Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

Nieuwe ronde 12 x Silver Haze onder Gavita 600 watt

Recommended Posts

Dag heren,

 

Nog bedankt voor het advies!

 

De lamp staat op 400 watt, en de dames staan op water Ph 6.0 met af en toe wat enzymen.

 

Nu rustig af laten bloeien, en hopen op een week of 3 nog, dan zullen ze vast mooi afgerijpt zijn.

 

We houden het in de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker!

 

zal wel naar de 3 weken gaan...

 

ziet er iig heel smakelijk uit :dribble:

 

de laatste.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor.

vd 'kenners': zie s5 topontwikkeling en die van deze SSH ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele zonnige zondag allemaal,

 

@Predator. Je bedoelt in deze fase van de kweek? en dat bepaalde voedingsstoffen beter opneembaar zullen zijn bij een PH van 6.8 tot 7.0? Ik weet eigenlijk niet beter dan dat je de Ph rond de 6.0 moet houden voor de beste opname van voedingsstoffen. Maar als je naar een PH grafiek kijkt zie je wel dat het nu eerder 6.5 moet zijn dan 6.0. Soms volg ik het allemaal niet meer. ;)

 

@Sensi. Dank u, lekker he die toppen met sneeuw, hoop idd dat we de 3 weken gaan halen.

 

@Lostchild. Hey man, thnx! Leuk dat je weer is langs schuift hier. Ik heb eigenlijk niet echt vergelijkingsmateriaal, heb S5 wel een keer voorbij zien komen hier, ik zal is kijken naar een verslag ter vergelijking.

 

 

 

Dag 50 12/12:

 

De dames zitten al een poosje in de afrijpfase, de lamp staat op 400 watt inmiddels, en de dames krijgen alleen water met af en toe wat enzymen (dit op aanraden van Predator, wij wisten het effe niet vanwege teveel licht en voeding in deze fase).

Drinken doen ze nog goed, maar het wordt langzaam minder.

 

Verder niet zo veel te melden eigenlijk, oh ja, de lucht die uit de tent komt als we hem open ritsen, Haaaaaze! Ach we kennen het. :punk:

Dan ben je blij dat er zoiets bestaat als een koolstoffilter, niet voor mij, maar voor de buren/blauwe petten.

 

We laten ze lekker gaan tot het juiste moment daar is!

 

 

 

Foto's volgen nog!

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph waarde word in de grond geregeld.

 

Geef ze zo lang mogelijk water tot ze er echt half dood bij staan... pas dan en niet eerder is het tijd om ze om te hakken.

 

Alvast een beetje proeven door een toppie eraf te halen kan geen kwaad natuurlijk

 

Ik denk dat je met een week of 4 zo beetje op de oogsttijd zit.

 

Niet stoppen voor de finish, wiet is geduld!

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Predator.

Je zegt zo lang mogelijk watergeven tot ze half dood zijn??? Hoe zit het dan met de trichomen en 80% bruine haren?

Wij oogsten altijd als de trichomen milky zijn met wat veldjes van amberkleurige trichomen, dan zijn ze ook altijd behoorlijk bruin.

 

Misschien duurt dat ook nog wel 4 weken?

 

Bedankt weer, we houden het in de gaten!

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn altijd mooi glimmend groen geweest tot onder aan toe, geen rare dingen te zien, weinig stress gehad.

Altijd onder en boven watergegeven, dus de hele pot is altijd vochtig geweest.

 

En nog geen knuppels!!! :angry:

 

Ik hoop hier wat wijze tips te krijgen waar dit eventueel aan zou kunnen liggen.

 

Niet meer doen, alleen na zetten kan dat 1 of 2 keer, daarna eenmaal gekozen wijze aanhouden anders spoel je de troep zo terug je medium in en doen ze nooit wat je dacht dat ze zouden gaan doen, als balans bereikt is (negatief) kans dat ze stil gaan staan en dan weer doorschieten etc ook nog omdat je net wat meer van boven gaf en wat drain had waardoor eindelijk ff 'lucht' maar oh 2 beurten later weer opslurpen deel daarvan wat we net zo mooi nieuw plekje hadden gegeven in de rhizosfeer.

 

Echt niet meer doen, voorkomt een hoop problemen wat later in de kweek, heb je het extreem krijg je zelfs roestgaten in je blad ervan en dat is dan geen extreem calcium tekort :whistle:

Problemen hoeven niet perse tot uiting te komen in het blad, kan ook dat ze onvoldoende P of K opnemen waardoor niet dat 'ontploffen' alsnog vd toppen in de laatste weken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild.

