Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@malavita als je terug leest heb ik netjes gevraagd of dat spul bac vit. plus werk in mijn geval?

 

dus eerst lezen voordat je wat begint te schreeuwen..

 

relaxed heren alles onder controle heb netjes gecontroleerd en een web verwijderd

 

alles ziet er goed uit (met heel veel trips op de bladeren)

 

paar fotos geschoten

 

gallery_38205_17754_653289.jpg

 

gallery_38205_17754_2600395.jpg

 

@zwemvis ik heb beestjes besteld (swirsky plus) 2x 25 zakjes

 

morgen ga ik ff bellen of ik het kan afhalen voor als het langer duurt.

 

@jack bedankt voor je reactie ouwe

 

 

MVG mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig dat je beestjes besteld hebt tegen trips en er wat aan probeert te doen al vind ik zelf tripsen niet zo heel groot probleem, hou er wel goed rekening mee dat je een lucht vochtigheid van min 65 % moet hebben bij die beestjes anders leggen ze al vrij snel het loodje en dan heb je er nog niet veel aan, heb je stekjes toen je ze kreeg wel ergens in gedompeld? zo ja waarin als ik vragen mag? kan het even niet terug vinden, voor de rest vind ik het een mooi veldje met veel toppen dat belooft nog wat! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
je toppen onder spuiten met een zgn biologisch middel in week 6 mafkees malavita bac vitality is meer voor preventief gebruik ;)
snap eerlijk gezegd niet wat daar het probleem van is als het toch biologies is en aangegeven wordt dat je het in alle stadia kan spuiten( ze zullen dit heus niet verzinnen anders wordt het meteen uit de handel gehaald en al helemaal in Nederland, als jij komkommer of paprika thuis eet geloof me maar dat ze tot op de laatste dag zijn onder gespoten.. en die rotzooi van Bac werkt ook niet preventief, heb laatste keer stekken er in gedompeld paar keer gespoten alles super goed geraakt onder en boven het blad ook met floramite ,week 4 zag ik onder het blad bij de meeste planten al spint lopen en behoorlijk wat eitjes liggen en wat kleine webjes toen maar 4000 roofmijten erop gegooid en het probleem was opgelost, dus ze kunnen lullen wat ze willen maar het werkt echt niet ook niet preventief!! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groenten en fruit spoel je ook eerst af onder de kraan, voordat je het consumeert.

Dat laat je bij wiet wel uit je hoofd.

Ik zou in dit stadium ook niet meer spuiten. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn stekken in het biologische Bugdeath gedompeld en de hele ronde geen spint gezien. Nu waren het ook schone stekken maar toch.

 

Verder zien je planten er prima uit Mapitolover, de toppen ontwikkelen zich lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groenten en fruit spoel je ook eerst af onder de kraan, voordat je het consumeert.

Dat laat je bij wiet wel uit je hoofd.

Ik zou in dit stadium ook niet meer spuiten. :no

ik eet ook wel eens een komkommer of appel zonder het te wassen nooit klachten gehad :whistle: geloof me dat die voedingen die je de hele kweek gebruikt een stuk slechter voor je lichaam zijn dat wat biologies spul, maar daar hoor je nooit iemand over...... maar owee als er wat gespoten wordt dan is iedereen meteen para dat hun blowtje vervuilt is hahaha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij moet zelf weten wat je doet, maar ik doe het in ieder geval niet. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kijkt zeg ik helemaal niet dat hij het nu moet gebruiken alleen dat het in mijn ogen topspul is.

 

@jack wat lul jij allemaal met je het werkt helemaal niet preventief dus dat middel is er voor spek en bonen?

 

En betreft me dr60 kweek gaat super alleen ze zijn wat klein gebleven voor de rest kan jij niks aan mijn plantjes aanmerken mafkees.

 

Jij moet maar is beter lezen en roofmijt is ook zogenaamd alleen preventief.

 

Dat bac niet preventief bij jou werkt ligt aan jou

jongen en niet aan het middel zogenaamde super kweker.

 

En JACK ik reageerde niet zomaar zo strak maar heb je nou een paar keer voor bij zien komen lopen te schreeuwen dat mensen lullen zonder het te onderbouwen zou allereerst die lul is uit je waffel halen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: :tu als je niet tegen commentaar kan wat doe je hier dan op het forum jankerd ?? Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg liever negatieve of positieve feedback, kan ik veel meer mee. Je bent een zuur ventje jack. Laat eerst maar een zien hoe er dan wel gekweekt moet worden voordat je met die onzin komt. Wel grappig dat je een hobby kweker afkraakt op een hobby forum en tegelijkertijd iemand zijn eerste kweek topic verneukt en hem ook nog geld kost door je onvolledige `adviezen`

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens voor de duidelijkheid dit is mijn eerste keer..

