Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jow dude,

 

Leuke setup :) Ik hou het even in de gaten hierzo. Ik heb een keer eerder een tneon kweekje gedaan en toen viel het mij ook al op dat ze erg traag groeien! Maar vergis je niet in de 1e 3 weken bloei, en helemaal met die killing fields, ik zou echt gelijk op 12/12 gaan. Ik heb KF ook een keer gehad in een 120x120x200 tent maar daar groeide ze uit (als ik ze niet 100x geknakt had..).

 

Batmix heb ik geen ervaring mee (enkel cocos). Verder zien ze er (op wat lichte gekrulde randjes na dan) er top uit man. Die T-Neon lampjes mogen echt wel 20/30CM boven de plantjes hangen hoor. Dus zoals je al zei, zou ik ze zeker hoger hangen.

 

Greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, tijd voor een update, enkel weer niet zo'n goede, het blijft immers kutten.

 

De tent staat nou elders in de kamer (minder tocht) met als gevolg dat we de algemene temperatuur wat hoger kunnen houden.

Min zit rond de 19° max 29°, de aarde temp zit met 24°-29° ook goed denk ik. Eens we gaan scroggen staat het licht minder direct op de pot en zal de vrij hoge 29° max temp wel minderen.

We draaien inmiddels ook met 2x 2x55W dus 220W groeilicht.

 

Op aanraden van Sensi heb ik ze afgelopen week vrij droog gehouden met de tensio zo tussen de 150 en 200mBar.

De huidige leercurve heeft me al geleerd dat hoe droger de aarde is, hoe warmer deze ook wordt.

Inmiddels ben ik enkele dagen bezig met de pot stap per stap weer vochtiger te maken, deze is nu vrij stabiel 150mBar en zou tegen het einde van de week weer rond de gebruikelijke 90-120mBar zitten en gehouden worden.

 

Vorige week is er getopt/gefimd geweest en dat lijkt nu toch maar getopt te zijn, net iets te laag geknipt denk ik.

Wat beeldjes van afgelopen week.

 

Na het toppen, net te laag.

gallery_37919_15898_240632.jpg

Enkele dagen later

gallery_37919_15898_760878.jpg

Licht tijdelijk flink hoog heeft er toch wat strek in gebracht

gallery_37919_15898_744225.jpg

gallery_37919_15898_1233018.jpg

De tent. Een deel pepers zijn al verpot en voelen zich opperbest

gallery_37919_15898_2040695.jpg

gallery_37919_15898_2393027.jpg

gallery_37919_15898_3244445.jpg

 

Vandaag, groeidag 37 enne zo fris staat ze er niet meer bij, vandaag is de temp wel opgelopen naar 30° wat uiteraard mijn fout is, had de verwarming op de tent laten staan overdag wat de aangezogen lucht sowieso al warmer maakt maar ook de tent rechtstreeks op warmt. Dit is wel nodig in de donker periode omdat de min temp dan onder de 17° wat het verschil met min en max natuurlijk te extreem maakt.

Ook ziet ze wel erg licht van kleur nou, met enkele gele plekken en nerven. Zou de Batmix dan toch eens op geraken of scheelt er wat anders.

 

gallery_37919_15898_3096092.jpg

Krijg het niet goed op foto

gallery_37919_15898_364444.jpg

Maar het ziet er niet al te happy uit

gallery_37919_15898_2499794.jpg

 

Graag uw bescheiden mening, voorzichtig eens wat voeding geven of is er wat anders aan de hand?

Thx

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja ff apart over de leercurve, wat heb ik al geleerd.

 

- Geen batmix meer

- Met slechts 1 plant en een SCROG als opzet kun je neon verlichting beter wat hoger hangen. Wat strek kan geen kwaad, je wilt immers zo snel dat net vol en internodes van een cm heb je dan weinig aan als dat net op zen minste 30cm hoger komt te hangen. Kooltjes kweken doe je als je gewoon weing ruimte hebt, ik heb veel ruimte en weinig plant

- Temperatuur zeker de eerste weken zo goed mogelijk houden, als ze wat groter en sterker zijn kunnen ze 1 meer hebben en 2 regelen ze zelf ook een heel deel van het klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de plant zo bekijk denk als eerste aan te veel water.

