Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chanu

Led Verlichting In 1M2

Recommended Posts

Hallo daar!

 

 

Ik ga straks wat zaden ontkiemen die ook heel goed outdoor kunnen (hollands hope) alleen zet ik ze binnen neer in een kast van 1m2 met aan de binnenkant wit folie voor reflectie.

 

Hierboven hang ik 2x 90w LED ufo. Is dit naar jullie mening een beetje goed te doen voor een gemiddelde opbrengst?

 

Ik woon nog thuis en kan niet met een 400/600w HPS lamp aankomen vanwege de energiekosten. Ik heb dit overlegd thuis en kreeg het er niet door...

 

 

groet

 

chanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey chanu

 

welkom op het forum, leuk dat je ons komt vervoegen...

je moet eens zoeken op het micro fluo forum, er zijn er genoeg die al met LEDs mooie resultaten hebben gehaald

Het blijft natuurlijk wel een micro kweek, dus ik weet niet wat je realistisch mag gaan verwachten

Ook zweren er velen dat het goed is voor groei, maar dat je bloei niet zo goed verloopt met enkel LED, velen schijnen dan nog wat bij (eventueel nog meer rode led)

 

Als het stroomverbruik het probleem is kan ik je adviseren eens te kijken naar 150 en 250W HPS lampen, die bestaan ook

Wat ook nog interessant is, zijn T-Neon buislampen, hier bestaan ook bloeilampen van

Ook kan je eens Plug n Grow spaarlampen bekijken, ook hier bestaan bloeilampen in

 

Je kan bvb groeien onder je LEDS en dan bij het bloeien nog een 150W HPS extra laten bijschijnen, dan kan je wel wat afhalen

Wees realistisch dat met alles wat we net zeidden de kans dat je 200gr / oogst haalt zo goed als onmogelijk is.....

 

veel suc6

 

imo

Edited by Lord Imotep
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chanu, Hoi!

Ik heb zelf met de ufo gewerkt en wat extra aan spots, meen samen 150 watt, op een halve vierkante meter.Het blijft allemaal onder de maat kwa opbrengsten. De ufo,s zijn niet zo goed als de spectraboxen, en daar is er wel 1 van 250 watt, maar blijf dan je ruimte wat groot vinden.

Zou eerder een 250 watt hps adviseren., of met tl,s gaan werken ,en dan ook in een kleinere behuizing, kwa oppervlakte, hoogte is wel prettig natuurlijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga mijn Hollands hope opkweken binnen en vervolgens buiten in het zonnetje zetten :P

 

Dank voor de tips. Ik ga zeker kijken voor een 250w hps. Hier is natuurlijk ook vsa voor nodig neem ik aan?

 

Het is allemaal redelijk nieuw voor mij maar heb er echt al een hoop lol in :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is top spul en met die lamp kan je ook prima groeien.

kan je nog dimmen ook als je 250w te veel vindt B)

 

grtn dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is top spul en met die lamp kan je ook prima groeien.

kan je nog dimmen ook als je 250w te veel vindt B)

 

grtn dePaashaas

Dankje dePaashaas! Dan ga ik deze kopen.. Ik heb in een soort opwelling mijn LED ufo gekocht. Dan kan ik deze beter omruilen voor een 250w HPS dan zeker :D Ik ga zaterdag eerst mijn nieuwe hok bouwen.. dit wordt em:

Hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ufo's niet aan beginnen,

 

spectrabox kan je over denken,

 

2 X250 watt hps is ook heel mooi en leuk werken op 1 m2 ' ;) voor later dan zeg je gewoon mijn computer 12 uur perdag aan kost netzoveel als die lampen wat kost me dat hier is dat deel van de besparing aan kofeeshop kosten

 

gallery_34588_15690_374749.jpg

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

btw wat zijn je plannen kwa gaten, want je zit in de goede richting, als je iets gelijk aan mijn kast zou denken,

wat voor afzuiging denk je aan, cq flensmaaten ;)

hoe gaat de stroom naar binnen, voor eventuele circulatie ventilatoren, en naar buiten,

 

ik nu soortgelijk aan jouw tekening door het niet goed nadenken over dat soort dingen op verbouwing 12 de centen telt hier ook een rol in

( tip) 220 en snoer van de evsa's niet door het zelfde gat naar binnen laten gaan

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt wat je er instopt. Qua watts normaal gesproken meestal minder qua grammen

Ook speelt je ervaring mee

Maar 2x 90w een leuk resultaat halen het scheelt een hoop warmte dus weer electra

250w hps haal meer

Gr. Bots

Ik zou led kiezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou onervaren mss eerder een tent kopen als een hok te beginnen bouwen

kost geen 100 euro en je kiest je maat, alles bestaat nu toch....

ik ben nu al jaren bezig en nog steeds in tent, denk er nog steeds niet aan om van scratch te beginnen een kamer ombouwen

laat staan een hok uit hout in elkaar te steken....