 

als k zo terug lees van dag 1 tot nu heeft jack tijdig gereageerd en na mijn gevoel goed geholpen.

ik zeg niet dat ik het goed doe.. maar als ik terug lees zou ik het de volgende x anders doen.

 

 

1. week 1 en 2 bloei (geen voeding gegeven) planten konden iets meer groeien (ik had me voeding te laat besteld) en dat werd ook gezegd op wf (ik dacht er anders over 65 liter aarde (genoeg buffer voor de hele kweek) ik dacht is ok (maar het kon beter)

2. me stekken onder dompelen met een een middel voor spint (eerste x wist ik het wel maar ik dacht gezonde stekken is niet nodig

ik had nix gerekend over spint alleen schone tent, schone stekken) niet onder gedompeld en helaas ik heb daar geen rekening gehouden

3. ph meter ging stuk in de bloei daarna nix meer afgezuurt.

4. me voorgroei was 22 dagen en ik had eigenlijk paar dagen langer over kunne doen, dan had ik een vollere tent

5. ik had ook anders water kunne geven zoals van onderen.. blumat is binne maar ik gebruik hem niet (omdat het nu schadelijk is voor wortels)

 

ik heb de verslag van guestwho gelezen met 5 planten met 5 lampen... voordat ik hier begon

 

hij had 5 weken voorgroei (ik dacht 3weken is wel voldoende om mijn tent vol te krijgen (de helft wat hij had)

 

uiteindelijk heel veel geleerd (Filmpjes gekeken hoe je moest toppen, fimmen, knakke buigen (super cropping , monster cropping, minelining) dankzij YouTube

 

mijn doel is nu een kilo (200 topjes +- x5 gr) per top = 1000 gr

 

of weer een reken fout :likken:

 

bedankt heren voor jullie reactie's

 

dag 39 bloei

gallery_38205_17754_2281912.jpg

 

gallery_38205_17754_1397646.jpg

 

Mvg Mapitolover

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack kan ik wel.

Alleen niet van ventjes zoals jou roepen roepen niet onderbouwen en je kwam laatst al ter sprake dat je veel afkraakt in topics en weinig onderbouwd.

 

Zogenaamde super kweker het is dat je je onder je naampie kan verschuilen pootje mij geen jankerd noemen terwijl je zelf alles afkraakt.

 

Maar laat het zo anders pm je me maar jack komen we wel uit inplaats van deze jongen zinn topic te vervuilen.

 

@ mapito het lijkt alsof jack een expert is en je hele goede adviezen geeft maar zou hem maar met een korreltje zout nemen.

 

@Tita je heb gelijk man zou die zelf is met wat meer verslagen moeten komen en foutloos.

 

Als die al zegt dat bepaalde producten helemaal niet werken hahaha zal bac voor hem mailen want volgens jack werkt het niet preventief en we wisten al dat het geen goed middel is om al te behandelen als het al te ver is.

 

1 love jacky is zelf gewn een klein bitchie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch aardig uit. Denk dat je die kilo makkelijk zult halen als je zo door blijft gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch aardig uit. Denk dat je die kilo makkelijk zult halen als je zo door blijft gaan.

+1 misschien nog wel meer als die het goed kan laten afbloeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsdown: slecht nieuws heren... spint zit nu echt in de hoofdtoppen en heb wat webben verwijderd en het geeft me een slecht gevoel

 

2x 25zakjes opgehangen sworski en weet niet ik ben dik te laat.. ik heb een zakje gescheurd 1/50ste en gestrooid.. ik dacht dat het beestjes ware maar ik weet nog steeds niet wat er in die zakjes zitte? ik heb alles op de bladere gestrooid is ook duidelijk te zien.. (laatste foto)

 

morge ga ik weer ff goed kijken naar webjes om ze te verwijderen. dat is ook nog enigste wat bij mij opkomt.

 

dit gaat zowiezo geen happy end worden vrees ik..

 

ik heb fotos geschoten waar ik web zag en gelijk verwijderd..

is dit nog te redden ? :shifty:

 

gallery_38205_17754_23065.jpg

 

gallery_38205_17754_640007.jpg

 

gallery_38205_17754_726822.jpg

 

gallery_38205_17754_2739040.jpg

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo best mapito..

Spint is tot daar an toe. Maar webben is gewoon zwaar K?T.

