Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rudi

Randapparatuur

Recommended Posts

Mamma is 110W minimaal aan TL, hokje, afzuigertje en mogelijk filtertje, fancontrollertje en dan moet je nog stekkies gaan snijden en de kunst van wortelen masteren, stekkies kunnen niet meteen onder grote licht dus waar ga je die laten.. hokkie.

 

Daarnaast is het in leven houden van een mamma en dat ze goede stekken blijft geven ook niet zomaar een kunstje dat elke aap kan.

 

Vrouwelijke zaden 2wk voorgroeien en dan 12/12, gelijk aan stekken.

 

Tuurlijk is een perpetual harvest met meerdere ruimtes een leuk ding, als je dat aan het begin van je carriere doet heb je leuk spul maar of je het ook zo kan/gaat benutten waarvoor het bedoeld is is een 2e, je begint nl. net en weet nog helemaal niet wat jouw nu ligt, wat anderen aanbevelen en aan ervaringen hebben zijn nog niet de jouwe en heb je straks alles maar eigenlijk helemaal niks :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Rudi.

 

Met ruimte, bedoel ik idd de fysieke ruimte die je ter beschikking hebt.

Als je op een flatje woont met meer persoonshuishouding heb je vaak geen kamer over.

Hooguit een hoekie..

 

Die 2 bloeihokken naast elkaar is eigenlijk vrij simpel.

Moet je maar eens zoeken op 1+1=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste forummers, bedankt voor jullie bijdragen ik stel het erg op prijs.

 

Allereerst wil ik vragen of er lezers zijn die hun ervaring(en) met lightrails of bubbleponics willen delen.

Over lightrails wordt door iemand geclaimed dat als je 10m2 hebt en je gaat belichten met 10x 600w hps/mh, je met lightrails 5x 600w hps/mh nodig zou hebben en toch 75% van de resultaten krijgt, en minder langdurige schaduwplekken hebt.

Bubbleponics van stealth hydro is volgens het boek "growing elite marijuana" helemaal fantastisch, hydroponisch kweken eenvoudiger gemaakt en zeer effectief.

 

 

Mamma is 110W minimaal aan TL, hokje, afzuigertje en mogelijk filtertje, fancontrollertje en dan moet je nog stekkies gaan snijden en de kunst van wortelen masteren, stekkies kunnen niet meteen onder grote licht dus waar ga je die laten.. hokkie. Daarnaast is het in leven houden van een mamma en dat ze goede stekken blijft geven ook niet zomaar een kunstje dat elke aap kan. Vrouwelijke zaden 2wk voorgroeien en dan 12/12, gelijk aan stekken. Tuurlijk is een perpetual harvest met meerdere ruimtes een leuk ding, als je dat aan het begin van je carriere doet heb je leuk spul maar of je het ook zo kan/gaat benutten waarvoor het bedoeld is is een 2e, je begint nl. net en weet nog helemaal niet wat jouw nu ligt, wat anderen aanbevelen en aan ervaringen hebben zijn nog niet de jouwe en heb je straks alles maar eigenlijk helemaal niks :innocent:

 

110 watt voor een tent van welke formaten? Ik weet nog niet hoe groot ie hoort te zijn voor mijn ruimte, ik wil eerst op papier zetten hoe een perpetual harvest er uit zou zien in mijn ruimte.

 

Ik heb wat zitten chatten en heb de suggestie gekregen met 8 tenten te werken als ik voor een perpetual harvest ga, 1xmoeder/cfl-2xgroe/mh-4xbloei/hps. In de laatste tent, de oogsttent wordt er geflushed, waar de andere tenten voor zijn weet ik nog niet.

Als ik realistisch ben dan heb ik 10,5 m2 aan groeioppervlak, wat ik nu te weten wil komen is hoe groot mijn tenten dan moeten zijn ongeveer. ze zullen vast niet alle 8 dezelfde eisen hebben.

Als een perpetual harvest systeem niet wat lijkt te worden kan ik nog voor een ingerichte kamer gaan ipv of icm tenten.

 

@rocker Ga ik doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat Bubbleponics nou echt anders dan DWC met een luchtsteen? Ik zie dat ze met slangetjes het voedingswater in de netpotten pompen, maar ik had de onderkanten vande netpotten gewoon een centimeter onder de waterspiegel laten hangen. Komt toch wel op hetzelde neer. Al had ik dan wat meer water in de bak staan. Kost wellicht wat meer voeding maar geeft ook stabielere waardes denk ik dan. Ik had er ook een luchtsteen in. Beviel mij prima.

 

Heb je met 8 tenten niet veel verlies doordat je steeds een enkel lampje hebt per tent? Een kleine HPS lamp is sowieso al minder effcient, maar je hebt ook iedere keer verlies door de wanden.

 

Die lightrails heb ik geen ervaring mee, maar ik heb er wel over zitten denken en veel gelezen. Ik las eigenlijk net zoveel verhalen dat het niets opleverde (of zelfs grammen kostte) als dat het wat extra opleverde. Meest stabiele leek nog om gewoon het normale wattage te gebruiken en de lamp een klein stukje (halve meter oid) heen en weer te bewegen. Dan heb je dus gewoon de volle hoeveelheid licht, maar wel een wat betere penetratie. Ben er nog steeds niet over uit of ik nou zelf ook nog een keer iets ga proberen met een lightrail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

110 watt voor een tent van welke formaten? Ik weet nog niet hoe groot ie hoort te zijn voor mijn ruimte, ik wil eerst op papier zetten hoe een perpetual harvest er uit zou zien in mijn ruimte.

 

Ik heb wat zitten chatten en heb de suggestie gekregen met 8 tenten te werken als ik voor een perpetual harvest ga

 

Ik heb een DP90 en een DR60 waar het in past, ook nog ene kast van 100x60 waar ie soms in hangt (110W armatuur).. minimaal nodig om stekmateriaal te leveren.. niet welk oppervlak je beschijnt.

 

Stop met dat chatten en suggesties opdoen, je bronnen staan in geen vergelijking tot wat jij kan doen:

jij woont niet in een huis waar je 1 of 2 badkamers vrij hebt en ook nog een kamertje voor de afbloei en Bubbleponics is als je nog geen ervaring hebt met hydro a living hell. alles met sproeiers en leidingen is verstoppingsrisico en wateroverlast, wil je echt niet, voedingswater vreet beton.

 

Laat dat hele perpetual varen, neem 2 tentjes en bloei af in de ene, probeer een mamma in leven te houden in de andere en stekken voor te groeien, dan kan je ook om de 8/9wk oogsten en het allemaal behappen.

 

Die gasten vertellen je er niet bij dat je door zoveel verschillende ruimtes ipv even met de plantjes bezig zijn er een moetje van aan het maken bent, in begin allemaal leuk maar na 1mnd ook nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten vertellen je er niet bij dat je door zoveel verschillende ruimtes ipv even met de plantjes bezig zijn er een moetje van aan het maken bent, in begin allemaal leuk maar na 1mnd ook nog?

 

:whistling

 

klopt wel wat je zegt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...