Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ronson

Spliff Seeds 5x Sweet N Sour, Ronsons 4th Run

Recommended Posts

Aantal kweekdagen: 15.

Aantal dagen 18-6: 10.

Groeiweek: 2.

 

Weer twee dagen verder, tijd voor een kleine update. De kleuters zijn al weer een stukkie groter geworden. De derde internode is al aangemaakt en staat op het punt te gaan ontvouwen. In mijn optiek hebben ze het prima naar hun zin in me tentje. Gisteren had ik wel een klein calamiteitje rondom me huis, waardoor ik letterlijk de stoppen uit met systeem moest trekken om niet het haasje te zijn. Schade de tent heeft 3 kwartier uitgestaan. Dit viel ook weer samen met me instel werkzaamheden aan me Blumat systeem. waardoor 1 pot veel ste ver is doorgelopen omdat ik er ff niet bij kon zijn. Heb zo snel mogelijk weer alles opgestart en die ene sensor van die doorgelopen druppellaar dicht gedraaid. Naar mijn mening hebben ze hier niet te grote tik van gehad, maar nood brak gisteren alle wetten. Ik wil er verder niet zo over uitbreiden. Verder heb ik me lamp weer iets verhoogd een paar kleuters bleven iets teveel naar de lamp trekken in mijn optiek. Door het verhogen hebben ze een hoger punt om op te richten. Dit heeft al een heel stuk verholpen en deze plantjes zijn hun ruggetjes weer een beetje aan het rechten.

 

Inregelen Blumat systeem

 

Het gehannes rond om het inregelen van de Blumat druppellaars is toch wat uitdagender dan ik dacht. Heerlijk, ik hou daar wel van. Probleem om mijn beoogde niveau van rondom de 150mbar te verkrijgen. Het is of net te veel of net te weinig. Nou licht het grootste probleem denk ik bij mijzelf. Ik controleer met een te hoge frequentie waardoor ik te snel corrigeer. Ik ga me frequentie nu verlagen kijken op welk niveau de druppellaars de GV houdt op de huidige instelling over een langere periode. Dit blijf ik ff monitoren dan pas ik pas naar boven of naar beneden aan. Dan werk ik geleidelijker naar mijn beoogde niveau toe. Ik heb alle waardes die ik vanmorgen heb gemeten ook mee gefotografeerd dan zien jullie ook dat ik lekker aan het hannesen ben. Denk zelf dat ik er nog wel een weekje of 2 mee aan het stoeien zal zijn om die dingen echt in de vingers te hebben zitten.

 

De foto's van vandaag;

 

gallery_38479_16340_1862051.jpg

 

gallery_38479_16340_3776884.jpg

 

gallery_38479_16340_4841839.jpg

 

gallery_38479_16340_3450207.jpg

 

gallery_38479_16340_562564.jpg

 

gallery_38479_16340_4890756.jpg

 

gallery_38479_16340_4372459.jpg

 

Ik zal zeggen Shoot! en Till next time. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de lamp er beter dichter op zetten om het strekken tegen te gaan.

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 17.

Aantal dagen 18-6: 12.

Groeiweek: 2.

 

Bijna twee weken groei gehad, tijd voor een kleine update. De meisjes gaan nog steeds goed. De vierde internode is zich aan het ontvouwen en de 5e is al stevig in de maak. Als deze vijfde internode goed is ontwikkeld, zal ik de meisjes bij deze internode gaan toppen. Een paar dagen daarna zal ik naar 12-12 gaan schakelen. Waarom bij de vijfde internode toppen? Is ook weer een klein experimentje van me. Ik heb namelijk al eerder op de derde en de zevende internodes getopt. Twee extremen zeg maar. Als ik bij de derde topte kreeg ik stevige planten waarvan de toppen niet ondersteund te hoefde te worden. Bij de zevende waren de stammen net te dun dus moest ik de toppen en een later stadium nog gaan ondersteunen zodat ze niet zouden bezwijken onder hun eigen gewicht. Dus wil ik nu zien of ik bij de vijfde internode en meer zij vertakkingen heb dan bij de derde internode en nog stevig genoeg zodat ik dalijk niet hoef te gaan opbinden. Qua gewicht en opbrengst zat er trouwens maar heel weinig verschil tussen drie en zeven internodes. Ik doe dit dus niet om me opbrengst te verhogen meer om de juiste balans tussen stevigheid en het vol krijgen van de oppervlakte van me tentje te vinden. De ventilator heb ik gisteren ff aan gehad, ik zag gelijk bij sommige plantjes de bladeren krullen. Dus uit dat ding, heb de ventilator ook uit me tent gehaald en de smartpotten weer over de gehele oppervlakte verdeelt. Natuurlijk me lamp hierna weer opnieuw gecentreerd.