 

Kijk je de tensio wel eens na of er BV voldoende water inzit? Als de tensio de enige indicatie voor je is om te wateren zou ik zo af en toe deze controleren en resetten. Ik heb gemerkt dat als de pot een keer te droog is er veel vocht uit de meter wordt onttrokken. Wat een veel te hoge waarde aangaf.

 

Aan de bladpuntjes te zien is er nog voldoende voeding aanwezig.

 

En een pot temp van 29 graden zal ook niet meewerken aan goede opname van voeding, ergens rond de 24 graden is volgens mij mooi. Misschien kun je de pot wat inpakken met witte folie, zwart maakt het warmer, al begrijp ik niet helemaal waarom het zo warm wordt. Je gebruikt toch geen bodemverwarming?

 

Ik hoop dat ze snel weer beter gaat.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen bodem verwarming, wel moet ik dringend wat pvc buis halen (ik heb van alles in huis Ø 40, 50, 100, 110 en 150, alles behalve Ø80 natuurlijk) om een beter lucht aanvoer te voorzien, heb al gemerkt dat er wel erg veel licht uit de aanvoer openingen kwam tijdens de lichtperiode, en wat er uit komt kan er ook in leek me dus heb ik die aanzuig gaten wat opgefrommeld zodat er een bocht inzit. Wordt dit weekend opgelost.

Zoals ik wel zei, heb ik gemerkt dat de aarde temp, hoger wordt naarmate deze droger wordt. Beetje in overeenkomst met de temp/luchtvochtigheid verhouding.

 

Teveel water is eigenlijk bijna onmogelijk ze heeft amper water gehad.

Die blad puntjes op de nieuwe scheuten beginnen allemaal zo alsof ze verband zijn, naarmate ze ouder worden verdwijnt het. iig bij de oudere bladeren ze je er vrijwel niks meer van.

De batmix is al bij al aardig gemengd met zaai/stekgrond, bijna 1 op 1, batmix is dan wel goed voor 6 weken, we zitten halfweg week 5

Dus ze zou ook eventueel wel al eens hoger kunnen hebben.

 

Tensio kijk ik morgen wel na, a leek ie me betrouwbaar. Vorig jaar ook voor gehad dat een plant rechtstreeks uit de tensio aan het drinken was.

3 x dat ie flipte en gereset, elders in de t gestoken en probleem opgelost.

Ik kijk em in elk geval na, en tegn het weekend zou de vochtigheid in de pot normaal tussen de normale waarden moeten liggen en gehouden worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruik je eigenlijk de kabeldoorvoeringen (Ø80) als passieve inlaat en niet de grote inlaten, die daarvoor bedoeld zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik dan nog meer lichtinval heb, de 2 Ø80's zitten achteraan en het meest verdekt. Voor mijn noden is de tent qua oppervlak goed maar eigenlijk veel te hoog.

Staat op en rollende plaat op zolder he, door het lage vermogen van mijn setup heb ik dan aa de 2 x 80 genoeg.

 

En nu ik toch aan het replyen ben, gelijk de tensio eens ff nazien, die heb ik gisteren toch enkele druppels water moeten aanvulle dus ec kijken wat ie vandaag zegt. Zo terug

 

 

Edit, zo, terug, ff men notities gemaakt, foto's genomen e geupt.

Waarden zijn

17.2°-26.4° C tent

22.1°-27.2° C aarde

34%-42% LV

tensio stond gisteren op 150-160, erna heeft ze een kwart liter schoon water gehad, en later de tensio enkele druppels aangevuld. Stond net op 110mBar

Dus hij kan misschien 10-20mbar afgeweken hebben, veel meer kan het niet zijn dus het KF'je he zeker niet te nat gestaan. Eerder te droog.

 

In elk geval ziet ze er zeker niet beter uit ook al staat de tensio nou goed op 110mBar.

Dus heeft ze ofwel honger, of komt ze iets anders te kort, een gifprobleem of gewoon te warm. En de aarde is idd wel warm, het is niet extreem heet

Heb wel het clipfannetje weer wat lager gehangen, dat kan eventueel nog lager om de pot te koelen maar dat gaan men kleine peperplantjes weer niet leuk vinden. Clipfan hangt ook op een klok en zou ik ook continu kunnen laten draaien om de aarde in de donkerperiode te koelen.

