Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lion61

Growing In Grodan Vital Slabs

Recommended Posts

Ik geef nu om de twee uur water elke beurt ongeveer 50cc, dat betekent dus elke keer 1min. druppelen met EC 1.4 en PH 5.5

Beetje humic, roots en crop met een beetje bedoel ik 80% van de aanbevolen hoeveelheid dat vinden amneesjes genoeg :likken:

 

Ik heb geen verstand van hydro kweken, maar ik weet wel dat die plantversterkers die jij noemt niet op 80% hoeven. Ik weet dat er op het forum consensus bestaat dat de amnees weinig voeding nodig heeft, maar de middeltjes die jij net noemt hebben verder geen invloed op de EC en werken zoals gezegd als plantversterkers. Of je er nu in gelooft of niet maakt niet zo heel veel uit, maar als je er in gelooft kun je gewoon 100% doen en als je er niet in gelooft 0%. Het is weer een heel verhaal geworden maar wat ik bedoel te zeggen is dat die zaken niet zorgen voor overvoeding bij een amnees.

 

Verder vind ik het wel leuk/mooi om te zien hoe je dit doet, ik denk dat ik uiteindelijk ook wel een keer bij hydro terecht kom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed een verslag van je te zien lion. Hoe heb je je oc opgehangen of neergezet?

 

De oc is neergezet maar wel op een verhoging 15cm. van het plafond

 

nog eentje met de dimluxen :tu

 

ik schuif mee aan!

 

Altijd gezellig

 

dit zijn niet de nano's he?

 

ziet er netjes uit, succes hier ;)

 

 

Nee het zijn niet de nano's, maar gezellig dat je er bij komt

 

Deze had ik ff gemist.....

 

Goed bezig kerel!! heb je al vaker op slabs gedraaid??

 

Veel plezier en succes deze ronde!!

 

:icecream: :icecream:

 

Nee is de tweede keer maar van de eerste zal ik nooit de opbrengst weten..........

Ik schuif ook aan.

 

Hoe schakel je die gavita dan?

 

 

 

Oude controller kan gewoon op nieuwe lampen hoor.

 

Hoi Racker,

Ik miste je al de gavita gaat gewoon over een andere tijdklok deze gaat 10min. later aan en 10min. eerder uit.

En waarom doe ik dit ...dan ben ik ook van mijn RV piek af ook de dimluxen dimmen de laatste 20min

 

Ik geef nu om de twee uur water elke beurt ongeveer 50cc, dat betekent dus elke keer 1min. druppelen met EC 1.4 en PH 5.5

Beetje humic, roots en crop met een beetje bedoel ik 80% van de aanbevolen hoeveelheid dat vinden amneesjes genoeg :likken:

 

Ik heb geen verstand van hydro kweken, maar ik weet wel dat die plantversterkers die jij noemt niet op 80% hoeven. Ik weet dat er op het forum consensus bestaat dat de amnees weinig voeding nodig heeft, maar de middeltjes die jij net noemt hebben verder geen invloed op de EC en werken zoals gezegd als plantversterkers. Of je er nu in gelooft of niet maakt niet zo heel veel uit, maar als je er in gelooft kun je gewoon 100% doen en als je er niet in gelooft 0%. Het is weer een heel verhaal geworden maar wat ik bedoel te zeggen is dat die zaken niet zorgen voor overvoeding bij een amnees.

 

Verder vind ik het wel leuk/mooi om te zien hoe je dit doet, ik denk dat ik uiteindelijk ook wel een keer bij hydro terecht kom :)

 

Cityboxer het is mijn ervaring dat ik minder van doe als ik zoveel geef als er op de fles staat gaat het echt niet goed ook in de voeding zit ik niet zo hoog als het schema van PUK

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cityboxer het is mijn ervaring dat ik minder van doe als ik zoveel geef als er op de fles staat gaat het echt niet goed ook in de voeding zit ik niet zo hoog als het schema van PUK

 

Ik bedoel ook niet je VOEDING, ik bedoel de additieven. Voeding snap ik dat je laag wilt zitten met amnees. Maar goed, jij weet wel wat je doet dus doe je ding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je een foto kunnen maken van de constructie van de oc?

 

ik ga het proberen voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken allemaal goed aangeslagen te zijn, vanaf nu zullen ze wel als de brandweer gaan groeien. Vindt het toch wel interessant om een verslag op slaps te volgen, zie je bijna nooit.

