'avonds ec meten. 1 op 1 draaien is opzich te doen, maar het is wel iets wat de meeste kwekers nog niet hebben bereikt. Wat dat betreft is het ook weer geen appeltje eitje. Als ik het verneuk kan ik het wel schudden. Wat dat betreft vindt ik het zelf een geniale uitdaging. Het maakt voor mij deze kweek zoveel spannender dan normaal.. Ik doe nu ook veel meer mijn best. Wat dat betreft kan het zoeken naar uitdagingen in je grow soms nog best wel voor rendementsverbetering zorgen ;)

 

SL743157.jpg

 

 

SL743158.jpg

 

SL743160.jpg

 

SL743161.jpg

 

Momenteel zie ik nog geen voedingsgebreken. De ec hou ik altijd trouw aan het Plagron hydro schema. Momenteel schommelt die tussen 2.0 en 2.2. Bij de beschrijving van deze strain stond dat men vooral goed moest letten op magnesiumgebreken, maar deze heb ik nog niet kunnen waarnemen. Preventief magnesium bijvoeden doe ik nog maar even niet. Ik ben bang dat ik de balans tussen calcium en magnesium ga verstoren en een blokkade veroorzaak. Elke dag goed opletten voor eventuele symptomen is het beste.

 

Ik moet heel erg wennen aan het feit dat ik nu een hybride heb met een langere bloeitijd. Ik draai al bijna 2 jaar alleen nog pure indica`s en begon me al wat zorgen te maken over de trage bloei, maar ik kan natuurlijk verwachten dat dit proces 2 week achterloopt in vergelijking tot een 100% indica. Toch is het niet bij alle hybrides zo. Ik heb ook een paar keer Powerplant gedraaid en die is toch echt minstens zo snel als een Afghaan. Terwijl die zelfs sativa dominant is.. Ik moet gewoon geduld hebben. Dat is voor mij ook al een hele uitdaging! Toch ziet het er momenteel goed uit. Alles mooi groen, geen stress. Geen hotspot onder 400w, dat is al helemaal een behoorlijke verbetering. Dat gaat de kwaliteit zeker ten goede komen. Ook moet ik zeggen dat ik nou niet echt het idee heb dat het me 200g meer gaat opleveren als ik naar 600 ga. Ik denk dat ik het behoorlijk juist heb met de schatting dat een 400w op 1 vierkante meter een beter rendement geeft dan een 600w.

 

Ook ben ik weer lekker in de strains gedoken afgelopen week. Een vriend wees me op een bijzondere nieuwe strain die onder bepaalde condities geweldige verkleuringen laat zien; Rainbow kush.

 

https://www.allbud.com/marijuana-strains/indica/rainbow-kush

 

Er spookt heel veel onzin over deze strain over het web. De verkleuringen zijn wel echt, niet echt... Ik wil kijken of ik hem ook zo gekleurd kan krijgen. Ik heb gegoogled als een idioot, maar ik kan er nergens zaadjes voor vinden... Als er nog meer fanatieke strainverzamelaars zijn hier en iemand weet een site waar ik ze kan bestellen, mail me pls! Ik ben dus voor een alternatief gegaan wat makkelijker te verkrijgen was, maar alsnog erg bijzonder. G13. Voor de mensen die de strain niet kennen: Er gaan geruchten rond dat de strain geboren is in Mississippi in een onderzoekslabaratorium van de Amerikaanse overheid. Volgens het verhaal is de strain een inbreed van een clone die in een onderzoeksprogramma om de sterkste indica`s ter wereld te kruizen als beste naar boven kwam. Een medewerker van het lab zou deze clone achterover gedrukt hebben om het beschikbaar te maken voor de massa.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/G-13_(cannabis)

 

Het kan evengoed een broodje aap verhaal zijn natuurlijk, maar er zijn niet veel strains waar zulke indrukwekkende verhalen over rond gaan. Alleen de chemdawg komt daarbij in de buurt en die heb ik al gehad. Finest Medicinal was voor zover ik kon zien de enige leverancier die ze levert. Ik ben echt mega nieuwsgierig naar deze strain en hij stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Maar er zijn zoveel mooie strains.... En er komt regelmatig nog een mooie bij. Soms voel ik me bij het zaadjes bestellen dan ook echt een kind in een snoepwinkel XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aller eerst gefeliciteerd met je bedrijf man! :D

Zal je webshop etc even bekijken ook.

 

Interessant verslag weer met een hoop leerzame informatie.

Herken ook wat je bedoeld met een kind in de snoepwinkel als het om zaadjes gaat.

