Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

Datalogger, 2 Opties

Recommended Posts

nadat ik de woehler cdl had besteld en uiteraard getest bleek deze een ouder hardwareversie te hebben waardoor ik de start en stop tijd van het loggen niet in kon stellen. vind dit erg slecht van de verkoper! is toch best een prijzig ding..

 

nu heb ik mijn oog laten vallen op 2 andere opties:

 

*http://www.vitalitoo...-datalogger.php

*http://www.conrad.nl...ger-105055.html

 

 

iemand die ervaring heeft met 1 van deze 2 loggers?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook alleen maar ellende met die woehler. Al 2x terug gestuurd naar vitatools. Eerste x kwam hij terug. Was het probleem nog steeds niet verholpen.. daarna weer opgestuurd 2 weken later apparaat werkend terug gehad. 2 weken later zelfde probleem.. neem nu niet eens meer de moeite om hem weer op te sturen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou em gewoon opsturen en geld terugeisen! Dat ga ik iig wel doen vind dit echt slecht als je er een met superoude hardwae toe krijgt gestuurd:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze

 

Ik weet niet of die aan jouw eisen voldoet, en of hij echt geijkte waardes aangeeft maar nu iets van 2 jaar in gebruik zonder problemen.

 

Edit,

Niet bij deze site besteld maar in een elektronica zaak in Amsterdam gehaald, iets van €70,- betaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj broertje, deze penmodellen zijn ook op conrad te vinden idd, maar vind het handig om de actuele temp en rv af te lezen.

Toch bedankt voor de tip:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik weet niet of die aan jouw eisen voldoet, en of hij echt geijkte waardes aangeeft maar nu iets van 2 jaar in gebruik zonder problemen.

 

 

De trend is belangrijk, niet de nauwkeurigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die is wel degelijk belangrijk, ik kan em zelf ijken dat is het probleem niet. Gaat meer on kwaliteit en dan het liefst rond de 125 euro:p

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor. De nauwkeurigheid wordt bepaald door de aansturing van je ruimte. Daar gaat een logger niets aan veranderen. De ervaring leert dat elke logger/sensor/meter een andere waarde aangeeft en daar wordt je helemaal gestoort van. Of het nou een logger van een tientje of van 200euro is.

 

Je plantje zal het worst wezen of het nu 28 of 29 graden is. Je RH% nou 60 of 63% is en je co2 nou 500 of 530ppm is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus maw het afwijkrn blijft binnen de marge om het zo maar te zeggen..

1of2 graden verschil is niet zo heel erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of zelf een datalogger maken met een Arduino :whistle:

 

Ben pas bij de love-o-meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch voor de bovenste gekozen, makkelijk ding:) magneetclip erbij om hem te bevestigen

gallery_35330_17394_2701038.jpg

 

nu heb ik em op 15sec ingesteld, is dit te kort op elkaar? op welke interval hebben de andere gebruikers hier de interval staan??

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk naar hoe lang ik wil meten, meestal staat hij op 1 minuut, dan krijg ik een grafiekje van ruim 11 dagen (dacht ik).

 

Tenzij ik denk dat er wat mis is, dan op 10 seconden, veel meetpunten om terug te kijken hoe en wat.

Mijn loggertje hangt er niet altijd in, maar BV bij wisselen van het weer buiten wel omdat ik geen controller heb. Zo kan ik de variac's (inblaas en afzuig) waar nodig een beetje bijstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil em eens per week bekijken dus dan zou een minuut wel een optie zijn idd.

mijn eerste log zag er redelijk stabiel uit dus ik denk dat ik em zonder problemen op 1minuut kan zetten.

voor het afstellen heb ik em niet nodig maar snap wel dat dat handig kan zijn idd.

 

ik ga em op 1minuut instellen en over een weekje de log bekjken, er kunnen 250.000 meetpunten op het geheugen dus daar hoef ik me iig al geen zorgen over te maken haha

 

thx 4 the input DJ(Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde als Djbroertje alleen staat er bij mij Voltcraft op.

Hij logt iedere vijf minuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...