 

Is er een reden voor dat je het op slaps doet ipv RFX of zo of wou je het gewoon een keer proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cityboxer het is mijn ervaring dat ik minder van doe als ik zoveel geef als er op de fles staat gaat het echt niet goed ook in de voeding zit ik niet zo hoog als het schema van PUK

 

Ik bedoel ook niet je VOEDING, ik bedoel de additieven. Voeding snap ik dat je laag wilt zitten met amnees. Maar goed, jij weet wel wat je doet dus doe je ding!

 

Ik weet dat de toevoegingen bedoelde City en niet de voeding ;)

Ik sta zeker open voor meningen van andere, ik heb de laatste ronde nog geprobeerd de aangegeven dosis te geven en dat vonden ze niet fijn

 

Ze lijken allemaal goed aangeslagen te zijn, vanaf nu zullen ze wel als de brandweer gaan groeien. Vindt het toch wel interessant om een verslag op slaps te volgen, zie je bijna nooit.

 

Is er een reden voor dat je het op slaps doet ipv RFX of zo of wou je het gewoon een keer proberen?

 

Op RFX gaat ook erg goed, maar er zitten regelmatig planten tussen die het soms niet goed doen niet veel hoor soms 1 soms 2 max. 4 of 5.

Ik kon er niet de vinger op leggen het was altijd op een andere plek.

Toen ben ik na elke ronde weer gaan spoelen maar kwam weer hetzelfde tegen.

Ook moet je na elke ronde weer wat bijvullen (niet veel) dus ik dacht weet je als je na elke ronde weer een frisse start maakt misschien gaat het dan nog beter.

Op rfx was mijn opbrengst erg stabiel en zeker niet slecht maar die slabs passen in een grote sporttas en wegen bijna niets dus ik word ook niet moe van het slepen en het is weer wat nieuws.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je een foto kunnen maken van de constructie van de oc?

 

Ik kan er helaas geen foto meer van maken maar als je naar de topics van Racker of Prettig topics hun bouwverslag kijk zie je eigenlijk het zelfde.

Het enige wat ik extra heb gedaan is rubberen matten tussen muur en de vloer van de houten constructie gedaan waar deze vast gezet worden.

Zo kan ik de originele demping rubbers gebruiken en niet die duurdere dempers

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een update.

 

Mijn irrigatieslang lekte ik moest een paar bakken verwijderen om het te kunnen oplossen :angry:

Ik ben ook overgegaan op de bloei voeding en we zitten op bloeidag 9 de plantlengte zit gemiddeld op 38/40cm.

De PH in de matten was nu aan het oplopen naar de 6.4 dus ik heb een voedingsbeurt er tussen uit gehaald en twee beurten verhoogd van 1min. naar 2min. Dus ik ga nu meer generatieve sturing geven waardoor ook de PH zal zakken. (dit heb ik niet van mezelf maar uit een vakblad)

Ik heb de plantjes ook een behandeling gegeven tegen spint en spint eitjes.

 

med_gallery_30327_17232_3798004.jpg

 

De stammetjes dijen lekker uit

gallery_30327_17232_117209.jpg

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn flink gegroeid, je hebt je netje ook al hangen...aan de achterkant al op de geplande hoogte zeker?

Hoe hoog is de tafel waar dit moois op staat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pietje Wiet,

 

Een tafel kun je het niet noemen het zijn voor elke rij libra bakken twee balken als liggers van 47x47 met een dwarsverbinding.

Onder de balken heb ik per balk 6 tafelpoten gemonteerd van 20cm dus totaal 24 poten :lol: de bouwmarkt wilde meteen weten wat ik met al die poten ging doen, ik zeg dus WAT zou jij doen met tafelpoten duhhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die irrigatiesystemen zien er altijd wel futuristisch uit maar het is wel altijd gesodemieter hoor ik. Zo nu ook weer. Waarom blijf je dit zo doen?

 

Verder kan ik niet heel veel zeggen over de plantjes met de lampen aan :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt reuze mee dat gedonder normaal test ik het eerst of het niet lekt :whistle: dit keer eens niet.

Bij de opti krijg je ook een tube bizon lijm ik gebruik locktite gelukkig maar want dat draai je veel makkelijker los.

 

Morgen zal ik eens foto's maken in het donker het kwam nu effe niet uit City

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Die indruk had ik altijd. Ook met verstoppingen enzo. Maar dat valt wel mee dus :)

 

Ik lijm helemaal niets vast :P Gewoon aandraaien, zo gaat dat bij een normale tyleen verbinding ook. Maar belangrijker je hebt toch gewoon een waterslot voor als er lekkage is?

