Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

dames en heren topbooster is binnen. :dribble:

 

gallery_38205_17754_1410848.jpg

 

gelijk grote potten 3 liter gegeven en kleine 1 .. in totaal 20 liter

x-rooting geef ik ik niet meer mee ze krijgen vanaf nu x-bloom zo staat het in het voedingsschema(van biogreen)

heb het uitgezocht x-bloom is ook wortelstimulator.. waarom halverwege veranderen dat begrijp ik niet

 

14 ml biogreen bloom

5 dopjes (tijdelijke hypro bloei voeding) morgen krijg ik de rest van mijn voeding als het goed is.

4 ml aptus topbooster (vind wel weinig) 20ml op 100liter 4 ml op 20liter.

 

 

@willempie : ik heb eentje besteld vond 5x30 euro wel veel dus ff testen.

1 smartpot en de rest zelfde hoeveelheid meegeven

 

Ph meter stuk ik krijg morgen weer nieuwe (garantie :likken:)

me Ball lamp was ook stuk ook nieuwe (garantie)

 

tot op heden geen ph gemeten (bloei)

ook geen EC gemeten>

 

Doen of niet doen?

 

gallery_38205_17754_2528609.jpg

 

gallery_38205_17754_1685440.jpg

 

MVG mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dacht ik ook solo tot dat ik spint zag op een blad ...

 

wat is nu het beste ?

ik heb erover gelezen dat het niet schadelijk is voor je planten en nog is bio.

 

BAC BIO PLANT VITALITY PLUS 500ML

 

Mvg Mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

update bloeidag 20;; spint aangetroffen.

 

en dan nog me eerste x.

 

gallery_38205_17754_614817.jpg

 

gallery_38205_17754_689944.jpg

 

gallery_38205_17754_1751794.jpg

 

en nu?

 

bac bio plant vitality plus ?

 

HELP!!

 

Paniek

 

Grapje

 

mvg Mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst gespoten met plant protection spray en daarna met a.r.t.s spired en het heeft geholpen de spint is verdwenen. Normaal doe ik de stekjes indompelen in floramite, maar deze was niet op voorraad. Flormite is bijzonder effectief bij mij ( bac hielp niet bij mij). Of het verstandig is om in deze fase flora te spuiten durf ik niet te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol,,

Echt niet,,

 

Is heel serieus en werkt ook echt heel goed.

 

De stofzuiger op een zachte stand en gewoon blaadje voor blaadje ff "behandelen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

stofzuiger is een mogelijkheid maar veel werk en ik betwijfel of je daar ook goed de kleverige eitjes mee opzuigt, beste zet je roofmijt uit, wil je dat niet bestel je in belgie

Biokill ! plant vitality plus is geld wegooien werkt van de klote niet ik vind dat meer een blad voeding, Floramite kan je ook gebruiken maar ik heb ze de laatste keer daar ook in gedompeld plus nog eens een paar keer gespoten maar ik zie het toch terug komen. ik zeg roofmijt of Biokill ! of eerst Biokill spuiten en daarna preventief roofmijt uitzetten, volgende keer als je stekken krijgt even goed behandelen de eerste weken maat!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutspint, maar ja kan gebeuren. Had het ook de vorige ronde en toen met het biologische middel bugdeath gespoten en zo kon ik het onder controle houden. Deze ronde heb ik mijn stekken in bugdeath gedompeld en geen spint meer gezien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K.walitatief U.itermate T.eleurstellend maat.

Zou ook FF met de stofzuiger aan de gang gaan en daarna sprayen.

Vervolgens je ruimte goed schoon en opgeruimd houden.

Misschien een idee om gelijk maar te gaan dieven.

Ter controle moet je nu toch overal zijn.

Sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paranoidfromtheweed:

Dankjewel voor je tip heb toch uiteindelijk wat anders gekregen van GS.

(heb de foto late zien en hij zei deze is goed.)

 

gallery_38205_17754_966101.jpg

 

gallery_38205_17754_678654.jpg

 

@ouwerocker:

stofzuiger lijkt me het slechts idee. punt

 

@jack: ik heb me voeding binne :likken: ik krijg nog 2stuks dan is het compleet.

