Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hemprenaissance

waar komt spacecake vandaan?

Recommended Posts

dag mensen,

 

ik ben lang leven de student en dit jaar begonnen aan een me patisserie, ik mag/moet een verslag gaan maken over een streek gebonden product/ landelijk product.

 

ik wilde het graag gaan houden over de spacecake. ik moet hier een presentatie overhouden (neen ik neem geen spacecake mee :P ). op deze manier kan ik ook is toelichten dat cannabis/ cannabionidden helemaal niet verkeerd zijn en zelfs baat geeft bij verschillende aandoeningen.

 

ik kan echter nergens vinden wie de uitvinder is van ons geliefde cake. of wie is de genie die uitvond dat wiet een a-polair stof is.

 

er zal vast wel een wijs figuur zijn hierop het forum die mij verder kan helpen.

 

alvast bedankt

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitvinders van de marmercake en de natte cake zijn ook onvindbaar.

Of was dat Dr Oetker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk ook dat ik het moet gaan zoeken naar de uitvinder die uitgevonden heeft dat cannabis een apolair stof is.

 

iemand daar info op want via google zoek functie vind ik op de eerste 3 paginas al niets. t heeft trouwens geen haast ofso heb er nog een aantal weken voor. maar het lijkt me dat ik hier de info vandaan moet kennen halen toch. met al deze canna lovers.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me eerder een ontdekking.

Columbus heeft Amerika ook niet uitgevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me af of t uberhaupt een toegevoegde waarde zou zijn in je studie om nou een werkstuk over spacecake te maken en vol passie te vertellen hoe je t klaarmaakt,waar t vandaan komt enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een studie?

Een praktijkgerichte opleiding tot koekenbakker, bedoel je.

 

fruitcake.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig om cannabis te gaan verheerlijken Met een spreekbeurt over cake.

 

De vraag die A.O. Net had kwam ook bij mij naar boven .

Iets wat niet aan te tonen is is niet echt een onderwerp bij een presentatie of spreekbeurt.

 

Als ik jou was zou ik gewoon de Bossche bol bespreken ... Stuk handiger en je staat niet te kijk(lees voorschut)

 

Igg, veel suc6 !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het concept "space cake" in de middeleeuwen of eerder moet gaan zoekken

 

ik sluit me bij urban aan maar dan voor de Zeeuwse bolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral aangezien je patisserie gaat doen wat meer met chocolade en bonbons die kant op gaat heeft niets met cakes te maken?

 

En probeer anders eens wat over de patisserie bakkerijen te leren in oostenrijk, Ze hebben hele andere technieken als wij hebben en zij hebben het WK gewonnen. Daar een kijkje nemen brengt al veel kennis en verwondering met zich mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt er ook wat bij verzinnen waar het vandaan komt, niemand weet dat dus wat er gezegd word zal derhalve worden aangenomen als je het met een flinke dosis geloofwaardigheid weet over te brengen, het zijn studenten dus die nemen alles aan wat ze verteld word.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzin gewoon wat, als je zelf al niet kunt vinden kan de leraar dat ook niet als iemand uberhaupt al zou willen checken of het klopt waar spacecake vandaan komt, lmao

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar spacecake vandaan komt weet ik niet. en dat is veel met patisserie dingen.

maar als je bedenkt dat boter (geen margarine) thc vasthoud net als honing.

dan zijn de mogelijkheden eindeloos.

kapsels,koekjes,cremeux,cremes,sponge,nougat,kookschuim,ijs,bonbons,getourt gerezen,korst om er even een paar te noemen.

er is 1 ding waar je rekening mee moet houden en dat is dat thc verbrand bij 200 C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waren het niet cheese and chong

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

ja ik denk ook dat ik het moet gaan zoeken naar de uitvinder die uitgevonden heeft dat cannabis een apolair stof is.

 

Raphael Mechoulam heeft de Cannabinoiden ontdekt in 1964, maar dat de betreffende stoffen beter werken met bv vet wisten ze in India al eeuwen door hun Bhang fabricatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ga je nooit vinden hempie

misschien wel iemand die beweert de eerste... europeaan... nederlander?? te zijn

vermits ze in andere streken in azie het al eeuwen verbouwen, zal er daar ook wel iemand op het idee gekomen zijn van het in 'een soort gebak' te verwerken en op te eten, dit zal idd al veel te lang geleden zijn om nog de achterhalen vrees ik..... maar toch veel suc6 ermee!