Het Blumat systeem

 

Van het Blumat systeem heb ik vier van de vijf druppelaars dicht gedraaid. Omdat er eentje te ver was doorgelopen de andere 3 om me GV te verlagen rond de 180mbar. Een smart pots is gestabiliseerd op 180mbar. De bedoeling is de andere ook naar de 180 mbar te laten dalen. Ik moet immers nog een waterbeurt met bacto gaan geven deze week. Ik zal 1 dag voordat ik deze waterbeurt ook het blumat systeem afkoppelen in een emmer water liggen. Hierin zal ik dan het hele systeem ontluchten en afstellen op de manier die Bramonius (JD) heeft aangedragen. Namelijk onderwater ontluchten en dichtmaken daarna in een glas water de sensor open draaien dat hij loopt daarna afsluiten tot net dicht. Daarna 5 pijltjes dichter draaien. Alle sensoren zullen op deze manier worden ingesteld en geijkt. Als ik dan me met handmatige waterbeurt met bacto heb gedaan zal ik het systeem opnieuw gaan plaatsen. En nu ook met de input die ik terug heb gehad van iedereen hier op WF en JD. Dus druppelaar verder van de stam van de plant en in een opstelling waarbij ik altijd de volgorde druppelaar, plant en Vertometer aanhoud. Dit om tot meer uniforme meetresultaten te komen waardoor de instelling van de druppellaars ook wat meer uniform zullen zijn. Alle planten en potten worden dan op dezelfde manier gemeten en afgesteld. In de bijgevoegde foto's staat een foto van de doorgelopen druppellaar. Dat is de plant waar ik het zeiltje heb verwijderd zodat de grond ook meer kan verdampen. De plaatsing op die foto van druppelaar, plant en dan de vertometer wil ik dan bij elke plant op die wijze gaan plaatsen.

 

Nou weer genoeg gelult voor vandaag, tijd voor de kiekjes

 

gallery_38479_16349_3742323.jpg

 

gallery_38479_16349_5898350.jpg

 

gallery_38479_16349_945055.jpg

 

gallery_38479_16349_3126393.jpg

 

gallery_38479_16349_4474030.jpg

 

gallery_38479_16349_5871748.jpg

 

Mensen till next time ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag maak je er van ronson

 

ik zou die druppelaars verder van je stammetje laten druppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson, ik iig wel om de dag met een gieter de bovenlaag van de aarde besproeien, dat zorgt iig voor een betere opneembaarheid van water.

Echt maar een beetje zodat de toplaag nat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan Krazi. Als alle potten rond het zelfde niveau zijn gedaald haal ik ook de zeiltjes weg dan die bacto beurt. Als dan alles weer aangesloten is kan ik ook beter er bij met het gietertje. Ik zit toch te denken me voeding ook gewoon handmatig te geven tijdens de bloei. wel met afgemeten hoeveelheden natuurlijk. Je weet wel die keep it clean waar ik niet echt veel aan heb. dus doe het wel ff half automatisch. ;)

 

Thx highriser, ik ga ze straks idd wat verder bij de stam weg zetten en laten druppelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 19.

Aantal dagen 18-6: 14.

Groeiweek: 2.

 

Er is weer een hoop gebeurt de laatste dagen tijd voor een update. Als eerste de meisjes natuurlijk. Op het moment staan ze er ff zielig bij. Ze hebben vandaag weer een plons water gehad met bacto. Dit moest ik nog een keer doen om me bodemleven verder opgang te trekken. Bovendien werkt bacto ook bevorderend voor de wortelgroei van de plant 2 in 1 zeg maar. Heb vanmorgen bij het toedienen van de bacto beurt eerst de GV van me potten gemeten en daar de hoeveelheid bacto op aangepast. Dit om de GV's van alle potten zo dicht mogelijk bij elkaar te laten uitkomen. Ik heb GV waardes gemeten van 150, 190, 200, 210 en 220 Mbar gemeten. Vervolgens 3,8 liter bacto aangemaakt. En op de volgende manier verdeeld:

 

- pot met 150 Mbar, 0,6 ltr bacto.

- pot met 190 Mbar, 0,7 ltr bacto.

- pot met 200 Mbar, 0,7 ltr bacto.

- pot met 210 Mbar, 0,8 ltr bacto.

- pot met 220 Mbar, 0,8 ltr bacto.

