Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Horsleech

STORM!!!

Recommended Posts

het waait hier (friesland) echt radicaal hard, mijn 2 purples zijn met pot en al omgewaaid en 1 van mijn sneeuwwitjes heeft een amputatie moeten ondergaan,

heb de purples eeen volle lading water gegeven om de pot te verzwaren en alle planten in een hoek tegen elkaar aan gezet en daar weer wat tuinstoelen tegenaaan, nu hopen dat alles goed komt...doet pijn aan mijn ogen dat mijn dames zo worden mishandeld :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier (ZH) ook een zeer harde wind.

 

Al mijn potten waren omgewaaid toen ik vanochtend wakker werd.

En 1 was er in de vijver gepleurd, die heeft dus wel genoeg water voorlopig.

 

De planten zijn verder gelukkig niet beschadigd en ik heb ze nu maar even in de schuur gezet om geen risico te lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne hebben het nog wel doorstaan maar ze waaien wel de hele tijd behoorlijk krom de serre plantjes zouden het nooit overleven dat weet ik zeker dat schrale dunne stammetje dat ze hebben....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn purple is vanacht zo mishandelt 4 dikke zijtakken bij de oksel afgebroken. echt klote hij was net in het begin van de bloei. ik heb m geprobeert te spalken met tape en stokken maar somige takken hingen nog maar aan een draadje dus dat zal wel nooit meer goedkomen.

Rare vraag misschien maar weet iemand of je afgebroken takken af kunt bloeien door ze gewoon in de grond te steken of zo. iem. vertelde mij dit maar ik vond het een beetje ongeloofwaardig maar misschien de enigste oplossing als de gebroken takken afsterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als zij nog in de groei was zou je er stekken van kunnen maken maar in de bloei is dat hopeloos :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn purple is vanacht zo mishandelt 4 dikke zijtakken bij de oksel afgebroken. echt klote hij was net in het begin van de bloei. ik heb m geprobeert te spalken met tape en stokken maar somige takken hingen nog maar aan een draadje dus dat zal wel nooit meer goedkomen.

Rare vraag misschien maar weet iemand of je afgebroken takken af kunt bloeien door ze gewoon in de grond te steken of zo. iem. vertelde mij dit maar ik vond het een beetje ongeloofwaardig maar misschien de enigste oplossing als de gebroken takken afsterven.

Das minder :whistling

Ik denk dat die van mij het overleeft hebben omdat ze plat op de grond lagen omdat de potten omgewaaid waren

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd hopeloos ik maar denken dat me 65 liter specie kuipjes lekker niet omvallen dus me plantjes heel blijven met een stormpje nou misschien hadden ze dan beter kunnen omvallen ipv afbreken omdat ze in een stuk beton staan geplant. nou voortaan anker ik ook al me zijtakken vast met bamboe stokken dan kan het niet meer gebeuren hopelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het egt TE erg wordt zet ik me potplanten in de serre en krijgen de volle grod plantjes 100 touwtjes en stokjes om haar heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd een constructie van touwtjes en stokjes moet de truuk zijn. gewoon een soort spinneweb eromheen leggen. het zal wel een beetje gedoe worden een raar bouwerk te maken maar dit laat ik me geen tweede keer meer gebeuren liever danm maar wat gedoe om veilig te kweken om de oogst zo veilig te kunnen stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das minder :whistling

Ik denk dat die van mij het overleeft hebben omdat ze plat op de grond lagen omdat de potten omgewaaid waren

Dat kan ook goed mijn redding zijn geweest.

 

Toen ik 's ochtens wakker werd lagen mijn 2 purples 1.70 ofzo plat op de grond! Maar het waaide echt heél hard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ja, ook nog ff regen. Plantje gauw in de schuur gezet. En nu, lekker zonnetje :whistling :whistling , stille wind, geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip voor planten in een kleine pot, graaf een gat ter grootte van de pot en zet 'm daar in. je kan eventueel ook nog de onderkant van de pot afsnijden, zodat de wortels verder de grond in kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze is platgegaan... Niet echt beschadigd gelukkig, dat wordt opbinden.

 

19aug.jpg

Ook geen wortelschade? het lijkt er op de foto wel op .

 

Er bestaan ook windnetten waarmee je de wind flink kan dempen . heb je planten in de volle grond ,sla dan een paar lange stokken de grond in en bevestig het net hieraan . Deze netten laten ook nog redelijk veel licht door ,maar breken toch de wind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanacht staan ze weer met ze vieren in een krap hoekkie ingebouwd tussen muur/schutting/tuinstoelen, morgen er vroeg uit want de voorspellingen zijn weer wind, maar minder dan vandaag, vastzetten doe ik niet :whistling kutwijve moete zelf maar blijven staan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, nu 2 dagen later ff schade wat opgenomen:

 

de plant waar een tak vanaf mist (sneeuwwitje) die dus al niet goed tegen slecht weer kan, had op het punt waar de tak is afgebroken klein beetje schimmel, dit heb ik meteen eraf geschraapt, 1 van de purpletops is alleen maar vervormd/geboge hier en daar...

 

ben bang dat die sneeuwwitjes binnenkort het loodje gaan leggen, rond de plek waar de toppen nog moeten komen beginnen de bladeren vanaf de vingertoppen bruin te worden tot het hele blad bruin is en eraf valt...zou dit misschien een ec probleempje kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik weet niet wat het is met dat weer hoor hier in NL.

Weer een hele hoop regen, planten weer omgewaaid.

:whistling

Mag nou toch wel is een mooi weertje worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland is eigenlijk helemaal niet geschikt om wiet te kweken, de dagen worden te snel weer korter voor de plant om af te bloeien. Gelukkig hebben kwekers en zaadveredelaars de markt voorzien van vroegbloeiende soorten, waardoor we met wat liefde toch een goed Nederwietje kunnen kweken. Alleen in slechte zomers blijft het behelpen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat zuid frankrijk wel goede is want op de evenaar is het maximaal 12 uur per dag licht en het regent er te vaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...