 

Bedankt voor je advies, duidelijk verhaal! Toch zie je hier meerderen die van boven en onder wateren, die zouden dan ook tegen dezelfde problemen oplopen? Als we in de volgende ronde alleen van onder zouden wateren/voeden en af en toe van boven met alleen water om de grond vochtig te houden, gaan we dan tegen hetzelfde probleem aanlopen, of zitten we dan wel goed?

 

Wat je zegt lijkt bij ons gebeurt te zijn....stil staan!

 

Wat ze nu wel krijgen is dat ze uitstulpingen krijgen in de bovenste dikste toppen, noemen ze dat niet "puisten?" Zal er morgen een foto van maken.

 

Verder ziet alles er echt goed uit en worden de toppen wat bruiner.

Temp: 23 om 28

LV 43 om 60

Alleen water Ph 6.8 en 2 x p/week wat enzymen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij van boven water geven is je toplaag vochtig en trekt naar droog.

Bij van onder water geven kan je de bovenste 3-5cm (soms wat meer hangt van pot en medium af) als woestijn beschouwen en dat vochtig gaan maken doet je daar gevormde luchtwortels (maar ook dus zoutafzetting terug de pot in) zwaar goed :thumbsdown:

 

Waar heb je vandaan dat de toplaag ook vochtig gemaakt moet worden indien vanaf onder bewaterd?

 

Ik had het over een balans en niet dat het standaard gebeurt als je het doet, hier noodgedwongen ook nog wel eens, nu ook bij een Amnees maar ik weet wat ik doe (timing vooral en wel geen voeding gegeven eerder) waaronder ik geen grote schotel heb en bij van onder de schotel steeds over stroomde.. na 1wk bloei overgegaan op 1ltr van boven kieperen en maar 2 bladeren met een dikke roestvlek gehad :dribble:

 

Stilstaan.. week 5-6, aanvang volgende internode bloei en als daar geen plek voor is lekker puisten waar de SSH toch wel om bekend staat, niks aan de hand die bloeien nog goed af (wel in de gaten houden dat het niet extreem wordt), als je ze nu ineens nog krijgt ergens einde week 8 of in week 9 is het 'foute boel' dwz niks mis mee maar je licht en tijd kun je echt wel beter besteden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild.

 

Bedankt voor je advies, duidelijk verhaal! Toch zie je hier meerderen die van boven en onder wateren, die zouden dan ook tegen dezelfde problemen oplopen? Als we in de volgende ronde alleen van onder zouden wateren/voeden en af en toe van boven met alleen water om de grond vochtig te houden, gaan we dan tegen hetzelfde probleem aanlopen, of zitten we dan wel goed?

 

Wat je zegt lijkt bij ons gebeurt te zijn....stil staan!

 

Wat ze nu wel krijgen is dat ze uitstulpingen krijgen in de bovenste dikste toppen, noemen ze dat niet "puisten?" Zal er morgen een foto van maken.

 

Verder ziet alles er echt goed uit en worden de toppen wat bruiner.

Temp: 23 om 28

LV 43 om 60

Alleen water Ph 6.8 en 2 x p/week wat enzymen.

 

Wiet is geduld ouwes!

 

Daarom ligt er ook zoveel troepwiet in de shops... die gasten zijn allemaal para en hebben geen geduld.

 

Deze soort krijgt geen toppen zo dik als een cola fles maar als je ze laat afrijpen wegen ze wel meer.

 

Ik merk dat je echt vol met spanning zit.... dat is nergens voor nodig... rustig de boel laten afrijpen en zoals het er nu uitziet ga je echt wel een goed resultaat tegemoed.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesavonds!...

 

Bedankt voor de reacties heren.

 

@lostchild. Ik heb dat eens ergens op internet gelezen, maar het was eigenlijk meer beetje sproeien om de bovenlaag van de aarde vochtig te houden. Maar je verhaal klinkt logisch wat betreft het terugspoelen van je afval/zouten.

Is er verschil met mineraal of biologisch?

 

@Predator. Wiet is zeker geduld, en dat hebben we ook wel, maar soms ben je wel eens onzeker of je goed zit of niet. Vol spanning? nou dat heb ik niet hoor, het is soms gewoon onzekerheid die wij als hobbytelers allemaal wel eens hebben denk ik.

 

Wiet is geduld ouwes!...Voel me met mijn 46 jaar nog redelijk jong hoor, ha ha :punk:

 

 

 

Dag 53 12/12:

 

Dames in de afbloeifase, ze drinken stilaan steeds minder, en beginnen er steeds meer bruine haren te verschijnen.