 

Ik ga in de avond kijken op welk niveau mijn GV is gestabiliseerd. Gisteren avond heb ik de zeiltjes weg gehaald en het blumat systeem alvast afgesloten. Ben gisteren ook begonnen met het geven van bladvoeding. Dit om de bladeren wat op te kleuren en vitaler te maken. Van morgen bij controle zag ik dat de meiden dit wel lekker hebben gevonden. Heb ze de bladvoeding gisteren avond gegeven vlak voordat de lamp uitging. Deze blad voeding had ik nog staan van me eerdere kweekjes, Spray mix van Hy-pro. Deze bladvoeding is geheel van organische en biologische bestaands delen gemaakt. Bevat geen N-P-K's. Goed dit heb ik eerst ff gecontroleerd omdat deze spray mix bij een hy-pro voedingssetje zat wat ik bij me tent kocht. Dit setje is op minerale basis dus heb eerst ff gekeken of dit wel kon. Als iemand denkt dat dit niet het goede middel is in combinatie met de bio-voeding van Sannie, hoor ik dat graag natuurlijk. Verder heb ik de laatste dagen een beetje lopen modden aan me klimaat. De temperatuur liep een beetje op en de LV daalde aanmerkelijk. Heb me klimaat al wat meer onder controle. Toch nog een plantje die een beetje opkrult bij de bladeren. Dus ik ben nog niet helemaal waar ik wezen moet. Heb de plantjes eventjes opgemeten vandaag, ze zijn gemiddeld 16 cm groot. Afstand lamp en toppen is 54 cm. Hieronder de overzichtsfoto's van gisteren avond voor de bacto beurt en de overzicht foto van vanmorgen na de bacto beurt.

 

gallery_38479_16353_4485670.jpg

 

gallery_38479_16353_1660498.jpg

 

gallery_38479_16353_1579434.jpg

 

gallery_38479_16353_5914403.jpg

 

gallery_38479_16353_2884905.jpg

 

gallery_38479_16353_5660835.jpg

 

gallery_38479_16353_5918958.jpg

 

Het Blumat Systeem

 

Nadat ik de nodige tips heb gehad omtrent het Blumat systeem. Heb ik besloten deze gisteren af te sluiten en opnieuw te gaan installeren. Dit omdat me druppelaars niet echt goed liepen en de posities gezien opstelling en bewatering niet ideaal waren. Gisteren heb ik het systeem voorzichtig uit de potten gehaald en de achter gelaten gaten in me grond direct opgevuld met verse aarde. Het Blumat systeem heb ik vervolgens in een emmer water gelegd. Vervolgens heb ik de sensoren die in de verkeerde richting stonden eventjes omgedraaid en me hele systeem vol open gedraaid en 3 liter laten door lopen om alle lucht uit de slangen te halen. Daarna heb ik alle sensoren diep onder water open gedraaid en opnieuw gevuld. Ik dacht dat ik dit de eerste keer goed had gedaan maar in elke sensor zat een behoorlijke luchtbel. Goed, heb alle sensoren goed afgevuld doormiddel van tikken en kantelen geheel onder water. Vervolgens heb ik ze allemaal een nachtje onderwater in de emmer laten staan. Mijn voedingsvat heb ik ook wat hoger gezet om de druk op het systeem een beetje te verhogen. Vanmorgen de sensoren gecontroleerd op luchtbelletjes en na goed keuring heb ik ze afgesteld op de manier die Bramonius heeft aangedragen. Heb de sensoren onder water gehouden tot de druppelaar. daarna heb ik de sensoren open gedraaid tot ze vol liepen, dicht gedraaid tot ze net niet meer druppelen daarna nog 5 pijltjes dichter gedraaid. Nadat ik alle sensoren op deze manier heb afgesteld was het tijd om het systeem weer te gaan plaatsen. Heb ze nu allemaal op de zelfde wijze geplaatst. De volgorde druppelaar (sensor dichter bij de plant en de druppelaar verder van de stam), plant en dan de Blumat digital tensio's. Op deze wijze wil ik een meer universele afstel en meet resultaten gaan creëren. Nadat ik de opvoer slang wat beter heb gezekerd dan de laatste keer was het systeem weer geheel geïnstalleerd en in gebruik. Dank aan Berry en Bram en alle anderen die ik ff vergeet voor de nuttige tips. Erg top en heb er rekening mee gehouden in mijn nieuwe opstelling van het systeem. Hieronder de foto's van de herinstallatie van het Blumat systeem.

