Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

paarse pheno word pas bepaald in de bloei .

niet aan een paarse stengel te zien , dat duidt meestal voeding temp of LV .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal dan wel de LV wezen, voeding is enkel dat wat in de Batmix zit, vermits de dame lichtgroen is en niks verbrand dus zeker niet overvoed. Temp is 18° donker 22a24 met licht. LV zit rond de 30%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn mooi aan het opkomen ,goed om te zien dat de batmix bij jou wel overal lekker draait :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heb je nu je eitje gelegd Snipe?

 

zoveel sta jij toch niet achter op mij? hoogstens wat dagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig te melden hier, het dametje is nou toch redelijk in gang geschoten.

Temp en LV zijn stabiel en controleerbaar. Sinds enkele dagen zit er ook duidelijk leven in de Tensio meter.

Ze heeft eergisteren een kwart litertje gehad met supplementen met de Tensio op 120, na het wateren is die gezakt tot 90 om 24u later te balanceren op 100-110mBar. Verder heb ik ook de elektra helemaal boven in de tent hangen en een nieuwe thermo/LV meter gekocht.

http://urbangardenshop.nl.test.tidi.nl/webshop/meetapparatuur/thermometers/18174/hortiline-hortimeter-medium.html

Nou heb je nog maar ene meter nodig voor pot temp, tent temp en LV.

Ook nog een flesje Bionova Freeflow gescoord, is een Yucca extract, uitvloeier dus, is toch wat beter als een drupperl afwasmidddel.

Zal zien dat ik straks bij het "onderonsje" met Snaaip en mejuffer KF dat ik beeldjes schiet van de upgrades.

Bij een volgend bezoek aan de DHZ wil ik nog wat PVC buis voor een inlaat collector te maken zodat ik zeker geen licht lekken heb door de lucht inlaat.

 

Wat beeldjes van afgelopen week. Node 6 was gisteren in aanmaak dus ergens deze week gaat ze ook de eerste keer getopt worden.

gallery_37919_15898_2697387.jpg

gallery_37919_15898_3588534.jpg

gallery_37919_15898_3493407.jpg

gallery_37919_15898_55798.jpg

gallery_37919_15898_3404181.jpg

gallery_37919_15898_797568.jpg

gallery_37919_15898_2595369.jpg

gallery_37919_15898_2478652.jpg

gallery_37919_15898_731664.jpg

gallery_37919_15898_3621061.jpg

En zo stond ze er gisteren bij

gallery_37919_15898_1125776.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet dat nieuwe temp metertje ook de medium temp?

dan moet je een voeler in de aarde duwen? of hoe zie ik dat?

 

je ziet wel dat ze het wat moeilijker heeft of heeft gehad in de batmix, ze is wat gedrongen, maar dat trekt wel bij ;)

 

ik zou de lamp ff wat hoger hangen zodat ze wat strekt....

en met toppen zou ik ook nog heel ff wachten, ze is wel al op 6e internode, maar nog wel wat kleintjes...

 

verder :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gij?

de gekartelde zevenvingerige bladen groeien uit uw oren gij :whistle: :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :dribble:

 

moeilijk trimmer hoor.... die toppen die uit je oren groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit, mooie klein.

 

Wat is het toch heerlijk hè om zo binnen bezig te kunnen zijn. ENJOY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zie Peppi en Kokki zijn vertrokken :likken:, sebiet eens aan alletwee olle oren trekken se.

Miramar, thx dude, ze zou beter wat groter mogen zijn nu, heb op aanraden van Sensi (maar spookte zelf ook al in mijn brein rond) de voorlopig 110W T-neon wat hoger gehangen om de dame wat aanzet te geven tot strekken, meestal willen we dat niet, maar nu ff wel wil ik bijblijven bij Peppi en Kokki.

Wie Peppi is en wie Kokki vechten jullie zelf maar uit.

 

Ff een kleine update, deze betreft de eerder vernoemde upgrades, nieuwe klimaatmeting en elektra is wat properder aangesloten. Loopt nog maar 1 kabel naar de tent. In de tent een plankje, aftakdoosje en 3 opbouwstopcontacten. Met montage band rond de tentbuizen gehangen. Tent is toch meer als hoog genoeg voor mijn noden.

 

Ook heb ik het clipfannetje op en tijdsklok gezet, planten nemen in de donker periode immers geen Co² op. Scheelt wat lawaai, dat fannetje is het volgende wat ik overigens vervang. Heb nog een oude PC fancontroller uit een oude PC gesloopt, als die het nog doet komen er PC fan's in.

 

gallery_37919_15898_51708.jpg

gallery_37919_15898_285097.jpg

 

gallery_37919_15898_2581213.jpg

gallery_37919_15898_4776438.jpg

 

gallery_37919_15898_2010616.jpg

gallery_37919_15898_931295.jpg

gallery_37919_15898_2434018.jpg

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

peppi en kokki :rolleyes: haha

 

aan mijn oren word niet getrokken of ge hebt m'n toppen mee... :likken:

 

met die stopcontactjes in je tent moet je oppassen beste, het mooiste is nog altijd om alles erbuiten te houden!

kan je je toch niet kan inhouden en wil je er echt binnen ook, zou je spatwaterdichte stopcontacten en aftakdozen moeten gebruiken!

hwd niko bv.

jij hebt gewone gebruikt en ook geen spatwaterdicht aftakdoosje

ik geef je de tip maar mee ;)

 

de lv kan al eens oplopen en op lange termijn is dat zeker niet goed....

als je kan zou ik het zeker buiten houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik onze waere gelaat vergelijk... Ik ben kokki yo!

