Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speedy weedy

Vanaf wanneer kan je bloei weken beginnen te tellen

Recommended Posts

Het discussie punt vanaf wanneer doe je de bloei tijd beginnen te tellen om aan je bloei weken te komen

 

1 vanaf dat de klok om gaat naar 12/12

Of

2 Vanaf de eerste tekenen van bloei zichtbaar zijn ... dus wnr de eerste witte haartjes beginnen te tonen

 

 

Is er verschil tussen de telling bij zaad en stekken ..

 

Let the war begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij stek 1 bij zaad 2 dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden planten moeten eerst volwassen worden voordat ze gaan bloeien. Het maakt niets uit als je bijvoorbeeld een haze plant uit zaad eerst 4 weken 18/6 geeft of meteen 12/12. Ze zullen pas na een bepaalde periode gaan bloeien.

 

Had ooit Shackzilla staan die direct onder 12/12 stond die nog 6 weken doorgroeiden.

 

Stekken komen van volwassen planten, dus die reageren snel als de klok om gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok weer wat geleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qwa reactie tijd is mij dat verschil ook al opgevallen indd

Stekjes schakelen al over naar bloei binnen een paar dagen 12/12,en de zaad planten doen er toch wel en weekje of 2 3 over

 

Ik gok dus dat amnees daarom zo stellig is/was vanaf 12/12 is de bloei begonnen met zijn stekjes

Daar de omschakeling zo snel is kom je maar 4 a 5 dagen tekort op het einde tegenover bij de zaadjes dat je dan 2 a 3 weken tekort zal komen

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ging er om dat ik eigenlijk idd alleen mensen zie die wat met stekken doen, en dan is dat normaal dat bloei gewoon synoniem staat aan 12/12. als je dan aan je stekkenboer vraagt, Hoelang moeten ze bloeien? zal het bij een PP stek 8 weken zijn, bij een Amnesia stek 9,5 week.. je telt de dagen vanaf 12/12, en voila je komt goed uit. dat is niet ontstaan om het ingewikkelder te maken, maar om het gemakkelijker te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zaadboeren ook, sannie rekent gewoon vanaf 12/12

 

Dus ik zeg ze bloeien vanaf dag 1 al op 12/12 wanneer de plant bloeihormonen aanmaakt....

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

appel is nog nie overtuigd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om stekken te halen bij de boer en moet je dus uitgaan van de weken die de zaad shop aangeeft

 

Critical Ik ga even jou jacks als voorbeeld nemen bij sannie aangegeven bloeitijd tussen de 10 en 13 weken klopt...

Jij gaf aan binnen 12 weken waren ze klaar Ik durf dan te wedden dat je ergenst in de 2de week witte haartjes begon te zien

 

Plant heeft dus 10 weken bloei nodig in het algemeen en die 3 weken uitloop is dan om de omschakeling te dekken

 

Dus wat je zegt klopt dan om te rekenen vanaf 12/12 daar je omschakeltijd naar echte bloei in die statement mee gerekend zit

Of anders gezegd jij zegt ik heb 12 weken bloei ,een ander rekent de bloei vanaf de haartjes en komt dan op 10 weken bloei uit

 

Ik denk dat dit de logica erachter is en dat de breeders daarom bloeitijd geven met een week of 2 weken meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik speedy weedy in dat andere topic, napratert: " of staat er 10-13 weken zodat je bij vanaf 12/12 bloei rekenen 13 weken nodig hebt en met letterlijke bloei rekenen 10 weken :likken: "

 

maar da was maar een grapje, dat is het niet hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp

 

In de bloei zetten = 12/12

Ze staan in de bloei (bloeien) = wanneer toppen verschijnen

 

Als er op een pakje bloeitijd: 8 weken kan dat dus zijn vanaf 12/12 maar ook vanaf zichtbare bloei zijn

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net mijn eigen topic effe teruggekeken.... met iets meer dan 11 weken waren de jacks klaar.

Ook bij de info van de jacks staat dat de plant "tijdens de bloei" nog een week of 3/4 doorgroeit.... wat concludeer ik daar uit? Juist ja .... :wave:

 

Maar ach bloei, zichtbare bloei..... het maakt geen reet uit allemaal eigenlijk want ze is klaar wanneer ze klaar is ...

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die laatste conclusie durfde ik niet te maken, want misschien kunnen ze tijdens echte bloei ook nog doorgroeien? zoals mijn Amnesia's die bij dag 16 12/12 gaat bloeien, en daarna ook nog 2 weken doorgroeit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat echt nergens over lol.......

 

 

Opengrow rules

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nou net wel ergens over, want de manier hoe je iets interpreteert kan een hoop ellende voorkomen.

Edited by amnees
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze doorgroeien tijdens de bloei heeft niets te maken met de top opbouw /bloei tijd toch

Anders zou je volgens die redenering helemaal geen lijn kunnen trekken erin

 

Nismo het gaat indd nergenst over helaas als er topics worden geopend met mijn plantjes staan 5 weken in bloei maar ik heb mini topjes moet ik nu stoppen en opnieuw beginnen dan zijn er toch wat misverstanden

 

Zou leuk zijn als sannie dit zelf zou kunnen bevestigen of ontkrachten natuurlijk

 

En indd critical wnr ze klaar zijn zijn ze klaar e :D

Maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel met de redenering van de telling

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auw ik bloei uit mijn * nu gaat het nergens meer over :likken:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natuurlijk begrijp ik die speedy.... toen ik net op het forum werd ik ook gek van deze discussie. En omdat dit me nog zo bijstaat ken ik erover mee babbelen. Ook toen was deze discussie erg populair zeg maar :rolleyes:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja denk ook niet dat je er ooit uit komt, de een rekent met dit, de ander met dat, uiteindelijk staan ze net zo lang, want ze gaan om als ze klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van even geleden,

 

Ik bereken alle bloeitijden vanaf het moment dat ze op 12/12 gaan en dus niet vanaf het moment dat je de eerste bloeiverschijnselen ziet.

Een sativa kan er soms erg lang over doen om de eerste bloei verschijnselen te spotten terwijl een hybride of indica dit heel snel kan laten zien,dit wil niet zeggen dat de plant niet in bloei is. Tevens vind ik het niet meer als logisch dat die eerste week/weken 12/12 er bij geteld worden.

 

greetz sannie

 

Hier kloppen de bloeitijden ook als ik tel vanaf de omschakeling, in elk geval bij sannieseeds, en met de afghan van Spliff ook.

Uiteraard als de planten "volwassen" ziijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie was me dus een paar jaar voor met antwoord :D

 

Heeft ze mss ook een reden opgegeven voor die 3 weken verschil dan Zaad batch verschil /wattage /klimaat

 

Is dat ook meteen uitgeklaard :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het hem :whistle: anders even moet vragen.

 

Ik denk dat daar geen echt passend antwoord op is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tel gewoon vanaf de eerste bloeiverschijnselen, daarnaa de zakmicro erbij

 

Maar this ind maar net hoe je het interpreteert...

 

Mijn reactie was meer gebaseerd op het topic van indoor vragen...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een Autoflower die op 18/6 afbloeit? die bloeit nooit, das in de praktijk onderhand ook zo hahahaha

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...