Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Topjuh

Haze eerste keer :') , stekker eruit of doorgaan?

Recommended Posts

Gewoon bloei rekenen vanaf eerste witte hare

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ben jij 1 van de weinige die dat doet, geloof me, het gros rekent niet zo appel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die pas na 3 weke 12/12 de eerste haren laat zien, dan bloeit deze pas en eerder niet.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in de volksmond noemen ze 12/12: bloei, hoe moeilijk kan het zijn? ik snap ook wel dat een plant niet pas bloeit als ie bloeit..

 

Ik heb een Amnesia, das 9,5 week bloei, dat betekend 67 dagen 12/12

 

vanaf dag 1 12/12 is ie officieel nog aan het groeien

vanaf dag 16 12/12 ie ie officieel aan het groeien en zie je voorbloei

vanaf dag 30 12/12 gaat ie volop bloeien

en de laatste periode 12/12 is ie aan het afrijpen.

 

dus volgens jou heb ik een Amnesia die slechts 30 dagen bloeit?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wat jij der van maakt amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok hoeveel dagen bloei heb ik dan bij een Amnesia stek die 67 dagen op 12/12 staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in de volksmond noemen ze 12/12: bloei, hoe moeilijk kan het zijn? ik snap ook wel dat een plant niet pas bloeit als ie bloeit..

 

Ik heb een Amnesia, das 9,5 week bloei, dat betekend 67 dagen 12/12

 

vanaf dag 1 12/12 is ie officieel nog aan het groeien

vanaf dag 16 12/12 ie ie officieel aan het groeien en zie je voorbloei

vanaf dag 30 12/12 gaat ie volop bloeien

en de laatste periode 12/12 is ie aan het afrijpen.

 

dus volgens jou heb ik een Amnesia die slechts 30 dagen bloeit?

Heb je ooit wel eens met zadenplanten gewerkt nees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat amnees toch gelijk heeft, je leest namelijk vaak: vanaf week 3 van de bloei begint de plant toppen aan te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er dan een simpele vraag bij te stellen ,volgens amnees zijn redenering zullen je toppen over 3 weken vol met amber zitten en rijp zijn voor te knippen ...

Mss een nieuw topic maken dat we de discussie daar kunnen gaan voeren .... is het ook terug te vinden voor de volgende ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Johnny

 

zadenplanten moeten eerst volwassen worden voordat ze gaan bloeien, haze soorten uit zaad groeien zo maar 6 weken door na 12/12 als je nog niet zo groot en en dus niet volwassen zijn. Verschilt wel per soort natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk Johnny, wat ik bedoel is idd dan meestal met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch ben ik het daar niet mee eens.... de Sannies Jack die ik afbloeide waren gerekend vanaf dag 1 op 12/12 en was met 12 weken klaar!

Ik blijf rekenen vanaf dag 1 op 12/12 maar haal ze pas om als ze klaar zijn.... en of er op dat pakketje 7/8/9 of 20 weken staat zal me een worst wezen :tu vanaf de eerste dag 12/12 gaat de plant bloeihormonen aanmaken en dus bloeien ...

 

Ik denk dat het gewoon per soort/batch kan verschillen, laten we het daar maar op houden....

 

Deze planten zijn gewoon gezond en zijn iig pas klaar als ze klaar zijn :rolleyes:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat stond er op het pakje dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist, dus zoals sommigen beweren, zou je bij die 10-13 weken bloei, nog een maandje? groei optellen? jezusmina wat een lange kweek zou dat dan worden. Maar criticalwidow is gewoon in strak 12 weken 12/12 klaar.

 

of staat er 10-13 weken zodat je bij vanaf 12/12 bloei rekenen 13 weken nodig hebt en met letterlijke bloei rekenen 10 weken :likken:

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou voor mij houdt ik t simpel!

Ik begin te tellen , na de geslachtsbepailng, met zaad op 12/12 vanaf de start, kost een dag of 16 tot 20; feitelijk geen voorgroeiperiode, dat ik alleen gedaan heb met stekken, na omschakeing dan duurt dat gemiddeld 2 weken.

Dat is dan het moment o te starten met tellen! Sterker heb nog nooit een plant in 8 weken van zaad tot oogst van gehoord!

Dus geen gezeur, em gezonde planten van 5 weken ga je niet weggooien; en toch???, moet je amnees maar bellen!

Ik zou hier gewoon een lekker kweekverslag van willen zien, en stel het topic bij, heb geduld en let it grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist, dus zoals sommigen beweren, zou je bij die 10-13 weken bloei, nog een maandje? groei optellen? jezusmina wat een lange kweek zou dat dan worden. Maar criticalwidow is gewoon in strak 12 weken 12/12 klaar.

 

of staat er 10-13 weken zodat je bij vanaf 12/12 bloei rekenen 13 weken nodig hebt en met letterlijke bloei rekenen 10 weken :likken:

 

En widow telt vanaf dag 1 12/12 zij weken en komt op 12 weken uit telling met omschakeling naar bloei

Zou hij zijn begonnen vanaf dat de witte haartjes tonen zou hij op 10-11 weken zijn uitgekomen telling zonder de omschakel periode

 

Met letterlijke bloei zal je dus zeggen ik ben snel klaar met de 12/12 telling ga je zeggen dat je de maximale bloeitijd hebt gehaald Vanuit zaad

Daar je stekken veel sneller omschakelen zal het maar een paar dagen schelen tussen de tel manieren

 

Dat is mijn logica erachter

Btw amnees bij zaad word meestal ook een groei tijd appart genoemd om aan de beloofde plant hoogte /grote te komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees kom op.........je weet wel beter

 

was maar een grapje die laatste zin

Share this post


Link to post
Share on other sites

amees weet niet beter ..... amnees kweet beter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...