Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Electrische Tumble vs Trimpro Automatik

Recommended Posts

Dat je met 3 plukkers de automatik kan bijhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het plukken nooit begrepen. Wat is erop tegen om de toppen los te knippen? Dat is toch veel netter? Of ik kan gewoon niet plukken maar ik heb altijd stengel eraan hangen. Dat knippen meer tijd kost snap ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plukken/ trekken kost gewicht. Zeker bij hoofdtoppen. Je trekt de bloemen eraf maar het steeltje blijft achter. Werkt je met een trimpro dat zijn de sliertjes die je dan vaak krijgt een garantie voor stilliggende toppen in je machine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeden morgen.... ik heb en trimpro automatik weer verkocht omdat ik het te traag vond.

 

wat vind k de beste manier( snelste) 8 kilo droog;

 

een tafel gemaakt met twee ronde gaten er in. daar heb ik twee elec tumble trimmers met sec tijmer op 22sec.

hierdoor kan ik 2 tumble trimmers tegelijk bedienen. dit gaat aanzienlijk sneller dan de trimpro.

 

de hoofd toppen knip ik met de hand. de rest gaat in de machine. ik trek de grote bladeren er af en ik rits het in een grote bak

met deze manier knip ik 2.5 kilo droog per da in me eentje.

 

ook heb ik ervaring met de canne cuter maar dat is helemaal hopeloos

 

let wel op dat je de snij draden die bij de tmble zitten meteen weggooit en er rvs blades in zet dit werkt veel prettiger .

mijn wiet gaat naar een shop toe door de tumble komt de wiet er supper mooi uit vergeleken met een cuter of trimpro die slaan alles stuk.

 

groejes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps ( alleen het fluf rits ik af de compacte bollen knip ik er af nadat ik de grote bladeren er af heb getrokken.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog leerzaam topic geworden.Heb eigenlijk weinig positiefs gelezen over de Automatik tot nu toe, al is 1k per uur wel een goede zaak :)

 

@ Joost, die tafel met gaten zag ik eerder ook in een topic van BBB. Dat hoeft natuurlijk niet met die Automatik. Waar haal je die andere blades?

 

@ Chassie. ThnX! Mooi dat er iemand beide geprobeerd heeft! Wanneer heb je je volgende oogst? Dan weet ik of ik er op kan wachten...

 

 

 

Als de kwaliteit van zo'n Tumble trimmer beter is dan is een tafeltje knutselen wel de moeite waard. Transport wordt iets lastiger al zijn een paar planken verplaatsen geen 'kweek opvallende' bezigheden.

Wat ik nu begrijp levert de Tumble betere kwaliteit, EN stilte is ook iets waard, dus voorlopig, op basis van jullie ervaringen zeg ik Tumble trimmer. Maar ik wacht nog even af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moey ze juist zelf buigen.. Als je de blades erop draait en je draait het rooster om hangen ze van het rooster af. Ik doe er een knik ik zodat ze net onder of tegen t rooster dragen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rest nog de vraag wat is beter, de sladroger of een trimpro met vingers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat antwoord geheel subjectief is en alleen beantwoord kan worden met een gesloten antwoord als de doelen van elke kweker bij het knippen hetzelfde zijn.

 

afweging van

tijd

kwaliteit

kosten

gemak in vervoer etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rest nog de vraag wat is beter, de sladroger of een trimpro met vingers?

 

Volgens mij geven zowel Joost als Chassie aan dat de Tumble Trimmer betere kwaliteit geeft. Vooralsnog zijn dat ook de enige twee personen die beide geprobeerd hebben. Dus wat is dan nog de vraag?

 

 

@ Starter. Juist, daar gaat die hele topic over! Vandaar mijn vraag welke sneller knipt en welke beter knipt. Vooralsnog is het antwoord dat de Tumble sneller en beter knipt. Qua vervoer is die ook sowieso beter en kosten zijn lager. Wat is dan nog de afweging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet met vingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie niet, Joost misschien wel...

 

En wat doen die vingers dan waardoor dat opeens zo'n essentieel verschil zou maken?