 

ik zou voorgroeien met je 2x90W LED, je hebt ze nu toch gekocht....

uit zaad ben je dan al gelijk vertrokken voor een maand.... kan je nog volgende maand zien voor een bloeioplossing

als je echt LED wil blijven zou ik aanraden nog wat rode LED enkel voor bloei bij te kopen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het andersom meerwaarde hebben?,

Ik bedoel, met led tussen de planten belichten in aanvulling op de hps.. heb nog 8x spectrabox (6 color spectrum )ongebruikt in doos... aangezien ik ze aan de straatstenen niet kwijtkan dacht ik aan het inzetten van de led ter ondersteuning..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beroerde met die led-ondersteuning is dat led-units heel dicht boven je planten moeten hangen. Zo onderscheppen daarmee het licht van de HPS-lampen die hoger hangen.

Led-ondersteuning vindt vaak plaats door led strips tussen de planten te hangen en bij units lukt dat niet.

Jammer voor je investering: maar je kunt er nog wat mee.

Wellicht haal je met die 6 color spectra boxen niet het resultaat zoals voorgespiegeld door de verkoper, maar ze werken wel maar minder efficiënt dan HPS.

Ook ik heb ooit veel geld uitgegeven voor een analoge Hasselblatt camera en bijpassende lenzen.

Die zijn nu ook geen fuck meer waard, maar ik heb er meer dan 30 jaar plezier aan beleefd.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, die strips heb ik eens bij een tomatenkweker zien hangen, vandaar mijn ingeving...

 

en wat betreft de investering,, nu alweer 2 jaar geleden dat ik ze kocht.. dus die "pijn" is inmiddels al weg (en dankzij die fantastische Lumatek's ookal weer terugverdiend, :yummy: )

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb led gedaan met proff spectrabox units.

Niet waard heel eerlijk! Alle voeding, wateren, additieven zijn afgesteld op hps verlichtte planten met een heel andere verdampingsniveau dan die van led. Ga voor 250w hps

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_12492_2899192.jpg

 

gallery_10428_12492_672867.jpg

 

De blaadjes zullen het licht bedekken. Als je geen gangen hebt, werkt t niet.

 

Dit zijn de echte van philips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus word niet aangeraden zeg maar de led ufo lamp 45 x 2 watt 7color met uv etc ? en als ik er nou 6 spaarlampen ieder van 1350 lumen erbij plak (2700k) ook niet ?

 

ik heb nog 12 dagen om hem te retourneren dus hoor heel graag van jullie g (deed altijd met 600 hps maar werd zo warm allemaal... )

 

ik verwacht geen 200 gram ofzo maar 100 gram zou ik heel fijn vinden... kan evt ook nog meer spaarlampen erbij hangen heb ook nog tl buizen kan alles op verschillende hoogtes plaatsen evt. graag hoor ik jullie bevindingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een test Starter, meer niet.

 

De opzet was om minder fluf te krijgen onderin.

 

In mijn beleving komt fluf door te weing licht onderin, dat komt door een te dicht gewas of te weinig lichtpenetratie.

 

Minder lichtpenetratie door de shields op de wings en meer licht onderin met led. Resultaat was dat de blaadjes onderin het led-licht totaal blokkeren. Test mislukt dus.

Als je niks probeert, kom je ook nergens achter zullen we maar zeggen.

 

The way to go blijkt, of je kweekt een ras met dunne bladvingers om licht onderin te krijgen of je houdt bij een gewas met grote bladeren het gewas in totaliteit laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The way to go blijkt,

The way to go is alle ellende, waarvan je van te voren al kunt zien dat het zal eindigen als fluff, wegknippen.

Dat doe ik en het werkt goed. :whistle:

Volgens mij doet men het in de tuinbouw ook. Ligt er aan wat voor gewas je kweekt. Bij tomaten doen ze het geloof ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook. Alleen gaat dat niet in een sog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...