Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bij mij trokken de lichte puntjes weg nadat ik de lamp wat had verhoogd, dat moet dan bij jou ook het geval zijn lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kiekje van net met de lamp aan, omdat het kan en mag. ;)

 

gallery_6495_16903_117134.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, niet sproeien.... lamp mag nog wel ietsjes hoger.

 

Als het echte kushes zijn blijven het toch bosjes

 

Ik zie nu al 1 die een slappeling is... als die niet snel bijtrekt gewoon elimineren!

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke, de middelste of de linker middelste?

 

Heb de lamp verhoogd naar 60 cm.

 

De meest recente kiekjes van vandaag. Hopelijk dat de laatste oneffenheden spoedig uit de bladeren trekken en anders zal ik de lamp nog wat verhogen. @ Dutchweedy zoals je kan zien zijn de lichte puntjes helemaal weggetrokken. Heeft het bij jou al effect?

 

gallery_6495_16903_4910.jpg

 

gallery_6495_16903_133935.jpg

 

gallery_6495_16903_83208.jpg

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens viel me net op dat het koolstoffilter wel te horen is als het helemaal stil is buiten. Niet goed maar je hoort het en er kunnen en mogen mensen langslopen. Als straks in de bloei ook maar wat te ruiken is wordt de cirkel gauw rond. Weet iemand een budgetvriendelijke oplossing voor dit probleem?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, je hoort een zoemend geluid en het blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de filter of de afzuiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de afzuiging, het is geen plek waar iemand 's nachts normaal langsloopt, maar het kan en het is openbaar terrein. In de stilte is het vrij opvallend en dat baart me zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel is meer.... welk filter / welke box / welke diameter is je afvoer naar buiten.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Predator zegt, meer info!!

Welke slangen gebruik je??? Hoeveel bochten (tegendruk) zitten er in je afzuigslang...

Het geluid kan ook veroorzaakt worden door een brom in je regelaar, om maar iets te noemen..

Maar niet te druk maken, alles is op te lossen.. Al kan het soms knaken kosten.

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het punt is dat ik al tegen het plafond zit met mijn budget en sowieso deze maand niks meer kan. Er staat verder niks op het filter qua merk en model. Het is zo'n pakket met hetzelfde koolstoffilter. Het zou dus een CAN Lite 300m3 moeten zijn. De slangen hebben een diameter van 127 mm die in een cirkel op de tent liggen. De uitblaas ligt net voor een luchtfilter wat al in de muur zat en blaast de warme lucht naar buiten.

 

Ik weet zeker dat het het filter is dat het geluid veroorzaakt en het viel me op dat je hem tevens heel zachtjes hoort ook als je voor de deur staat wanneer ie op volle toeren draait. Geen opvallend geluid en je moet er echt 's nachts in de stilte zijn om het te horen, maar toch. Er zal een stiller filter moeten komen, dat is mij wel helder. Welk type aan te bevelen is hoor ik graag van iemand.. Kan ik het niet betalen dan houdt het op en moet ik het risico maar nemen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ff voor de duidelijkheid :P je filter maakt geluid of je afzuiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

The weed made me do it! :P

 

Beide, maar het filter het meest. Dit filter hoor je dus bij de uitblaas zoemen in combinatie met zachtjes blazen. Staande voor de deur van het hok waar de tent instaat hoor je zacht zoemen. Wie niet weet wat het is zou ook kunnen denken dat er een oude koelkast in staat, maar het is de elektra niet dat heb ik getest en uitgesloten.

 

Het is ook net op een plek waar mensen gaan staan die bij me aanbellen. Daar kunnen ze het zoemen zachtjes horen en het geblaas. Of het opvalt is een tweede, want ik woon op 50 meter van een drukke snelweg en naast een gebouw waar je allemaal elektronische apparaten hoort. Hoe dan ook, ik wil alle risico's zoveel mogelijk uitsluiten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, draai deze ronde maar gewoon zo uit...

 

Niet zo druk maken hoor de afvoer van me wasemkap maakt in de nacht ook een hoop herrie.

 

Wanneer je wat kan investeren koop je een mooie box met loshangende motor en een iets te groot filter dan zijn valt alle geluid weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe ik dat maar en zie wel hoe het afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een buisventilator kan je zowel afzuigen met het filter in de tent , maar ook afzuigen in de tent en uitfilteren naar buiten. (filter buiten de tent)

Ikzelf heb mijn filter in de tent hangen, als ik jouw uitleg lees heb jij het filter buiten de tent.

