Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dirkieto

Wie gelooft er in ''God''

Recommended Posts

Het was vandaag weer zo ver van die lui die je hun geloof wil aanrijken. No offense for the people who believe. Maar zoals ik iedere keer weer vraag. Hebben jullie bewijs van zijn bestaan? Als ik een fototje/afbeelding heb van ''god'' Wil ik best wel geloven dat hij bestaan heeft. Maar dat is nog nooit aangetoond. Der zijn waltekeningen gemaakt van zelfs een paar visjes bij elkaar. Dan zou van een verschijnsel als god ( hoe vermeld wordt door iedereen ) toch zeker wel genoteert in de stenen worden. En heb vooral een hekel aan de mensen die extreem gelovig zijn en die echt hun geloof op je afdwingen. En als je niet gelooft beland je in de hell. En een niet gelovig mens is al dood. dat soort dingen. Wat bezielt de mensen toch :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Dirkieto,

Ik ben Christen maar geloof nou niet echt in god

er zijn wel een paar aspecten die me aanstaan zoals

'voor altijd samen zijn,en trouw blijven'

En daarbij, iedereen gelooft toch in wat hij wilt

of waar hij in gelooft? mijn mening alvast.

Sommige mensen hebben nood aan een geloof,

om toch hoop te blijven hebben.

En over zijn bestaan? Ik weet het zelf niet,

maar allesinds als hij niet bestaat,

de teksten in de bijbel en zijn 'verhalen'

hebben altijd een dubbele betekenis,

dus al zou het van een gewone man in deze tijd geschreven

zijn, dan zou het nog veel mensen helpen. :)

Ik denk dat mensen niet echt gelovig zijn voor god,

maar meer voor de teksten die vele mensen zo veel helpen

Mvg. Francis

Share this post


Link to post
Share on other sites

me pa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de bijbel staat anders een hele hoop narigheid ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals dit soort dingen vraag me echt af wat er in hun kopjes omgaat. Ben zelf gedoopt en heb mn comunie gedaan en vormsel. Maar ik geloof pas in iets als ik het gezien heb. Nou 100% van de gelovigen in god hebben hun god nog nooit gezien hoor. Ze geloven erin dat god ervoor gezorgt heeft dat we leven etc. Want volgens een gelovige geen idee vrij bekent was hij, Is de telefoon uitgevonden door Bell die een ingeving ontvangen heeft van god om een Telefoon uit te vinden. En zo geldt dat ook voor Thomas edison.. Het zijn na mijn mening gewoon mensen die graag ergens een excuus voor zoeken. En graag hun zekerheid over dingen willen uitspreken.

 

Mijn ex vriendin haar moeder was ook gelovig iedere zondag kerk. Als ik daar bleef slapen op zaterdag/zondag moesten we mee na de kerk s'ochtends. Dus weekends maar bij mij doorbrengen. Regelmatig discussies aan tafel gehad haha. En je doet alles voor je vriendin haar moeder eh 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leef en laat leven,...

 

bezint voor gij begint...

 

wat gij niet wilt doet dat ook een ander niet...

 

en wie goed doet goed ontmoet....

 

ik schaar me net achter een geloof maar weet wel dat een ieder gelovige die zijn/HAAR!!( want vrouwen zijn er ook nog!!!) geloof puur uitdraagt en zich fijn houd aan zijn of haar basis principe een fijn mens is om naast te leven. maar goed dan moet het wel puur zijn of proberen puur te zijn.

 

maar atihist (weet niet hoe je het sow spelt) nee dat ben ook absoluut niet daar is dit alles te ingewikkeld voor naar MIJN idee

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie is Anti-Theïst.

 

Ik kan niet bewijzen dat God niet bestaat.

IK kan WEL bewijzen dat georganiseerde religie, met name de abrahamistische drievuldigheid (jodendom-christendom-islam) LIEGT in de definitie van GOD, diens ATRIBUTEN en diens DADEN.

 

Verder vind ik dat onderwerping aan een religieuze doctrine (doopsel, besnijdenis) voor kinderen verboden moet zijn.

 

Onder de 18 jaar = geen politiek, geen religie en geen drugs, want ze zijn allen slecht als je te jong bent om te weten hoe je ze moet gebruiken.