 

Als mensen dingen weten die niet besproken zijn roept u maar, de strijd leek beslist maar als ik Rackert zo hoor zijn die vingers errrruuuggg belangrijk... Mensen met ervaring met één of beide apparaten graag roepen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 uurtjes is geen werkdag, als we gaan knippen doen we dat totdat we neervallen, elke dag weer. Die rotzooi kan niet wachten en moet zo snel mogelijk weg. Kwekers worden gepakt omdat ze net die extra uurtjes niet doorknallen en langer moeten drogen omdat ze er langer over doen.

treetje energie van de aldi en knallen maar!

 

Aangezien ik veel in me eentje doe zou ik eerst de voorbereiding treffen, grote blad eraf etc. en dan pas in de tumble, dan kan je lekker achter elkaar door gaan.

 

Iemand al geinproviseert met een eigen gemaakte knipmachine?

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou dit filmpje bekijkt van de trimpro automatik word je gek van het geluid wat de flappen maken die de toppen over het rooster moeten rollen over het rooster klappen, lijkt wel tromgeroffel. Als je net die flappen inkort dat ze net een millimeter speling hebben dat ze net het rooster niet raken is die denk ik geluidsloos, zonder verlies van functie. Zo kun je zien dat de fabrikanten niet nadenken over de risico's die deze tak met zich meebrengt en dit soort herrie uit den boze is.

 

Ook heeft de gebruiker in dit filmpje waarschijnlijk nog nooit van smering gehoord, zoals je ziet als die het mes laat zien hoor je het slijpende geluid van metaal op metaal. Een likje WD40 ertussen en hij loopt als een trein.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ej553ThDZl8

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wd40 is een kruip olie om dingen die vast zitten los te krijgen. Niet erg fijn voor je plantjes ook. Neem gewoon olijven olie smeert goed en is niet schadelijk. Kan je trouwens ook gebruiken voor de tumble groet joost.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je knipt met een vet rooster drogen je toppen op de plekken waar olie zit niet in en worden donker groen...

beter daarna met een goede cleaner schoomaken.

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha grappig dit topic.

 

Gister 3 tientjes wiet gekocht en het was geknipt door een schele, een blinde en door 1 met 2 geamputeerde armen.

 

De afgelopen jaren word er steeds minder goed geknipt terwijl de prijzen omhoog gaan.

 

Het is belachelijk.

 

gadverdamme, olijfolie in me wiet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou t dan bij hennepzaadolie.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring. Werk de sladroger super. Heb er een ruitewisser moter op zitten.

De grote hoofdtoppen worden met hand geknipt. En het kleine met sladroger.

Ik zeg meteen doen. Scheeld heel veel knip uren. En maak weinig geluid.

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha grappig dit topic.

 

gadverdamme, olijfolie in me wiet....

 

Grappig misschien maar al die W40 en olijfolie verhalen dragen nu ook niet echt bij aan het beantwoorden van de vragen.

 

Uit ervaring. Werk de sladroger super.

 

+1 voor de sladroger dus.

 

 

Jammer dat er niet meer mensen zijn die ervaring hebben met beide en met vingers en eerlijk is eerlijk. Automatik doet mij iets professioneler aan en is plug en play. Maar vooralsnog lijkt de Tumble toch een betere optie. Moet dan alleen wel even iets van een tafeltje maken om het een beetje efficient te houden.

 

Wat zeggen de mensen met ervaring? Als je met 3/4 man knipt, hoe veel Tumble's heb je nodig om de knippers bij te houden (natuurlijk de mooie toppen op de hand).

Share this post


Link to post
Share on other sites

(natuurlijk de mooie toppen op de hand).

 

Hoe lang het duurt hangt er dus mede vanaf hoeveel grote toppen je hebt. Moeilijk topic dit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk, story of my life :)

 

 

Ik had inderdaad daar ook al aan gedacht... En als je veel planten per m2 hebt is de kans op fluf groter. Minder per m2 zijn meer grote toppen. Valt wat voor te zeggen dat als je 5planten per m2 hebt dat je geen machine of een kleine machine nodig hebt. Stof tot nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat niet een beetje rond lijkt, is niet te doen in een machine. Welke dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...