Ook zijn ze behoorlijk aan het puisten.

 

Verder gaat het z'n gangetje, krijgen ze alleen water PH 6.8 met af en toe enzymen.

 

 

Hier dan nog een paar puistenkoppen!

 

gallery_37549_16651_8821.jpg

 

gallery_37549_16651_61177.jpg

 

gallery_37549_16651_59364.jpg

 

 

Nog efkes geduld mensen!...

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ben ook zover met mijn sh maar die van mijn kunnen demk ik makkelijk nog 3 weken staan drinken doen ze ook nog en hoe zit het bij joumet de vergelijng vannuit onder?

 

Be well benieuwd naar wat totaalplaatjes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote zuipen zal er nu wel afgelopen zijn, je bent nu in de afrondingsfase terecht gekomen el oro verde.

 

Ik schat nog 4 weken na het zien van die laatste foto.

 

Langzaam word de boel steeds harder dikker en witter.

 

Je ziet dat de planten nog flink groen blijven... dit moet langzaam toch wel een tintje lichter gaan worden... geeft ie niet af en toe toch wat voeding mee?

Die klauwbladeren en verbrande puntjes....

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, thnx weer voor de reacties.

 

@Growmachine. en hoe zit het bij joumet de vergelijng vannuit onder????? :| hier maak ik niks van, kan je het uitleggen?

Heb even op je topic gekeken, lijkt goed te gaan bij je, maar probeer wat foto's te plaatsen, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

 

Hier een totaalplaatje:

 

gallery_37549_16651_12139.jpg

 

Het had gerust voller gemogen, dus laten gaan zoals nu doen we niet meer!

 

 

 

@Predator. Klopt wat je zegt, we zitten nu op gem. 4 liter p/dag voor alle 12.

Nu nog 4 weken? poeh, hoop het niet eerlijk gezegd, we gaan het zien.

Harder en witter wel, maar of ze nu nog dikker worden?

 

Planten blijven zeker nog erg lang diepgroen, vond ik ook al. Maar nee dat zou hij nooit doen Predator, nu nog voeding geven als ik er niet bij ben, wat we afspreken wordt zo gedaan, anders kunnen we er beter gelijk mee stoppen.

Maar geeft wel weer aan hoeveel buffer er nog in zo'n 11 liter pot zit.

 

Dagelijks water PH 6.8 en 2 x in de week een beetje enzymen dat is echt wat ze krijgen nu.

 

 

Verder gaat het rustig aan onder het najaarszonnetje, lamp op 400 watt natuurlijk, temp 28 om 23.

Met dit weer is de nachttemp (5.00-17.00 uur) wat hoger, prima hoor, de tubes en de grondverwarming doen niet zo veel meer met deze dagen, alles wordt gratis opgewarmd door moeder natuur!

 

Op naar het einde!

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen zien er gruwelijk lekker uit :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Miami. Leuk dat je weer eens langs schuivelt hier.

 

Dank je voor het compliment. Ja lekker zien ze er zeker uit, en moddervet, en (stinken)! :punk:

 

Nergens fluffie te bekennen alles is compact, wit en vet, ook de onderste toppen, toch een voordeel van een open gewas, het licht kan overal bijkomen deze ronde.

 

Nog effe volhouden dames!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou al een topje kunnen oogsten om te proeven hoor eov.

 

Voor het beste resultaat is een week of 4 wel noodzakelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Predator. er zit wel wat aan hoor wat aardig bruin begint te kleuren, denk dat er wel wat af gaat vandaag of morgen. :icecream:

 

Verder beginnen er nu onderin wel gele bladeren te komen, en zitten de bovenste toppen aardig onder de foxtails.

Gister stond de tensio op 80, dus geen water, een teken dat het einde toch wel in zicht is, we gaan zien wanneer ze echt stoppen met drinken!

 

 

 

Hier nog wat foxtail toppen:

 

 

gallery_37549_16651_32472.jpg

 

gallery_37549_16651_28434.jpg

 

gallery_37549_16651_7866.jpg

 

gallery_37549_16651_19722.jpg

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor El oro :tu

 

Hele mooie raketten staan er in die tent van jou! Echt een mooie silverhaze pheno ....

Nog even en dan .... :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ja :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiek ze worden steeds witter.... grote drinken is echt wel voorbij ja.... dit is het laatste stadium en geduld is belangrijk.