Er is zoveel moois en je wilt het het liefst allemaal uittesten, maar dat gaat helaas niet :( :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een kort updateje voor vandaag. Ik heb al enorm veel getypt voor 1 dag en ben er eigenlijk wel klaar mee... Maar ik wou wel wat foto`s posten. De bloei gaat nog steeds lekker, maar ik merk lichte bladsterfte onderin. Voor de zekerheid voer ik haar nu magnesium bij. Slechts 1 ml op 50 liter extra, omdat de voedingslijn in princiepe alles wel bevat verder en er maar een beetje bij hoeft. De bloei zit er nog steeds lekker in. Zelfs tot onder het net!

 

 

SL743175.jpg

 

SL743176.jpg

 

SL743178.jpg

 

 

Alles gaat dus nog steeds lekker. Naar schatting heb ik nog zo`n 4 a 5 week te gaan voor ze helemaal klaar is. Dit is de leukste ronde die ik tot nu toe draai. Ik leef al heel lang toe naar deze opstelling, maar was er nog niet eerder klaar voor. Tot nu toe gaat alles redelijk volgens verwachting. Op naar de 400g dus :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij wordt niet aangevallen, jij voelt je aangevallen.

Probeer dingen die geschreven worden wat meer op een positieve manier te lezen. ;)

 

Probeer dingen die geschreven worden wat meer op een positieve manier te lezen. ;)

 

...Je bent nu iig goed bezig, en hebt je punt gemaakt!

Ik kan niet ontkennen dat ik me eveneens nu en dan erger aan de wijze waarop sommigen reageren op topic's en posts en herken dan ook je ergernissen.

Maar pieker er niet over dat te zien als een "heet hangijzer"...

 

Belangrijkst is dat een ieder in z'n waarde gelaten wordt!

 

Voorts kan ik me bovendien niet aan de indruk onttrekken dat je - niet in de laatste plaats op basis van je ervaring - als (nieuw)member in de toekomst wellicht niet zelden van toegevoegde waarde kunt zijn voor dit forum...

 

Punt gemaakt, gal gespuugd, misverstanden opgehelderd:wmb nu de focus vooral richten op je bedrijf, maar bovenal growen (en verslaan ;-) )

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit sativa,en lekker veel topjes :dribble:

 

succes verder kerel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, leuk om nog zo een DWC te zien.

 

Als ik jou was zou ik wel wat van die takjes aan de onderkant snoeien. Die leveren namelijk niet zo veel op en vergroten de kans op meeldauw. Als er meer ruimte is voor ventilatie is het gemakkelijker de boel drooger te houden.

 

Als hout vocht opneemt wil het ook sneller schimmel veroorzaken.

 

Echt iets dat je beter wilt voorkomen!

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Hannesh. Ik wil hier graag even dieper op in gaan :)

 

Allereerst wat betreft het meeldauw en kleine topjes verhaal. Hier geef ik je gedeeltelijk gelijk in. Meeldauw wordt veroorzaakt door gebrek aan circulatie in de lucht, maar dit maak je eigenlijk vrijwel nooit mee in een klimaattent. Ik heb 4 jaar geleden voor het laatst meeldauw gehad. Dat liep ik op door een buitenplant even binnen te laten schuilen voor de regen. Eigenlijk zou je er dan altijd ff een zwenkventilatortje op moeten richten, maar dit moest ik toen nog leren. Wel heb je volkomen gelijk als je stelt dat de dichtheid onderin de circulatie nadelig beinvloed en de kans erop wel vergroot. Daarom heb ik net nog even een extra afzuigertje aan de onderkant geplaatst.

 

De kleine topjes haal ik echter niet weg. Voor een normale grower zou dit verloren zijn, voor mij niet. Ik heb een ice-o-lator set en ben dol op ice hasj. Alles wat fluffy is gaat in de ice-o-lator. Hoe meer hoe beter!

 

Dan wat betreft het hout en schimmel verhaal. Het komt nu namelijk weer naar boven en ik wil wel duidelijk maken dat ik elke constructieve bijdrage wel degelijk serieus neem! ;) OSB is veel minder gevoelig voor schimmels dan jullie denken. Dit weet ik erg zeker, aangezien de vloer van mijn kweekruimte van OSB is. Ik heb daar regelmatig wel wat gemorst in de afgelopen jaren, maar de vloer laat daar geen tekenen van achter. Toch wil ik altijd de risico`s minimaal houden. De dekplaat van de Cherry og is daarom voor de zekerheid extra geisoleerd met bubblefolie. Als je namelijk de dekplaat gaat verven met de plant er nog in vermoord je hem, en het moge duidelijk zijn dat die cherry og de bak voorlopig niet gaat verlaten. Waar moet ze heen? De latjes van het scrognet vormen een veel minder risico. Ik gebruik al ruim 2 jaar onbewerkt vuren om scrognetjes van te maken en die zijn me nog nooit gaan schimmelen. Zolang ze maar niet direct vochtig worden gehouden. Een hoge lv zelf is niet voldoende.