 

gallery_38479_16353_205458.jpg

 

gallery_38479_16353_757382.jpg

 

gallery_38479_16353_5832716.jpg

 

gallery_38479_16353_3789107.jpg

 

gallery_38479_16353_5795363.jpg

 

gallery_38479_16353_2049894.jpg

 

Nou genoeg gelult voor vandaag. Ik zal zeggen till next time and shoot! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 21.

Aantal dagen 18-6: 16.

Groeiweek: 3.

 

We gaan de derde week van de groei periode in, tijd voor een update. De meiden zijn al weer een stukkie gegroeid. Heb me lamp ook weer een stukje hoger gehangen vanmorgen, de bladeren begonnen weer wat op te krullen. Nu ze wat groter worden begint mijn klimaat ook steeds meer op orde te komen. Temperatuur en LV niveau's komen en blijven meer op een acceptabel en stabieler punt. Gisteren avond vlak voor de lamp uit ging heb ik ze nog ff een flinke douche gegeven met spray mix van hy-pro. Nu alle planten de vijfde internode hebben aan gemaakt, de zesde ene de zevende fier in de maak waren. Heb ik ze vanmorgen eventjes naar de tuinkapper gebracht en ze een wat kortere haardracht look gegeven. Het was hun eerste keer, dus dat was weer paniek en gejank bij de kapper. Gelukkig had de kapper wel vaker met dit bijltje gehakt. Na een snoepje en een sluwe afleidingsmanoeuvre was het allemaal weer zo gepiept ;) . Heb ik stiekem ff wat foto'tjes gemaakt van de kapper in actie.

 

Het klimaat.

 

gallery_38479_16361_2477474.jpg

 

Vanmorgen vroeg de meiden zijn zich van geen kwaad bewust en zijn net een uurtje hun bed uit

 

gallery_38479_16361_4852154.jpg

 

gallery_38479_16361_2582553.jpg

 

De voorbereidingen van de kapper. Eerst ff de schaar 10 min in kokend heet water gezet om de schaar te ontsmetten.

 

gallery_38479_16361_5728373.jpg

 

De afleidingsmanoeuvre en het knip moment.

 

gallery_38479_16361_4093715.jpg

 

gallery_38479_16361_2150588.jpg

 

Na de kapper stonden de meiden er zo bij.

 

gallery_38479_16361_2253833.jpg

 

gallery_38479_16361_2765766.jpg

 

gallery_38479_16361_1752568.jpg

 

Zo hier kunnen weer pruikjes van gemaakt worden.

 

gallery_38479_16361_2964353.jpg

 

Het Blumat systeem.

Wat betreft me Blumat systeem ben ik nog aan het instellen. Het loopt na herinstallatie een stuk beter. Toch ga ik hierop nog wat aanpassingen op maken in mijn volgende ronde. Ten eerste een stuk of 2-3 verdeeldruppelaars per blumat aanschaffen om een betere verdeling van het water over de gehele pot te krijgen. Zit ook te denken om 5 maxi blumats aan te schaffen zodat de sensor van de druppellaars op de zelfde hoogte ligt als de sensor van de tensio's. Voor nu kan ik een hoop leren van het systeem en heb er ook een hoop plezier aan. Maar het kan nog beter denk ik. Ben nu nog aan het fiettelen om ze op een stabiel niveau te krijgen. 1 heb ik redelijk stabiel op 160 mbar maar loopt toch heel stiekem iets op. De anderen lopen wat sneller op. Dan wil je natuurlijk gelijk ingrijpen maar dat doe ik iets voorzichtiger. Heb er weer eentje veel ste ver laten doorlopen. Mijn niveau daalde van 210 naar de 40 in een half uurtje. Zag hem dalen draaide de druppelaar al dicht bij de 160. Te laat, hahaha. Dus eazy does it. Tis een zeer gevoelig systeem.

 

gallery_38479_16361_3767812.jpg

 

gallery_38479_16361_4910856.jpg

 

gallery_38479_16361_2168019.jpg

 

Goed dat was het weer voor dag 16, till next time :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 23.

Aantal dagen 18-6: 18.

Groeiweek: 3.

