Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

Uiteraard lees ik ook nog steeds mee!!

 

Gaat verder goed toch, geen bericht is goed bericht denk ik dan maar :)

 

Ben benieuwd idd hoe hoog alles gaat worden, zoals ik eerder al zei dit gaat mijn volgende soortje worden na de zomer al trek ik sterk naar de killingfields toe al heb ik geen zin in de zaad rompslomp.

 

Blijf je volgen!!

 

2e ronde 10x pp was trouwens 468 gram droog geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey grasisookgroen.

Ja zo is het he ik hou gewoon dag/wekelijks een update bij en dan is het ook goed he.

Is makkelijk voor me eigen ook staat toch wat nuttige info in.

 

Ik denk dat de groei in de hoogte er nu wel

Uit is hoor aangezien ik een bepaalde hoogte aan gestreept heb en ze hier nauwelijks tot

Bijna niks overheen groeien de laatste 2 dagen.

Dus hopelijk nu uitgegroeid.

Wat ik wel weet is dat ik de volgende ronde toch het xl setje erop gooi voor die 100 euro heb je toch een dikke 40 cm hoogte meer en dit lijkt we ook wat fijner om mee te werken als je wat wilt controleren in de kast zelf weet niet hoe jij dit ervaart. Jij had ook een g-tools kassie toch.

Als ik nu me kast in moet om de lamp te verhangen ofwatdan ook heb ik elke keer een 600 watt lamp in me nek of een clipfan rond me oren.

 

Mooi resultaat dan toch een 468 gram op een 600 watt ?

Hoe smaakt de pp ? En voor dat zaden rompslomp kun je ook tijdens de kweek waar je mee bezig bent al voorgroeien in een jardin tentje een kleine week voordat je oogst beginnen en je kunt zo mooi overstappen met een zaadkweekje.

zo wilde ik het gaan doen in iedergeval bij de volgende ronde.

 

Groeten Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd al een xl set, wat je wel moet doen dan is je elektra los halen en op een plankje aan ketting hangen anders komt je klok op een ellendige hoogte te hangen.

 

Erbij komen met verhangen blijft lastig als je hoog gaat, het mooiste zou zijn als xl ook te openen zou zijn zoals de deuren.

 

Was zeker niet ontevreden met het resultaat, roken is stuk beter (voor zover als roken lekker is :) ) als vorige keer waarschijnlijk omdat ik vorige keer niet de laatste week alleen water gegeven heb en nu wel, effect overigens hetzelfde Superstoned verder geen high gewoon helemaal chill met een lachkick hier en daar :) . Vind zelf amnesia veel beter, alles is hier dus weer weg.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grasisookgroen.

De electra hangt al buiten de kast. Heb dit meteen verandert aangezien ik met de hoge luchtvochtigheid en de warmte dat ding erniet in wilde hebben.

Oke dan misschien de volgende ronde een keer pp inplaats van amnesia even kijken.

Jammer dat je nu heen kweekveslagje gemaakt heb.

Er zijn maar weinig mensen met een g-tools kast dus alle ervaringen in zo'n kast zijn welkom, en valt er altijd wat te leren van een ander.

 

Groeten Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal volgende keer verslagje maken, mijn schema staat trouwens in willemholleeder zijn topic.

 

Is vrij simpel allemaal, geen rocketscience bij mij.

 

Gr Gras

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond medemensen.

 

Een kleine update maar weer.

Inmiddels alweer op dag 23 van de bloei.

Om de dag krijgen ze een litertje water om en om de ene keer met voeding de andere keer enkel water.

Heb de lamp helemaal tegen het plafond aan moeten hangen nu en heb nog 40 cm over tot de toppen.

Moet zeggen dat ik ze er zelf goed bij vind staan.

Weet niet hoe jullie het zien. :rolleyes:

Heb inplaats van de clipfan nu ook een pc fan en moet zeggen lostchild dit is dus echt een heeeeel stuk stiller dan de clipfan.

Werkt hartstikke goed.

Ik maak er de volgende ronde als alles eruit is nog eentje bij. Hij maakt amper geluid en als ik zou willen kan ik hem nog dimmen met een adapter ook.

kan hem tot maximaal 3 standen dimmen.

hieronder maar wat foto's

Wat denken jullie zou ik het zonder knakken of buigen redden met de lamp op 40 cm ?

