Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WeedBee

2e kweek, volledig verslag

Recommended Posts

Newbee : aan het begin van dit onderwerp had je het over een maat die kweekte succesvol met een kleine huis tuin en keuken luchtafvoer maar zonder echte afzuiging , dat snap ik nog steeds niet,hoe kan dat?

 

Wanneer dat verhaal echt klopt ,dan kan ik jouw eigenwijsheid wel enigsinds begrijpen . :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter....met supergoede stekken....wat ik zeggen wil is dat zijn maat best een top oogstje gedraaid kan hebben, maar ik weet zeker dat bij betere ventilatie, zijn maat een nog veel grotere topoogst gedraaid had :verrygood

 

ps: wat is een top oogst? uitgedrukt in: gram per watt per xxx weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosphere,

"Succesvol" hij heeft met 2 x 600 en 2 x 400 rond de 1,4 kilo.

Maar een verklaring heeft niemand er voor. Ja... groene vingers.

 

Grond is 5 a 6 jaar niet vervangen.

Geen prof. aan- en afzuiging

Geen meters (zelfs geen temp/hygro meter)

en nu het grootste risico.... Geen koolstof filter (gaat al 8 jaar goed)

 

zijn eerste kweek was op steenwol maar na 2 a 3 jaar mee gestopt.

 

Alleen:

- potgrond

- lampen

- water

- voeding

 

Vrienden van hem die al jaren groot schalig kweken snappen er helemaal geen flikker van.

 

Maar goed.

 

Die andere kweek was deze week ook klaar (4,5 kg) met 8 x 600 op coco's

Dit is ook een mooi verhaal.

 

Meet dienst van Nuon kwam langs waardoor alles 1 week uit moest. Daarnaast bleken er voor 1/4 geen drain gaten in de bakken te zitten waardoor deze kapot gingen van de wortelrot.

Al met al toch 4,5 kg met 3/4 van de kweek.

 

Snap er helemaal niets van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry,

Je hebt helemaal gelijk maar hem interesseerd dat niet. 1 week verbouwen is voor hem weer tijdverlies.

 

p.s. In de zomer draaide hij 1.2 kg maar wel een beetje losse wiet. Daarnaast gebruiken wij de zelfde stekken als dat hij gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atmosphere,

"Succesvol" hij heeft met 2 x 600 en 2 x 400 rond de 1,4 kilo.

Maar een verklaring heeft niemand er voor. Ja... groene vingers.

 

Sorry Newbee, maar 1,4 kilo met 2000 watt is nou echt niet zo'n topoogst hoor, zeker niet als hij ook nog een week of 2 heeft voorgegroeid.

 

Grond is 5 a 6 jaar niet vervangen.

Geen prof. aan- en afzuiging

Geen meters (zelfs geen temp/hygro meter)

en nu het grootste risico.... Geen koolstof filter (gaat al 8 jaar goed)

 

Als geen filter gebruikt, dan zuigt een kleine ventilator net zoveel lucht weg als een grote ventilator met filter, een filter scheelt zomaar de helft in capaciteit en de planten heben geen voordeel met een filter....dus hij zuigt veel meer af dan je denkt  :verrygood

Wel knap dat ze hem zonder filter nog nooit te pakken hebben gehad

 

zijn eerste kweek was op steenwol maar na 2 a 3 jaar mee gestopt.

 

Alleen:

- potgrond

- lampen

- water

- voeding

 

Vrienden van hem die al jaren groot schalig kweken snappen er helemaal geen flikker van.

 

Maar goed.

 

Die andere kweek was deze week ook klaar (4,5 kg) met 8 x 600 op coco's

Dit is ook een mooi verhaal.

 

Dat klinkt al veel beter, 4,5kilo met 4800watt

 

Meet dienst van Nuon kwam langs waardoor alles 1 week uit moest. Daarnaast bleken er voor 1/4 geen drain gaten in de bakken te zitten waardoor deze kapot gingen van de wortelrot.

Al met al toch 4,5 kg met 3/4 van de kweek.

 

Snap er helemaal niets van.

bb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry,

Die 1,4 is zonder voorgroei. Maar goed het is gewoon toch gek dat het al jaren goed gaat op deze manier en inderdaad het is geen topoogst maar wel mooie en lekkere wiet.

 

Die koolstof filter is dus gewoon goed dat hij weg is in zijn situatie.

