Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smellowmellow

Eerste Kweek.... bijna op zijn einde! 9X Damnesia Haze Gh, 2X Ak47 Dh met 600 watt gavita

Recommended Posts

Smellowmellow, hoe bevalt die gavita 600w qua warmte?

 

Kleineman.

Edited by kleine man

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kleine man de temp is redelijjk te handhaven, de absolute max is 32 geweest de laatste weken... maar dan staat de vsa ook wel op 660... volgende kweek zit er hier toch ac in het huis rondom... dus word een stuk makkelijker

 

Grtz. Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ac denk ik trouwens ook wel dat ik er zelfs 2 kan draaien van 600 watt... maar dat moet de toekeomst nog ff uitwijzen... ik stop er als de ac er is er eerst nog maar een 400 bij.. kijken of ik de temp kan houden met 1000 watt

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dan niet 1 1000 watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@appel

 

tentje van150x80x200.. de breedte is een beetje kut... (is ff niet anders ivm ook nog mijn kantoor in dezelfde ruimte)

 

Grtz Smell

 

ALS DE TEMP HET TOELAAT WORD HET MISS ZELFS 600 IN HET MIDDEN EN 2X 250 L+R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Als ik jou was zou ik niet met een ph meter beginnen te sodemieteren, afzuren op aarde wordt sowieso afgeraden. Ik heb het de vorige wel gedaan en vond het een gedoe van niks.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dilago

 

dacht ik ook... aangezien na meting hier de ph toch al 6.0 is.. wtf mot ik er dan aan doen? niks dus,, bgen gewooon 0,0 problemen tegengekomen deze kweek.. (afgezien van een niet werkende EC-meter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is boffen, hier ligt de ph rond de 7, maar ondanks dat begin ik niet weer met afzuren op aarde. Ec meet ik ook niet, ik volg gewoon het schema van Biobizz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lool... ik blij dat die van mij wel werkte... ik gaf veel en veel te weinig.. aangezien het op het kraanwater hier 0. 6 was...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmidddels op dag 61! dames leven nog steeds! ik heb echt geeen flauw idee wat het op gaat brengen.. Dat krijg je he met een eerste kweek!!

 

Vandaag ook al wat spulletjes binnengekomen voor de nieuwe ronde

  • Tneon mammoth 2x 75 watt
  • t-neon lampen 6500 K
  • 5 x smartpot 41 liter
  • 5 x pineapple chunk (Barney's farm)

new supplies

 

gallery_41643_17193_2201307.jpg

gallery_41643_17193_12054.jpg

 

PH metertje komt er ook aan.. Volgende ronde zal op een scrog worden, maar dan wel in een bijna U-vorm.. ook ivm licht (waar btw ook nog een triplestar voor komt!!)

 

Elke tip of idee voor de volgende ronde is van harte welkom.. zeker ivm inwateren en bacto e.d....

 

keep you'all posted!!

 

Grtz. Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie maat potten, daar kweek je beestachtige planten mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi... dat is ook wel de bedoeling.. als deze batch klaar is kan ik een hoop vrienden blij maken.. dioe het voor de lol en wil er gewoon zo veel mogelijk van leren.. echte hobbykwekert.. btw... ervaring met smartpots? zit zelf te denken om ze iets verhoogd te zetten op gaas ofzo? om ze optimaal te benutten?

 

bvd thnx voor je input..

 

Grtz Smell

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhogen op gaas waarvoor precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi aangezien de smartpots de "zogenaamde"ademde potten zijn.. maar je eigenlijk 25 a 30 % niet ademend houd omdat ze op (meestal) gewoon de grond staan... terwijl je penwortel toch tot de bodem gaat... als ze verhoogd staan en je penwortel komt er uit kan je altijd nog beslissen om alles vol te gooien met aarde.. puur om de wortel zich te laten ontwikkelen...het is leuk qua afwatering enzo... maar toch blijft je pot onderin probably zeiknat als je em niet verhoogd.. anders hadden ze de bodems wel van pvc gemaakt..

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, ik heb het nog nooit gezien, weet ook niet of het zo is maar ik zeg probeer het gewoon, wellicht wel een revolutionair idee. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ik probeer alles.. :) doe het nog steeds voor de lol... maar het is jammer dat er in dit geval niet enig vergelijkingsmateriaal is... en dat ik 0,0 mensen ken die zich bezig houden met deze hobby maakt het ook niet makkelijk... ik moet alles maar doen met dit forum... gelukkig lopen hier een aantal echte experts rond.. maar dan nog? aarde voor volgende kweek? en een goeie manier opstart van alleeen de aarde? (deze ronde btw alle tactieken.. supercrop... toppen.. fimmen... ik ga los!! dan maar dood na 3 weken... hahah

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie niet waagt wie niet wint.....wat betreft croppen en supercroppen evenals de smartpots.