 

gallery_27529_15909_4159777.jpg

 

gallery_27529_15909_2126473.jpg

 

gallery_27529_15909_55494.jpg

 

 

groeten ingrow :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 40cm is dat tov de planten net onder de kap of gerekend naar die grotere aan de zijkant?

Als naar de zijkant dan kan het wel, als in het midden dan niet.. 50cm is afstand 600W anders krijg je mogelik verdampingsstress en bleking/verbranding in je toppen.

 

Er zijn ook 120 (12cm) PC fans, daar er 2 van in ben je de man en ze kunnen op 1 adapter :book:

 

Planten zien er goed uit, ga je wat meer voeding geven of hou je het zo?

Je kunt ook wat minder voeding per keer gaan geven en dan wat vaker voeding mee in het water, werkt vaak beter dan de EC te drastisch gaan verhogen, ze wennen er als het ware aan en omdat lagere EC nemen ze ook (klinkt raar weet ik) uiteindelijk meer op, meer is vaak niet beter :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is onder de planten onder de kap.

Die grote heb ik naar de zijkant verplaatst omdat deze dus heel snel omhoog kwam.

Ik heb nu een 120 cm fan erin hangen en wil er nog eentje bij gaan maken maar weet niet goed waar ik deze zal gaan maken.

Wat betreft de voeding hebben ze vanaf gisteren gewoon 1 ml/liter gekregen en denk dat ik dit zo maar laat en om en om wat water met voeding ga geven.

Je ziet het eigenlijk wel aan de plant zelf he of ze wat nodig hebben ofniet.

vind het zo goed gaan en volgende week een stapje hoger gaan met de voeding.

Ben alleen een beetje aan het dubben met de hoogte. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond allemaal.

kleine update maar weer.

Dag 27 bloei.

Omdat ik ze toch te groot vind worden en ik bijna met de topjes tegen de lamp zat (hooguit nog 20 cm over).

Heb ik maar besloten ze te knakken.

Dit heb ik zaterdag al gedaan en moet zeggen ze zijn er weer super bovenop gekomen.

Morgen haal ik even een pc fan bij en hang deze naast degene die er al hangt.

De onderste takken die eerst bijna niks deden zijn zelf ook een heel stuk omhoog gekomen.

Geef ze nog steeds om de dag water en dan weer een dag voeding.

hieronder wat foto's

 

gallery_27529_15909_2432244.jpg

 

gallery_27529_15909_1530426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je met je camera instellingen spelen voor een wat meer natuurlijk beeld?

Nu zit er een HPS achtige waas op waardoor groen van je blad lastig te bepalen is.

 

Goed toegepast knakken vraag je je af waarom je uberhaupt eerder zo 'dom' was om te toppen en daarmee letterlijk en figuurlijk top weg te gooien + extra verloren tijd.

 

Hier wordt zodra groeispurt eruit alleen nog maar geknakt en soms nog 1 en nog 1, wel 4-5 op 1 tak soms

een 120W tentje is net zo hoog als jouw Gtools, denk nog wel iets lager (170 meen ik) en ik heb graag og wat ruimte boven de refelctoren, betere luchtverdeling omdat vrije luchtstromen over kappen heen ipv kap tegen de nok en dus geperst erlangs met de lucht en meer invleod op je klimaat (hier dan maar werken met een tent is 10x anders dan met een kast)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild.

 

Ik zal straks wat foto's maken voor de lamp aangaat.

en over het toppen ik had niks getopt he.

Heb ze gewoon 5 dagen voorgroei gegeven en daarna gewoon laten gaan.

tot zaterdag dan en heb ze nu een knak gegeven. moet zeggen dat dit goed gelukt is.

tot hoelang in de bloei kun je knakken eigenlijk ?

stel dat drek de onderste topjes ook te ver naar boven komen kan ik deze dan ook nog rustig knakken ?

 

was wel bang om het te doen :wacko: maar uiteindelijk met wat voorzichtigheid is het goed te doen.

wat ik alleen niet snap is dat me temperatuur ineens best oploopt boven de lamp heb ik een thermo hangen die laat temperaturen zien van 35 graden terwijl het onder bij de potten maar 21 graden is en op bijna top hoogte ook 27 28 graden is.

heb in iedergeval een 2e fan bij gehaald die er zometeen ook in gaat dus moet goed komen met luchtstroming de clipfan blaaste namelijk toch wel harder als de pc fan.