 

gallery_38205_17754_541163.jpg

 

gallery_38205_17754_822063.jpg

 

gallery_38205_17754_714121.jpg

 

gallery_38205_17754_1426215.jpg

 

gallery_38205_17754_1520624.jpg

 

@solo,: komt goed ik ga morgen netjes vegen en met een schoonedoek eroverheen .

 

me planten staan er zo bij

 

gallery_38205_17754_1523834.jpg

 

gallery_38205_17754_2428030.jpg

 

gallery_38205_17754_1885521.jpg

 

gallery_38205_17754_1532724.jpg

 

gallery_38205_17754_2133893.jpg

 

ik ga ze zo inspuiten met dat spul.

 

MVG mapitolover

 

Dutch Plant Vitality 5 Compo Cocktail

 

 

Snel Overzicht

 

 

5 component is een actieve substantie om spint en trips tegen te gaan

5CC blijft actief voor een korte periode (2 weken) tegen actieve insecten

5CC actieve substantie blijft actief voor een lange tijd (42 dagen) tegen eieren en larven

5CC is ontwikkeld om resistentie te voorkomen en gebaseerd op de 3 compo

5CC bevat blad nutralisatie en stabilisatie

5CC basis is colloidiaal Silver wat tegen virussen en actieve aard bactericide werkt.

 

ik heb goed gevoel erbij ff uitproberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie voedingen lijn heb je binnen :tu als je nu slim bent print je even het aptus schema exstreem uit daar wordt P-boost en K-boost gebruikt die andere wordt geloof ik p-boost niet in gebruikt, kijk naar de bloei weken en hou gewoon dat schema aan staat precies wat de verhoudingen zijn en hoe je het moet opbouwen niet naar het etiket kijken, top resultaat gegarandeerd! :showoff:

 

en wat betreft die 5 compo cocktail daar heb ik zelf geen ervaring mee weet wel dat die zwaar giftig is dus ik zal wel iets van een gas masker gebruiken.

maar zo als ik het bij jou zie valt het volgens mij wel mee met de spint. maak trouwens eens een foto in het donker!

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Solo bedankt mattie

 

@Jack ik heb helaas geen foto van donker maar vanavond maak ik er eentje voor jou dat je beter mee kan kijken.

 

Ik heb eerlijk gezegd flink gezocht naar informatie met 5 componenten cocktail het is na mijn gevoel niet giftig

 

Heb ong. 750 ml gespoten kwartier voor dat de lampen uit gingen. Zondag ga ik het herhalen.

 

Volgens aptus schema voeding gegeven en biogreen groeivoeding ik ga de planten voortaan meer watergeven.

 

Voor de rest ruimte schoongemaakt gestofzuigd en wisser en doek grondig schoongemaakt.

 

Als ik zo kijk naar de bladeren zijn er nog heel veel rode stengels na mijn gevoel geeft dat aan dat er spint aanwezig is.

 

Dankzei de spint heb ik er ook geen goed gevoel bij dus we zien het wel.

 

 

Ik hoop dat ik de finisch strook wel haal

 

Bloeidag 21 precies en 22 dagen voorgroei gehad

 

gallery_38205_17754_475821.jpg

 

gallery_38205_17754_763647.jpg

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die paarse stengels zeggen niet dat die spint er nog is.

Kan betekenen dat ze meer van een bepaalde voedingstof missen.

Misschien fosfor tekort, misschien zuurstoftekort bij de wortels door teveel stilstaand water.

Waar gaat jouw lekwater heen of blijft alles in de potten zitten?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@solo; Na mijn gevoel overgebleven water betekend bodem wereld? Smartpots als de bodem helemaal nat is gaat het doorheen dus alles wat je te veel gooit komt er van onderen weer uit. Paars stengels betekend voedingstekort of te veel en ook tegelijkertijd gevaar op spint en ziekte's die de plant aangeeft.

