Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Wat Is Nu Een Goed Ph-Meter

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb nu een Milwaukee PH-meter (MW 100). Zie onderstaande link.

 

https://www.growshoponline.nu/meten-en-wegen/meten/milwaukee-testers/milwaukee-mw100-ph-meter/

 

Ik heb deze op advies van de growshop aangeschaft omdat deze goed zou zijn. Ik merk nu na 6 maanden dat het steeds langer duurt voordat ik een meting krijg (enkele minuten). En dat hij soms ineens zakt. Bijvoorbeeld staat hij continu op PH 7.4, ik doe er een klein beetje PH- bij, maar de waarde zakt niet (ook niet na 2 minuten). Ik doen er weer een beetje PH- bij, zakt ineens de waarde naar 5.5. Dit werkt gewoon k*t!

 

Ik ben op zoek naar een goede meter die ik wel kan vertrouwen. Kunnen jullie me op weg helpen? Mag ook een combi meter zijn (PH + EC).

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een luie meter.

 

Moet schoongemaakt worden met demi water of elektrode reiniger.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een luie meter.

 

Moet schoongemaakt worden met demi water of elektrode reiniger.

 

Gegroet, Cum Laude.

 

Alleen poetsen met demi wate is voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey volgens mij is het ook zo dat als je die ph min toevoegd, dat het normaal is dat die waardes ineens extreem zakken eenmaal over een bepaald punt. Ik heb dat ook.. ook al voeg je net zoveel ph min toe, het schiet ineens uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt.

 

Ik bewaar hem altijd in bewaarvloeistof. Ik kalibreer hem vrijwel maandelijks. Alleen afspoelen met demiwate deed ik niet. Ik zal het eens doen een kijken of het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PH meter moet je regelmatig eiken hoe beter de meter hoe vaker je hem moet eiken zodra hij minder snel reageert komt dat meestal omdat de vloeistof in de elektrode teveel vervuilt is . ook kan het zijn dat er bij weinig gebruik de elektrode uitgedroogd is. het beste kan je de elktrode vochtig houden door middel van een sponsje in de dop. bij veel gebruik alleen water in de dop doen en bij weinig gebruik bewaarvloeistof.

ik denk dat Bluelab een goede keus voor jou is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwkoop BV EPH-119. Kost wat, maar dan heb je ook wat waar je op kan bouwen. 1x in de 3 maanden ijken is voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de hanna continu meters (ph en ec)

 

heeel tevreden van!

moet je eigenlijk zo goed als nooit ijken!

 

om de zoveel... check ik ze eens, en ze staan altijd nog goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwkoop:

 

Hanna Instruments HI 98129 Combo- meetapparaat ik gebruik hem nu 3 jaar geen enkel probleem of uitschieter.

 

Meet de ph,ec en de temp

Uit ervaring zou ik je geen andere merk aan bevelen. Het kost wat maar je hebt dan ook wat

Gr Al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je je voeding wel goed roert?

Maar je weet het zelf het beste. Als het apparaat vroeger snel reageerde en nu niet meer terwijl jij zelf niks veranderd hebt dan ligt het aan de meter.

Ik heb ook de Hanna HI9813. Doet het al 10 jaar. Twee jaar geleden kocht ik een nieuwe elektrode want de oude had de geest gegeven.

Ik doe de elektrode altijd in bewaarvloeistof. Twee keer per jaar calibreren voldoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt. Na een grondige schoonmaakbeurt is hij weer als nieuw.

 

dus kan wat mij betreft een slotje op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grondige schoonmaakbeurt?

Hoe heb je dat gedaan?

Bij mij zitten de elektrodes in een plastic handvat. Ik weet niet eens hoe ik daar bij zou kunnen. Met een tandenborstel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kun je die dat "handvat" er af draaien maar als je hem gewoon in bewaarvloeistof bewaard wordt ie ook niet zo snel vies. Dat is flink bijtend spul merkte ik toen ik een sneetje in mijn vinger hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tandenborstel, wattenstaafjes en keukenrol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...