 

the god of ganga shiva? :P

 

juw

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar komt Spacecake vandaan..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan aan wie je het vraagt en wat je precies bedoelt,je kan teruggaan inderdaad de genoemde http://en.wikipedia.org/wiki/Bhang tot Kaneh-bosem bv. http://www.hightimes...as-jesus-stoner

;)

De echte cakes zijn gekomen met het maken van cannaboter,wat in de sixties(v/d vorige eeuw :P ) erg op is gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar spacecake vandaan komt weet ik niet. en dat is veel met patisserie dingen.

maar als je bedenkt dat boter (geen margarine) thc vasthoud net als honing.

dan zijn de mogelijkheden eindeloos.

 

Hoezo,waarom geen margarine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mensen wauw zoveel reactie hek volgens mij nog nooit op een topic van me gehad :P me vraagstukken gaan vooruit hahaha

 

aller eerst super lief van iedereen die vind dat ik dat space cake gedoe maar aan de kant zou moeten schuiven vanwege scheven gezichten. maar geloof me er zijn leraren van me die weten dat ik wel meer heb gedaan dan alleen een jointje. daarbij is het precentage blowers op mijn school enorm gegroeit, nou ja dat roep ik te snel. laat ik het zo zeggen. er zijn genoeg jeugdige als ik die er gewoon mee te koop lopen dat ze blowen en dat tijdens school en tussen uren 'openlijk doen' of openlijk 'erg duf' in de klas komen te zitten.

 

8 jaar geleden kwam ik daar op school en als toen 5 man in mijn klas wellis een jointje rookte is dat veel. in mijn klas van nu blowt meer als de helft wellis en heeft 3/4 van de klas wellis geblowt.

 

times are changing brothers. waarom denk je dat er zo'n ontzettende repressie is tegen cannabis. de generatie tussen de 15 en 25 weten bijna allemaal wel dat blowen minder erg is dan dat er word beweerd!!!! sterker nog zelf vaak ook ondervonden !!!! dus jah als deze generatie straks 30 a 40 is en wat meer babbels durft te krijgen zit de politiek met een probleem.

 

daarbij heb ik me leraar al geinformeerd en daarbij heb ik hem vermeld en ook in mijn verslag!!!! dat ik wil INFORMEREN. niet aanzetten tot of verheerlijken. ook heb ik me de leraar ff wat stukje laten zien van run from the cure en dat soort dingen.

 

die christelijke miep ( met al het respect ) komt uit een ei maar vond het wel reuze intressant. ik denk dat iedereen maar is goed geinformeerd moet worden over wat voor heilzame werking cannabis kan hebben!!!!

 

fock de zeeuwse bolus ( ondanks die erg lekker smaakt ) met een space cake heb ik tijdens me presentatie sowieso de attentie let maar op hahaha. daarbij ben ik een van de oudste tussen alle blagen.

 

tnxx for de reeplys zat zeker wat nice tussen. maar zomaar iets in me werkstuk roepen zit niet in me dat deed ik toen 14 was ( met alle gevolgen van dien hahah ). het zal vast niet aan het licht komen maar ik wil proberen zoveel mogelijke feiten te gebruiken of melden dat er vermoed word dat cannabis al in vetstof gedaan word sinds blablabla.

 

@flowerpotman: don't panic lees dit maar ff.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Margarine

 

als ik het goed begrijp zou je van authentieke magarine nog wel wietboter kunnen maken. dit zal je helaas zelf moeten vervaardigen zover mogelijk. echter zijn vandaag de dag de magarines op plantaardige olien. dit neemt weer geen thc op.

 

 

peace hempy

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry zit onder de zware pijnstillers, net verstandskiezen laten trekken. Dacht dat ik wat interessants getikt had maar bij terug lezen bleekt n beetje bullshit te wezen. Dus maar weer weg ge edit.

 

Post kan ge delete worden heb niks te melden vandaag lol sorry heren mods en hempy voor de topic vervuiling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha lol ik ben niet de enige die een heel l*l verhaal typt en dan bij zichzelf denk

 

ehm uhmm ahhh fock laat maar hangen en verder klikt naar een topic no problem dude. als ik is excuses zou moeten maken voor elke noob reply dan had ik nu het dubbele aantal posts :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zijn best lekker, maar toch vraag ik me wel af wat er gebeurd als je er aho door mengt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30925_15807_39912.jpg

 

AHO cake..of bedoel je dat niet Gw

 

 

Ts weet je nog leuke recepten met caramel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...