Heb ook de afzuiging wat hoger gezet. Morgen fiks ik de aanzuig.

 

Dag 38 groei, vandaag

gallery_37919_15898_1409894.jpg

gallery_37919_15898_3081147.jpg

gallery_37919_15898_759612.jpg

gallery_37919_15898_3414931.jpg

Weer wat met de camera instelling geklooid, hopelijk zie je de gele schijn en plekken beter.

Graag advies, tensio staat op 110 dus ik kan nog net een 0,2ltr water met wat voeding geven, tenminste ik hoop dat ze gewoon honger heeft.

.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

Deze staat op de volg-lijst.

Leuk om te vergelijken, aangezien we bijna dezelfde setup hebben.

Moge het een goed kweekje worden,

Greetzz

Ganjafarm

:vape:

Edited by ganjafarm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog goed lopend uit ,ik gok dat die gele plekjes van de honger zullen wezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet. Wie ben ik om met een tensio te gaan discusiëren? anders dacht ik 'te nat'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio ook gereset? just asking.

 

als die afwijkt is er geen peil op te trekken hoeveel de afwijking is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard gereset, kop eraf, gereset, water aangevuld, nog es gereset en er weer op.

Mede dat ik de dame ook water heb gegeven lijkt me de afwijking echt minimaal.

 

En ze heeft vorige week geen drinken gehad, te nat sluit ik echt uit.

 

Nu ja, heb er vannacht niks nimmer aan gedaan. Straks verwacht ik de tensio weer rond de 150mbar dus geef ik toch maar de BN start dosis mee. Bionova voorziet de dosering per week dus veel fout kan er niet gaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoop ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet heel haar stengel nu paars?

ik heb het wel met bladstengels, maar ziet de hoofdstengel paars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haar stengel ziet paars ja

 

 

 

 

Maar as aan de beterhand, dit kleine dametje had verschrikkelijke honger.

Dus nu voeden wij haar en dat vindt ze fijn, het lijkt erop dat ze eindelijk vertrokken is, zou tijd gaan worden vandaag de dag de 44e.

 

De waardes:

18°-28°c tent

22°-25°c aarde

LV 30-40%

Tensio de laatste dagen met wat zoeken rond de 100-110mBar, de dame drinkt dus eindelijk ook, heeft net 0.25ltr met lekkers gekregen aangezien ze aan de 0.2ltr van gisteren niet genoeg had en de tensio alweer op 120mBar stond.

 

Foto's van gisteren

gallery_37919_15898_3313191.jpg

gallery_37919_15898_611844.jpg

gallery_37919_15898_2423389.jpg

gallery_37919_15898_388884.jpg

gallery_37919_15898_138568.jpg

 

Kan ik de twee scheuten nu alweer toppen/fimmen? Momenteel derde node na het toppen in aanmaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi groen hoedje heeft dit plantje :)

 

mss wat voeden

 

anders je pot eens optillen als je de tensio niet helemaal vertrouwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

snaaip,

 

je zou nog eens kunnen toppen, fimmen maar dan ga je wel weel terug een kleine vertraging oplopen...

ik weet niet of ik het zou doen.....

 

de nieuwe scheuten zien er iig een stuk frisser uit, mooi groen, gezond, ..... :tu

 

ik weet wat je doel was met deze dame qua gewicht, als je dat nog wilt halen ga je nog heel lang mogen groeien denk ik

mss moet je voor deze ronde het doel een beetje terugschroeven en deze gewoon afbloeien voor een lekker rokertje ongeacht gewicht en volgende ronde beter starten?

 

ik denk maar mee eh..?

 

ik denk maar, als je met deze dame je hok helemaal gaat willen vullen gaat ge zot worden van de tijd denk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal vullen heb ik idd al opgegeven nou, maar had toch liever met wat meer scheuten het net in gegaan.

Dus nu nog eens toppen en dan gelijk het net in gaan binden, ze zal idd weer een week stilstaan ja en ik begrijp je redenering ook maar het moet wel iets opbrengen hee.

Als ik had geweten dat het kutten ging worden had ik der 3 weken geleden wel uit de grond getrokken en opnieuw begonnen

De moment dat ik da een klein veldje heb de klok om rekening houdend met een groeispurt van 2-3weken waarvoor ik dan nog plaats heb om te binden.

