Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BrownieDrugs

32x Amnesia - DR240W II - 2 x 600w

Recommended Posts

*Update*

 

Dag 5 Bloei

 

PH: 6.2

EC: 1.7

Temp dag: 25

Temp nacht: 23

 

Temperatuur is nu stabiel.

 

Mensen, bedankt voor de reacties. Het blijkt inderdaad Trips te zijn, zie hieronder de aangerichte schade tot nu toe.

Je ziet een soort van glimmende zilveren plekjes op de bladeren zitten.

 

gallery_18354_16469_482716.jpg

 

gallery_18354_16469_564897.jpg

 

gallery_18354_16469_1350087.jpg

 

Ik heb alle planten dinsdag behandeld met Brimex insektenspray. Daarnaast heb ik Roofwantsen besteld, deze kan ik morgenmiddag ophalen en zullen direct worden uitgezet. Hopelijk ben ik er dan van af.

 

De Airsock kan ik eveneens morgenmiddag ophalen. De inlaat heb ik wel alvast aangesloten en hangt er nu netjes bij.

 

gallery_18354_16469_633988.jpg

 

gallery_18354_16469_306063.jpg

 

Hier een foto van hoe ik in- en uitblaas.

Het is een combinatie van luxaflex met daarachter een rolgordijn. Een MDF-plaat met zwart/wit-folie erop is daarna over het rolgordijn gelijmd en op het kozijn geschroefd, waar flensbussen op zijn gemonteerd om de geïsoleerde slangen aan te bevestigen. Vrij simpel, maar effectief.

 

gallery_18354_16469_828382.jpg

 

Er heeft zich een nieuw probleempje voorgedaan. Bij sommige planten krullen enkele bladeren naar binnen. Heeft dit te maken met de hoeveelheid water?

 

gallery_18354_16469_1722397.jpg

 

 

Dan het totaaloverzicht. Aan het begin had ik een aantal achterblijvers, wat op de dag van vandaag heeft geresulteerd in een lengteverschil van 12cm tussen de kleinste en de grootste plant. Daarom heb ik de kleinste planten allemaal bij elkaar gezet aan de linkerkant, de grootste aan de rechterkant en de linker lamp iets lager gehangen.

 

gallery_18354_16469_484071.jpg

 

gallery_18354_16469_296666.jpg

 

gallery_18354_16469_1326759.jpg

 

gallery_18354_16469_1738453.jpg

 

gallery_18354_16469_1870284.jpg

 

Vandaag is de 5e dag van de bloeifase van start gegaan en er zijn nu al haartjes zichtbaar, best gek.

 

gallery_18354_16469_198192.jpg

 

gallery_18354_16469_620666.jpg

 

De langste plant is nu zo'n 45cm, ze schieten echt de lucht in deze week.

 

gallery_18354_16469_343561.jpg

 

 

Zo, dat was het weer voor vandaag. Alle advies is meer dan welkom!

 

 

Grtz, Brownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De inlaat bovenin gehangen, dan vliegt je lucht direct van inlaat naar uitlaat, zonder eerst door je tent heen te gaan=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je geen luchtverdeelslang op je inlaat zodat je gelijkmatige verdeling heb

 

Gr generic

Edited by Generic86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hij nog doen zegt ie toch...

 

De Airsock kan ik eveneens morgenmiddag ophalen. De inlaat heb ik wel alvast aangesloten en hangt er nu netjes bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Spacefrog2 zegt.

 

De airsock is vandaag eindelijk gearriveerd en zal vanavond worden geïnstalleerd.

 

Daarnaast ben ik helaas nog niet van de Trips af. Gisteren heb ik een behoorlijk grote Trips gespot, alsmede een aantal heel kleine en de Roofwantsen zijn echt nergens te bekennen, wat mij zorgen baart. De schade is tot nu toe beperkt gebleven, maar ik heb toch de knoop doorgehakt en besloten om vanavond met een chemisch goedje te gaan spuiten wat definitief zal afrekenen met al het ongedierte in de tent.

 

Ik doe het niet graag en ik heb het ook nog nooit eerder gedaan, maar ik heb geen zin meer in onaangename verassingen en naar mijn idee is het nu of nooit. Er is nog geen sprake van topopbouw dus de oogst zal er niet onder lijden. Ik verwacht wel een aantal dagen stilstand, maar dit neem ik maar op de koop toe. Als ik het zo door zou laten gaan zit ik straks pas echt met de gebakken peren.

 

Verder staan de planten er echt top bij en er volgt vanavond of morgen een update, hier alvast een voorproefje.