 

Een paranoia broodkweker zou ze er nu af halen....jij wil kwaliteit en dat zal nog een week of 3 duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd lekker laten staan mooie toppen zien er tog weer heel anders uit als bij mijn sh uit zaad.

ik bedoelde de vergeling van het blad wanneer de laatste weken aantreden dan word het toch een stuk geler.

Ik kweek bio zit nu begin week 9 en nog steeds geen vergeling ben gestopt met voeden nu.

 

heb ook wat criticals staan is een kortbloeier maar zit nu op dag 57 en is een 7weken plant maar laat hem nog lekker een week staan en het is zeker de moeite waard. Weinig bruine haren mag voor me gevoel nog niet om maar het is wel verleidelijk.

 

Hoelang laat jij ze staan nog nu ?

 

Nog fftjes kerel op naar de laatste loodjes letterlijk lood in die knuppels pompen die laatste dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesmiddags!

 

@Critical. Thnx man, raketten? mmmm. Als ik ze zo zie, ga ik straks als een raket idd, de laag THC die er op zit is niet normaal meer...en die lucht! :wOOt

Nog even geduld inderdaad.

 

@Nikeuw. Dank je, krijg je trek van he, die glinsterende dames? :D

 

@Predator. Hey man, ja witter, harder en dikker met die uitstulpingen overal. Drinken doen ze minder, gem. 4 liter totaal p/dag, hoewel gister toch weer 6 liter gegeven, potten waren licht, tensio op 220, zolang ze er om vragen, krijgen ze vocht.

Ha ha, nee ik ben zeker niet paranoia, en wil gewoon het beste eindresultaat, zonde om het na al die weken verzorging te verkloten in de laatste week/weken.

 

@Growmachine. Jazeker, die gaan pas om als ze klaar zijn. Het vergelen van blad is hier ingezet, ook wordt steeds meer blad lichtgroen, allemaal tekenen aan de wand.

Verstandig dat je stopt met voeden in de 9e week, de buffer in je potten, daar hebben ze zeker nog genoeg aan.

 

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die na al die weken verzorging en energie er in gestoken te hebben, voortijdig zeggen: "ze zijn nog niet klaar, maar tis mooi geweest!" Wij roken er zelf ook flink van, tja dan ga je niet lopen kutten toch? zowiezo niet hoor! ;)

Hoe lang nog? poeh, deze staan normaal 9 tot 10 weken, daar gaan we wel overheen op deze manier afrijpen, ik schat zelf nog 2 weken.

 

 

Bedankt weer! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 59 12/12:

 

 

Het gaat goed, de dames drinken nog steeds, maar steeds minder. (gemiddeld 4 liter totaal p/dag PH 6.8) Het blad begint steeds lichter te worden, en ook de gele bladeren beginnen zich onderin te vermeerderen, de herfst is goed ingezet!

Verder nemen ze nog in gewicht toe vanwege de vele uitstulpingen waar weer nieuwe pistels uitkomen, mooi gezicht om de planten zo te zien afrijpen.

Het bruin worden gaat ook gewoon lekker door, zal vandaag of morgen weer kijken wat de trichomen doen.

 

Heb gister in wat toppen geknepen, onder, boven....en ze zijn keihard, dat gaat dus helemaal prima zo. :punk:

 

temperatuur is 28/23

LV = rond de 60% in de nacht en 45% overdag, misschien dat die 60 wel te hoog is, wat denken jullie?

 

We moeten geduld hebben, om ze mooi af te laten rijpen, er gaat niks om tot ze klaar zijn, nooit gedaan, nu ook niet! :no

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dan hier nog wat foto's van de vorderingen, was te laat voor mooie plaatjes met de lamp uit, en we weten het met HPS, dat geeft niet altijd mooie foto's. Tis niet anders, ze worden nog wel gemaakt deze week met de lamp uit!

 

 

 

 

De foto's zijn gisteren geschoten:

 

 

Koekoek, daar zijn we weer dames!.......

 

gallery_37549_16651_1073237.jpg

 

 

 

Ja hallo!...... :wave:

 

gallery_37549_16651_1305783.jpg

 

 

 

 

Webcamfotootje van een gedeelte dames:

 

gallery_37549_16651_23440.jpg

 

 

 

 

Kristallen, uitstulpingen, en toenemen in gewicht is wat ze doen:

 

gallery_37549_16651_21269.jpg gallery_37549_16651_59726.jpg

 

gallery_37549_16651_2832801.jpg

 

 

Ik denk uiteindelijk ondanks wat teveel voeding en teveel strek in het begin van de bloeiperiode, dat we best een mooie ronde draaien!

 

 

Voor zover weer.

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...