Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Er zit 10 graden verschil in de kast .. dat vinden wietplanten niet fijn ..

ik denk ook dat je je planten te nat hebt staan . Maar dat denk ik ...

 

zou beginnen met een warmtematje aan te schaffen ..

 

good luck bro !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant cupp0 het is er maar 1 ;)

 

Mss tijd om wat extra zaadjes op ontkieming te leggen ...

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een warmtematje is er bijna geen temp.verschil in het medium .

kosten 15 euro en je plant verdampt ook meer . Waardoor je netjes om de dag kan voeden ..

 

Kijk op mijn kweek op de 2e of 3e pagina .. ik heb het ook gehad en ze stonden veeel te nat .

 

greets Cupp0;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de input maar we gaan gewoon door zoals we bezig zijn, met vallen en opstaan.

Het warmt verschil is wat het is en wordt nu niks meer aan gedaan, tegen het najaar zien we wel weer. Als ik er op let voor het slapen het elektrisch blazertje richting tent te zetten is de minimale temp gelijk 19-20°. Het weer van de laatste dagen maakt het ook weer wat gemakkelijkerderderder.

En deze dame heeft bijgedacht nog nooit te nat gestaan, eerder te droog, tis gewoon een juffie die een niet al te beste start heeft gemaakt.

 

Nu ff een snelle update tussendoor, niet echt veel te melden. De dame lijkt hersteld van haar dipje en drinkt er behoorlijk op los.

Kwart litertje water komt ze al niet meer mee toe. Geef standaard dosering voeding mee, ze ziet mooi fris groen, zou nog wat donkerder mogen maar ik ga nu geen risico's nemen met de voeding te pushen.

Wel wat geknutseld, de luchtaanvoer is gefikst, heeft nog 2 extra bochten achteraan de tent nodig maar dat komt wel goed en is zo gefikst.

Verder heb ik gisteren dan toch ook maar eens het Scrog net erin gehangen, de bondage kan beginnen, eindelijk. Nog wel enkele fanleaves geloosd, gaan er later toch af, het boven het net te doen nu heb ik haar verteld.

 

gallery_37919_15898_909992.jpg

gallery_37919_15898_237441.jpg

gallery_37919_15898_2827116.jpg

gallery_37919_15898_351441.jpg

gallery_37919_15898_2834555.jpg

gallery_37919_15898_2644711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat net vullen mag je aan dit tempo nog 6 weken groei geven.

Het is een beetje jammer met als ik vergelijk wat hier uit de kast boemt en dan bedenk dat die even oud zijn...

maarja,

elke ervaring is een geschenk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sniper,

Heb je de lampen zo hoog hangen voor de foto of heb je ze constant op deze hoogte? Dan zou ik ze wel weer lager hangen hoor, minimaal 10 cm boven het netje.

De clipfan kun je ook beter lager hangen en niet zo vol tegen je lampen laten blazen. Onder lampen door en vlak over het netje. ;)

 

Ik ben wel benieuwd hoe ze er 4 dagen later bij staat. Kun je vandaag nog een foto plaatsen?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baekie: tja man, het is wat het is. Moest ik nog KF zaad hebben, had ik waarschijnlijk nog eens opnieuw begonnen. Heb me der al bij neergelegd dat dit een leer rondje wordt. 6 Weken, hmmm, had ook al zo'n idee, nog een weekje of 2 18/6 en dan de klok 12/12 en hopen dat ze haar 2-3 weken groeispurt waar maakt om het net zo veel mogelijk te vullen.

 

@Beakie: Nee die lampen hangen idd zo hoog, speel ik een beetje mee om er wat strek in te hebben. Anders blijven de nodes te kort opeen. Das een van de fouten in het begin, had ik beter wat meer strek gehad, sneller kunnen toppen en sneller het net in gekund. Nodes van een cm en een net van 80x80 met mazen van 5 gaan niet goed samen. Eens we min of meer een netje vol hebben en de klok gaat om hangen we die uiteraard zo kort mogelijk boven het veldje.

Heb gisteren de extra bochten achteraan de tent nog gemonteerd voor een betere luchtstroom en tegen lichtlekken, lijkt me in orde nu.

Fannetje blaast net onder de lampen door en moet ik toch eens vervangen door pc fans, het ding maakt veel te veel herrie.

Zal zien dat ik vanavond en anders morgen een update plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd snaaip ;)

 

ze zou toch weer wat gevuld moeten hebben tegenover de vorige update....

