Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Murdoch

Probleem Een Opti

Recommended Posts

Geen idee, cojos zijn niet open in het weekend.

 

Opti shop zei dat hij dan miss lek was, maar kan niet want de druk staat gewoon op 1.0

 

In airsupplies heb ik weinig vertrouwen, koop je 28 dimlux evsas zitten er 0 ophangbeugeltjes bij. Hoe je die kneut ophangt moet je zelf dan maar zien....waren geeneens op voorraad lol

 

Iemand met nog input omtrent mijn post hiervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bel ze nu maar airsupply of mailen.

Ik krijg altijd snel antwoord op mijn mails ook in het weekend maar als iets niet op voorraad is stja dan moet je even wachten dat kan gebeuren toch.

Ik zeg teveel of te weinig koelmiddel, of misschien luchtbel in je systeem (als je de opti op zijn kant hebt gehad ofzo) dan moet je de opti net als een ijskast 24uur laten rusten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niet echt duidelijk of de opti goed gewerkt heeft, ik neem aan van wel?

Heeft de opti goed gewerkt, dan zal je koelmiddel bij moeten vullen, teveel koelmiddel lijkt me dan niet het geval.

Een lek lijkt me ook niet het geval omdat zoals je aangeeft er nog gewoon genoeg druk op staat.

 

Air supplies gewoon even bellen zoals anderen al zeiden, dan weet je het zeker.

 

De reden waarom die meer water pakt zou ik ook wel willen weten, het zal wel met het tekort aan koelmiddel te maken hebben aangezien Kees A hetzelfde eigenlijk had, enkel lag zijn koelblok temperatuur wat lager.

Vraag dat dan ook eens aan Air supplies hoe dat zit met de waterhoeveelheid die vermeerderd.

 

Ik ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is nieuwe airco nog nooit gedraaid dus...

 

Heb een bijvul set gehaald hoop dat dat het is.

 

Airsupplies wacht ik op tot ze me terugbellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airco bijgevuld, Maar ging helemaal gek doen, kreeg hem niet onder de 2,3 bar en vol water erdoor.

 

Zit teveel gas in denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een nieuwe is en hij nog niet goed gedraaid heeft, dan ligt het waarschijnlijk aan je aan en afvoerslangen of iets dergelijks.

Ik neem aan dat je topics hier met problemen over opti's wel gelezen hebt, zo niet zou ik je aanraden dat te gaan doen.

Daar staat veel in over hoe groot en hoe lang je slangen moeten zijn voor een optimale werking.

 

Hoe heb je de opti bijgevuld, volgens de gebruiksaanwijzing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan- en afvoerslangen? In welke zin.

 

Of je nou 16mm tyleen erop aansluit of 25, maakt helemaal geen fluit uit.

 

Bijvullen heeft niet geholpen had juist een negatief effect.

 

Moet hem nu leeg gaan laten lopen en opnieuw vullen en een uitwendige aftelschroef monteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan en afvoerslangen in de zin van luchtslangen.

 

Heb je hem bij gevuld zoals omschreven staat in de instructies?

Of heb je die bus eraan gehangen en vol laten lopen?

 

Je hebt air supplies te pakken gekregen en die hebben je geadviseerd een uitwendige afstelschroef te monteren als ik het goed begrijp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt in de ruimte, dat doet er niet toe. Kan prima zijn lucht kwijt.

 

Ja heb hem bijgevuld zoals omscheven natuurijk. Jij denkt helemaal dat ik leipeloetje ben.

 

Dat heb je goed begrepen ja, tevens leeg laten lopen en opnieuw vullen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niks, het was enkel een vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je retour tyleen ook 19mm?

Dan zou ik daar een 16mm opzetten

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooie afstel methode niet zo duur ook is een slangklem om je leiding heen en dan langzaam dicht draaien dit erg accuraat

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels Bypass erop gezet.

 

14x600 op 75%

28.5gr planten op dag 3 bloei

co1 is 12.5

co2 is 39.5

 

Is dit ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

C:01 moet tussen de 5 en 15gr zijn.

C;02 Ergens ronde de 35/40gr.

 

Als er voldoende water doorloopt en C:01 is te hoog, dan moet er gas bij. C;01 daalt dan. Doe je er teveel in, dan stijgt c:01 weer en moet je alles opnieuw doen.

 

Of er voldoende water doorloopt kun je alleen aan de afvoer zien en eventueel aan C:02. Als je inregelventiel verstopt is, verwijder je de dop uit de middelste wateraansluiting en zet je de afvoer daarop. De dop zet je op de bovenste. Dit noemt men de by-pass.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C:01 moet tussen de 5 en 15gr zijn.

C;02 Ergens ronde de 35/40gr.

 

Als er voldoende water doorloopt en C:01 is te hoog, dan moet er gas bij. C;01 daalt dan. Doe je er teveel in, dan stijgt c:01 weer en moet je alles opnieuw doen.

 

Of er voldoende water doorloopt kun je alleen aan de afvoer zien en eventueel aan C:02. Als je inregelventiel verstopt is, verwijder je de dop uit de middelste wateraansluiting en zet je de afvoer daarop. De dop zet je op de bovenste. Dit noemt men de by-pass.

Als je de By-pass gebruikt kan je je inregelventiel niet meer gebruiken, is dan de slangenklem op de leiding (zoals eerder in dit topic aangegeven) een goede oplossing om je doorstroomsnelheid te regelen? of moet dit dan anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co1 Staat dus goed op 12.5.

 

Maar nog niemand heeft mij kunnn vertellen waarom er op 1.5 - 1.7 mpa 60(zestig) Liter per MINUUT door stroomt.

 

Nu op 1.8 a 1.9 mpa gaat er zo'n 6 Liter per minuut door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk omdat er veel teveel gas inzit......

 

Als er de voorgeschreven hoeveelheid water doorloopt met een c:02 van rond de 40, dan moet de druk op 1,6 staan (give or take) Een andere mogelijkheid is dat er warm water doorstroomt (lijkt me niet).

 

Als er 60liter per minuut doorstroomt, dan zal je afvoerwater ook niet warm zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra die op 1.6 draait is koelblok idd zelfde als retour bijna 22 om 24 volle bak water.

 

Nu draait ie wel goed rond de 2.0.

 

Zou ik er dan nog gas uithalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet meer gaan kloten. Als hij op 2 goed draait laat hem dan lekker draaien zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen zit er wel een hoop verschil in qua afvoerwatertemp als de temp iets schommelt, heb jij dat ook?

 

Zat net op 32gr 100% met planten van 20cm. co2 liep gelijk weer naar rond de 32 ipv 39 bij 28/29gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee.

 

Co1 23 co2 46.5

 

Koelt ook niet goed dus de sensor van t koelblok lijkt me ook niks mis mee.

 

Maandag leeg laten lopen, vacuumpomp erop en 1.3 kg erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...