 

groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder 2 foto's zonder de hps aan sorry voor de kwaliteit hoor heb me net een spiegelreflex aangeschaf en krijg me toch de foto's niet zuiver :wacko:

Breng hem het liefst meteen terug haha.

Zal wel een kwestie van wennen zijn.

 

gallery_27529_15909_1667958.jpg

 

gallery_27529_15909_5141354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een idee hoevaak je kan knakken in de bloei ?

En is dit gunstiger of zou het alleen remmen in groei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken kan tot op het eind.

Nergens had ik gezegd dat je had getopt, wel dat knakken toppen verslaat en er hier bijna alleen nog maar geknakt wordt :whistle:

 

Dat je hogere temp meet boven de kap kan best hoor, door de fan wordt er ook een deel van onder de kap weggeblazen omhoog + convectie en zou het raar zijn als je daar lager meet :withstupid:

 

Al best goede foto's, schaduwen zitten beetje in de weg, zal denk ik door flits komen?

Was om een indruk bladkleur te krijgen en die is prima wat ik kan beoordelen dus je bent op de goede weg.

 

Mocht je nu een knak hebben gegeven ergens en dat hangt teveel door maak dan een stukje binddraad aan tak boven de knak en maak dat binddraad losjes vast aan de stam en hijs die geknakte top weer wat rechter op, krijg je allemaal vertikale plokkies op die tak met een wat grotere plok op het einde (plokkie is een top die 'plok' zegt na laten vallen op harde ondergrond, zo compact als wat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update weer.

Dames staan er goed bij en jezus wat drinken die veel.

Heb ze nu elke dag bijna een liter water gegeven met 2 ml bac de liter.

En de volgende dag staat de tensio weer op 290.

De potten zelf zien er ook best droog uit.

Is het echt nodig dat ze elke dag water krijgen ? of kan ik dit gerust een keer overslaan.

Het lijkt me ook niet goed om ze te veel te verwennen zodat ze niks hoeven te doen of zie ik dit verkeerd ?

 

Heb me ook dit maar kado gedaan aangezien ik die oude beu was.

Ze hadden alleen geen goede lamp liggen voor hierin.

Wat voor lamp raden jullie me aan voor in deze evsa.

het schijnt dat een 400 volt lamp ook niet zo warm word als een normale lamp klopt dat ook ?

nu alleen nog een controller erbij en dan kan de schakelkast er ook uit.

 

gallery_27529_15909_1654146.jpg

 

Hieronder een foto van de dames.

 

gallery_27529_15909_1074295.jpg

 

gallery_27529_15909_592859.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft dus te weinig water als die dag erna alweer dik boven de 200 staat.

Ik geef mijn planten soms wel 1.25ltr (11ltr pot) als ze erom vragen, op een 41ltr smartpot geef ik elke dag 2-3ltr en die staat onder 250W.

OP hydro geef ik om de dag 1.3ltr water per plant welke op een groot steenwol blok staat.

 

Kortom, als ze er zin in hebben gaat het water er hard doorheen.. bedenk wel dat 80% weer via ventilatie de kast uit zal verdwijnen :whistle:

 

Voor die EVSA kun je deze bulben inslaan lager wattage is er voorzover ik weet niet maar met een controller erbij mag dat geen probleem opleveren strakkies.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss bevestiging vam deze kant dat zonder ventilatie dmv fan weinig water verdampt, ik geef in week 4 bloei en in groei ongeveer halve dosering van dit.. op 11 liters haze van 1.20 15 stuks om de dag ongveer 0,7l water alleen met 750m3 box op 40/45procent geen verder luchtventilatie. Lucht staat in die zin ook redelijk stil planten bewegen amper of niet eens.

 

Meet op gevoel em niet met temsio's sommoge pottem zijn dan na 2 dagen redelijk licht em kunnen zeker dan wel een slok gebruiken eerder een liter om ze echt goed zwaar te krijgen weer.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen.