 

Zelf heb ik altijd Gold Label Custom lightmix gebruikt, werkte altijd geweldig, nu heb ik eens de PUK Silver Mix, doet het ook best goed, ik wil straks eens Bac Lava Aarde proberen, heb ik goede over gehoord van een bekwaam kweker.

 

Verder ken je nu ineens heeel veeel kwekers via WF, veel info is gewoon te vinden en in je topic kan je ook van alles vragen.

Sowieso oude topics doorlezen zal je veel kennis opleveren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi.. ik weet het.. zit ook al een tijdje hier zonder profiel.. en toch al redelijk wat kennis vergaard. vond het gewoon wel een tijd om me toch aan te melden mocht ik met vragen zitten.. en voor nu hou ik het toch even bij de canna terra proff... hier ben ik mee bekent... (je moet ook niet teveel expirimenteren in 1 keer) eerst mijn plantjes maar eens onder de knie krijgen..(water en geen water snap ik wel, voeding ook wel.. maar plekjes E.d komt wel.. ) mijn eerste vooruitzicht was om deze ronde al een soort van aero-kweekje te doen... maar dat laat ik nog wel even links liggen.. volgende ronde gaan we er eerst maar MONSTER-planten van maken.. en ja... ik ga echt voor die 1,5 gr/watt met mijn 600 pittertje..

 

knowledge can be you ur best friend!!

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net mijn eerste geslaagde binnenkweek achter de rug en ik heb er veel van geleerd. Een score van 1,5 gram de watt bij een tweede kweek lijkt me utopisch, zelfs een gram de watt wordt lastig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

we gaan gewoon voor het ultieme.. het zou me niks verbazen als ik aan deze kweek 0,001 gram de watt overhoud..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 63.

 

Herfst komt eraan!! De dames staan nou op enkel water.. vergeling treed lekker in.

 

Vsa voor het laatste weekje terug naar 400watt.

 

Temp in het tentje vandaag 28.5 lv 54%.

 

Laatste loodjes zitten er nou toch echt aan te komen.

 

Van de week even een update met pic's.

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

high all, dag 66 vandaag, na een beoordeling van de dames toch maar besloten de tijd wat ruimer te nemen. misschien tik ik de 11 weken wel aan!

 

Vanmorgen toen licht net uit was ff wat foto's genomen.. de temp was 26,8 en de lv 61%!! grrrr

 

Vergeling treed wel goed in.. (jammer dat dit op de foto's nogal slecht te zien is..)

+- 50% pistels bruin amber in de trichs loopt gestaag op, kan stiekem al niet wachten om de volgende ronde te beginnen!!

 

Genoeg geluld!! foto's!!

 

Dag 66

gallery_41643_17193_1737692.jpg

gallery_41643_17193_340307.jpg

gallery_41643_17193_1028063.jpg

gallery_41643_17193_1540863.jpg

gallery_41643_17193_680000.jpg

 

mer kan ik er op het moment ff niet van maken... er gebeurd gewoon niet veel bijzonders.. geen rare beestjes, geen rot blad, helemaal niks!! lekker saai he!!

 

Grtz. Smell

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 72!!!!

 

Vandaag dag 72, zo ff wat foto's. Denk eraan om na dit weekend het licht uit te knallen!! anders staat het nog 2 weken denk ik.. hahaha..

 

Vandaag tevens even bij de GS geweest... de biogreen lightmix gehaald voor de volgende ronde. Ook de canna akTRIvator gehaald, iemand hier ervaringen mee?

En vraag me af of iemand een idee heeft over nog ff wachten of nou gewoon het licht uitknallen en en paar daaagjes donker zetten?

Eerst maar foto's!!!

 

DAG 72

gallery_41643_17193_1858128.jpg

gallery_41643_17193_1934235.jpg

gallery_41643_17193_3332753.jpg

gallery_41643_17193_559895.jpg

gallery_41643_17193_20114.jpg

gallery_41643_17193_1933352.jpg

gallery_41643_17193_1802639.jpg

gallery_41643_17193_1927628.jpg

gallery_41643_17193_2246422.jpg

 

Zo, dat waren er wel weer ff genoeg!! foto's zeggen toch meer dan 1000 woorden!! :)

Tips, advies? hit me!!

 

 

Grtz Smell :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijken naar de trichomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand

Die snapte ik wel... en die zijn er wel klaar voor.. maar krijg ik dan verder geen problemen met voedingsresten die nog aanwezig zijn?

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...