Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Worm

Vijf plantjes ook strafbaar

Recommended Posts

LEEUWARDEN - Net als de meeste mensen ging een inwoner van Ryptsjerk (37) er van uit dat hij niet echt de wet overtrad door vijf wietplanten in huis te hebben. In principe is het bezit van hennep strafbaar, maar het is ook algemeen bekend dat de politie een oogje toeknijpt als iemand hoogstens vijf hennepplanten heeft staan. Een dergelijke hoeveelheid wordt gedoogd. Maar niet altijd. Het gaat er ook om hoe de boel er bij staat: als de planten in de tuin staan, is er niet zoveel aan de hand.

Maar als rond die vijf planten een soort van mini-wietplantage is gebouwd, is er wel degelijk iets aan de hand. De Ryptsjerker had in december 2011 inderdaad vijf planten staan, maar daar hingen ook een paar assimilatielampen boven en er was een deugdeljk afzuigsysteem aangelegd. De installatie was kortom te professioneel. Bovendien vond de politie ook nog bijna 400 gram 'losse' hennep in de woning, het ging om henneptoppen en afval.

En daarmee zat de Ryptsjerker ruimschoots boven de norm die de politie wel door de vingers wil zien. De man zei vrijdag tegen de politierechter dat de hennep puur voor eigen gebruik was. Hij was eigenlijk uit zuinigheidsoverwegingen zelf begonnen met kweken, dan hoefde hij de wiet niet te kopen. De rechter hield rekening met de ouderdom van de zaak en veroordeelde de Ryptsjerker tot een werkstraf van 40 uur en twee weken voorwaardelijke celstraf. Hij legde de verdachte nog maar eens uit wanneer het wel door de beugel kan: 'Vijf plantjes mag, maar dan in de tuin of zo'.

 

 

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/43863/Vijf_wietplantjes_kan_ook_strafbaar_zijn.html

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

'' of zo '' .... diegenen die dit krankzinnige beleid verzonnen hebben ooit mogen ook F*ckin dood vallen ... '' of zo ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de tuin ofzo .... dus het is ok om buiten in je tuin 5 2 mtr planten te hebben staan maar 5 plantjes onder een lamp van 60 cm is crimineel :wtf:

Dat ofzo zullen we dan maar moeten bekijken als zolang de planten onder de zon groeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl de politie mij juist heeft gezegd:Buiten kun je nooit uitsluiten dat je overlast veroorzaakt,

binnen wel.

 

snapjijut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wel je moet dat tuig met die blauwe petten gewoon helemaal niet geloven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor alternatief hebben die agenten? Vermoedelijk zijn er een of meer tips binnen gekomen bij een opsporingsinstantie, dat er in een woning wiet wordt geteeld. Op voorhand is onduidelijk of het een grote kwekerij is, een kleine, of er illegaal stroom wordt betrokken en of de kwekerij veilig is aangelegd. Een rechter geeft dan in voorkomende gevallen een "bevel tot doorzoeking" af. Daarmee worden die agenten op pad gestuurd, meestentijds vergezeld van een technicus van de energieprovider. Welnu, die agenten treffen een kleine, maar wel professionele kwekerij aan. Dan kunnen ze niet anders dan handhavend optreden. Het alternatief is een andere weergave van de feiten in het pv op te nemen dan is aangetroffen. Daartoe moeten twee agenten samenspannen om een vervalst proces-verbaal op te maken. Dat is een ambtsmisdrijf en ook nog eens een strafbaar feit: te weten valsheid in geschrift. De agenten lopen dus grote kans om ontslagen te worden.

Aangezien de vooropleiding van agenten meestal een algemene vorming is, zitten ze na ontslag zonder werk met weinig vooruitzichten op nieuw werk. Die agenten hebben ook een gezin, waar ze voor verantwoordelijk zijn, dus hun maatschappelijke positie gaan ze echt niet in de waagschaal stellen. Misschien willen ze wel anders, maar dat kunnen ze gewoon niet. Als er al ergens klootzakken zijn dan zoek ik het meer in de richting van de verraders en de opsteller van de beleidsnotitie, waarin is opgenomen dat ook 5 planten of minder met twee of meer indicaties van professionaliteit ook als professionele kwekerij moeten worden aangemerkt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja....., het bekende 'don't shoot the messenger' , en erg genoeg, je hebt ook nog gelijk ook, maar dat "samenspannen" gebeurd ook al op het moment dat zij jou alleen een waarschuwing geven omdat je bijv je gordel niet om hebt...

Helaas is onze maatschappij zo opgebouwd dat de eerste tien lagen verantwoordelijken alleen regeltjes naleven en bevelen opvolgen, en degenen die die regeltjes maken zijn degenen die er daadwerkelijk door beschermd worden.