@ lostchild als ik meer water probeer te geven als Max 1 liter loopt het langs de zijkanten de smartpotten uit in de schotels. Wat dus wil zeggen dat de aarde gewoon goed vol zit.

Heb nu gisteren weer een liter per plant gegeven en de tensio gaf weer 40 aan en de potten voelden ook weer zwaarder aan. Dus doe het maar gewoon zo elke dag een litertje erbij dan kan het niet mis gaan ook.

Moet wel minder voeden want me bladpunten worden geel.

 

@ growmachine

 

Als ik geen fan zou gebruiken loopt op dit

Moment me temperatuur nog te hoog

Op omdat ik nog maar een 235m3 afzuigertje heb.

Zometeeen komt er een 1000m3 aan te hangen en zal de temperatuur wel

Minder worden.

Op de tensio vertrouw ik ziezo niet blind voel altijd aan de aarde zelf en til de potten iets op om te voelen of ze lichter

Of zwaarder aanvoelen.

 

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen.

@ lostchild als ik meer water probeer te geven als Max 1 liter loopt het langs de zijkanten de smartpotten uit in de schotels. Wat dus wil zeggen dat de aarde gewoon goed vol zit.

Heb nu gisteren weer een liter per plant gegeven en de tensio gaf weer 40 aan en de potten voelden ook weer zwaarder aan.

 

Euh.. droog aan de randen in de smartpot en een plens gaat het ALTIJD via de zijkanten, je kunt het ook zien aan de toplaag die in het midden beetje van kuiltje krijgt na verloop van tijd.

 

Ik gaf 1.2ltr op een 11ltr smartpot als ze dorst hadden en als er water (ik gebruikte ook schotels) in de schotels stond dan was dat nog geen 30min later alweer weg, water in schotel na geven van boven wil nog niet zeggen dat je medium ook goed verzadigd is, helemaal niet bij een smartpot en een zwaar drinkende plant, wat water laten staan in de schotel zodat dat weer opgezogen kan worden (is geen drab uitspoelwater namelijk) kan echt geen kwaad maar als er een laagje zeg 45min later nog staat dan schotel wel legen.

 

Je tilt je smartpotten op om te voelen hoe zwaar?

 

1 vd 1e dingen die je moet gaan laten, smartpot biedt geen stevigheid en je geeft een verstoring vd wortels als je de pot optilt, je dient na 'verplaatsen' even opnieuw in te wateren staat er zelfs in de gebruiksaanwijzing op de site meen ik (niet op kartonnetje vd pot).

 

Of je oude of nieuwe potten hebt maakt ook nogal verschil: met nieuwe heb je bij minste geringste al doorloop (dat er water onderuit de pot komt) en verdampen/nemen ze zelf niet zoveel water op maar eenmaal wat gepokt en gemazeld gaat er zo op een dag 0.5ltr extra doorheen aan verdamping via de pot en wat er in de stof gaat zitten.

 

Ik gebruik de smartpotten nog amper nu (meestal 1 grote van 26ltr in een DR60):

heb toen nog een stuk of 30 nieuwe kleintjes aangeschaft vd kokos grows en die heb ik 1st een keer gewassen zonder wasmiddel in de wasmachine, ging een stuk beter dan die paar die ik niet gewassen had qua vochtregulatie.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk dus niks optillen gewoon goed in de gaten houden.

De plant geeft hetzelf ook wel aan natuurlijk als het niet bevalt. Ik denk dat ik de volgende ronde een bak maak waar de potten in komen te staan en dat ik gewoon voor plastic potten ga inplaats van de smartpotten.

Ik heb nu eigenlijk te weinig speling met de schalen eronder.

Als ik dan een bak

Met vijverfolie maak kan ik eventueel ook van onder water geven inplaats van boven in een g-tools kast is dit niet echt handig ook.

Dit noemen ze toch een eb en vloed gebeuren ?

Zal me eigen hierin is gaan verdiepen.

 

Groeten ingrow bedankt voor de duidelijke uitleg en tips lostchild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke duidelijk dus niks optillen gewoon goed in de gaten houden.

De plant geeft hetzelf ook wel aan natuurlijk als het niet bevalt. Ik denk dat ik de volgende ronde een bak maak waar de potten in komen te staan en dat ik gewoon voor plastic potten ga inplaats van de smartpotten.

