Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Solo je hebt helemaal gelijk of het dikke cola toppen word is nog de vraagteken?

 

Ik ga er niet vanuit maar als het toch word is het altijd mooi meegenomen.

 

 

Mvg mapitolover

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgezien van de spintplaag gaat het prima! Beestjes zal je wel vaker last mee krijgen, ze horen nou eenmaal bij de minpunten van het kweken. Op enkele van mijn dames zitten trips sinds een week, doch aangezien de planten over 3 weken klaar zijn doe ik er niks meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man

Mooi vol veldje.

Hoeveel kuub is je afzuig en inblaas ?

Hopen op een goede ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solo je hebt helemaal gelijk of het dikke cola toppen word is nog de vraagteken?

 

Ik ga er niet vanuit maar als het toch word is het altijd mooi meegenomen.

 

 

Mvg mapitolover

dikke cola toppen is niet altijd meer opbrengst, mijn ervaring is dat de hoeveelheid toppen meer opbrengt dan dikke colaflessen, bij amnees zul je nooit snel cola flessen krijgen maar de hoeveelheid toppen zijn waanzin :dribble: en dan nog maar niet gesproken over de kwaliteit :yummy:

wil je dikke cola flessen en minder toppen moet je overstappen op een wit soort (beste uit zaad)

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke toppen hebben als nadeel dat ze het snelste rotten, bekijk de verslagen maar op dit forum en ik heb het zelf ook gehad bij mijn vorige kweken dat er rot ontstond in de mooiste toppen. Een dikke top is leuk om te hebben, maar stukken minder leuk om weg te kunnen flikkeren.

 

Liever twee kleinere toppen die samen meer of evenveel wegen voor elke dikke top.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack: daarom 4x getopt :likken:

 

@dilago: toprot wil ik niet aan denken ik ben al blij als ik hier zo klaar ben ?

 

ik zit nu op week 4 bloei dag 31

week 5 ga ik pk meegeven tot week 8

9 en 10 spoelen>? dan s het 13 weken totaal ?

 

ik denk niet dat k het haal 10 weken bloeien

 

liefst hou ik het op 8 weken bloei en 3 weken groei is 11 weken totaal

toen ik de dames kreeg zei die gene dat het 11 weken soort is.

 

ik heb de dames gespoten met bladvoeding en dat spul met een teentje knoflook (coctail)

ik heb niet veel gespoten ong 250ml op de bladeren en onder de bladeren

 

ik ga over 5 dagen met water sproeien op de bladeren heb het gevoel dat ik te veel gespoten heb.

 

 

gallery_38205_17754_333657.jpg

 

 

Mvg Mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste en de beste manier om toprot te voorkomen, is een goede temperatuur huishouding.

Max 8 graden verschil.

 

De tweede is.... Geen bladvoeding, geen vocht op je bladeren, dus niet spuiten met wat dan ook.. Ook geen water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke toppen hebben als nadeel dat ze het snelste rotten, bekijk de verslagen maar op dit forum en ik heb het zelf ook gehad bij mijn vorige kweken dat er rot ontstond in de mooiste toppen. Een dikke top is leuk om te hebben, maar stukken minder leuk om weg te kunnen flikkeren.

 

Liever twee kleinere toppen die samen meer of evenveel wegen voor elke dikke top.

niet alleen de grote kans op toprot is het probleem maar ook de kwaliteit is minder omdat je de top compleet uit elkaar moet halen met knippen, zo is dan het binnenste van het topje gewoon kut kwaliteit dan dat je de top in zijn geheel laat wat gewoon onmogelijk is met cola flessen + meer toppen is meer gewicht is mijn ervaring!

 

@ Mapitolover, haze afbloeien in 56 dagen bloei is gewicht weg gooien en kwaliteit :thumbsdown: zeker 65 dagen bloei geven liefs wat meer!!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ouderocker

 

klopt. maar ik ga toch spuiten met water..... als of het regent (spoelen)

spint zie ik niet meer (denk redelijk onder controle te hebben)

 

 

@jack

we gaan het meemaken ik ga me best doen om tot 9 weken aftebloeien max 10

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag paar webjes weggehaald ik heb alles nagecheckt het voelt alsof ze terug kome

 

 

Ik laat het gewoon zo alles nagekeken en valt op zich mee

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuit A.R.T.S spired of plant protection spray en spint zal het probleem niet meer zijn. Beide biologisch en werken prima. Kosten ongeveer 25-40 euro volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja? Beide biologisch dus ik zie het probleem niet. Probeer zoveel mogelijk de bladeren te raken. Jij hebt nog weekje of 6 bloei dus als je niks doet aan de spint dan ga je spijt krijgen.

 

Spray & Grow is een spuitmiddel dat uw planten voed en langdurig beschermt. Deze Plant Protection Spray is geen (chemisch) bestrijdingsmiddel. Spray & Grow - Plant Protection Spray gaat op een natuurlijke manier spint tegen. Daarnaast werkt het ook preventief tegen spint en diverse andere plagen. Door toevoeging van bladvoeding houdt Plant Protection Spray de plant gezond, groen en schoon, waardoor een optimale groei en bloei kan plaatsvinden. Plant Protection Spray kan gebruikt worden van groei tot aan oogst en is geschikt voor alle gewassen.