 

Maar waar de heren politie in dit geval NIET omheen konden waren de 400gr droge wiet die ze ook aantroffen, en tot 30gr is geen probleem, tot 150gr kunnen ze door de vingers zien als zijnde eigen gebruik, maar daarboven wordt het een verhandelbare hoeveelheid. Als persoon dan ook nog een weegschaal, plastic zakjes erbij in de buurt had hebben ze verkoop al bijna bewezen... Rest kun je wel raden?

 

Vijf planten van 2m² buiten? Dan heb je verdraagzamere buren als mij... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig nog iemand die over een genuanceerd oordeel beschikt. Uiteindelijk is een agent ook maar een loonslaaf, die met een lunchpakket, bestaand uit 4 sneetjes brood -van de dag ervoor- met leverworst, naar zijn werk moet.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huis 1 ik

Huis 2 buurman met wietplant in de regenpijp hangend aan het dak

Huis 3 buurvrouw met 5 struiken op een rij die aan alle kanten langs en over de schutting groeien

5 huizen verder korps chef

 

Nooit een probleem :)

 

Ligt vooral aan de man onder de pet en buren hebben die hun kop al lang uit hun reet hebben getrokken

En ja als er 1 pet aanwezig is heb je nog een kans maar als er een pet student bij is ya B fkd

 

Btw,liever 5 planten in de tuin dan 1 eikel met een sigaar naast je

Bedoel ga je ook klagen bij de buren in de zomer als de bbq wat rook maakt bij ontsteking :)

Buren komen wel eens over de schutting piepen als de vlam over hun schuur komt maar dat gebeurde maar zelden

gallery_38549_16594_5051.jpg

Maar dat is voor een ander topic :D

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ryptsjerker had in december 2011 inderdaad vijf planten staan, maar daar hingen ook een paar assimilatielampen boven en er was een deugdeljk afzuigsysteem aangelegd. De installatie was kortom te professioneel.

 

Beetje vaag dit, hoeveel lampen had hij nou eigenlijk boven zijn 5 plantjes hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk iig geen hps lampen voor maar 5 planten. Zou kunnen maar toch.

 

Denk eerder aan tneon lampen ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze dijk zal barsten

hypocrisie wordt mee afgerekend in het stemhokje

 

krijg de griep Ivo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien de vooropleiding van agenten meestal een algemene vorming is, zitten ze na ontslag zonder werk met weinig vooruitzichten op nieuw werk.

 

Uiteindelijk is een agent ook maar een loonslaaf, die met een lunchpakket, bestaand uit 4 sneetjes brood -van de dag ervoor- met leverworst, naar zijn werk moet.

 

 

Ja toch!

 

En zo'n ongemotiveerde oen zonder enige vorm van verantwoordelijk tegenover z'n mede bewoners van deze planeet geven wij dan nog eens een wapenstok, een busje pepperspray, een vuurwapen en vage (wisselende) instructies.

 

Lekker slim om dat goed te gaan praten. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft niets met goedpraten vandoen: ik schets slechts op badinerende wijze, hoe het er voor staat met de gemiddelde agent. Of ze ongemotiveerde oenen zijn weet ik niet. De meesten hebben wel succesvol de havo afgerond. In mijn ogen weliswaar geen opleiding om trots op te zijn, maar toch een opleiding die velen te hoog gegrepen is. En of ze ongemotiveerd zijn, weet ik eveneens niet. Aan zo'n karakterschets waag ik me niet, omdat ik die lieden niet onder de pet kan kijken.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de jaren, ik meen 70, had de zanger Donovan een grote hit met het nummer ''The universal soldier''. En ''he really is to blame'' omdat hij uiteindelijk wel degene is die zelf de trekker overhaald en niemand anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

And justice for Cannabis

 

ban-in-longbeach-dispensaries.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de jaren, ik meen 70, had de zanger Donovan een grote hit met het nummer ''The universal soldier''. En ''he really is to blame'' omdat hij uiteindelijk wel degene is die zelf de trekker overhaald en niemand anders.

 

Dat is bullshit want de soldaat handeld vanuit opdracht afkomstig van een meerdere.

Het zijn de loopjongens die de teringzooi van de politiek opruimen. We hebben soldat nodig dat staat vast. Maar het domste wat je kan doen is

je leven op het spel zetten voor iets of iemand die geen reet om je geeft, maar als dat je roeping is dan is dat je goed recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er niet blij mee zijn als ik de hele zomer in de wietlucht zit omdat m'n buurman buitenwiet heeft staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind bloemen altijd zo verschrikkelijk ruiken, en de wespen die het aantrekt.

 

Doe mij maar een tuin vol wiet, dat ruikt tenminste een beetje aangenaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Als je zorgd dat je band met de buren net iets beter is dan hun band met aangename lucht heb je nooit hoofdpijn" Amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees dus je gaat mij zeggen dat als je op het terras buiten zit een jointje te roken dat je dan zelf zou gaan klagen voor een plantje wat je buurman aan het groeien is .... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...