We maken er het beste van

Share this post


Link to post
Share on other sites

er gaat iets niet helemaal goed met het plantje .. hoe is die verder snaaipert ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ge wat? Zet vlug uw tent vol met 3.5 liter potten, smijt er overal een feminised zaadje in, geef ze nog 2 weken groei en zet dan heel de santenboetiek in bloei. Dat zou ik doen.

 

Ik heb ook ooit met het idee rondgelopen '1 plant is het minst erg als ze je pakken'. Na veel deliberatie, informatie én een kweek met slechts 1 plant (RIP Geraldine, je smaakte zo goed jij oude bes!) zit ik hier nu... 4 planten op 0.25 m², met 3 planten op 0.25 m² in aantocht (verwacht hun geboorte ergens in de loop van de maand).

 

Het is zo dat een gedoogbeleid en legaliteit niet hetzelfde is. Wiet kweken blijft een misdrijf, zelfs met 1 plant. Met gedogen wordt bedoelt: aan uw misdrijf wordt de laagste prioriteit gegeven. Nu, ikzelf heb verschillende prioriteiten op het moment, maar soms heb je niets te doen... zo ook met onze politievrienden. Als ze niets te doen hebben is hun laagste prioriteit meteen hun hoogste.

 

Bon:

 

1 plant die 3 gram opbrengt KAN gedoogd worden. Ja, uw dame ziet er niet op en top uit momenteel, maar ze zal wel meer als 3 gram opbrengen. Dus tenzij je onder een 15 wat spaarlamp 12/12 gaat draaien in een 0.5 liter potje ergens in een computer zal je uiteindelijk altijd de gedoogde grenzen doorbreken.

 

Dus in effect - niet bij wijze van spreken maar in effect - is er geen verschil of je nu 4 gram oogst of 327 gram voor de belgische wet. Alles boven 3 gram, maar onder 1000 g valt in 1 schijf. (en niet 1003 gram zoals sommigen opperen want de 'originele 3 gedoogde grammen' worden bij het overschrijden niet langer gedoogd - als men je pakt met 4 gram wiet zeggen ze toch niet "ok deze 3 gram is ok en voor deze vierde gram slingeren we je op de bon: '1 gram cannabis' )

Dus groei, groei, groei die shit! Nieuwe meelezers wees gewaarschuwd: Als je ervan uit gaat 'ik doe dit en dat niet want als ze mij pakken...' stop er dan mee. Als je ook maar 1 seconde denkt dat ze je gaan vinden, kappen en afhandelen. Als je pret wil hebben in de kweek mag die gedachte niet aanwezig zijn, zelfs niet in het achterhoofd, want het houdt je tegen. Je wringt je in bochten en vormen om aan de eisen te voldoen van reeds lang ten gronde gegane oude grijsaerdts en diens hedendaagse collega politici. Zo zal je nooit het potentieel van je plant, van je kast en je eigen potentieel kunnen ontvouwen. Zo kan je niet groeien als een kweker.

 

En dan mogen ze zeggen wat ze willen,

 

Maar kwekers zijn 1 van de oudste beroepen die door de mensheid werd uitgeoefend,

en het is 1 van die beroepen waar persoonlijke vooruitgang,

argiculturele innovatie

en een niet aflatende toewijding voor uw gewas

de weg hebben geplaveid voor de mensheid

om uit het stenen tijdperk te kruipen!

 

*gejuich, applaus, staande ovatie en staande ovulaties... Baekelandt buigt. Hij wuift en knipoogt zoals een witte Obama... het publiek wordt gek...*

 

"Ick Danck U!"

 

*tienermeisjes vallen in zwijm, oude bessen en hun oude worsten breken in een massaorgie uit, jonge knapen spelen Baekelandt en brave meisjes spelen Geraldine, en alle getrouwde mannen worden nors omdat ze zien hoe hun vrouwen naar Ludovicus Baekelandt kijken, met verlangen en interesse in hun blik, een ongspr- WAT GEBEURT ER NU? Een horde menopauzale vrouwen bestormt het podium!

Baekelandt's Bende kan de storm amper bedwingen! Een dame geraakt zelfs tot bij Baekelandt! Ze roept iets! Uw reporter zal zich verplaatsen om het beter te kunnen horen... ja... ze roept:

"Oh mijnheer Ludo, wilt ge hem er alstublieft alstublieft alstublieft in draaien?"