 

gallery_18354_16469_852098.jpg

 

Grtz Brownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten en dito kleur, ik vind het alleen jammer dat je niet voor een mooi neem-olie product hebt gekozen ipv gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het eerste wat ik gedaan heb, voordat ik 100% zeker wist wat het was. Het heeft echter niet mogen baten, vandaar dat ik nu voor een concrete oplossing kies. Ik ben zoals ik eerder al zei absoluut geen voorstander, maar als niets werkt, wat moet je dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zien er goed uit, jammer van de beestjes. Ik zie het probleem om nu met een chemisch goedje te spuiten niet echt, ik zie nog geen bloemen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten nu misschien 10 haartjes per plant, dus echte bloemen zijn het niet. Het idee is juist om te spuiten en van die beesten af te zijn vóórdat er bloemen groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk product heb je gebruikt als ik vragen mag?

Ik heb zelf ook wel gif gebruikt in het verleden, eerlijk is eerlijk en er zitten idd geen bloemen aan, maar ik zou altijd voor een GOED biologisch product gaan in 1e instantie, en die zijn er.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het veldje eerst wat leeg maar dat is inmiddels helemaal goed gekomen zie ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

****UPDATE****

 

Week 4, dag 18 bloei.

 

PH 6.2

EC 1.7

 

Temp. dag 27 graden

Temp. nacht 20-21 graden

 

Voeding 400ml water met Plagron Enzym, Roots, Sugar Royal en Bloom per plant, om de dag.

 

 

Goedenacht mijn groene vrienden,

 

De beloofde update is ietwat vertraagd door de vele feestjes afgelopen weekend en de bijkomende revalidatieperiode, maar ik heb weer wat fut voor een update :comp: .

 

Ik heb er nog eens over geslapen en uiteindelijk toch besloten om de schatjes niet met gif te bespuiten. Ze zien er nog steeds mooi groen uit en de schade is niet erger geworden. Blijkbaar doen de roofwantsen toch hun werk, ook al zie je af en toe hier en daar nog een verdwaalde trips. Ik gok het er maar op.

 

De airsock is geïnstalleerd, en dat werd tijd, want door het steeds kouder wordende weer werd het aardig koud in de tent (zo'n 18-19 graden met de lampen uit). De verhalen dat verse lucht van boven direct weer de afzuiger in verdwijnt kan bij dezen dus ook naar het land der fabelen worden verwezen.

 

Na installatie van de airsock is de temperatuur weer gestegen naar zo'n 20-21 graden met de lampen uit en de verwarming vol gas en 27 graden met de lampen aan.

 

gallery_18354_16469_2012359.jpg

 

gallery_18354_16469_1657306.jpg

 

Zoals ik net al zei staan de planten er nog steeds mooi groen bij, geen bladverkleuring te zien :verrygood .

 

gallery_18354_16469_2199224.jpg

 

gallery_18354_16469_525300.jpg

 

gallery_18354_16469_590065.jpg

 

gallery_18354_16469_559822.jpg

 

De afgelopen twee weken zijn de planten aardig gegroeid. Vorige week groeide ze zo'n 5cm per dag :blink: en begon ik me wel een beetje zorgen te maken. Ze zijn nu allemaal zo'n 88cm, met een enkele uitschieter in de hoeken. Veel groter moeten ze ook echt niet worden, want de lampen kunnen, zoals jullie op de eerste twee foto's kunnen zien, niet veel hoger door de afzuiger en het filter.

 

gallery_18354_16469_1310897.jpg

 

De topopbouw is nu echt begonnen :specool.

 

gallery_18354_16469_101950.jpg

 

Er zit naar mijn idee wel enige strek in, zoals je hier beter kunt zien.

 

gallery_18354_16469_588203.jpg

 

gallery_18354_16469_144548.jpg

 

De internodes groeiden tot voor kort goed dicht op elkaar. Ik heb de lamp nooit verder dan 60cm gehouden en de afgelopen week zelfs niet verder dan 55cm. Ik ga ervan uit dat dat bij het soortje hoort? Zo niet, dan hoor ik graag van iemand wat daar de oorzaak van is! Ze zien er in ieder geval vitaal uit en dat is wel eens anders geweest, dus wat dat betreft kan ik met een gerust hart naar bed. :D

 

 

Jaaa, want het is weer mooi geweest voor vannacht, ik ga m'n nest maar eens opzoeken. Ik ga deze week overigens de sneeuw opzoeken, dus de volgende update zal iets langer duren, maar wel nog voor de jaarwisseling.

 

See you then!