 

We gaan weer een eindje breien aan de groeiperiode dus tijd voor een update. De 5 tieners hebben er zin in. ze zijn enorm gegroeid de laatste 2 dagen. Aangezien ik ze niet uit me tentje wil laten exploderen, heb ik besloten ze vandaag te gaan over schakelen naar een 12-12 lichtregime. Als vanavond de lamp uitgaat zullen ze hun eerste nacht van 12 uur gaan krijgen. Nu ze veel groter zijn is me klimaat in me tentje prima op orde gekomen. Gisteren avond vlak voor dat de lamp uitging heb ik ze ook nog ff een flinke douche spray-mix gegeven. De nieuwe hoofd toppen zijn zich al flink aan het ontwikkelen dus veel last van de top actie hebben ze niet gehad. Wel zijn al me hoofd toppen ingehaald door bijna alle zijtakken van de onderliggende internodes. Nou gaan die hoofd toppen dalijk natuurlijk veel harder om hoog maar ik denk dat ik redelijk gelijk uit ga komen met me toppen. Moet wel een plantje wat hoger gaan zetten om ze gelijk te houden met de andere 4. Ze loopt niet achter tis gewoon een iets andere pheno. Nou ben ik geen expert maar ik denk toch wel 3 verschillende pheno's te hebben kijkende naar de opbouw en ontwikkeling van de 5 plantjes. Hieronder de foto's van groeidag 18.

 

gallery_38479_16369_5522960.jpg

 

gallery_38479_16369_5836703.jpg

 

gallery_38479_16369_4537167.jpg

 

gallery_38479_16369_2280385.jpg

 

gallery_38479_16369_6523788.jpg

 

Het Blumat systeem.

 

De Blumats begin ik steeds meer onder controle te krijgen. Veel wat ik nu doe is trail and error. Door dit pielen word ik met de dag handiger en meer vertrouwd met het systeem. Dit geld trouwens ook voor de Tensio's. Toch ga ik dit systeem verbeteren en aanpassen voor mijn volgende ronde. Maar dat zien we dan wel weer. Op het moment heb ik ze laten doorlopen tot 60 mbar. Bij dit niveau heb ik de druppelaars niet dicht gedraaid maar heel langzaam laten lopen. Daardoor stijgt mijn GV heel erg licht en zal eerder op een gewenst niveau gaan stabiliseren. Deze methode werkt veel beter merk ik. 2 potten heb ik al redelijk rond de 150 - 160 mbar weten te stabiliseren nou die andere drie nog.

 

gallery_38479_16369_3575489.jpg

 

gallery_38479_16369_4723942.jpg

 

gallery_38479_16369_563617.jpg

 

Nou dat was het weer voor dag 18, Till next time :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je tijdig geschakeld, het zal zeker vol komen.

Ze groeien zowiezo al aardig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ik heb zelf ook het bluemat systeem en heb ze maar 1 keer ingeregeld.

Het is inderdaad wel een lastig systeem om in 1 keer goed te krijgen.

 

Ook is het een heel stuk makkelijker als je het met 2 man doet.

Ik draai eerst al mijn bluemat's dicht en draai ze dan 1 voor 1 open aan de kant van het begin naar het einde toe.

En na 4 dagen draai ik hem iets meer open als bij die plant de punten gaan hangen of geel worden ofzo.

 

Ook is het handig om precies een afgemeten hoeveelheid water aan de pot te geven en dan de bluemat in te regelen.

Elke bluemat is weer anders dus elke heeft ook zijn eigen afstelling nodig :).

 

Je emmer idee is wel leuk maar afkijken is soms beter als zelf bedenken ;).

gallery_38229_15937_1188118.jpg

Even bij de locale bouwmarkt wat niet doorzichtig plexiglas halen en een bakje maken.

Hiervoor is simpelweg acryl geschikt en acryl lijm/voegspul.

 

Je hebt een erg fotorijk album wat erg prettig leest.

 

zal je volgen m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Krasi, Ja ze gaan ineens als een raket. Kon echt niet langer eer wachten anders kan ik ze straks gaan mishandelen. Heb ik geen zin in ;) . Trouwens ben op het moment erg tevreden met de voedingsmethode van Sannie. Het is echt enorm simpel en me planten staan er gezien hun leeftijd erg goed bij. dus nogmaals thx for that. De keep it clean is trouwens toch die van Aptus geworden. Soms zit het dus gewoon ff mee. :)

 

Budgetman, Leuk dat je ook mee kijkt :) .Mooie oplossing heb je zo gemaakt. Die ga ik ff onthouden. Die emmer is niet me permanente opstelling maar een testopstelling om met de blumats te leren werken. Wat ik merk is dat ik bij mijn smartpots van 11 liter toch tegen de max. van de blumat aanloop. Ik bedoel een gedeelte is nat het andere waar ik meet blijft en wordt steeds weer droog. Dus ik ga bij de volgende ronde het systeem upgraden met 5 maxi druppelaars. Dit om de sensors op de zelfde diepte als de tensio's te zetten. En ik ga 3 verdeeldruppelaars aan een blumat koppelen om het water meer gelijk matiger over de pot te verdelen. Nu maar ff door modderen en handigheid er mee gaan krijgen. Maar dat dit systeem potentie heeft heb ik allang door, Leuk speelgoed man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooi gegroeid Ronson.