500ml concentraat is goed voor 10 liter spuitvoeistof.

 

Anti Spint (rode spint-mijt) (Spired) van A.R.T.S. is een biologische oplossing tegen Spint, Spint Mijten, Rode Spintmijt of Bonenspintmijt. Tevens zorgt de oplossing ervoor dat eitjes en larven afsterven. Het is zowel bij binnen kweken als bij buiten kweken te gebruiken.

 

Het middel SPINT wordt door de bladeren opgenomen en heeft een translaminaire werking. Door zuigen en vraat aan de bladeren wordt de actieve stof opgenomen door de mijten. Het product heeft ook contactwerking. Bepalend is het goed raken van de plaaginsect.

 

Binnen enkele uren na opname worden mijten inactief, ze zijn niet meer instaat om voeding tot zich te nemen, en wordt bij de vrouwtelijke mijten de vruchtbaarheid verstoord. Uiteindelijk leidt dit tot de dood. De eitjes en de larven worden door dit middel volledig aangetast.

 

Om de resultaten van een bespuiting (na 3-7 dagen) te beoordelen moet er vooral gelet worden op de afname van de nestjes (het spinrag) om de toppen. Het is minder zinvol om het aantal dode insecten te tellen.

 

Het toegevoegde euganol zorgt ervoor dat er gaten vallen in de webben en deze opgelost worden.

Het middel spint kent geen wachtijd voor het oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je er zelf ook ervaring mee?? of heb je tekst gewoon van internet afgehaald? :rolleyes:

ze kunnen zo veel biologische producten uitvinden dat ze een ons wegen ik geloof er in ieder geval geen fuck meer van! heb al zoveel dingen biologisch geprobeerd en het werkt van de klote niet zelfs niet bij meerdere preventieve behandelingen waar je nog totaal geen spint zag zitten of iets, beste gooi je van het begin tot het eind om de twee weken 4000 roofmijten in je hok ,duur grapje maar werkt wel mits je de goeie omstandigheden hebt, in de zomer is het namelijk 30+ graden dweilen met de kraan open, er is maar 1 product wat altijd goed werkte en dat is massai van bayer maar die hebben ze uit de handel gehaald :angry:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de tekst van internet afgehaald, maar ik heb mijn stekjes met beide behandeld. Ik dompel meestal mijn stekjes in floramite, maar de gs had deze niet meer. Stekjes zaten echt vol met spint, maar ik ken de soort dus had geen zin om ergens anders te zoeken. Vervolgens heb ik de plant protection spray gebruikt en a.r.t.s. spired en de spint is niet meer terug gekomen (dag 32, 12/12 inmiddels en ik was net zo sceptisch over de middelen). In tegenstelling tot de andere middelen zoals bac vitality en canna cure werken deze echt goed en mogen volgens de producent gedurende de hele kweek gebruikt worden. Ik weet niet of het de combinatie van beide is, maar het werkt echt (floramite werkt btw ook echt, maar dat is iets wat ik niet zou aanraden in deze fase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie uitleg :tu maar ik denk dan toch dat in jouw geval toch die plant protection spray het meeste heeft gewerkt, ik zelf heb ook floramite geprobeerd maar dat werkt bij mij in ieder geval niet meer ( in het verleden wel) maar ze zijn er in tussen tijd waarschijnlijk al tegen bestand , heb hier en daar ook al horen zeggen dat je de volwassen spint mijten er mee dood maar de eieren totaal niet vandaar dat het waarschijnlijk niet werkte bij mij, beste resultaat bij mij tenminste om het onder controle te houden is toch echt roofmijt regelmatig uitzetten, maar ga die spray en grow ook eens proberen om ze in te dompelen omdat ik dit biologische middel nog niet heb gebruikt, ben eens benieuwd ^_^

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren...

 

Ik heb swirski mite plus besteld .

 

update:bloeidag 35

 

gallery_38205_17754_1758198.jpg

 

gallery_38205_17754_1065691.jpg

 

gallery_38205_17754_2785188.jpg

 

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit.

 

Zelf behandel ik ze met bac vitality + top spul voor spint !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit.

 

Zelf behandel ik ze met bac vitality + top spul voor spint !

hahahaha never nooit!!!! :no
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach heb je hem weer.

 

Nou vertel dan gelijk waarom niet inplaats van iemand zijn reactie af te keuren.

 

Ik heb super resultaten ermee dat jij dat waarschijnlijk niet heb gehad jack zal wel aan jou zelf liggen jongen.

 

Onderbouw is iets!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongen in mijn vorige reacties heb ik het al uitgelegd als je goed terug leest maar daar ben je waarschijnlijk te lui voor, en probeer die jongen hier nu niet te helpen met jou ervaring je weet niet eens hoe je een tentje van 60 cm vol moet krijgen dus bespaar me aub je commentaar amateur!!!

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je toppen onder spuiten met een zgn biologisch middel in week 6

 

mafkees

 

malavita bac vitality is meer voor preventief gebruik ;)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

In week zes zou ik ook niet meer spuiten. Al was het maar dat je de kiem zet voor toprot.

Zet dan liever beesten in, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...