 

p.s. hij woont op de hoogste etage vlakbij de centrale afvoer van het pand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft ie mazzel ,omdat de geur niet snel zal opvallen . en die centrale afzuiging is blijkbaar behoorlijk goed , en dan gebruikt ie nog eens geen koolstof filters waardoor de afzuiging inderdaad al beter werkt.

 

Sommige mensen houden trouwens van overdrijven , dus of het echt 4.5 kilo volledig schoon geknipt en volledig droog was , is misschien ook nog maar de vraag .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je vertellen dat het echt zo is. Een goede vriend van me heeft geholpen met knippen. Maar dat maakt allemaal niets meer uit aangezien er in "ingebroken" en alles is gestolen.

(ach, sommige huis eigenaren zijn ook niet te vertrouwen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het proberen.

 

Gisteren was de temp 29 max en 16 min.

 

Bladeren beginnen geel te worden.

 

Ben begonnen met BudXL en volgende week (8) 1 shooting tab op 150 ltr voeding. Dan een week water (PH 6.4) en dan laten uitdrogen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo naar die foto's kijk is er toch grandioos wat mis gegaan.

zou eens proberen om met 5 lampen minder een goede oogst proberen te draaien voordat je met 10 lampen begint :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 29 graden daar zit je wel goed mee , veel hoger moet het alleen niet worden .

 

Er zijn de laatste tijd steeds meer kwekers die hun temperatuur ook in de nacht hoog houden ,zelfs gelijk ,of bijna gelijk aan de temperatuur overdag. Dit dient er met name voor de snelle temperatuurs wisseleingen bij het in en uitschakelen van de lampen te vermijden. Maar het bijverwarmen is natuurlijk duur .

 

Wat is de ph van het voedingswater dat je nu geeft ?

Geef je enzymen ?

 

Wat betreft een eventuele volgende kweek adviseer ik(naast een grotere afzuigen ) om toch eens te kijken naar de volgende punten , misschien dat ze op jou situatie van toepassing zijn:

 

-Te snel in de bloei gezet - doe dit altijd pas als de plantjes gezond zijn en al echt volledig nieuwe blaadjes/takjes hebben aangemaakt. Een plantje met een onderontwikkeld wortelstelsel in de bloei zetten is verre van optimaal. De conditie van de plant zou moeten bepalen na hoeveel dagen hij in de bloei kan ! Je hebt ruimte genoeg voor wat grotere planten bovendien .

 

-Te weinig grond - bijvullen met verse is een optie

 

-de grond niet goed van samenstelling -

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH van voeding is 6.4 en de enzymen zitten er elk nieuw vat doorheen.

 

Zit zelf ook te denken aan de verse lucht welke naar mijn weten niet goed en genoeg binnenkomt.

 

Volgende kweek gaan we toch een week voorgroeien met 7 liter aarde (wel hergebruik).

Samenstelling van aarde is volgens de site van BioBizz alleen gebruik ik wormen mest van Plagron en ipv PreMix gebruik ik House&Garden: Bacto Force volgens de gebruiksaanwijzingen als extra voeg ik Mearl toe.

 

 

 

Aarde kun je in principe eeuwig hergebruiken als je een aantal regeltjes in acht neemt:

1.  Hergebruik alleen grond als je er geen ernstige ongedierte plaag op hebt gehad.

2.  Verwijder eerst de losse bovenlaag en gooi deze weg.

3.  Verwijder nu zoveel mogelijk alle wortels en wortelresten.

4.  Wat je overhoudt vul je aan met potgrond of cocos en wat perlite tot je de oorspronkelijke hoeveelheid aarde weer bereikt hebt.

5.  Daarna voeg je per 1000 liter grond 50 liter Pre-Mix en 100 liter BIOBIZZ wormenmest bij.*

6.  Meng het geheel goed en gelijkmatig door elkaar.

7. Waarschijnlijk is nu je grond toch nog te droog, maar dat komt goed uit want je moet deze nog bevochtigen en enige dagen of langer laten staan om de bacteriën van de Pre-Mix de gelegenheid te geven om zich te vermenigvuldigen.

 

*Hergebruik per 1000 liter aardemengsel.

Toevoegen:

-   5% Pre-Mix (  50 liter)

- 10% BIOBIZZ wormenmest (100 liter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...