Tentje komt zekers vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 25.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Aantal dagen 12-12: 2.

Aantal dagen zichtbare bloei: 0.

Schakel periode dag: 2.

Bloeiweek: 0.

 

Zo de groei periode is ten einde gekomen, tijd voor een update. De tieners staan sinds eergisteren op een 12-12 lichtregime. Ze zijn enorm gegroeid de laatste dagen dus moest ik gaan schakelen om te voor komen dat ze dalijk me tentje gaan uit knallen. De grootste plant is al bijna 40 cm de kleinste rond de 30 cm. In mijn beleving gaan ze nog voorspoedig zie geen tekenen van tekorten of andere acute problemen. Hier en daar een lichtelijk paars stammetje maar niets waar ik me zorgen over maak. Het klimaat is geheel onder controle gekomen. Moest zelfs weer me afzuigunit gaan aftoeren om de temp weer wat te laten oplopen naar de 28 graden. Heerlijk, normaal werk ik op de grens van me afzuigunit. Nu de temperaturen buiten weer gaan zakken is mijn setup ook gelijk weer een stuk stiller. Op die klaagbak van een ballast na dan. De blumats lopen nu ook naar mijn zin. Niet op de niveaus die ik zelf in me hoofd had maar dat komt volgende keer als ik dit systeem verder heb aangepast. Nu zie ik dat de plantjes het wel goed vinden zo. Dus laat ik ze nu gewoon lopen zoals ze staan. Verder geef ik om de dag ook nog wat bladvoeding aan het einde van de dag en het lagere plantje heb ik iets hoger gezet zodat alle planten weer een beetje op het zelfde niveau zitten. Qua groei is dit de meest agressieve plant die ik tot nu toe heb mogen kweken. Geen van mijn eerdere planten van mijn vorige rondes waren al zo groot en stevig ontwikkeld als dit soortje op dit moment. Zelfs de zij takken zijn al erg goed en stevig aan het ontwikkelen. Dit lijkt me ook een goed soortje voor bv een scrog. Goed daar weet ik heel weinig van af maar het lijkt me wel een gewillig soortje hiervoor. Nu maar wachten op die bloemetjes. Hieronder de foto's van vandaag.

 

gallery_38479_16374_553118.jpg

 

gallery_38479_16374_4586552.jpg

 

gallery_38479_16374_4295898.jpg

 

gallery_38479_16374_127967.jpg

 

gallery_38479_16374_2880052.jpg

 

gallery_38479_16374_1253666.jpg

 

gallery_38479_16374_3615462.jpg

 

I'll Say shoot :) .

 

Thx Tune ze schieten erg op idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die schieten ineens op, dat wordt idd een volle boel.

Het nu bijna tijd om de waarden van de Blumat naar beneden af te stellen, tussen de 50 en 110Mbar, tis geen rocketscience en veelal kan je niet tussen de waarden blijven omdat ze simpelweg teveel drinken maar iig een wat nattere pot hanteren dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar Ronson, op naar die jungle ;)

 

Bloeiweek: 0.

 

Bloeiweek: 1. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn ineens geëxplodeerd Krasi. Dat gaat nog een hele toer worden om ze te gaan beteugelen. :)

Dat nattere medium zal geen probleem worden denk ik. Of me blumats lopen op of ze lopen helemaal naar de 50 terug. De blumats is een goed systeem, dat heb ik door. Maar ik zit op zijn max. en er overheen. Dus een stabiel medium krijgen is gewoon echt heel moeilijk nu. goed volgende ronde ga ik dit ff upgraden zodat ik meer controle ga krijgen. Op het moment ben ik best tevreden met dit systeem. leuk speelgoed.

