Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WeedBee

2e kweek, volledig verslag

Recommended Posts

Nou hier zijn ze dan, de foto's van week 3:

 

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=124917

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=124918

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=124919

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=124920

 

 

Het ziet er allemaal mooier en gezonder uit als de vorige kweek gelukkig.

 

Graag jullie mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn toch wat aan de magere kant . Waren je stekken misschien ook al dun en lang toen je ze net kocht? Dat kan er namelijk aan hebben bijgedragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zijn toch wat aan de magere kant . Waren je stekken misschien ook al dun en lang toen je ze net kocht? Dat kan er namelijk aan hebben bijgedragen.

Hoi hoi

 

Volgens mij blijft het probleem de afzuiging, waardoor niet alle lampen aan kunnen.....bij te weinig licht schieten ze ook door.

 

Ik denk ook dat het geen goede manier is om elke week een lamp erbij te doen, mijn mening is dat in het begin van de bloei de lampen zeker zo belangrijk zijn.....als ik bij mezelf naar het begin van de bloei kijk, zijn het altijd degene die onder de lamp zitten die als eerste bloeiverschijnselen geven en uiteindelijk ook het meeste opleveren, de planten die naar 2 weken bloei achter liggen halen het ook nooit meer in.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig zijn er toch nog mensen die meekijken.

Bedankt voor de tip Harry.

 

Ik zal gewoon alle lampen aan knallen, temp komt dan rond de 33 graden.

 

Vandaag zal ik de foto's maken van eind week 4

 

Morgen begint week 5 dus zullen we met PK 13/14 beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging er al vanuit dat de verlichting al op volle kracht draaide, omdat al kan na 2 weken als de temperatuur dat toelaat . Nu is de temperatuur behoorlijk veel lager buiten ,dus dat moet gaan lukken . In m'n hokkie zit ik ook net boven de 30 graden nu met een 600 watter op maximaal 45 cm lamphoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ging er al vanuit dat de verlichting al op volle kracht draaide, omdat al kan na 2 weken als de temperatuur dat toelaat .  Nu is de temperatuur behoorlijk veel lager buiten ,dus dat moet gaan lukken .  In m'n hokkie zit ik ook net boven de 30 graden nu met een 600 watter op maximaal 45 cm lamphoogte.

Hoi hoi

 

Ik ben van mening dat je gelijk alle lampen aan moet doen.....bij stekjes een paar dagen wat hoger, maar wel alle lampen aan, als dit niet kan vanwege de temperatuur is je afzuiger te klein.....minimaal 1m3 per watt tel ik altijd, en in de zomer blijkt dit nog niet altijd genoeg te zijn.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know.

Helaas de eerste kweek mee mogen maken.

 

Even over de tussen stop van PP.

Men zegt week 5 stopt PP even met bloeien waarna men extra PK moet geven omdat de plant dit dan echt nodig heeft.

 

Bedoeld men week 5 van de plant cyclus of week 5 van de bloei cyclus? Als ik naar mijn planten kijk lijkt het wel week 5 van de plant cyclus dus week 4 van de bloei cyclus.

Op de fles (H&G) staat 3 weken voor het einde. Is dit met of zonder laatste week alleen water.

 

Concreet:

Week 5 van de bloei of week 4 van de bloei beginnen met PK 13/14.

 

Week 5 (bloei) is vandaag begonnen en het vat (125 Ltr) is gevuld met voeding (EC 1.3), CannaZym (250 ml) en PK (150 ml). Maandag krijgen de dames de eerste water beurt van de nieuwe week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt in dit geval altijd gepraat over de bloeicyclus.

Men weet toch niet hoelang de verschillende kwekers groeien, daar kun je dus niet vanuit gaan.

En 3 weken voor het einde, is 3 weken voordat de schaar erin gaat. Begin week 6 dus.............

 

Concreet: ik ga dadelijk weer fijn in week 2 beginnen met pk opbouwen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten leren lezen , is eigenlijk het beste . Elke ruimte heeft zo z'n eigen unieke omstandigheden, dus elke kweek is weer anders . Zelfs elke kweek in dezelfde ruimte is weer iets anders dan de vorige ook al gebruik je hetzelfde ras .

 

Zelf vind het het logisch om al in de 2e bloei week te beginnen met P-K 13/14 omdat de voedingsbehoefte van de plant dan al begint te veranderen , De EC voer je langzaam op en het aandeel stikstof wordt steeds kleiner in verhouding met de elementen P en K . Of dit ook echt zo is kan ik niet met 100 % zekerheid zeggen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin altijd met pk zodra het allereerste bruine haartje zichtbaar is, dit is (bij mij tenminste) altijd een week of 3/4 voor de oogst, deze tip heb ik lang geleden van Bambo gelezen en werkt tot nu toe (6/7 oogstjes) perfect.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn vele wegen naar Rome blijkt maar weer . Wat de beste manier is blijft altijd afhankelijk van de omstandigheden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik maar als beginneling gewoon de instructies op de fles aanhouden en als ik echt de ideale omstedigheden heb bereikt, beginnen met experimenteren.