 

Goed dan wachten we de foto's even af!

 

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel van die tyleen slang is dat als je de volgende koppeling aandraait de slang soms ongemerkt meedraait en die koppeling weer een beetje iets draait. en dan is zo'n druppeltje locktite toch wel fijn.

 

En nu slapen City :whistle:

 

waarom van de rfx afgestapt lion?

 

succes

 

ik wilde wel eens wat nieuws niks mis met RFX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pietje Wiet,

 

Een tafel kun je het niet noemen het zijn voor elke rij libra bakken twee balken als liggers van 47x47 met een dwarsverbinding.

Onder de balken heb ik per balk 6 tafelpoten gemonteerd van 20cm dus totaal 24 poten :lol: de bouwmarkt wilde meteen weten wat ik met al die poten ging doen, ik zeg dus WAT zou jij doen met tafelpoten duhhhh

 

24 poten?? laat onno hoes het maar niet horen :likken: hahahaha

Volgende keer als je weer zoiets nodig hebt moet je mij maar een pm sturen....

dan krijg je geen rare vragen,alles op maat gemaakt en is alles taxfree :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK zal het onthouden Pietje.

 

Nu weer even een update

 

De drain was nu EC 1.2 PH 5.9

De voeding ga ik dus nu verhogen deze was 1.3 en word nu 1.4 de PH hou ik op 5.8

De eerste bloei verschijnselen zijn er ook.

 

Vragen en/of opmerkingen altijd welkom

Nu nog wat foto's in het donker

 

med_gallery_30327_17232_1729995.jpg

 

 

med_gallery_30327_17232_2989266.jpg

 

 

med_gallery_30327_17232_2989266.jpg

 

 

Grz

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zien we ze graag, doet me echt denken aan vroegah, zo als het allemaal voor me begon.

De bloei komt erin, dus de groei-strek-spurt ook.

Om ze niet te laten schieten kan je idd wel je ec verhogen, lv ietsje lager houden.

Staat er iig mooi bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

 

Dat doe ik op dit moment ook ik zat te twijfelen of ik de EC niet meteen op 1.5 zou zetten ik denk dat ik dat nog maar even ga doen.

De LV zit nu gemiddeld op 50% ook de nacht temp heb ik verlaagd naar 19gr wat ik ook nog kan doen is er een extra voedingsbeurt tussen zetten dat houd de strek ook nog iets tegen.

Daarom zeg ik ook opmerkingen welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cityboxer het is mijn ervaring dat ik minder van doe als ik zoveel geef als er op de fles staat gaat het echt niet goed ook in de voeding zit ik niet zo hoog als het schema van PUK

 

Ik bedoel ook niet je VOEDING, ik bedoel de additieven. Voeding snap ik dat je laag wilt zitten met amnees. Maar goed, jij weet wel wat je doet dus doe je ding!

 

Ik weet dat de toevoegingen bedoelde City en niet de voeding ;)

Ik sta zeker open voor meningen van andere, ik heb de laatste ronde nog geprobeerd de aangegeven dosis te geven en dat vonden ze niet fijn

 

Ze lijken allemaal goed aangeslagen te zijn, vanaf nu zullen ze wel als de brandweer gaan groeien. Vindt het toch wel interessant om een verslag op slaps te volgen, zie je bijna nooit.

 

Is er een reden voor dat je het op slaps doet ipv RFX of zo of wou je het gewoon een keer proberen?

 

Op RFX gaat ook erg goed, maar er zitten regelmatig planten tussen die het soms niet goed doen niet veel hoor soms 1 soms 2 max. 4 of 5.

Ik kon er niet de vinger op leggen het was altijd op een andere plek.

Toen ben ik na elke ronde weer gaan spoelen maar kwam weer hetzelfde tegen.

Ook moet je na elke ronde weer wat bijvullen (niet veel) dus ik dacht weet je als je na elke ronde weer een frisse start maakt misschien gaat het dan nog beter.

Op rfx was mijn opbrengst erg stabiel en zeker niet slecht maar die slabs passen in een grote sporttas en wegen bijna niets dus ik word ook niet moe van het slepen en het is weer wat nieuws.

Duidelijk verhaal.

 

Vaag dat enkelen het op RFX het niet goed doen, het is allemaal heel constant dus dan zou je het bij meerdere moeten hebben?

