Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Frankie90

Groot probleem! snelle oplossing gezocht

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik draai nu 2.5 week in een 150x150 tent met een 1500m3 softbox. Deze softbox staat naast mijn tent en staat tussen de tent en de muur op de grond. Het geluidsoverlast leek geen probleem te zijn tot aan vannochtend. Ik kreeg een sms van mijn buren of ik misschien wist wat het brommende geluid is nachts. Nu heb ik alleen geen afvoerslang op mijn uitlaat. Ik denk dat ik hiermee maar moet beginnen, ik heb gewoon snel een oplossing nodig.

Graag jullie reactie en tips

 

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja snachts is het stil en hoor je alles .....geen mogelijkheid tot ophangen aan rubbers? of op rubbers zetten vaak is het het contact geluid wat door dringt naar de buren en naders ombouwen tot softbox

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ik draai van 9 tot 9 snachts. Ik zie ook niet de mogelijkheid om overdag te gaan draaien.. mijn plantjes staan nu 12 dagen in de bloei. Ik denk dat ik maar moet gaan kijken voor een slang die ik kan monteren op de achterkant verder zal ik misschien de box op rubbers kunnen monteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sonodeck of een geluidsdemper zijn ook optie s maar ligt er een beetje aan welk geluid er doorkomt naar de buren is het het geluid van lucht die bulderd of is het geluid van je afzuiger die bromt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het voornamelijk ligt aan het geluid van de luchtverplaatsing. En die sonodec slangen.. kan ik die gewoon monteren op een standaard flens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuk Sonodeck scheelt wel vd luchtstroom maareh.. die box zelf, als die voluit draait en je legt je hand erop 'voel' je dan een brom?

Kan nl. ook zijn dat de afzuiger niet goed is (bevestigd in de box, uit lood) waardoor hij extra gaat resoneren wat je dichtbij de box niet zult vernemen maar wel als je bijv, beneden in de keuken in de hoek bij de koelkast staat of, nog erger dat je buren gaan lopen klagen over raar laag brommen en zoemen.

 

Heb je die box op een fancontroller aangesloten of zo op stopcontact?

 

Tip:

zet alles aan en ga om een uur of 00 eens luisteren wat je allemaal aan herrie produceert.

 

Ik dacht enorm kabaal ivm afzuiger maar dat bleek buiten helemaal niet te vernemen na een rondje om het huis s'nachts en ik verdenk sindsdien een aantal buren van zelfde hobby, je hebt echt geen buisafzuiger in je bijkeuken draaien als je in je bedje ligt voor niks :whistle:

 

Iets onder de box doen als hij resoneert schiet niet echt op, ophangen aan rubberen ogen met haken is dan een beter alternatief.

 

@krasi

sommige boxen (750m3 is berucht) brommen helemaal uit zichzelf, mijn Torin hangt in zelfgemaakte box omdat dat ding niet stil te krijgen was (heb een 750 Torin), zo vernam ik ook dat een stalen softbox uit dienst was bij iemand omdat die ook licht resoneerde en hij er gek van werd.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bromgeluid kan idd resonatie zijn door de controller, een frequentie regelaar of variac kan dan uitkost bieden, afzuigers horen niet te brommen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ophangen in rubbers of in touwen is inderdaad het beste, (zou ze sowieso proberen op te hangen)

maar anders kan je er 6 of 8 van deze dingen onder zetten om eventuele trilingen opte vangen

http://www.technirub...tootbuffers.asp

 

lostchild, ik heb wel eens cijfers van desjop, en puc suport gehoord aangaande kleine tentjes tot 1,2 m2, zou erop neerkomen dat er in iedere straat wel 1 moet draaien dus dat je buren heb die dezelfde hoby hebben zou me niks verbazen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

men neme een grote tupperware box ( curver kan ook natuurlijk) = formaat van deze box moet ruimer zijn dan de aufzuiger + 20 cm aan elke kant extra.

 

maak gaten in de b0x zodat de slangen erdoor kunnen, sluit ze aan.

vul de rest van de tupperwarebox met schuimrubbervlokkern , ik vermoed dat mapito ook wel zou kunnen.