 

 

Grtz Brownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig strek? Kan ook bijna niet anders met 32 neesjes op dat oppervlak Hadden er 18 (max22) moeten zijn ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit strekken heb je bij sativa meestal wel zo zag het er bij mij ook uit.

lampen vernieuwen as je een oude lamp hebt

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is geen strek dat is amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer ook een beestje te identificeren en die lijkt er heel erg op,

alleen die van mij zat in de toplaag van me aarde heen te kruipen waar me nieuwe stekje inzit.

Spierwit langwerpig lichaam net als op die foto en hij is aardig snel.

Ik heb ook een gaatje en zelfs gele vlekjes in me blad.

 

Ik probeerde foto te maken maar zie hem nu ff niet, die 2 die ik zag had ik meteen doodgeknepen.

 

kutbeesten

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes allemaal!

 

één vraagje: ik ga ook de plagron lijn gebruiken en de site geeft aan dat Pure Zym niet hoeft als je Green Sensation gebruikt.

 

 

 

Alleen een reminder.....

 

succes verder!

 

gr. CD

Edited by CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je je filter trouwens in je tent paralel staan aan je airsock?

 

Waarom heb je trouwens de stoffen airsock en niet die van plastik waar gaatjes in zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

****UPDATE****

 

Week 6, dag 37 bloei.

 

PH 6.2

EC 1.9

 

Temp. dag 27 graden

Temp. nacht 20-21 graden

 

Voeding: 500ml water met Plagron Bloom, Green Sensation en Sugar Royal per plant, om de dag. Afgezuurd met Canna PH-.

 

 

Hallo allemaal, daar zijn we weer.

 

Driekoningen is inmiddels verstreken en daarmee is het officieel te laat, maar allereerst wens ik iedereen toch nog een gelukkig nieuwjaar! Dat 2014 een gezond en groen jaar mag worden!

Iedereen tevens bedankt voor de positieve reacties! Om op tweetal nog even terug te komen;

 

@CannaDanny, dat klopt, maar ten tijde van de laatste update gebruikte ik nog geen Green Sensation, daarmee ben ik pas in week 5 begonnen.

 

@Pirus, het filter staat inderdaad parallel aan de airsock. Ik heb niet bewust voor de stoffen versie gekozen, ik heb er gewoon 1 besteld bij de lokale GS. Ik ben er tot dusver erg tevreden over. Het feit dat het geen licht reflecteert is voor mij geen probleem aangezien die boven de lampen hangt. Daarnaast kun je de stoffen versie wassen en hergebruiken.

 

Oke, nu alle formaliteiten aan de kant en snel verder met waar jullie hier allemaal voor zitten.

 

Het is inmiddels ruim 2 weken geleden sinds de laatste update, je suis désolé. Het is eigenlijk een vrij ''saaie'' kweek aan het worden. Behalve het ongedierte probleempje in week 2 gaat alles tot dusver zoals ik het graag zie; helemaal groen en geen geel blaadje of ongedierte te zien (klopt af).

Toen ik terugkwam van vakantie dacht ik even dat de ernstige nalatigheid betreffende het tijdig inkopen van kweekbenodigdheden ons de das om zou doen, want bij nadere inspectie van de fles bloeivoeding bleek deze, :search: jawel, empty. Heel fijn, aangezien de meeste growshops gesloten waren en pas in het nieuwe jaar weer de deuren zouden openen. Omdat er coûte que coûte een nieuwe moest komen uiteindelijk maar half Nederland afgereden en een nieuwe gescoord. De dames hebben het 5 dagen zonder Bloom moeten doen, maar dat heeft klaarblijkelijk geen negatief effect gehad, want alles staat er nog steeds florisant bij.

 

Jaaa, :shutup: en post foto's! Oke, oke. Er valt verder ook vrij weinig te vertellen, dus ik zal de foto's verder het woord laten doen!

 

Totaaloverzicht rechterkant

 

gallery_18354_16469_1897010.jpg

 

Totaaloverzicht van de linkerkant blijf ik jullie verschuldigd.

 

gallery_18354_16469_539475.jpg

 

gallery_18354_16469_732641.jpg

 

gallery_18354_16469_521054.jpg

 

gallery_18354_16469_1337658.jpg

 

gallery_18354_16469_1090513.jpg

 

gallery_18354_16469_374612.jpg

 

Een aantal close-ups/macro's

 

gallery_18354_16469_1441491.jpg

 

gallery_18354_16469_138563.jpg

 

gallery_18354_16469_1327244.jpg

 

gallery_18354_16469_1444380.jpg

 

gallery_18354_16469_522352.jpg

 

gallery_18354_16469_851449.jpg

 

gallery_18354_16469_1184076.jpg

 

 

Een hele rits foto's, maar ik weet dat jullie ervan houden! Macro's maken blijft lastig.

 

GRTZ Brownie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...