 

Je kunt toch niet beweren dat het echt slepen is met RFX. :likken:

 

Snap wel wat je bedoelt hoor!

 

Verder staan je dames er goed bij, hoop dat ze de ruimte nog wat meer gaan vullen maar dat zal wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo zien we ze graag, doet me echt denken aan vroegah, zo als het allemaal voor me begon.
hier nog eentje, een dejavu to the max!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cityboxer het is mijn ervaring dat ik minder van doe als ik zoveel geef als er op de fles staat gaat het echt niet goed ook in de voeding zit ik niet zo hoog als het schema van PUK

 

Ik bedoel ook niet je VOEDING, ik bedoel de additieven. Voeding snap ik dat je laag wilt zitten met amnees. Maar goed, jij weet wel wat je doet dus doe je ding!

 

Ik weet dat de toevoegingen bedoelde City en niet de voeding ;)

Ik sta zeker open voor meningen van andere, ik heb de laatste ronde nog geprobeerd de aangegeven dosis te geven en dat vonden ze niet fijn

 

Ze lijken allemaal goed aangeslagen te zijn, vanaf nu zullen ze wel als de brandweer gaan groeien. Vindt het toch wel interessant om een verslag op slaps te volgen, zie je bijna nooit.

 

Is er een reden voor dat je het op slaps doet ipv RFX of zo of wou je het gewoon een keer proberen?

 

Op RFX gaat ook erg goed, maar er zitten regelmatig planten tussen die het soms niet goed doen niet veel hoor soms 1 soms 2 max. 4 of 5.

Ik kon er niet de vinger op leggen het was altijd op een andere plek.

Toen ben ik na elke ronde weer gaan spoelen maar kwam weer hetzelfde tegen.

Ook moet je na elke ronde weer wat bijvullen (niet veel) dus ik dacht weet je als je na elke ronde weer een frisse start maakt misschien gaat het dan nog beter.

Op rfx was mijn opbrengst erg stabiel en zeker niet slecht maar die slabs passen in een grote sporttas en wegen bijna niets dus ik word ook niet moe van het slepen en het is weer wat nieuws.

Duidelijk verhaal.

 

Vaag dat enkelen het op RFX het niet goed doen, het is allemaal heel constant dus dan zou je het bij meerdere moeten hebben?

 

Je kunt toch niet beweren dat het echt slepen is met RFX. :likken:

 

Snap wel wat je bedoelt hoor!

 

Verder staan je dames er goed bij, hoop dat ze de ruimte nog wat meer gaan vullen maar dat zal wel goed komen.

 

THX

 

Nee hoor het is geen slepen en het gaat er ook niet slecht op goed zelfs maar slabs zijn nog handiger en met slabs geen jeukende handen en armen meer

Zo zien we ze graag, doet me echt denken aan vroegah, zo als het allemaal voor me begon.
hier nog eentje, een dejavu to the max!

 

Tja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag allemaal

 

Hier weer een update.

 

Het is voor de plantjes nu dag 14 van de bloei en hebben gemiddeld een lengte van 68 / 72cm.

Ze groeien gemiddeld 4a5cm per dag dus ik ga tussen de 90 en 100cm uitkomen denk ik dat is perfect.

 

Ze krijgen een EC van 2.0 en PH 5.6

Drain 1.0 in de drain bak en 1.2 gemeten in de slab

Ik wacht nog even af met verhogen van mijn EC want als het goed is moet deze nu op gaan lopen

PH in het drainvat is 6.2 en in de slabs nu 6.1

 

Ze krijgen nu 3 x 150cc per dag en dat verdeel ik zo. 2 uur na de lampen aan om 13.00 en om 16.00

De eerste waterbeurt geeft geen drain dus dat is goed en de rest zit tussen de 10 en 15% drain.

 

De temp is 27,5 overdag op deze temp draait de opti op zijn zachts te koelen lekker strak dus

Nacht temp is 20 a 21gr

 

Gr

 

closup

med_gallery_30327_17232_2248832.jpg

 

 

gallery_30327_17232_4159579.jpg

 

 

med_gallery_30327_17232_2790561.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat rap, verbaas me er altijd weer over. Schiet als onkruid uit de grond. Mooie dikke stammetjes, heb je ook getopt?

 

Zo zien we ze graag, doet me echt denken aan vroegah, zo als het allemaal voor me begon

 

Jij ook begonnen op slabs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...