Mischien is het een optie om dit eens te proberen.

Je zegt ook dat het te horen is bij volle toeren.

Wat niet echt nodig is in dit stadium , maar mogelijk bij te hoge temperatuur , gooit je fan controller hem even op volle toeren.

Dan zou je ook wat kunnen doen aan de temperatuur.

Probeer je passieve inlaat open te gooien , mogelijk scheelt het al wat.

Een extra clipventilator kan zomaar 2-3 graden schelen. (in een tentje dan)

Ook denk ik dat jou temperatuur sensor te dicht op de lamp zit , de sensor van je fan controller.

Zorg dat deze in de flow staat , en in het licht van de lamp. ( niet te direct)

Aan jouw budget denkend , denk ik dat je met deze tips een heel eind zult komen.

Veel succes ermee !

 

m.v.g Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het meedenken Grondlegger. Ik heb mijn filter ook in de tent en hij draait nagenoeg constant op volle toeren met de lamp aan vanwege de warmte. Nog een fan erbij zetten kan uitkomst bieden. Ik heb de sensor ter hoogte van de planten te hangen tegen de zijkant van de tent, het lijkt mij dat ie dan de juiste temperatuur aangeeft.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen gouden regel maar vaak hoe goedkoper je materiaal hoe meer lawaai het maakt

sowieso is een buisventilator luider als een houten bekasting, metalen bekasting, houten softbox of metalen softbox

het voordeel van een buisfan is wel dat die veel krachtiger de lucht verplaatst als de torin slakkenventilator in de softbox

zo heb je bij een softbox veel sneller drukverlies als je bochten maakt of lange afstanden

 

welke buisfan heb je? een volwaardige buisfan zoals een ruck 125L (zoek eens een foto op internet) of is het zo'n in-buis-model

waarmee ik wil bedoelen dat de fan zo breed is als je buis zelf, dit zijn echt de zeer luidruchtige en goedkope modellen waar je ver weg van moet blijven

voor de buisfans zijn ruck wel oerdegelijke kwaliteit, maar zeker ook niet zo stil

G-tools buisfans zijn nog luider als de rucks, dus die zou ik al zeker niet aanraden

 

bij houten bekastingen en softboxen zit het verschil erin dat een echte softbox z'n slakkenventilator aan rubbers hangt in de houten bekasting

bij een houten bekasting is de slak vast gemonteerd op het hout, soms wel met een rubbertje tussen maar dit geeft nog steeds meer trillingen door

de metalen versies zijn niet stiller maar wel brandveiliger....

 

je slang en vooral de bochten bepalen ook veel van je lawaai

sonoconnect is het duurste en stilste, wel kut dat de binnenste laag geperforeerd is en dan de lucht in een buitenste laag onder plastic terechtkomt, dit moet je wel heel mooi aansluiten zonder gaten en/of blokkades te maken. combiconnect is al een stuk luider maar eigenlijk de ideale aansluitslang. alles daaronder is goedkope brol

 

je filter zal niet het probleem zijn, HEEL misschien en dit zuig ik uit m'n duim zullen er wel wat verschillen zijn en zal de ene wel wat geluid genereren, maar dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk. wat wel natuurlijk in combinatie een probleem kan zijn is als je een veel te zware filter op een te kleine fan zet dat die problemen krijgt om de lucht te verplaatsen en mss hierdoor begint te brommen..... als ik zelfs met m'n superstille softbox m'n passieve luchtinlaat vergeet open te laten zuigt m'n tent helemaal supervacuum en begint m'n slak een heel raar geluid te maken, weet je gelijk!

 

hopend hiermee van dienst geweest te zijn....

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriendelijk dank Imo, zeer nuttige info. Wegens budgettaire redenen laat ik het eerst maar zo en neem het risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dan is het ook wel wat eigen schuld.

 

De kiekjes van zonet met de lamp aan. Er zijn twee die het minder doen, maar de rest groeit als kool.

 

gallery_6495_16903_40874.jpg

 

gallery_6495_16903_105167.jpg

 

gallery_6495_16903_24916.jpg

 

gallery_6495_16903_140261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het nog beetje zwaar door teveel voeding en mischien iets teveel water maar het komt goed hoor...

 

Tegen t weekend aan weer een update?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn DV-12 binnen en hem installeren was een makkie. Dat leek me nog wel een update waardig. ;)

 

gallery_6495_16903_24746.jpg

 

Tot komend weekend! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je goed aan gedaan , daar zul je een hoop profijt van hebben !

Davin is top spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...