Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

8 X O.g. Kush In Potten In De Tuin

Recommended Posts

Dank voor de reacties!

 

Ik ben net even weer naar de planten geweest en ze hebben het erg naar hun zin. Ze zijn de meter al gepasseerd en reeds groter gegroeid dan hun familieleden binnen. Vanochtend hebben ze weer een bouillon van fishmix, groeivoeding en alg-a-mic gehad.

 

Het was een mooie dag, maar af en toe kwam er wel een wolkje voor de zon en dat levert iets minder sprankelende plaatjes op.

 

gallery_6495_17175_17317.jpg

gallery_6495_17175_67293.jpg

Kinda fly!

 

Als het zonnetje dan doorbreekt moet je er ook als de kippen bij zijn, om mooie foto's te maken die optimaal belicht zijn.

 

gallery_6495_17175_53985.jpg

gallery_6495_17175_16821.jpg

gallery_6495_17175_28974.jpg

gallery_6495_17175_108366.jpg

gallery_6495_17175_47799.jpg

gallery_6495_17175_30978.jpg

Als de zon schijnt, dan wordt alles mooier.

 

Ik houd van de zon en het buitenseizoen, want je kan zoveel planten neerzetten als je tuin toelaat en je hebt geen stroomkosten. Alleen houd ik niet zo van beestjes en die neem je wel mee naar binnen als je daar verder gaat. Desondanks heb ik toch de zaadjes van Appel het buitenlicht getoond, want het doet ze simpelweg enorm goed. Zouden ze het winnen van de spint en de trips? Dat is een zorg voor later en voor de volgende ronde.

 

gallery_6495_17175_84766.jpg

Wordt vervolgd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van mijn buitenplanten zit vol met spint. Misschien dat het met de komende buien wat beter wordt. De anderen staan er verder piekfijn en zo gezond als een vis bij.

 

gallery_6495_17175_34855.jpg

gallery_6495_17175_90120.jpg

gallery_6495_17175_10605.jpg

gallery_6495_17175_78112.jpg

gallery_6495_17175_77704.jpg

gallery_6495_17175_104398.jpg

gallery_6495_17175_141748.jpg

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gestopt met verduisteren omdat het met die harde wind geen doen meer is nog zakken over de met bamboe versterkte planten te trekken. Het zal waarschijnlijk niet veel meer worden met deze planten dan een hoop rot wat ik oogst maar het is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we krijgen als t goed is alleen vdaag en morgen nog wat wind(voorlopig) .

Even volhouden misschien nog en je haalt er wel uit wat je voor ogen had. je bent toch al zover gekomen.

 

maja dat ist voordeel als je binnen ook goed bezig bent, die gaan wel door

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van deze buitenplanten, want dan was het een mager rookjaar geworden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen, vanwege zo'n tegenvallend jaar ben ik binnen gaan kweken en heb er geen spijt van.

 

Ik heb de buitenplanten in het hok gezet waar ze onder doorzichtige golfplaat staan. Misschien is er zo nog wat van af te halen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het, kost niets meer dan beetje water dus valt nix te verliezen.

 

ik deel je mening wbt buiten/binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen, vanwege zo'n tegenvallend jaar ben ik binnen gaan kweken en heb er geen spijt van.

 

Ik heb de buitenplanten in het hok gezet waar ze onder doorzichtige golfplaat staan. Misschien is er zo nog wat van af te halen.

 

Hier exact net zo.

Heb vandaag en gisteren, mijn eerste lamp oogst gedaan.

Super tevreden.

Vervolgens mijn Nugget, die nog buiten stond in het lege hok gezet.

Moest haar nog wel even flink mishandelen, lees knakken.

Hoop dat dat goed gaat terwijl ze al flink in de bloei staat.

Maar anders kon ze er niet in... :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heerlijk gevoel nietwaar oude rocker? Ik heb mijn eerste binnenkweek een maand geleden afgerond en het oogsten vond ik net alsof het al herfst was in het voorjaar. Straks over een paar weken reeds mijn tweede binnenkweek (als er niks meer misgaat) en hopen dat deze buitenplanten nu onder de golfplaten nog wat opbrengen. Als het dan herfst is heb ik met een beetje geluk mijn zakken al vol wiet. :D

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten onder doorzichtige golfplaten staan in het tuinhok van mijn moeder. Op deze manier hoef ik ze niet meer te verduisteren en waaien ze niet kapot. Het was ook nodig om ze te verplaatsen want men kon de planten vanaf de straat zien. De vraag is alleen of ze in het tuinhok genoeg licht hebben.

 

gallery_6495_17175_79346.jpg

gallery_6495_17175_76659.jpg

gallery_6495_17175_12436.jpg

Hoewel onbewerkt, lijkt het op de foto's iets rooskleuriger dan het werkelijk is.

 

Dat de planten er goed bij staan in dit stadium lijkt mij weinig te zeggen, maar ik heb nog nooit eerder onder een doorzichtige golfplaat gekweekt. Een maat van mij wel en hij had er goeie ervaringen mee, zodoende heb ik ook besloten het te proberen. De zwaarste takken heb ik ondersteund met bamboestokken en nu maar zien of het wat wordt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wat, als je nog een paar week moet.

Ideaal is het niet, denk ik.

Maar nood breekt wet toch..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oude kas was daar mee bekleed. Door zichtige golf platen. En hoewel het natuurlijk wel wat zon licht tegen houdt deden ze het hier prima in hoor! Word t in dat hok echter niet te warm/vochtig?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Of het hok te vochtig is weet ik niet, de tijd zal het leren. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schiet niet op met de planten zo onder doorzichtige golfplaten vind ik. Derhalve heb ik het plan opgevat om ze onder hps te laten afbloeien zodra mijn kweektent vrij is. Aangezien de tent aan het einde van zijn latijn is en dit de laatste rond wordt die ik er mee draai neem ik de eventuele beestjes wel op de koop toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wegens hoog bezoek is de uitvoer van bovenstaande plan niet mogelijk dus blijven de planten staan waar ze staan. En ik moet zeggen: ze doen het prima. Vandaar even een update.

 

gallery_6495_17175_64525.jpg

gallery_6495_17175_68399.jpg

gallery_6495_17175_19915.jpg

gallery_6495_17175_91345.jpg

gallery_6495_17175_96230.jpg

 

Als dit zo doorgaat mag ik niet klagen.

 

Fijne dag nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golfplaten kan prima ja, hps was natuurlijk leuker geweest. Mijn ouwe kassie is dr ook van gemaakt en ze doen het prima! Maar ziet dr mooi uit man! Jopen dat t zo mag blijven!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima zo toch?

Ik zeg altijd roeien met de riemen die je hebt :)

 

En zon geeft toch altijd een iets andere wiet dan onder HPS.

 

 

Kuro.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten groeien gestaag door onder de doorzichtige golfplaat. Of de toppen nog dikker gaan worden weet ik niet, het moment van oogsten vind ik erg lastig te bepalen. Ik krijg ze ook niet echt duidelijk van dichtbij op de foto.

 

gallery_6495_17175_75806.jpg

gallery_6495_17175_59868.jpg

gallery_6495_17175_32804.jpg

gallery_6495_17175_83881.jpg

 

Fijne dag.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies is koop een microscoopje .

Die dingen koop je voor minder dan 10 euro en neemt heel veel vraag tekens weg.

Kijk naar de trichomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je misschien een foto proberen te nemen van de boven kant van een top ?

Volgens mij mogen die nog wel even,hoe lang bloeien ze al.

 

Ze zien er nog mooi gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...