Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrblonde01

Mr Blonde's Eerste Kweek! 5X Special Kush Onder 600W, Mammoth Darkroom 120

Recommended Posts

Die pijpen zijn wel makkelijk om van onder te wateren, had je smartpots gehad dan kon je ook gewoon je voedingswater in de "lekbak" gooien en zo van onder te wateren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mr blonde

 

Dat kleur blad lijkt sterk op mijn bladeren eerste 2 rondes. Deze ronde ben ik vanaf t begin meer water aan t geven, denk bij mij ook dat t een kleine weekmaker is maar we zullen zien.

Ik kreeg t niet meer onder controle iig

Erg veel verbrand blad wat je er zo van af kan brokkelen,bij jou ook?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ze nu ietsjes meer voeding aan het geven, hopelijk komt het goed.

 

Ik moet nog even kijken Boompje, er zijn wat bladeren die duidelijk geel worden en zoals bovenstaande eruit gaan zien, of het er erg veel worden weet ik nog niet, ik hoop van niet natuurlijk.

 

Is het trouwens verstandig om de geel wordende bladeren te verwijderen of moet ik ze gewoon hun gang laten gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update.. Ik zit nu op dag 30, en ik ben gisteren overgegaan op de bloeifase. Ik hoop dat het geel worden van de blaadjes gestopt is nu ik ben overgestapt op het geven van voeding. In de foto's zie je nog wat gele blaadjes maar hopelijk komen er geen nieuwe bij, ik had er al een paar verwijderd.

 

pAiz4yel.jpg

 

JCej4kll.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je ze en hoe bepaal je de watergift?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je planten er zo geel bijstaan in deze fase is vragen om problemen, ze hebben duidelijk een te kort. Aangezien je pas net de klok op 12/12 hebt gezet kan je beter overwegen om overnieuw te beginnen. Als je dat doet kan je vanaf het begin met bij voeden beginnen, gewoon het schema volgen van je betreffende voedingslijn en het komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef je ze en hoe bepaal je de watergift?

 

Ik geef ze iedere dag tussen de 200 en 500 ml water, dit bepaal ik op gevoel, ik wil ze in ieder geval niet teveel geven. Ook voel ik aan de potten hoe zwaar ze zijn, al is het moeilijk om hier een gevoel voor te krijgen zo bij de eerste kweek.

 

Dat je planten er zo geel bijstaan in deze fase is vragen om problemen, ze hebben duidelijk een te kort. Aangezien je pas net de klok op 12/12 hebt gezet kan je beter overwegen om overnieuw te beginnen. Als je dat doet kan je vanaf het begin met bij voeden beginnen, gewoon het schema volgen van je betreffende voedingslijn en het komt goed.

 

Is het echt zo'n groot probleem? Toen ik de tekorten in de bladeren zag, ben ik vrijwel meteen met voeding begonnen. De nieuwe bladeren zien er naar mijn inzien goed uit, en de bladeren die al geel aan het worden waren gaan er sowieso aan, toch? Ik ben zo laat begonnen, omdat er veel tegenstrijdige informatie op internet staat. Ik had gelezen dat de plantjes het de eerste 3 a 4 weken genoeg hebben aan de voeding in de aarde zelf, maar dit bleek dus niet zo te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update. Ik zit nu in dag 36 in totaal, en dag 8 van de bloei. De bladeren die geel werden, worden steeds geler, maar dit lijkt me een proces wat niet meer stopt. De nieuwe bladeren zien er groen uit, dus dat is hoopvol.

 

De temperatuur ligt nu met de lamp uit wel wat lager (19,2 graden) omdat het buiten ook wat kouder is. 1 plant gaat duidelijk veel harder dan de rest, kan ik het best voorzichtig scroggen om het wat te egaliseren?

 

De foto's:

 

l1YMl0gl.jpg

 

dichtbij:

 

JfK4YWtl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou goed kunnen dat het om een PH probleem gaat, zie de stripjes. Meest rechtse is hoe hard het kraanwater van zichzelf is, en de meest linkse is na een toevoeging van PH-.

 

uA4jjc1l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook besloten het scrog net op te hangen, de hoogteverschillen werden mij iets te groot, zo kan ik de afstand tot de lamp goed in de gaten houden icon_e_smile.gif

 

aL48SCBl.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt het maar zo, of worden ze toch steeds geler?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eff w8 met je scrog net ophangen en eerst je bladprobleem proberen op te lossen want als zo doorgaat blijft er weinig over om te scroggen. Veel succes mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt het maar zo, of worden ze toch steeds geler?

 

Haha ik snap wat je bedoelt als je deze foto vergelijkt met die daarboven, maar dat komt omdat bij de onderste de lamp aanstaat.