 

Maimi, een jungle is het idd al. Dat wordt ff een kapmes kopen bij de lidl ;) . En over die bloeiweek, ik zit toch in de schakelperiode. Ik ga pas tellen als ik de eerste bloei ga spotten. Ik weet het, hier zijn zoveel meningen over. Heb mijn telling eigenlijk altijd zo gedaan. Ik reken 9-10 dagen voordat de bloei intreed. Dat is een dikke week. Kan bij voeding geven soms wel eens raar uitkomen. Mijn vraag is altijd geweest ben ik nou 10 dagen te laat of 10 dagen te vroeg dan. Ik geloof dat hier de doorgaande methode is om te gaan tellen vanaf dat de klok naar 12-12 gaat. Terwijl ik heb geleerd om te gaan tellen als je de eerste bloeiharen spot. Dus wat is nou de manier die je zou moeten gaan hanteren?. Ik heb het veel rond gevraagd maar je krijgt dan 3 soorten tellingen. En iedereen heel overtuigd van zijn visie. Ik zal ze ff voor je opsommen welke methodes ik tegen het lijf ben gelopen.

 

- tellen vanaf dat de klok 12-12 gaat

- tellen vanaf dat je de eerste bloeiharen spot (meestal de oksels)

- tellen vanaf je de eerste bloeiharen in de hoofdtoppen gaat spotten.

 

Ik weet nou nog niet wat nou echt de methode is om te hanteren om je telling op te gaan baseren. Waarom tel jij op de eerste manier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 27.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Aantal dagen 12-12: 4.

Aantal dagen zichtbare bloei: 0.

Schakel periode dag: 4.

Bloeiweek: 0.

 

Tijd voor een update. Waar zal ik gaan beginnen. Ik zal maar beginnen met de tieners, die beginnen behoorlijk in de puberteit te komen. Ze luisteren niet meer naar pappa en ze hebben openlijk elkaar de oorlog verklaart. Heb nog geen zichtbare bloei kunnen vast stellen maar ze vechten mekaar nu al de tent uit om de strijd om de meeste ruimte te winnen. Ik loop daar tussen door eigenlijk als een jan lul een beetje de hospik te spelen. Ze snijden gewoon bij elkaar de vingers van hun bladeren er af. Stelletje agressievelingen. Nog ff en ik moet met een harde hand gaan ingrijpen om de strijdende partijen een beetje uit mekaar te gaan houden. Een soort van Unifil actie. De blumats doen gewoon hun ding zonder enkel probleem de laatste dagen, ben wel naar een iets natter medium aan het werken vanwege de aankomende bloei en het hogere water verbruik al van de dames op dit moment. Zit nu om en na bij de 2 liter water verbruik per dag. Dat is gem. 0,4 ltr per plant al. Dat is al vrij vors voor deze fase in de kweek. Goed nu heb ik ook een grote verdamping door de smartpots natuurlijk. Tevens is de postbode ook ff langs geweest en heeft de system-clean van Aptus nog ff bij me afgeleverd. Dan is mijn voeding en onderhoudspakketje ook weer compleet. De system-clean zal ik later tijdens de kweek pas gaan gebruiken als ik ook voeding moet gaan geven. Het klimaat is nog steeds goed onder controle. Geen problemen meer qua temp. en LV. Dus niets te klagen op dit moment.

 

Hieronder de foto's van vandaag.

 

gallery_38479_16383_3626009.jpg

 

gallery_38479_16383_4045739.jpg

 

gallery_38479_16383_4315511.jpg

 

gallery_38479_16383_5681452.jpg

 

gallery_38479_16383_4717064.jpg

 

gallery_38479_16383_3087229.jpg

 

gallery_38479_16383_1862653.jpg

 

gallery_38479_16383_377170.jpg

 

gallery_38479_16383_2866077.jpg

 

gallery_38479_16383_4259984.jpg

 

gallery_38479_16383_1298912.jpg

 

Till next time :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 29.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Aantal dagen 12-12: 6.

Aantal dagen zichtbare bloei: 0.

Schakel periode dag: 6.

Bloeiweek: 0.

 

We zijn weer 2 dagen verder, tijd om de voorgang ff te gaan melden. Oef, ze beginnen wel groot te worden nu zeg. Nog ff en ze liggen pappa in de houtgreep.Tentje is nu al vol. Alle beschikbare ruimte wordt al opgeëist door de lieverdjes. Das mooi hoef ik het niet te doen. Ondertussen groeien ze lekker door mekaar heen. Hoe bedoel je zusterlijke liefde. Van de week viel me ook iets vreemds op. 2 zijtakken op 1 internode aan 1 kant van de plant. Dat is ook de grootste toevallig maar ik had dit nog niet eerder gezien. Ik laat het nog ff gaan. Kan ze de concurrentie niet aan of ze vind geen gaatje. snij ik het weg, zonde van de energie. Dieven zal ik deze ronde niet gaan doen. Maar deze scheut staat wel ff onder verscherpt toezicht. Verder worden ze behoorlijk stevig. Goede stam en zijtak ontwikkeling. Sterk en toch wel vrij dik. Een van de 4 blijft aanzienlijk lager dan de andere 4 misschien loopt zij nog wat in. althans ik hoop het, heb haar al hoger geplaatst afgelopen week. Maar ze houd haar zussen qua groei niet echt bij. Heb nog geen zichtbare bloei waargenomen, maar ik denk dat deze nu elk moment kan gaan beginnen. Ik zie al hier en daar wat signalen van voorbloei. Maar echte bloeiharen heb ik nog niet gespot. Verder gaat alles goed zijn gangetje. Klimaat in orde kan zelfs wat warmer. De blumats lopen goed, geen omkijken meer naar zowat. Enkel elke dag ff het emmertje bijvullen en klaar is de water beurt. Heerlijk.