 

Maar je ziet duidelijk dat het erg goed met haar gaat. Ze staat er al vanaf december, dus als er iets mis zou gaan op dat gebied was dat al gebeurd. Ze staat nu 4 maand... Hoelang is schimmel nodig? 2 week?

 

De dekplaat van de opvolger, Coockie`s kush, is echter al wel volledig in de verf gezet. Ik neem constructieve tips altijd ter harte! En zoals jij het hierboven brengt Hannesh, is zoals ik het graag zie. Vriendelijk en sociaal. Dat nodigt namelijk ook uit om het serieus te nemen.

 

SL743185.jpg

 

SL743184.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde reden waarom je geen meeldauw meer krijgt als je de lucht in beweging houd.

 

Gelul!

Heeft met de gevoeligheid te maken om resistentie

Vertel het deze ouwe anders ff,

 

http://www.wietforum.nl/topic/93127-5-die-hard-afghaanse-stijders-duiken-onder/page__hl__%20skunk%20%20afgaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur me de link maar van de meest meeldauwgevoelige soort die jij denkt te kunnen vinden. Koop ik ze ga ik ze planten. Ik hou wel van een uitdaging :D

 

En strooi niet zo met dat woordje "gelul" knulletje, want anders ga ik steeds denigrerender tegen je doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discussie tussen jullie lijkt me wel interessant ook voor jullie als 2 ervaren en kritische kwekers elkaar uitdagen en zo verscherpen.

Het zou zeker zonde zijn als het te persoonlijk werd, beide dezelfde interesse, dus peace bitches! :D

Ego's maken meer kapot dan je lief is.

Edited by GrowingP

Share this post


Link to post
Share on other sites
als 2 ervaren en kritische kwekers elkaar uitdagen en zo verscherpen.

 

Helemaal mee eens! Dus kom maar op met die meeldauw verzamelaar ;) Maak me scherp Donner !

 

Daag ik jou andersom uit om met 1 plant op 1 vierkante meter 1 gram per watt te halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cookies Kush ? Van Barney's toch ? Ziet er lekker uit die kleine dame. Dan nog niet gesproken van die milf die je daar hebt staan, Hoop mee op die 1gr/w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, van Barney's idd. Beetje tricky leverancier waar ik geen beste ervaringen mee heb, maar de genetische achtergrond is erg bijzonder ;)

 

Er is overigens iets met miss Coocky :D Ik ben benieuwd of de scherpe blikken hier het gaan zien ;) 1 woord zou genoeg moeten zijn :)

 

Donner? Jij weet deze wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de update. Dus schimmel hangt meer af van de sporen die je aanvoerd dan wat anders, blijkt. Zelf heb ik weleens dat ik wat fruit haal en als ik dan een fruitstuk met schimmel heb, is de rest ook zo weg als het in de buurt ligt.

 

Zelf ben ik nu bezig met een (groente)kiemkas bouwen(ja, voor groente, want voor wiet komen er maar 5 planten per keer), op een laag tempo wel is waar, maar toch, het is in de bouw. Daar wil ik dan epoxy op aanbrengen, zodat het helemaal waterbestendig is. Misschien ook wat voor jou? https://www.mrboat.nl/epoxy-voor-aquaria-en-terraria/

Ik heb waterbakken gezien, gemaakt van hout met dat spul er op (http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/2000-liter-hout-vloeibaar-vijverfolie-zelfbouw-aquarium), werkt prima!

 

Heb je ook ervaring met "vloeibaar vijverfolie", of houdt die witte verf goed genoeg?

 

Goed om te zien dat je wat doet met het "afval" want sommige mensen gooien dat gewoon in het vuilnis. Dat is zonde van de moeite naar mijn mening..

 

Met "afval" is ook tinctuur/BHO te maken. Maar waarom dat in het algemeen vaak niet gebeurd???

 

Groeten heh!

 

 

Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kweekt 3aar binnen a 5kweekjes per jaar dat zijn er max 15

 

Daar heb ik er de laatste 10jaar op (120x130x240 )40 (hou het ff laag) tegen over staan.

Dan hou ik 18jaar van wat ik voor die 10 jaar deed ff buiten beschouwing :innocent:

Heb bijna alle toppers van de afgelopen 28jaar wel gedraaid.

 

Ik heb mijn sporen hier al achter gelaten.

Heb laten zien hoe je een K op 120x130 draaid.

heb laten zien hoe je binnen wiet buiten draaid

Heb buiten op slaps laten zien...enz enz..

 

En jij?

 

Jij kan mij nix leren wel andere een lul verhaal opspelden.

Als je wat verkondigt onderbouw het dan met een wetenschappelijk linkje

 

 

http://nl.wikipedia....tie_bij_planten

Edited by P H donner
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...