Ik heb nu eigenlijk te weinig speling met de schalen eronder.

Als ik dan een bak

Met vijverfolie maak kan ik eventueel ook van onder water geven inplaats van boven in een g-tools kast is dit niet echt handig ook.

Dit noemen ze toch een eb en vloed gebeuren ?

Zal me eigen hierin is gaan verdiepen.

 

Groeten ingrow bedankt voor de duidelijke uitleg en tips lostchild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorge allen.

 

Inmiddels alweer dag 38.

Dames gaan goed geen tekorten alhoewel ik een beetje te gul geweest ben met de voeding.

Dus nu wat minderen met wat het schema aangeeft.

Ook zag ik op een van de onderste topjes al bruine haartjes tevoorschijn komen ?

Dit zou nog niet moeten kunnen toch.

 

Heb al meerde keren geknakt en naar 2 dagen staat het weer net zo mooi overeind.

vanavond maar weer een paar knakjes geven hier en daar om de boel wat omlaag te houden.

Ook de dimlux hangt alleen is deze nog niet aangesloten aangezien ik nog steeds op mijn andere schakelkast en fancontroller zit te wachten.

De shop die deze moet versturen waar dus ook de climate vandaan komt heeft wegwerkzaamheden voor zijn deur en kan dit dus schijnbaar niet opsturen :wacko:

en dit al 4 weken lang.

Dus heb ik de dimlux al op een mooie nieuwe plaat gemaakt waaraan straks de schakelkast en de fancontroller komen te hangen.

De kabels worden allemaal achter de plaat weggewerkt.

Nu had ik nog wat ideetjes om het allemaal wat leuker te maken, Ik heb nog een nieuwe pc staan en zag dat er ook ph ec temperatuur lv sensoren waren die je via usb kunt aansluiten en eventueel met wat meer kennis ook alles kunt laten sturen en het is natuurlijk gelijk een datalogger.

iemand enig idee of dit soort sensoren betrouwbaar zijn ?

 

dan heb ik het bijvoorbeeld over zoiets:

http://nl.aliexpress.../436353334.html

 

Lijkt me toch wel leuk om dit uit te proberen en eventueel straks een ph ec meter via usb.

 

 

gallery_27529_15909_715245.jpg

 

hieronder een foto van de topjes die geknakt en gebogen zijn geweest.

 

gallery_27529_15909_4563792.jpg

 

gallery_27529_15909_3430447.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is trouwens een topje van wat ik hierboven in mijn post beschreef.

Iemand enig idee waar dit aan ligt of is dit normaal ?

zo zijn bijna alle onderste topjes.

Weet eindelijk hoe ik scherp kan stellen etc. dus mooiere foto's zijn onderweg hoor :D

 

gallery_27529_15909_1059182.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleintjes die al aan het afrijpen zijn is wel normaal, bruine haartjes komt niet alleen maar door rijpen overigens, loepje erop.

 

Wat een * smoes.. 4wk geen uitlevering doen omdat de weg opengebroken is, ze houden je aan het lijntje volgens mij.

 

Je Dimlux op die plaat.. is dat MDF?

MDF gast als het verwarmd wordt en ook al is het een EVSA, lekker warm worden doet hij alsnog.

 

Als je niet anders kunt zoregn voor vodoende afstand tussen EVSA en plaat dmv bouten oid gemonteerd en indien mogelijk die plaat ff goed in de grondverf zetten, gast ie stuk minder en mooi aflakken geeft ook weer problemen :whistle:

 

Gaat vd rest best goed toch zo de 1e ronde in de Gtools :showoff:

de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lost.

Afrijpen ? Kan ik deze er gewoon vanaf halen dan ?

Bijna alle

Haartjes op de kleine topjes onderin zijn flink bruin hoor.

 

En de evsa staat op 4 pootjes van de plaat af hoor.

Niet zomaar op de plaat gemonteerd.

 

Ja hij zegt dat hij ook niks binnen kan krijgen door de werkzaamheden en Het klopt

Inderdaad ook ze zijn bezig met.werkzaamheden wat ik op

Internet kon vinden.

Achja het draait nog en de dimlux Wil ik toch pas de volgende ronde gebruiken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...