 

Hieronder de foto's van vandaag.

 

gallery_38479_16387_1990673.jpg

 

gallery_38479_16387_1030834.jpg

 

gallery_38479_16387_2379887.jpg

 

gallery_38479_16387_3322559.jpg

 

gallery_38479_16387_2805257.jpg

 

gallery_38479_16387_5875792.jpg

 

gallery_38479_16387_1581821.jpg

 

gallery_38479_16387_1054795.jpg

 

gallery_38479_16387_634918.jpg

 

gallery_38479_16387_4737059.jpg

 

gallery_38479_16387_1214376.jpg

 

gallery_38479_16387_2162654.jpg

 

Nou ik hoop dat we maar snel die blommetjes gaan waarnemen. Till next time :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson, je plantjes zien er goed uit, ze moeten nog gaan beginnen met echt groeien hè, en wanneer ze niet goed opzij kunnen gaan ze loeihard omhoog, beste optie hier is die kleinste verwijderen, ......ik weet het, het doet pijn, maar tis voor d`r eigen bestwil. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een dubbele Negatief Krasi. A. als ik de kleine weghaal is me blumat systeem ook gelijk fataly lek.

B. kan die kleine nergens anders heen. Dus dan wordt ze maar overwoekerd. C. Ik kan er gewoon weg niet meer bij zonder schade aan de ander planten te maken. Dat is dus een triple negatief :D . Doe me best maar weg halen gaat gewoon niet meer. Ze staat ook precies in de verkeerde hoek. Dus ik hoop maar op het beste. Misschien moet ik wel wat gaan knakken en pletten straks. Leer ik dat ook weer gelijk, noodgedwongen natuurlijk. Maar een andere oplossing zie ik op het moment ff niet.

 

Ja ik houd me lamp zo kort mogelijk op de kruinen om het groeien een beetje remmen. Die kleine heeft dan wat meer ruimte om te strekken en een beetje te gaan inhalen. Ach ik heb ook al door dat het futiele actie is. Maar het is te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga met Krasi mee

 

of zet haar in het midden

 

ziet er verder goed uit Ronson :D

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk het nog ff aan zag net dat die kleine iets meer omhoog is gekomen dan de andere 4. Zag haar zijtakken ook wijken voor de andere planten. Deze hebben nu wat ruimte gevonden. De hoofd toppen beginnen aansluiting te vinden bij de andere planten. Dus misschien werkt die truc met de lamp wel een beetje. Ga intussen ff na denken hoe ik ze zal moeten verplaatsen mocht het echt nodig zijn. Kan ook nog proberen de pot wat hogen te krijgen al is die nu heel moeilijk bereikbaar. Ik kijk ff hoe het zich gaat ontwikkelen. Heb wel eens meer een achterblijver gehad die de rest later met gemak weer inhaalde. Hoop wel dat de bloei snel gaat invallen. Iig bedankt voor jullie input weer, ik ga er ff mee brainstormen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker vol uit Ronson. Denk dat je zelfs iets te laat geschakeld hebt. Maar goed, beter dan ruimte over. :D

 

Ik blijf je volgen, ze zien er in ieder geval mooi groen uit. Maak ook eens een paar foto's met licht uit indien je daar de mogelijkheid toe hebt.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik doen Donnie :rofl . Ja dat denk ik nu ook. Goede les voor de volgende keer. Had nog niet met Sativa's gewerkt. Ik zie toch wel dat ze agressiever, sterker en groter groeien dan welke Indica hier ook voor heb gehad. Weet niet wat ik mee maak joh :D . Dus volgende keer gelijkt bij int. 3 toppen en dan gelijk 12-12. dat scheeld al weer gouw 4 dagen. Volgende update zal ik ook wat pics met de lampen uit nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...