 

Of het kan zijn dat ik het fout hebt maar ik keek elke dag onder de bladeren en eerst kreeg ik paarse stengels bij paar planten niet alle toppen hadden dat vervolg zag ik meer worden en na knakke ware sommige iets bruiner roder aan t worden en pas dag 19 de eerste spint en dag 20 goeie behandeling gegeven, ik weet het niet eerste ervaring met de lady's

Na mijn gevoel zodra je paarse stengels hebt beginne de de problemen.

 

Iedergeval spint geeft me een slecht gevoel. Alsof de toppen niet meer bloeien maar dat kan ook aan mij liggen.

 

Mvg mapitolover

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rode stengels kan veel dingen betekenen stres door verkeerde waterhuishouding of te hoge temperatuur verschillen meestal een combinatie van beide.

ik vind het er top uitzien paar rode stengels heb je altijd wel maak je daar maar niet zo druk om :popcorn:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gevoel,, is moet nog een beetje "ervaring" op doen denk ik..

 

Rode/paarse steeltjes kunnen veel betekenen.

Zijn hier allemaal al wel genoemd.

Maar dat het zou duiden op spint??

 

Waarom denk je dat..

 

En je lekwater gevoel is ook niet zoooo scherp.

Het is wel een grote kans op wortelrot en daarmee op toprot..

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ouwe; ik denk niet. Sterker nog ik weet dat zeker. smartpots is van stof zodra ik ene dag 3 liter water geef en de volgende dag weer 3 liter dan zie ik aan de onderkant van de smartpots water na beneden komen dus het komt van onderen weer uit, als of je dan water van onderen geef volgende dag is dat water weg derde dag een beetje vocht in me medium dan geef ik nix. De dag daarna stop ik me vinger in de aarde

Dan voel ik meer droog dan blubber water.. Als je begrijpt wat ik bedoel dus ik geef nu 3 liter per smartpots en ong 500ml tot 1 liter per dag water 2 dagen water geven derde dag nix tenzij ik droogte zie in me medium.

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ernstige denk fout Mapito.

Er van uitgaande, dat je je medium op orde hebt,

Betekend dat, dat vocht, wat van boven beneden uit je smartpot loopt,

allemaal overtollig water is uit een verzadigd medium.. TOCH!!

 

Dat staat dan lekker onder je potten, je wortel te rotten..

 

Wat ik, en meer doen.

Is van onderen zoveel water geven, in mijn geval 10 min, dat het medium kan opnemen.

Deze is dan ZEKER nog niet verzadigd

en de nattigheid uit de schaal en onder uit de pot, zal nog royaal opgenomen worden door het medium.

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mapitolover, als je medium boven op droog is wil dat nog niet zeggen dat het onder in de pot ook is vandaar dat ik altijd een tensio meter aanraad met dit soort grote potten (mediums) om deze misverstanden te voorkomen, wat je ook zal kunnen doen als je de meter nog niet hebt is een lapje onder in je pot eruit snijden beetje aarde eruit pakken er flink in knijpen als er dan nog vocht uitkomt is je aarde nog goed vochtig, zie je totaal geen vocht eruit komen kan je weer water geven, maar een vinger in je aarde stoppen heeft bij die potten van jou totaal geen zin en geeft geen garantie!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me aarde ziet er zo uit van boven,

 

gallery_38205_17754_2052706.jpg

 

Tuurlijk kan het onderin wat vochtig zijn maar ik denk de verhouding van gegeven water en hoe die er nu bijstaat dat ie onderin ook droog is, nou ga ik niet eigenwijs doen en ze krijgen vandaag geen water/ondanks me gevoel anders zegt ze lusten zeker nu 3 liter per pot!

 

Heel iets anders nu heb ik ook fotos geschoten waar ik vraagtekens hebt en wil ze graag met jullie delen

 

gallery_38205_17754_2171674.jpg

 

gallery_38205_17754_2306206.jpg

 

Kapotte/opgegeten blad

gallery_38205_17754_367362.jpg

 

Blad met spint (rooie stengel)

gallery_38205_17754_449546.jpg

 

Wat betekend groene bladeren met lichte witte puntjes als of er witte poeder is heel weinig?

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betekend groene bladeren met lichte witte puntjes als of er witte poeder is heel weinig?

 

Dat hoort bij de spint..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...