Het rumour in de zaal dooft uit. Een plotse stilte. Baekelandt's stem galmt door de zaal:

"Ach madameke. Ik doe geen groupies niet meer, al jaren niet. Krijgt ge enkel koppijn en 'fyllis van!"

 

waar ben ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Euhm Welcome back Elmo en Baekelandt dan maar zekers.

 

Elmo, het gaat beter met het plantje, Snaaip heeft de grond te arm gemaakt en dan 6 weken gewacht met voeding te geven. En ik ben arm, werkloos maar redelijk gezond, een hoop zorgen en te weinig wiet. En jij, al weer een beetje ingeburgerd op je nieuwe stek, we missen je hier hoor.

 

 

Baekie, ruzie met Bill opgelost? Ben momenteel aan mennen- derde klaptop bezig in een jaartje tijd dus weet er alles van (ook al staan der hier nog 3 werkende pc's maar geen plaats om ze te zetten) En dat tentje, we zien wel, het is een lopende leerschool he al strompel ik momenteel maar wat voort. Zoals ik eerder al zei, heb me der al bij neergelegd dat dit een leerrondje wordt.We zien wel man. Eerst maar eens zien dat men huis af geraakt en ik terug aan de slag kan. Der komt weer een buiten plant ook dit jaar, ofwel een Critical of de nieuwe Candy Kush Fast Version, beide van RQS. En dan heb ik nog 3 Auto AK's over van vorig jaar die ik wel eens per ongeluk bij een vriend cadeau kan doen in ruil voor een deel van de opbrengst.En bijgedacht bende gij nu vrijgezellig (of vergis ik me) en ben ik gebonden aan Vrouwe Snaaip, ook een belangrijk detail nietwaar

 

 

 

Niettemin heb ik er derstraks de schaar toch ingezet in men 2de poging tot fimmen, net iets hoger geknipt als bij de eerste poging wat op toppen is uitgedraaid. Dus ik heb volgende week op zen minst 4 scheuten (of meer als het fimmen gelukt is) die het net in kunnen. Dus ja we staan wat achter maar het is aan beterhand nu. Belangrijkst is eigenlijk wel om de T-neons net hoog genoeg te houden zodat ze wat strekt en ook weer dicht genoeg dat het geen bonen staak wordt.

 

En de dame is inmiddels ook flink beginnen drinken. Tensio gisteren op 120, 0.25ltr gehad, deze middag stond die op 100 en nu alweer op 110, ze heeft 2 dagen voeding gehad, straks een beetje schoon water en morgen geven we alvast een beetje meer voeding mee. Het lijkt der dus wel degelijk op dat die Snaaip ze sletje eindelijk vertrokken is, fijn weekend.</p>

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites
En bijgedacht bende gij nu vrijgezellig (of vergis ik me)

 

Gij vergist u en gij vergist u niet. Vrouwe Baekelandt is nog steeds vrouwe Baekelandt. Wel is het zo dat ze hier niet meer elke dag rond huppelt. Vrouwe Baekelandt zit nog zeker een half jaar in het Baeuitenlandt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwz dat mr beakelandt nog minstens een half jaar in hogere sferen gaat leven :likken:

 

hoe zit het daar met snaaip zen sletje?

heeft ze je s.m sessie overleeft? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-GreenHulk, welkom kijken kost geen geld he.

 

-Baekie: dus gei zeit vrij doch gebonden

 

-SensiDude: ja hoor, natuurlijk ff geen dorst maar das te verwachten hee, heb een kant net nog ff bijgeknipt, zat net iets te hoog blijkbaar want ze was niet onder de indruk, scheut groeide gewoon door. Binnen een dag of 3-4 weet ik met hoeveel scheuten ik het net in kan.

 

Al bij al ziet het dametje er niet al te slecht meer uit, heb wel enkele van de grote fanleaves uit de onderste nodes weggehaald, zat sowieso niet veel voeding in (gele bladeren) en vermits het toch een scrog wordt vond ik het onnodig dat de dame die bladeren ging opvullen met voeding (kwam wel weer kleur in). Ze moet bovenaan bouwen, die benen scheren we later toch kaal. Remt haar wel weer even maar so be it.

Scrognet in, nu, snel, groeien bitch, groei ik beveel het U

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...