 

is ze al goed hersteld van het toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beakie: Nee die lampen hangen idd zo hoog, speel ik een beetje mee om er wat strek in te hebben. Anders blijven de nodes te kort opeen. Das een van de fouten in het begin, had ik beter wat meer strek gehad, sneller kunnen toppen en sneller het net in gekund. Nodes van een cm en een net van 80x80 met mazen van 5 gaan niet goed samen. Eens we min of meer een netje vol hebben en de klok gaat om hangen we die uiteraard zo kort mogelijk boven het veldje.

...

Wel of geen strek, heeft echt niets met jouw probleem te maken en de lamp hoger hangen is ook niet de oplossing voor het probleem. Ik hang de Tneon altijd vlak boven mijn plantjes en ze blijven inderdaad de eerste 2 - 3 weken erg compact.

Als ze vanaf week 4-5 meer beginnen te drinken (als de wortels zich dus mooi hebben ontwikkeld), komt er automatisch ook meer strek en hebben ze al een paar mooie uitlopers. Als ik ze dan top, beginnen de uitlopers te groeien als een malle.

 

Ik denk daarom ook dat het probleem bij jou niet aan de verlichting ligt, maar dat het probleem onder de grond zit.

Je kunt aan de plant duidelijk zien, dat de wortelontwikkeling niet al te best is en dat kan meerdere oorzaken hebben;

- Het medium.

Je hebt het zaadje direct in de grote pot gedaan met batmix/stek- en zaaigrond. Ik vermoed, dat ze dat niet zo fijn vindt en als je je zaadje direct in de grote pot plaatst, duurt de ontwikkeling van het plantje sowieso langer, omdat de wortels meer tijd nodig hebben om zich in zo'n grote pot te ontwikkelen.

Als je ze de eerste 2-3 weken in een potje van 7x7 met alleen stek- en zaaigrond doet, hebben de wortels het potje sneller gevuld (of de zij- en onderkant eerder bereikt) en gaat het plantje zelf eerder groeien (tenminste, dit is mijn ervaring). Als je ze dan na 2-3 weken in de grote pot zet met een rijker medium, heeft ze al een mooi wortelstel en zal ze ook mooier aanslaan.

 

- Te nat medium bij de start.

Ik zeg niet dat dit per se bij jou van toepassing is, maar bij een te natte start loopt de wortelontwikkeling ook een achterstand op, omdat de wortels niet hoeven te zoeken naar water (luie wortels).

 

- Te koud medium / te koude nachttemperatuur.

 

Ik probeer gewoon met je mee te denken hoor Sniper, het is geen kritiek. ;)

Helaas kan ik je ook niet zeggen wat er precies aan de hand is, maar ik geloof echt dat je wortelontwikkeling niet goed is en ik denk dat de lamp hoger hangen alleen maar een averechts effect heeft.

De lamp er weer dichter op, zodat ze aan het werk moet. :whip:

 

Kom maar op met die update.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel hier is de update, wat later als ik hem wou plaatsen, was wat aan het lullen met Sensi.

Ben nu nog foto's aan het uppen 12 stuks voor uw plezier

 

Beakie: je zit er niet ver af denk ik, die grote pot gemengde grond is volgens mij ook de boosdoener. Die heb ik in verhouding eigenlijk te arm gemaakt en dan te laat beginnen voeden. Volgende ronde gaat op Growmix lopen en dan idd met een tussen potje van een liter in zaai grond voor groeien.

En zoals ik eerder al zei, aan de temperatuur doen we nou niks meer voor het weer najaar is en we hopelijk ergens aan de derde ronde beginnen. Het weer wordt nu weer beter en snel ga ik eerder moeten koelen als verwarmen. Tegen het najaar kijken we wel voor zon tubeheater zoals sensi heeft. En te nat heeft ze volgens mij nooit gestaan.

 

Sensi, bijna vergeten melden, nee de poging tot fimmen is mislukt, te hoog geknipt denk ik want de scheuten groeiden gewoon door dus heb ik er 2 dagen geleden nog eens de schaar ingezet.

 

Baekie, Beakie, Sensie en de restie

Nou de update, verder niet teveel meer lullen

korte feiten tempjes zijn 19 - 27°C , 22-24a25°c aarde, we sprayen regelmatig wat om de lv wat hoger te krijgen 35%-60% waarbij die 60% evenwel een piekmoment is.