 

Ik zou eerst eff w8 met je scrog net ophangen en eerst je bladprobleem proberen op te lossen want als zo doorgaat blijft er weinig over om te scroggen. Veel succes mvg xl

 

Thanks voor je reactie! Het hoogte verschil tussen de hoogste en laagste plant is zo rond ongeveer 20 cm...plus dat ik nu alleen de snelst groeiende plant heel lichtjes ombuig, is dit een groot probleem denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de uitschieters ook gewoon een plet in de steel geven dat ze wat stilstand krijgen dat de rest bij komt, zou je toch en scrog willen beginnen zou ff w8 dat je zeker weet dat je bladprobleem heb opgelost want als alles vast zit op net is et heel gedoe als je aanpassingen onder et net moet doen inv je blad probleem mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de uitschieters ook gewoon een plet in de steel geven dat ze wat stilstand krijgen dat de rest bij komt, zou je toch en scrog willen beginnen zou ff w8 dat je zeker weet dat je bladprobleem heb opgelost want als alles vast zit op net is et heel gedoe als je aanpassingen onder et net moet doen inv je blad probleem mvg xl

 

Is een plet in de stengel niet juist veel stressvoller voor de plant? Ik kan nu nog goed overal bij, en het licht valt nu egaler op alle planten. Ik vind het tof dat je meedenkt! Maar ik begrijp niet helemaal hoe het scrognet me gaat limiteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update...

Dit is hoe het er nu voorstaat. Hoe snel zou je resultaat moeten zien, nu de PH al een week omlaag is van 7.0 naar ongeveer 6.0? Ik kan me voorstellen dat de blaadjes die al geel wilde worden, daar niet meer mee stoppen. Maar dit baart me toch ook wel een beetje zorgen. Het groeit wel, maar de gele blaadjes gaan niet weg.

 

Hebben jullie tips?

 

KWDVCpul.jpg

 

0FensXFl.jpg

 

rlt2A69l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goede tip is overnieuw beginnen....

het is een harde tip mr. blonde, maar wel de beste vrees ik.

dit ga je nog maar heel moeilijk terug recht kunnen trekken, het is toch redelijk erg, dat heb je zelf ook door!

en als je het nog iet of wat goed krijgt gaan ze er toch van geweten hebben...

je hebt nu ook nog niet zo heeel veel tijd verloren, dat is ook positief!

 

misschien om het allemaal ietsje sneller te laten verlopen kan je een rondje stekken draaien, scheelt toch weer wat in het ontkiemen en opgroeien....

even doorbijten die appel

 

succes iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zeker door dat het er niet al te florisant bij staat, maar ik weet nog steeds niet wat er nu fout is.

 

Ik hoor teveel water, maar ook te weinig water, PH fout, PH maakt niet uit in 25l bakken, teveel voeding, te weinig voeding, en nu als laatste ook dat mijn ventilatie wellicht niet in orde is.

 

Ik wil dit toch nog recht zien te trekken, of er in ieder geval achterkomen wat er nou fout is, anders leer ik hier helemaal niks van... :(

 

P.S. de foto's zijn met flits gemaakt, het geheel komt wel wat lichter groen over dan in de realiteit...maar goed. mooi is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm denk eerder een ph probleem, ik had dit namelijk ook toen ik het op een geven moment op gevoel deed voeden , ( zonder PH waardes te meten ) en vanuit daar ging t al snel mis, gelukkig wel nog een redelijke oogst eruit gehaald,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm denk eerder een ph probleem, ik had dit namelijk ook toen ik het op een geven moment op gevoel deed voeden , ( zonder PH waardes te meten ) en vanuit daar ging t al snel mis, gelukkig wel nog een redelijke oogst eruit gehaald,

 

Hoe snel merkte jij dat je aanpassing in PH resultaat had? Ik ben nu anderhalve week verder...nog geen duidelijk resultaat, en hoe zou dat resultaat dan zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ook beter en nieuwe ronde kan starten maar dan bio zou je dit nog bijgetrokken krijgen blijf je ver ma ook ver achter in et bloei proces zoals sensi al zij probeer en stekken ronde zo bespaar je wat tijd en maakt et verlies minder groot,we leren elke dag weer bij,en goed bodem leven doet je plant ook goed les is more veel succes mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ook beter en nieuwe ronde kan starten maar dan bio zou je dit nog bijgetrokken krijgen blijf je ver ma ook ver achter in et bloei proces zoals sensi al zij probeer en stekken ronde zo bespaar je wat tijd en maakt et verlies minder groot,we leren elke dag weer bij,en goed bodem leven doet je plant ook goed les is more veel succes mvg xl

 

Tsja zoals ik al zei, ik kan wel stoppen, maar ik zou graag willen weten wat er nu fout is gegaan, anders leer ik er niks van. Tot nu toe nog een open vraag over wat er nu precies fout is gegaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er toch nog wat toppen mee kunnen maken, vanavond ga ik waarschijnlijk oogsten. De volgende ronde gaat hopelijk beter! Het lijkt er wel echt definitief op dat het een PH probleem was, een wijze les! :D

 

A8SMBVu.jpg

8ZD97sp.jpg

 

Wel oogst ready toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...