 

In ieder geval toch weer bedankt.

 

Vanavond moet ik toch echt tijd vrijmaken voor foto's dus deze volgen spoedig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eindelijk de foto's van eind week 4 begin 5:

 

Ik zelf ben er niet echt positief over maar ja.

Je begint het doorschieten nu behoorlijk goed te zien, het had nu eigenlijk 1 vol veld moeten zijn.

Echt zorgen erover maken zou ik niet doen, ze zien er wel erg gezond uit, ik denk dat de opbrengst wel mee zal vallen omdat alles wel goed belicht wordt en je niet veel "fluffie"spul krijgt maar allemaal lekkere kompakte topjes.

 

Groeten Harry

 

ps: je hebt toch wel alle lampen aan nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, alle lampen aan.

Ik denk wel dat ik er toch 1 uit doe (zit nu rond de 35 graden) deze lamp schijnt voor 3/4 op de grond en 1/4 op planten. De 1/4 wordt ook wel belicht door zijn broeder lampen.

 

Op een oppervlakte van 2.5 x 1.5 staan 4 lampen aan waarvan 1 dus maar voor 1/4 gebruikt wordt.

 

 

 

Harry:

Ben wel blij met je opmerking maar goed ik moet mezelf overtuigen dus dat zal pas eind week 7 of 8 zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF stomme vraag nog Newbee: je hebt je lampen toch wel snachts aan he ? en je luchtaanvoer komt ook rechtstreeks van buiten?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

K*T, K*T, K*T en nog eens K*T

Bijna het einde van week 5 en het lijkt wel week 2 van de bloei.

Kleine topjes.

 

Wat blijkt nu... De lampen zijn/waren niet nieuw bij aankoop. Kan zijn dat ze al 3 of 4 x zijn gebruikt en dan mijn kweken er nog bij.

 

Kan ik de lapen nu nog vervangen? Ik bedoel, zou het nog wat uitmaken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat toch zeker nog wel wat uitmaken ja , dus ik zou ze vervangen. Of je dan de aanschaf van de nieuwe lampen nog met deze kweek terug vediend is moeilijk te zeggen. De stroomkosten blijven in ieder geval nagenoeg hetzelfde als met de oude lampen .

 

De oude lampen zij waarschijnlijk de verklaring voor de doorgeschoten planten.

Laat ze ff voorzichtig wennen aan het intensere licht .

 

Gek, trouwens dat je temperatuur zo hoog blijft ,terwijl je de lampen in de nacht aan hebt ,en lucht rechtstreeks van buiten inblaast. Met de nieuwe lampen ben je waarschijnlijk meteen wat warmte kwijt (waar je licht voor terug krijgt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf lekker eigenwijs :verrygood en zeg dat dit helemaal nix met ouwe lampen te maken heeft....dat kan nooit zoveel verschil geven, der hangen ook nog te veel lampen p/m2 eigenlijk (dacht ik)

De temp moet naar beneden door meer af te zuigen!, heb je al gecontroleerd of de lucht die je aanzuigt wel goed door je planten gaat?, je zuigt al te weinig af en als deze lucht dan niet 100% door de planten gaat, dan krijg je een gestrekte groei en te weinig topvorming....dit komt door het tekort aan verse lucht in combinatie met te hoge temperaturen.

De problemen die je hebt komen naar mijn mening 100000% door te weinig afzuiging, en misschien ook nog een foute luchtstroom door je hok.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat ik maar als beginneling gewoon de instructies op de fles aanhouden

Nog ff ééntje :no : das nou net het probleem voor een beginneling....het punt bepalen wanneer je nog 3/4 weken voor de oogst zit, zodat je pk mee moet geven.

Vandaar mijn tip (thx to Bambo), een soort die normaal negen weken bloeit, zal onder slechte omstandigheden nooit die negen weken halen, die zal eerder afbloeien, dezelfde plant onder ideale omstandigheden kan de 10 weken wel halen.....dus had je pk er ook eerder of later bij gemoeten :verrygood

 

Nogmaals Groeten Harry en iedereen alvast een fijn weekend :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry,

Bedankt voor je aandacht.

Verse lucht komt wel binnen (niet genoeg 1500m3) circulatie is er wel degelijk. Ik heb 2 ventilatoren aan staan in het hok.

Over die PK..... Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Ik kan het ook nooit weten.

 

Maar ja. Het lijkt alsof ze kwe grootte een week of 2 achterlopen.

 

Ik wil nu (morgen) die lampen toch vervangen door nieuwe en met de volgende kweek het hok toch echt aanpassen aangaande aan- en afzuiging (of er nu 500 gr of 3000 gr vanaf komt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmosphere:

Nieuwe lampen prijstlijst:

 

Evernal 600 = eur 17.70 (85.000 lumen)

GE Lucalox 600 = eur 20.16 (90.000 lumen)

Sylvania 600 Super = eur 20.30 (85.000 lumen)

Philips 600 Son T = eur 27.95 (90.000 lumen)

Osram 600 Nav T = eur 28.35 (89.000 lumen)

 

 

Das niet duur toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...