 

Hoelang zouden ze nog moeten bloeien?? 3 Week..

Ik zie het duister in en dat wat je er dan nog van afhaalt is kwalitatief......... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 3 weken ja ? hahahah

wat raad je me aan ? stofzuiger laagste stand :D en sok eromheen? lichtjes een voor een per top netjes zoeken?

 

ouwe dit is echt balen..

 

moet jij niet slapen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net thuis uit de nachtdienst, kruip zo mijn mandje in..

Stofzuiger zou je nog kunnen proberen, maar ben bang dat het wat laat is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix zal die spint nu tegen houden he oude rocker

 

die zakjes gehangen voor niets ...

 

ik heb net gelezen dat ze na 8a9 dagen pas volwassen worden in die swirski mite zakjes

Biologie De ontwikkeling van ei tot volwassen roofmijt duurt bij 25ºC 8-9 dagen. Een roofmijt moet paren om nakomelingen te krijgen. De eileg begin 2 dagen na volwassen worden. Een vrouwtje legt tijdens haar leven ongeveer 2 eieren per dag. Een roofmijt leeft ongeveer 20 dagen. Een volwassen roofmijt kan bij 25ºC ongeveer 6 tripslarven in het eerste stadium eten

 

 

 

 

 

ouderocker welterusten .....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's mooi waardeloos ouwe.

Nu maar afwachten en de dames goed in de gaten blijven houden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip voor volgende ronde, dompelen in een mix van vertimec en Nissorun, iedere week spuiten tot dat de topjes komen en af wisselen met Envidor en appolo om resistentie te voorkomen, meestal dood je alles na twee keer spuiten al daarna zou je nog eventueel roofmijt kunnen uitzetten maar is vaker onnodig, je ziet wel weer die middeltjes dat je gespoten heb niet hebben gewerkt beter gewoon over gaan op puur gif de volgende ronde en een gas masker opzetten, biokill is ook een top middel maar erg duur om iedere week te spuiten, roofmijt nu uitzetten in dit stadium is al te laat heeft veel te lang geduurd beter nu stofzuigen. :tu

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt vaak beweerd dat smokers hippies zijn die de hele dag relaxt zijn en peace and love roepen. Een kijkje op dit forum zal een andere realiteit onthullen. :innocent:

 

On topic: spint op je wiet is zeer kut, maar je kan het beter roken dan gif en nu nog stoppen zou ik zeker niet doen. Stofzuigen en zien wat er te redden valt zou ik zelf doen. De wiet is helaas wel onverkoopbaar, maar zelf kan je het prima roken. Al weet ik niet wat je er allemaal overheen gespoten hebt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

een en ander onzichtbaar gezet... <_<

graag on topic verder!

 

tegen elkaar mekkeren heeft hier totaal geen zin :whip:

 

@mapito

meer dan stofzuigen zit er nu niet meer in denk ik.....

zitten echt alle toppen onder de netten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38205_17754_2524696.jpg

 

gallery_38205_17754_2344068.jpg

 

Jongen ik heb alles schoongemaakt webjes gestofzuigd laatste x een pan aangemaakt knoflook erin gegooid fijngestampt en in een waterkoker gedaan.. 2x gekookt en tussen de planten neergezet ga zo nog met een doek zoeken naar webjes

 

Ik zit nu te denken die beestjes zijn pas over week volwassen kunnen ze de spint tegenhouden, in iedergeval al zou het niet meer worden zou ik het goed vinden.. Ik weet niet of die zakjes zo nog helpen..

 

En zit te overwegen eerder omte hakken BV morgen laatste x voeding en dan 2 weken spoelen?

 

Of gewoon doorgaan nog een week voeden en dan 2 weken spoelen?

 

Het is gewoon kut heren volgende x beter maatregeling nemen, betere behandeling

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38205_17754_480291.jpg

 

gallery_38205_17754_2716668.jpg

 

dit word geen goed einde heren de spint is niet tegen te houden.

 

stofzuiger helpt minimaal doekje of met de hand webben verwijderen is geen optie ze kome harder terug!

 

ik weet niet misschien moet ik eerder stoppen week eerder morge ga ik ze laatste voeding aanmaken

 

en dan 2 weken spoelen.

 

voor de gene die niet helemaal meegelezen hebben. met deze spul heb ik gespoten (biologisch)

 

gallery_38205_17754_966101.jpg

 

en dit is mijn laatste reactie hierover..

 

gaan jullie maar discussie voeren met me kaar welke product beter werkt.

 

 

 

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...