Tensio proberen we rond de 100-110mBar te houden maar de dame slurpt er inmiddels 0.25 a 0.3 ltr per dag weg en da t zou gaan tijd worden

 

Foto's per reeksje van 4 telkens een dag verder na de eerste bondage, de tweede zal voor morgen zijn, de lagere nodes piepen ook door het net, heb 6 groeischeuten in het net zitten.

 

Dag na het scroggen

gallery_37919_15898_33946.jpg

gallery_37919_15898_1193507.jpg

gallery_37919_15898_1818820.jpg

gallery_37919_15898_2986608.jpg

 

Gisteren

gallery_37919_15898_287495.jpg

gallery_37919_15898_60537.jpg

gallery_37919_15898_2502797.jpg

gallery_37919_15898_2814012.jpg

 

Vandaag dag 53 groei, en groeien doet ze, eindelijk, het lijkt er zelfs een beetje op, een beetje he

gallery_37919_15898_3192408.jpg

gallery_37919_15898_3254265.jpg

gallery_37919_15898_4641485.jpg

gallery_37919_15898_3116786.jpg

 

Wel al een beetje gedieft onderin, alles wat ik niet boven het net verwacht te komen heb ik alvast geloosd, beter nu nog ff afremmen an straks vollen bak vooruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat er in elk geval al wat beter uitzien daar.

 

Ik zou nog even niet dieven, alles vangt toch nog wat licht en de plant kan nog steeds alle hulp gebruiken.

Om wat extra strek te krijgen kun je ook proberen een weekje de bloeibuizen, of een deel daarvan te plaatsen. Dan je lampen er wat dichterop houden.

Volgens mij gaat het dan wat vlotter.

 

Succes verder met de dame,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ, het enige wat er nu niet goed uitziet is de dagen teller, zo had ze der 3 weken geleden al moeten uizien, ach ja.

Wat fluf zou worden is al weg, op de voorlaatste foto zie je onder nog 4 takken zitten dewelke ik in het licht buig zodat ze hopelijk ook het net nog bereiken.

Zal de lampen morgen wel weer lager hangen, bedankt voor het advies, we noteren alles voor de volgende ronde, ooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al veel beter uit!

wat is trouwens het tijdschema van jouw ciruclatieventilator snaajpie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging draait 24/24, clipfannetje samen met het licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat net het topic van cityboxer te bekijken en zag een opmerking van P H donner over batmix en moest meteen weer aan jouw Killingfield denken (oke, hij noemt het badmix, maar ik neem aan, dat dat een typo is).

 

Toch heb ik ook groene amnees planten gehad die te weinig dronken omdat er uit gemakzucht badmix was aangeschaft. Dat ze te weinig dronken was aan nergens te zien, ze hadden net genoeg. Badmix is te zanderig en heeft niet zo'n best watervasthoudend vermogen zonder dat het blubber word. Opbrengst was -40% Wist je dat planten heel goed kunnen rekenen?

 

Volgende keer misschien eens op Sannie's manier proberen?

Een starterpakketje van Sannie, ligtmix en zelf nog 10% wormenmest toevoegen. Dan kan er weinig mis gaan. ;)

Ik voeg zelf ook altijd nog een beetje lavameel, beendermeel (P) en Vinasse (K) toe, zodat ik nog minder BAC mee hoef te geven.

In het begin voegde ik ook nog bloedmeel (N) toe, maar de wormenmest levert de nodige stikstof al en een overschot aan stikstof is niet zo fijn met afbloeien. Maar zonder deze toevoegingen gaat het ook lukken (de 10% wormenmest zou ik wel toevoegen).

 

Maar da's allemaal voor later. Back ontopic. :likken:

Je dametje trekt al wel mooi bij en als je DJ's tip toepast over de verlichting, gaat het helemaal goed komen. :tu

 

Hou haar groen. :D

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging draait 24/24, clipfannetje samen met het licht

 

AHA! Zet je clipfan eens op een timer. In feite, laat hem zelfs grotendeels uit een paar dagen, dan komt er zeker strek in!