 

je kan de box eventueel aan rubbers ophangen.

de inlaat slang kan resonantie opleveren als je die ook niet geluidsisoleert met schuimrubber

 

besef dat lage tonen een grotere afstand nodig hebben om hoorbaar te zijn

dus wat jij niet hoort kan wel bij de buren aankomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de rest van de ronde overdag gaan draaien.. just to be safe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je tegen de buren verteld?

 

Als het geluid nu stopt, weten ze iig dat jij t was haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn box ging na een tijdje dienst verschrikkelijk herrie maken net of hij ergens stond tegen te trillen en alleen als hij gedempt werd voluit was het Ok heb toen de controller vervangen door een tranfocontroller 5 stappen.

 

Ook kunnen relais verschrikkelijk brommen

 

Voor je buren heeft je oude vrieskast problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je vriendin een nieuwe vibo :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken dit probleem maar al te goed uit een verleden in ongeisoleerd flatgebouw.

 

Zeg tegen je buren dat het je stokoude vriezer/koelkast was die aansloeg op tegelvloer en dat het geluid je zelf ook al op de zenuwen werkte en dat je er daarom een rubber mat onder hebt geschoven ;)

 

Dan die softbox gewoon aan plafond ophangen in rubbers, geisoleerde slang monteren en een deftige (bromloze) controller installeren. Durf ik te wedden dat je ook in de nacht geruisloos kan je draaien mits je slakhuis correct in de box is gemonteerd door de bouwer/growshop.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga een mat tegen trillingen kopen in de doe het zelf zaak

zoek m'n topic 10x blue cheese in DR120

staan fotos in

 

heeft veel gedaan! 8e99

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beginnen om te kijken wat werkelijk het probleem is, de trilling van de motor, de brom van de motor, of de luchtverplaatsing. Aan de hand van de uitkomst kan je maatregelen nemen.

 

Zoals eerder genoemd, haalt een Sono connect /dec- slang, de brom van de motor (veroorzaakt door je fancontroller), en het geluid van de luchtverplaatsing voor het merendeel weg.

 

Is de nood hoog, zet je box tijdelijk op een kussen van je bank, of een opgevouwen dekbed. Dat moet zo goed als alle trillingen weg halen. En daarna, hub naar de winkel voor demping mat, of ophangen in rubbers/sjor banden.

 

Succes..

 

MVG Green2Day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je buren zeggen dat de koelkast een raar geluid maakt en dat je vermoed dat die langzaam aan het overlijden is...

 

Daarna zo snel mogelijk een oplossing fixen voor je softbox... is het een box met loshangende motor?

Zoja dan is er wat mis mee en mocht je er 1 hebben met een vaste motor(aan het hout) dan heb je echt een andere nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom ik weer aan..!!! spullen pakken en wegwezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel het beste idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties iedereen.

 

Ik heb tegen de buren gezegd dat ik een of andere luchtontvochtiger had geïmporteerd vanuit china en dat deze het geluid misschien maakte. Ik draai namelijk op 1 hoog dus het verhaal van een oude vriezer hadden ze niet gesnapt denk ik. Gelukkig ken ik de buren al jaren en heb ik een goede band met ze.. ze zullen denk ik niet snel vermoedens hebben.

 

Ik heb een sonodec geisoleerde slang gemonteerd op mijn uitlaat en ik heb de afzuiger op een kussen gelegd, plus ik heb piepschuim tegen de wand aan gelegd. Het lawaai is nu echt een stuk minder. Ik heb tegen de buren verteld dat ik de zogenaamde luchtontvochtiger heb verplaatst, kreeg meteen een bericht dat ze als een roos hebben geslapen :whistle:

 

Ik ga zelf nog wel wat aanpassingen maken om het nog stiller te maken, vannacht draaide mijn afzuiger ook niet op volle toeren vanwege de vrieskou buiten(zal jullie ook niet ontgaan zijn?). Mocht ik toch geen goed gevoel erbij hebben, dan zal ik gewoon overdag gaan draaien

 

gr

 

Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand mij ook uitleggen hoe ik foto's kan uploaden? Ik zie namelijk wat op mijn bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...