 

Hier zie, mijnheer "ik wil een klein tentje maar moeder de vrouw..."

ziet em gaan met zijn profesionele setup!

 

Baekies meiden gaan eerder bloeien ja, maar jij schiet zo dat eindgewicht VER voorbij

Wat betreft Peppi Life, als je die wilt bijbenen gaat je TNeon veel spinazie moeten eten :whistle: :whistle:

 

Die test-zaadplanten, waar zijn die naartoe trouwens? heb er denk ik overgelezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi verzorgd uit daar :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sniper, loop jij nu ook al in zo'n witte laboratorium jas? :D Ziet er netjes uit hoor.

Hoe bevalt de tent trouwens? En hoe is de lichtdichtheid?

 

Veel plezier met je kweekje. ;)

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peppi: ik zie wel

Kokki: pro, hmmm ik klooi nog steeds maar wat aan. Al doende leert men he. Ik heb al veel geleerd, enkel niet zo'n leuke dingen. Zie update.

Die kleine ukkies are return to sender. Je weet dat ze uit zaad komen uit men gekregen hermastek vorig jaar. We l heb die man 100zaden en de 6 ukkies gegeven.

Miama, thx

Beak: nee hoor gewoon joggingbroek, Tent bevalt me goed, moet er wel op letten dat die binnenflapjes aan de ritsluiting niet dubbel zitten.

 

Update:

Nou de kleine gaat maar ze gaat heeeeeel erg traag, of ligt dat nu aan mij?

Temp is een 18°donker, 22-23° met licht

Aarde temp 20° - 24°

LV 40-50%

Tensio houdt ik tussen 90 en 150mBar

 

Op dag 21

gallery_37919_15898_348600.jpg

gallery_37919_15898_1233128.jpg

gallery_37919_15898_1190463.jpg

 

Vandaag dag26

gallery_37919_15898_3087469.jpg

gallery_37919_15898_136616.jpg

gallery_37919_15898_2960279.jpg

gallery_37919_15898_3702906.jpg

gallery_37919_15898_2523920.jpg

Heb vandaag de tweede neonset ook aangesloten en ze flink hoog gehangen om er toch eens wat strek in te krijgen. Nou is het zelfs amper doenbaar der te toppen. Geen batmix meer voor mij, tenminste daardoor vermoed ik toch dat ze zo traag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie bij jou ook van die beginnende blad puntjes daar

Ik moet zeggen mijn ervaring momenteel met de batmix is ook niet de beste

 

Zit eraan te denken om hem toch maar te mixen met gebruikte canna+ mix

Heb je ze vanaf ontkieming meteen in de batmix gezet of zoals ik met een laagje ander medium in de batmix ??

 

Mijn papaya stek doet het trouwens wel goed op de batmix ,maar die had ik al een aantal dagen voorgegroeid ...

Vraag me ook af of je de batmix wel voldoende gespoeld hebt voor je begon ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is gemengd met zaai/stek grond en extra perliet. Daarna gewaterd tot het water er echt uit zeikte.Klimaat lijkt me ook redelijk goed, bladpuntjes had ik aan de vorige groeischeut ook maar is naarmate deze groter werd verdwenen.Zijn precies ook niet echt verbrand. Elke nieuwe scheut begint wat roze/paars zoals je ziet op de foto, eens de blaadjes opengevouwen zijn verdwijnt dat en kleuren ze groen. Snap het dus echt niet, aan dit tempo heb ik over een maand nog amper wat in men net gebonden.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb door mijn 2liter pot een liter of 6 laten lopen gedaan met normaal kraanwater

daarna nog 2 liter ph 5,7 erdoor gegoten samen met wat tonic

 

De laatste potjes heb ik gevuld met batmix en dan een gat erin gegraven en gevuld met de oude gebruikte mix

Dan daar 2 liter door laten lopen met ph 6 water en tonic

 

Ik hou je in de gaten om te weten wat ik kan verwachten elk geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

killing field gaat pas de lucht in als je naar 12.12 gaat

die paarse en roze kleur is normaal bij killingfield, als ze dat niet doen heb je een groene ;)

 

ik zeg laat die paarse toppen maar komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze heeft het gewoon ff wat moeilijker gehad snaaip....

misschien dat je de temp, zowel dag als nacht nog een klein beetje hoger kan krijgen?

dan voelt ze haar misschien toch net wat lekkerder in der vel...

 

komt wel goed hier :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt inderdaad wel niet HEEL snel te gaan , maar ik vindt dan ook precies dat dat niet zo veel uitmaakt , wie weet wat er ondergronds aan't gebeuren is ;) en ineens poef schiet ze razendsnel in gang !!

 

en qua grote zitte wel goe denk ik.

Ik hang mijn lamp (ook t neon) bv maar MAX 5 cm bove de plantjes , nog niets verbrand gehad , thermometer lighte r onder en is er mooi 28°

door ze zo laag te hangen ben ik dan weer echt kooltjes aan't groeie :P

gallery_16263_5412_259152.jpg

gallery_16263_5412_206677.jpg

 

Mss moet ik mijn lamp maar wa hoger hange :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...