 

ik geef de planten ongeveer 4 uur wind en de rest is rust. constant blazen op kleine planten is niet aangeraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: afgelopen week 2 van de 4 buizen vervangen door bloeibuizen op aanraden van Dj en Beakie, clipfan staat nu 1 uur op 1 uur af samen met het licht om aan Baekies tip tegemoet te komen.Verder was ik het na 60dagen nauwelijks groeien beu en heb ik de klok om gegooid naar 12/12 vandaag (wat me der aan doet denken dat ik straks de tijdsklok voor het clipfannetje ook nog moet omzetten naar 12/12, staat nog 18/6)Hopelijk krijgt de dame er dan toch nog zin door de enorme 2 a 3 weken groeispurt die KF placht te hebben na het omschakelen.Verder gaat het nog steeds traag, een cm per dag, al zuipt de dame er wel stevig op los, met een halve liter per dag komt ze nauwelijks toe.Afijn, de klok staat op 12/12 hopelijk geeft ze nog een stevige groeispurt om zo toch nog wat gewicht in de schaal gaat brengen. De vooropgestelde 100gr droog gaan we zeker niet halen, jammer en in een andere situatie had ik der waarschijnlijk al lang uit der pot getrokken.Nog ff hoe ze er vorige week bijstondgallery_37919_15898_3116786.jpgEn daarnet, dag 60gallery_37919_15898_824897.jpggallery_37919_15898_2104482.jpggallery_37919_15898_3562750.jpgZelfs na 2 x knippen in een poging tot fimmen weigeren de twee hoofd scheuten zich te vertakken, knip ik straks gewoon compleet weg en dat ze dan hare plan maar trekt.gallery_37919_15898_1447017.jpgEn weer platgallery_37919_15898_4062720.jpgIn de tijd dat ze reageert op de omschakelen kan deze slet maar beter zorgen dat ze toch nog vertakt en op zen minst het midden van het net opvult, verder houden we der laag zolang ze nog groeit. Daarna laten we haar gewoon gaan, we zien wel. Is toch een verloren ronde maar al teveel tijd geïnvesteerd om er nu nog een eind aan te maken.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok leesbaar???? Godverommese kut editor ook, moet ik dat nou echt telkens 4 keer zelf editen en bewerken om hier eenmin of meer leesbare tekst neer te zetten en wat prentjes. Alinea indeling verdwijnt, als je spellingscontrole gebruikt flikkert ie de rest van de tekst weg, ......Wat een ellende man, flikker dit forum gewoon de prullenbak in en zet het oude weer online en stuur die IT'er de laan uit. dat ie maar bij Opstelten de boel gaat saboteren

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel uit alsof ze nu toch temiste wat aan het groeien is

Die onderste scheuten zijn ook al aardig onderweg om het net te halen

 

Hopen dat ze teminste een paar dikke hoge toppen zal aanmaken in de komende tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volhouder ! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze is toch weer een klein beetje gegroeid...

hopelijk houd ze dit aan nu!

 

het gene je getopt hebt zou ik igg niet meer weg knippen nu,

laat ze maar gewoon wat doen nu zou ik zeggen....

 

al een geluk hebben we geduld eh snaaiper ;)

 

mss idd al teveel tijd in geivesteerd om nu zomaar te gaan stoppen...

ik zou iig al wel andere voorgroeien en vanaf die op 12/12 kan mee de tent in knallen

 

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy, een beetje ja, en idd heb ik de meeste vertakkingen al bij het netje zitten. Toch beter dan alles kaal scheren.

 

Cuppo, ja he

 

Sensi, voor mijn doen toon ik nou wel heel veel geduld ja. Das zeker geen van mijn sterke kanten.

Niet meer knippen, ene kant dan misschien en es kijken of de ander wel wil want het bizarre is buiten dat het wat groeit doen die getopte scheut echt niks. Ja de komen oksel toppies tussen maar de eigenlijke groei punt die doet niks. Ga der toch ene uitknippen, gezien het toch niks doet heb ik ook niks te verliezen he.

Enne, ik denk dat ik wel al eens een auto Ak'tje nat ga leggen, en dat in de tent voor groeien. Als dit weer een beetje aanhoudt kan die binnen een weekje of twee wel naar buiten, gaat ook niet wauw worden maar alle beetjes helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd alleen wel zorgen dat je ze wat licht geeft met de plaatsing van het blad bovenin

ben nu ook dagelijks bladeren van de kush onder de ak aan het duwen zodat die uitlopers ook omhoog komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al beter uit, nietwaar?

jammer van al die vertraging. Het is een leerschool uiteraard en het gaat enkel bergop vanaf hier! :tu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...