 

Amen en uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poeh hey k heb respect voor iedereen geloven doe k in mezelf en mn naasten dus niet in sprookjes.maar er zijn vele stromingen die in "god" geloven van soft tot vrij radicaal. die laatste groep waaronder bv jehova s getuigen mogen ze van mij verbieden. maar k kan begreipen dat het voor sommige mensen fijn is om ergens in te geloven geeft ze toch enigzins houvast in een maatschappij waar ze geen grip op hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof in mijn vrouw , familie en beste vrienden en mezelf...de rest geloof ik niet in

 

Te veel gezien en meegemaakt om ook maar te geloven dat een god bestaat!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

God moet bestaan, want ik ben de duivel :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot dat het tegendeel onomstotelijk bewezen is, geloof ik niet in God.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we het toch een keer eens Xtreme .....

 

Herrer Tubbie jij bent de engel op aarde :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al ben ik actief bij een van de grootste wereldwijde vrijwilligers organisaties de Ymca (young man christian asosiation) ben ik behalve dat ik gedoopt ben in een katholieke kerk (me ma is zwaar katholiek) ben ik veder van mening dat ik niet gelovig ben al kan ik wel heel hard uit de hoek komen tegen mensen die met regelmaat gvd misbruiken al is dit meer om andere eventueel gelovige die er niet voor op durven te komen een hand onder de riem te steken

 

 

 

Veder ben ik wel van mening dat er in zowel De Bijbel. De Kooraan en andere geschriften een hoop op hetzelfde gebaseerd is. Heb uw naaste lief, gij zult niet stelen,

 

Maar ben wel spiritueel ingesteld, door funderingen in andere geloven, Bid ik als ik bid tot Shiva "de ene ware god waar aan alle andere goden alternatief zijn " maar als er iemand gestorven is steek ik een kaars aan en steek iedere opeenvolgende dag een andere kaars aan tot de ene of gene in de grond is gestopt of verast of op welk andere manier van begraven,

 

Veder mensen die mensen die me goed en eerlijk behandelen s ullen niet vergeten worden, maar beduvel je me ben je nog niet klaar met me ;) 321 bijv

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hug: straks worden ze nog dikke vriendjes :hug:

:wave: :rofl

 

zolang je maar in jezelf gelooft!

sta je al een heel endje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou snap ik waarom ik er niet in geloof :innocent: :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelovige mensen geloven zelf ook niet in zoveel goden. Alleen hun eigen god, die bestaat wel, maar al die andere goden natuurlijk niet. Dat er dan niet een lichtje opgaat dat ze dan gewoon allemaal bedacht zijn.

 

Het irritantste is nog wel die lui die zeggen dat iets niet mag omdat dat zo in de *vul de naam in van het betreffende boek* staat. "Nee ik mag geen varkensvlees, wat flik je me nou!". "Ehm, maar je drinkt toch ook alcohol?". of "Neeee twee mannen mogen geen sexuele relatie met elkaar hebben". "ja maar je mag toch ook geen sexuele relatie hebben voor je huwelijk?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivm ^ vond ik deze wel aardig...

h1iPLBa.jpg

:lol:

Verders ben ik soms een agnosticus,maar meestal een strikte Aadtheist... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

God is bij mij geparkeerd op het balkon (woon in eengezinshuis :likken: ).

Reden idem aan Gobru: teveel meegemaakt en gezien om een hogere macht ergens in te vinden.

De Jehova die bij mij aan de deur stond was ook sprakeloos toen ik ff kort uitlegde waarom ik bestaan in twijfel trok, had die arme man niet van terug.

 

Karma is eigenlijk enige waar ik in geloof en dat komt in alle geloven terug, doe goed ontmoet goed, pretendeer en je zult vanzelluf bekomen wanneer je er aan toe bent :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De Jehova die bij mij aan de deur stond was ook sprakeloos toen ik ff kort uitlegde waarom ik bestaan in twijfel trok, had die arme man niet van terug.

 

zijn ze hier ook. want ik pak de hond lerbij en zeg kill ( de hond is geleerd dan te gaan grommen en blaffen ;) ) moet je eens kijken hoesnel ze weg zijn, en sinds dien laten ze allemaal me deur links liggen en lopen met een boog om me stoepje heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...